Mitä hittoa teen, 14v juo joka perjantai
Alkamut kesän aikana. Puhumiset sun muut ei auta. Mitä tekisitte?
Kommentit (221)
Mitä hän juo? Juominen on normaalia. Vettä pitäisi juoda joka päivä muutamia litroja. Käyttääkö alkoholia? Onko tyttö vai poika?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli50VuotiasÄiti kirjoitti:
Ostamme välillä 3-4 olutta 15-vuotta täyttävälle, et voi juoda ne kaveriporukassa. Sanottu aina et täältä saa, ettei koske toisten juomiin. Muut saa juomat kyllä hakijoilta helposti. Ovat kyselleet et saisko meiltä mut sehän ei taas käy. Vain omaa voi ohjata ja opettaa käyttämään kohtuu määriä. Moni on alkoholisoitunut vaikka ei ole kotona saanut ikinä juoda. Itse sain juomat aina kotoa aikanaan ja en juo juuri koskaan mitään. Eivätkä 70-80 vuotiaat vanhempanikaan.
Itse sait juomat aina kotoa mutta silti et juuri ikinä juo mitään. Aha. Olipa selkee.
Ihan väen vängällä kuitenkin haluat tuhota nyt oman lapsesi juottamalla hänelle alkoholia. Häpeäisit!Opettele itse lukemaan. Itse asiassa kävin tänään vanhemmillani ja sain heiltä lasillisen punaviiniä ruokailun yhteydessä. Nyt makailen soffalla ja ryyppään ihan vissyä. Teinikin tuli jo kotiin kun ulkona oli kylmä. Kävi saunassa ja kertoili kuulumiset. Hyvät on välit ja tiedän missä liikkuu ja kenen kanssa. Mieskin meni juuri levolle. Tässä ei ole mitään hävettävää. Keskity vain omiin ongelmiisi 🤣
Lapsestasi tulee juoppo räyhääjä. Merkit on selvät. Häpeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostamme välillä 3-4 olutta 15-vuotta täyttävälle, et voi juoda ne kaveriporukassa. Sanottu aina et täältä saa, ettei koske toisten juomiin. Muut saa juomat kyllä hakijoilta helposti. Ovat kyselleet et saisko meiltä mut sehän ei taas käy. Vain omaa voi ohjata ja opettaa käyttämään kohtuu määriä. Moni on alkoholisoitunut vaikka ei ole kotona saanut ikinä juoda. Itse sain juomat aina kotoa aikanaan ja en juo juuri koskaan mitään. Eivätkä 70-80 vuotiaat vanhempanikaan.
a
Onhan tämä provo, onhan?
Huomaa ettet tiedä mitään elämästä.
T. Se yli 50 vuotias äiti
Hassua, mutta olen myös viisikymppinen kahden teinin äiti. Elämästä jonkin verran kokemusta, joten siksi kommentoin. Ikinä en toimisi noin, enkä todellakaan ymmärrä tuollaista käytöstä. Pakko olla provo!
Itse join teininä ja myös tupakoin. Molemmat tavat loppuivat ihan omasta halusta 19-vuotiaana. Sen jälkeen en ole ollut humalassa kertaakaan enkä juo alkoholia kuin ehkä kerran vuodessa, silloinkin yhden lasin kuohuviiniä. Lapsista tuo poika ei ole ollut koskaan kiinnostunut alkoholista, sitä kiinnostaa vaan tietsikka ja pelailu. Tyttö on just 14v mutta urheilee niin paljon että toivon sen kantavan murrosiän yli. Treenit ovat neljä kertaa viikossa ja kestävät 3h/kerta. Sopivasti treenit ovat pe ja su iltana.
Juominen ja tupakointi eivät ole enää samalla tavalla muodissa kuin 90-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sait juomat aina kotoa mutta silti et juuri ikinä juo mitään. Aha. Olipa selkee.
Ihan väen vängällä kuitenkin haluat tuhota nyt oman lapsesi juottamalla hänelle alkoholia. Häpeäisit!Opettele itse lukemaan. Itse asiassa kävin tänään vanhemmillani ja sain heiltä lasillisen punaviiniä ruokailun yhteydessä. Nyt makailen soffalla ja ryyppään ihan vissyä. Teinikin tuli jo kotiin kun ulkona oli kylmä. Kävi saunassa ja kertoili kuulumiset. Hyvät on välit ja tiedän missä liikkuu ja kenen kanssa. Mieskin meni juuri levolle. Tässä ei ole mitään hävettävää. Keskity vain omiin ongelmiisi 🤣
Tänä viikonloppunako teinisi ei halunnut juoda kaljaa joten sun ei tarvinnut rikkoa lakia ja käydä ostamassa sitä hälle...
rupeet ryyppäämään teinin kanssa yhdessä. ennen koulua perjantaina otatte pari siideriä aamuapalaksi ja reppuun mukaan k lonkkua six pack sitten koulun jälkeen voitte jatkaa kotona viinillä ja lonkulla ja 24 pack olutta. siinä alkaa olla illalal soossisssa molemmat jo niin ettei teinin tarvii lähteä ulos riluttelemaan ja pummimaan viinaa aikuisilta ukoilta. joku roti sentään!
Nykyään fiksut nuoret ei kännäile. On hyväksyttävää pitää huolta kunnostaan ja noudattaa terveitä elämäntapoja. Tilanne on eri kuin 80-luvulla, jolloin päihteiden käyttö oli paljon yleisempää ja kännisekoiluihin osallistui suuri osa ikäluokasta. Nyt lähinnä vain ongelmanuoret ajautuu päihteidenkäyttöön noin nuorena. Känniporukoissa on siis nykyään ihan eri profiilin porukkaa kuin AV-mamman omassa kultaisessa nuoruudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsestasi tulee juoppo räyhääjä. Merkit on selvät. Häpeä.
Mitähän sinun lapsestasi tuleekaan? Toivottavasti ei samanlainen narsisti kuin sinä? Mitä hänelle kuuluu? Osaahan edes hän lukea?
Vierailija kirjoitti:
Nykyään fiksut nuoret ei kännäile. On hyväksyttävää pitää huolta kunnostaan ja noudattaa terveitä elämäntapoja. Tilanne on eri kuin 80-luvulla, jolloin päihteiden käyttö oli paljon yleisempää ja kännisekoiluihin osallistui suuri osa ikäluokasta. Nyt lähinnä vain ongelmanuoret ajautuu päihteidenkäyttöön noin nuorena. Känniporukoissa on siis nykyään ihan eri profiilin porukkaa kuin AV-mamman omassa kultaisessa nuoruudessa.
Niin kun ne käyttää huumeita. Ettekä edes huomaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä viikonloppunako teinisi ei halunnut juoda kaljaa joten sun ei tarvinnut rikkoa lakia ja käydä ostamassa sitä hälle...
Siis ihan kotikaljaa vaan oon ostanut ja joskus pilsneriä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan väen vängällä kuitenkin haluat tuhota nyt oman lapsesi juottamalla hänelle alkoholia. Häpeäisit!Itse asiassa serkkuni perheessä oli sama metodi. Lisääntyi jo nuorena. 5 lasta ja kukaan ei ole juoppo. Kaikki jo yli 20 vuotiaita, perheellisiä ja käyvät työssä. Eivät menneet vieraille pulloille salaa, niissä olisi sitten voinutkin olla vaikka mitä.
Se joka on viinalle perso voi alkoholisoitua vaikka eläkkeellä tai yliopistoaikana. Ei katso ikää ja paikkaa.
Suurin osa nuorista käyttää huumeita mutta kotona eivät sitä usko, huomaa. Ei vaikka käytös muuttuisi ja muuta.. koska eihän nyt meidän mussukka.
Näin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
a
Onhan tämä provo, onhan?
T. Se yli 50 vuotias äitiHassua, mutta olen myös viisikymppinen kahden teinin äiti. Elämästä jonkin verran kokemusta, joten siksi kommentoin. Ikinä en toimisi noin, enkä todellakaan ymmärrä tuollaista käytöstä. Pakko olla provo!
Tarkista nyt ensin se huumeiden käyttö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi kuuluu nuoruuteen.
Wt-nuoruuteen, joo.
Kyllä on niin kova tarve luokitella ihmisiä,weeteet ja ihmisro*kat vaan lentelee.
Meidän porukassa oli suurin osa ihan tavallisia nuoria. Asuimme keskiluokkalaisella omakotitaloalueella. Nuorten vanhempina oli mm.poliisi,lääkäri,opettaja,sairaanhoitaja.. Yhteistä oli monilla joko kova kapinahenki tai pako kotoa. Katsos se että vanhemmilla on rahaa,hienot ammatit ja talot ei tarkoita että nuorilla olisi hyvät oltavat ja kotona kaikki hyvin. Pahoinvoivia nuoria on hyvilläkin alueilla.
Keskiluokkalainen :D Kysymys kuuluukin: oletko sinä käynyt edes yläastetta loppuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
a
Onhan tämä provo, onhan?
T. Se yli 50 vuotias äitiHassua, mutta olen myös viisikymppinen kahden teinin äiti. Elämästä jonkin verran kokemusta, joten siksi kommentoin. Ikinä en toimisi noin, enkä todellakaan ymmärrä tuollaista käytöstä. Pakko olla provo!
Jonkin verran ei taida olla tarpeeksi. Mitenkäs se oma nuoruus? En myöskään ymmärrä käytöstäsi. Tiedätköhän ihan kaiken nuortesi tekemisistä? Joko ovat kannabista kokeilleet? Heititkö ensimmäisen kiven? Hyvä että elät täydellistä elämääsi. Jatka samaan malliin ja rinta rottingilla 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi kuuluu nuoruuteen.
Wt-nuoruuteen, joo.
Kyllä on niin kova tarve luokitella ihmisiä,weeteet ja ihmisro*kat vaan lentelee.
Meidän porukassa oli suurin osa ihan tavallisia nuoria. Asuimme keskiluokkalaisella omakotitaloalueella. Nuorten vanhempina oli mm.poliisi,lääkäri,opettaja,sairaanhoitaja.. Yhteistä oli monilla joko kova kapinahenki tai pako kotoa. Katsos se että vanhemmilla on rahaa,hienot ammatit ja talot ei tarkoita että nuorilla olisi hyvät oltavat ja kotona kaikki hyvin. Pahoinvoivia nuoria on hyvilläkin alueilla.Keskiluokkalainen :D Kysymys kuuluukin: oletko sinä käynyt edes yläastetta loppuun?
Tämä sama narsistiko taas täällä naukuu? 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi kuuluu nuoruuteen.
Wt-nuoruuteen, joo.
Meidän porukassa oli suurin osa ihan tavallisia nuoria. Asuimme keskiluokkalaisella omakotitaloalueella. Nuorten vanhempina oli mm.poliisi,lääkäri,opettaja,sairaanhoitaja.. Yhteistä oli monilla joko kova kapinahenki tai pako kotoa. Katsos se että vanhemmilla on rahaa,hienot ammatit ja talot ei tarkoita että nuorilla olisi hyvät oltavat ja kotona kaikki hyvin. Pahoinvoivia nuoria on hyvilläkin alueilla.Keskiluokkalainen :D Kysymys kuuluukin: oletko sinä käynyt edes yläastetta loppuun?
Oletko itse? Älysi ei varsinaisesti loista,jos et kykene päättelemään että kyseessä on todennäköisesti kirjoitus-/näppäilyvirhe. Monet kirjoittavat puhelimella viestinsä.
Vierailija kirjoitti:
a
Onhan tämä provo, onhan?
Juu on, oletpa terävä kun huomasit. Oikeasti olen 37-vuotias hintti, olen absolutisti ja tykkään pukeutua naisten alusvaatteisiin.
Aikuisilla on nykyään ihmeen vähän aikaa nuorille. Osalla aikusista oma alkoholinkäyttö kattaa kaikena vapaa-ajan, toisilla omat urat ja harrastukset vievät ajan ja kodista on tullut pikainen kääntymispaikka, jossa ei toisia ehditä nähdä kunnolla ja jutella. Se 14 v. on oikeasti pieni vielä, jossain verrattiin aivojen kehitysvauhtia samaan aivomyrskyyn joka on taaperolla uhmaikävaiheessa. Teini-iässä tarvitaan sekä äitiä että isää vielä, vaikka teini ei sitä suoraan teille sanoisikaan.
Käytiin salilla yhes 14 v. kans just. Mopoautokortti kohta suoritettu ja pirssikin jo valmiina.
Tämä. Se, miten se lapsi/nuori oikeasti voi ja mitä hänelle kuuluu, voi olla vanhemmille ihan täysi arvoitus.
Kuulluksi ja nähdyksi tuleminen ja se tunteeko olevansa arvokas koostuu tosi monesta asiasta. Oma pahoinvointini nuorena sai alkunsa ihan vaan siitä, miten mulle puhuttiin. Ei mikään iso juttu, ja silti maailman suurin.