Mistä saan papin aviopuolisokseni?
Kommentit (39)
Täältä, hain jo pääsykoekirjan teologiseen kirjastosta.
No voi hyvät hyssyrät. Miten joku voi olla noin avuton.
Osallistu aktiivisesti seurakunnan elämään. Siellä niitä pappeja liikkuu, osa naimattomia ja osa avioliitossa. Liity johonkin teologien seuraan ja osallistu heidän toimintaansa aktiivisesti.
Näin maksimoit mahdollisuutesi tavata papin, joka olisi elämäsi mies/nainen.
Ala käydä jumalanpalveluksissa. Istu kirkossa eturivissä joku aistikas tissipaita päällä ja hymyile sulokkaasti.
Miksi haluaisit papin?
Olen huomannut, että kun uskonto onkin työtä, se oikea hengellisyys saattaa kärsiä. Epäilen, että papeissa on ev lut oppiin jonkin verran uskomattomia. Monet ovat tietysti myös oikeasti hartaita.
Jos olet nuori aikuinen ja opiskelet yliopistossa, niin evankelisen ylioppilasliiton (eyl) tapahtumissa oli ainakin minun nuoruudessani papiksi opiskelevia muiden joukossa. Huomasin myös, että kun miehiä oli siellä erittäin vähän, heistä oli kova kilpailu.
Pienen seurakunnan papeissa ei ole oikein ole valinnanvaraa. Olen kohta 40, joten ei opiskelijabileetkään ole vastaus. Ap
Ainoa tuntemani pappi on kolmatta kertaa naimisissa. Yhteensä 5 lasta. Hauska tyyppi siviilissä. Hyvä saarnaaja josta naiset tykkää.
Miksi haluaisit juuri papin? Eikö uskova mies riitä? Mene johonkin seurakuntaan. Ei tarvitse olla ev.llut vaan vaikka joku vapaakirkko tai hellarit?
Haluan uskonnollisen ja teologisesti sivistyneen miehen, en mitään helluntaisaarnaajaa. En oikein syty herätyskokouksistaherätyskokouksista. Ap
Onko väliä sillä, minkä kirkkokunnan pappi?Jos luterilaista haluat niin teologian opinnot on hyvä valinta. Varsinkin jos ei puolison sukupuolella ole väliä (siellä taitaa nykyään enemmistö olla naisia). Ns. vapaatzuunnat, käy seurakuntien tilaisuuksissa. Nuoria karismaattisia sinkkumiehiä on saarnaajina! Tarvittaessa kokeile naapuripaikkakuntaakin. Katoliset hankalampi tapaus sitten.
Nehän on aina viikonloput töissä ja sitten milloin missäkin tapahtumassa. Nykyisin on muuten paljon pappeja ilman töitäkin, kun oli kirkosta eroamisbuumi niin ei niitä suurten ikäluokkien pappisvirkoja kaikkia tarvittukkaan. Itse jos olisin miestä vailla, yrittäisin vaikka kirvesmiestä.
Tinderissä niitä pappeja pyörii. Mieti kuitenkin toisen kerran.
Vierailija kirjoitti:
Haluan uskonnollisen ja teologisesti sivistyneen miehen, en mitään helluntaisaarnaajaa. En oikein syty herätyskokouksistaherätyskokouksista. Ap
Ei ehkä kovin yleisesti tiedossa,mutta osa hell.saarnaajistakin on käynyt teologisen.
Hyi hitto. Pappi on juuri se viimeinen vaihtoehto kumppaniksi. Ainoa hyvä puoli olisi se, että ei tarvitsisi köyhyydessä elää vaan papin leveällä palkalla voisi elellä leppoisaa yläluokkaista elämää.
Mie taas haaveilen yhdestä poliisista 😅
Pappilasta