Onko ulkonäön ikääntyminen TÄYSIN geeneistä kiinni ?
Jotenkin niin kummastuttaa, kun kaveripiirissä ne jotka poltaa, sekä juo alkoholia joka viikonloppu ovat kaikkein raikkaimman näköisiä. Me , joilla siis on päinvastaiset elämäntavat ollaan paljon kulahtaneempia :( . Tässäkö on maailman palkka ?
Kommentit (19)
Usein nuoruuden railakas elämä kostautuu vanhempana.
Kyllä on!yodella paljon geeneistä kiinni. Ja tietysti elämäntavoillakin on merkitystä pitemmän päälle, tupakointi ja alkoholi väistämättä jättää jälkensä runsaasti ja kauan käytettyinä, ei siinä geenit auta. Toisaalta liian terveellinen elämä vanhentaa myös😊Eli hampaat irvessä pidetään itseä täysin rasvattomana ja kuntoillaan maanisesti, tuloksena tästä kuiva ja kuihtuneen näköinen olemus sekä ryppyinen ja uurteinen naama.
Kohtuus kaikessa on paras. Sopivasti juhlintaa ja kuntoilua sekä positiivinen elämänasenne pitää nuorekkaana. Ja jos on voittanut geenilotossa, niin tällä elämäntyylillä voi näyttää ikäistään paljon nuoremmalta.
Kuinka vanhana, kun yli kolmekymppisiä tässä kuitenkin ollaan T:AP
Itse en kyllä tunne yhtään yli kolmekymppista henkilöä josta ei näkyisi, jos hän tupakoi ja käyttää paljon alkoholia. Jokaisesta se kyllä näkyy päällepäin hyvin selvästi, vaikka puhutaan vielä kuitenkin ns normaaleista työssäkäyvistä ihmisistä eikä katujuopoista.
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä tunne yhtään yli kolmekymppista henkilöä josta ei näkyisi, jos hän tupakoi ja käyttää paljon alkoholia. Jokaisesta se kyllä näkyy päällepäin hyvin selvästi, vaikka puhutaan vielä kuitenkin ns normaaleista työssäkäyvistä ihmisistä eikä katujuopoista.
Totta, olen huomannut saman. Joskus se näkyy jo parikymppisenä. Yli kolmekymppisenä kun ikää tulee lisää iho muuttuu sellaiseksi sameaksi ja olemukseen tulee sellainen kuluneisuus jos käyttää päihteitä rankasti esim. joka viikonloppu. Myls tissuttelukin näkyy naamasta, sellainen tietynlainen punakkuus ihossa ja iho jotenkin paksunee.
Mun mielestä monet kolmeakymppiä lähestyvät huumeidenkäyttäjät näyttää yllättävän nuorilta. Olen veikkaillut syyksi geenien lisäksi auringon välttämistä ja pitkiä paastoja. Ravitsemus on toki huono, ja äkkikuolemat ja vakavat terveysriskit yleisiä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu todella paljon henkilöstä. Oma veli on 33 v , polttaa askin päivässä ja käy oluella joka päivä ja on kyllä silti melkein mallimaisen "kaunis poika"
Uskon että vielä tupakointia ja alkoholia enemmän vaikuttaa auringossa oleskelu. Enkä tarkoita pelkkää kesällä rannalla itsensä grillaamista (vaikka se onkin pahin) vaan kyllä sitä uv säteilyä saa ympäri vuoden ihan normaalista ulkoilusta. Japanilaiset ja Korralaiset näyttävät usein hyvin nuorilta, ja lotraavat fanaattisesti aurinkorasvalla ympäri vuoden ja välttävät suoraa auringon paahdetta.
Mites toi "diet face"? Onko paras tapa välttää sitä pysyä hoikkana vai alkaa nostaa painoa vähitellen, kun ikää tulee lisää ja naama alkaa olemaan liian "kolho"?
Elintavoista ja geeneistä. Kyllä se liika auringonottaminenkin näkyy hyvin pian.
Kyllä on geeneistä kiinni tosi pitkälle. Meillä duunissa freeseimmät on niitä ketkä syö mitä sattuu, bilettää ja jopa polttaa tupakkaa. Ollaan n. 40 vuotiaita, joten pitäis elämäntapojen jo näkyä. Ehkä tulee sit romahdus jonkun vuoden kuluttua. Välillä tuntuu epäreilulta, kun oma naama kulahtanut ja ryppyinen, vaikka syö terveellisesti, ei päihteitä, liikuntaa ja ulkoilua, riittävästi unta jne. Kroppa on kyllä kunnossa, mutta naaman vanhenemiseen tuntuu olevan tosi vaikea vaikuttaa. Paitsi ehkä se kirurgin veitsi tehoaisi. Mulla jotenkin ylielastinen iho ja siksi roikkuu helposti.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä monet kolmeakymppiä lähestyvät huumeidenkäyttäjät näyttää yllättävän nuorilta. Olen veikkaillut syyksi geenien lisäksi auringon välttämistä ja pitkiä paastoja. Ravitsemus on toki huono, ja äkkikuolemat ja vakavat terveysriskit yleisiä.
Hetkellisesti, jotkut huumeet muuttaa kasvoja (lihakset jotenkin kuihtuu), mutta aika pian huumerappio romahduttaa naamataulun..
Voi ollaki . Sukulaisiani luullaan huomattavasti nuoremmaksi kuin he todellisuudessa ovat, eli heillä on ilmeisesti sellaiset geenit.
:D Aikamoista provoa. Haluaisin nähdä vuosikymmeniä alkoholia, tupakka ja/tai huumeita käyttäneitä, jotka näyttävät "raikkailta" ja "nuorilta" --- kuvia tänne heti!
Tässä mun löytämiä kuvia raikkaista ja nuorekkaista huumeenkäyttäistä:
https://www.news.com.au/lifestyle/health/health-problems/shocking-pictu…
Tässä kuvia miten alkoholin lopettaminen vaikutti kasvoihin
https://diply.com/article/this-is-what-happens-when-you-quit-drinking?c…
Uskon näin. Eniten vanhentavasti vaikuttaa vuosikausien auringonpalvonta joka kostautuu myöhemmällä iällä sekä runsas alkoholin käyttö. Tupakointi ei niinkään vaikka siitä paasataan. Tämä oman kokemuksen mukaan. Myös jos harrastat liikuntaa fanaattisesti ja olet liian laiha tekee vanhemman näköiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Uskon näin. Eniten vanhentavasti vaikuttaa vuosikausien auringonpalvonta joka kostautuu myöhemmällä iällä sekä runsas alkoholin käyttö. Tupakointi ei niinkään vaikka siitä paasataan. Tämä oman kokemuksen mukaan. Myös jos harrastat liikuntaa fanaattisesti ja olet liian laiha tekee vanhemman näköiseksi.
Olet väärässä. Kyllä tupakointi vaikuttaa ihoon merkittävästi. Luin jostain tutkimuksesta että etenkin leuan alueen ihoon ja sen kiinteyteen vaikuttaa sekä myös silmäpusseihin, lisäksi hampaisiin ja tekee ihon kelmeäksi.
Ja kappas, mulla on tuttu joka on tupakoinut koko elämänsä ja leukaheltta on melkomoinen, silmät pusseilla, iho kelmeä ja hammasproteesit. Hänen vanhemmalla sisarellaan, joka ei ole tupakoinut, on omat hampaat, silmät paremmat, iho hehkeämpi eikä leukahelttaa.
Samat geenit, erona se, että toinen tupakoi.
No ei todellakaan alkoholin, tupakan ja huumeiden käyttäjät pysy ainakaa kauaa pirteen tai raikkaan näkösinä. :D Saattaa olla hoikkia joo, mut kyl se pikkuhiljaa alkaa näkymään kasvoissa ajan mittaan.... :) Jos ei rumuutena nii sellasena väsyneisyytenä ja tunkkasuutena yms... Tupakointi ei tee samaa ku esim alkoholi, mut tupakointi tai ainaki harmaantaa ihoo..
Ihan niink uesim rasvaset herkut ja sokeritki tekee tunkkaseks.. Elintavoilla on iso merkitys. Mut ei sellanen merkitys et jokainen joka elää täysin terveellisesti nii on automaattisesti tosi kaunis ja raikas jne. Voi olla akne vaikka söis terveellisesti eikä jois. :D
:D Ulkonäkö on geeneistä kiinni. Vanheneminen on elämästä kiinni, myös geeneistä ja ulkonäöstä ja olemuksesta ja jopa luonteesta. :D
Geenien lisäksi ruokavalio, nukkuminen, liikunta, alkoholi, tupakka ja aurinko vaikuttavat.
Paljon on