Oletko kalenteripukeutuja?
Elämme syyskuun loppupuolta ja se näkyy katukuvassa ainakin täällä Helsingissä. Välikausivaatteita huiveineen, jopa villaulstereita, pipoja ja hanskoja. Mittari näyttää kuitenkin 20 astetta, aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta, eikä tuulikaan puhalla ilkeästi.
Vastaus on tietysti, koska aamulla on niin kylmä, mutta kun yölläkään lämpötila ei laske alle 15 asteen, sanoi tuossa juuri meteorologi. Kukaan kalenteripukeutuja ei tietenkään vastaa tähän, joten miksi luulet muiden niin tekevän?
Kommentit (14)
Tuuli voi olla silti kylmä ja herkkäkurkkuiset haluavat suojata kurkkunsa. Itse saan tuulesta päänsäryn, joten käytän mieluusti ainakin huppua.
Olen. Mielestäni nyt on jo syksy ja kesävaatteet liian kesäisiä väriltään ja tyyliltään, vaikka niillä tarkenisikin. Ei mulla mitään hanskoja ole mutta syksyiset värit käytössä ja kesäkengät varastossa.
Joo ja kaulaliinoja oli! Naurettavaa, nyt on kesäsää.
Mulla on toppatakki jo ulkona ja sisällä kaulahuivi kaulassa.
Itselläni oli tänään farkut ja t-paita, vaikka shorseillakin olisi pärjännyt.
Vuosi sitten juhannuksena oli samat vaatteet kuin uutena vuotena. Näyttihän mittarikin samaa +4 astetta.
Vaikka on sama määrä asteita kuin kesällä niin kyllä se ilma tuntuu viileämmältä
Vierailija kirjoitti:
Vuosi sitten juhannuksena oli samat vaatteet kuin uutena vuotena. Näyttihän mittarikin samaa +4 astetta.
Mutta kesäkuun +4 ja joulukuun +4 ei kyllä tunnu samalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä eroa siinä on? Vai onko ero vain psykologinen?
Ulkoilmaihminen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesällä lämpö on pehmeää, talvella kovaa. Jos olet koskaan käynyt puulämmitteisessä (pehmeää) talossa niin tiedät eron patterilämmitteiseen (kovaa) vaikka lämpö olisi sama.
Itselläni tänään sandaalit ja ohut paita. Vantaalla lämpötila iltapäivällä +20, bussissa oli todella kuuma. Edessäni istui henkilö toppatakissa ja pitkissä saappaissa. Näin erilaisia olemme.
Ulkoilmaihminen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. se että maanpinta on eri lämpöinen ja aurinko lämmittää eri teholla.
Aurinko paistoi bussiin, ulkona +21. Muutamilla paksut toppikset päällä ja huivit kaulassa. Hiki valui kasvoista, mutta kun on syyskuu.🤣
Vierailija kirjoitti:
Aurinko paistoi bussiin, ulkona +21. Muutamilla paksut toppikset päällä ja huivit kaulassa. Hiki valui kasvoista, mutta kun on syyskuu.🤣
Olisiko kyseessä ollut hellehullu?
Syksy on uusi kesä. Joten teepaita mulla. Uskoisin että monet sopeutuvat ajan kuluessa.