Miten vähentäisit turhia abortteja?
Minkälaisiin toimenpiteisiin juuri sinä ryhtyisit, jotta turhien aborttien määrä vähenisi?
Kommentit (119)
Yksikään abortti ei ole turha, jos se estää ei- toivotun lapsen syntymän.
Mielestäni pitäisi pohtia pikemminkin sitä, miten vähennettäisiin turhia lasten syntymiä.
🇺🇦🇮🇱
Ilmainen ehkäisy. Ja sosiaalisin perustein abortti ehdolliseksi siten, että joko ottaa samalla pitkäaikaisen ehkäisyn (kapseli, kierukka) tai sterilisaation tai maksaa abortin kulut itse. Ja ei-toivottujen lasten isät myös vastuuseen abortin kustannuksista tai piuhat poikki.
Jos joutuisi maksamaan toimenpiteen kaikki todelliset kustannukset (jälkikomplikaatiot mukaan luettuna), niin voisi alkaa kunnollinen ehkäisy kiinnostaa.
Sterilisaatio mahdolliseksi kaikille täysi-ikäisille! Tämä oli jo aiemmin esillä mutta ei kertaus haittaa.
Minulle tehtiin vasektomia 2. lapsen saatuamme, 32 vuotiaana.
Oma mielipiteeni on ettei ole turhia abortteja, on turhia raskauksia.
M
Nyt tarvitaan lisää suomalaisia lapsia tähän maahan. Abortin sijaan synnytystä voitaisiin tukea jos lapsi annetaan adoptioon.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tarvitaan lisää suomalaisia lapsia tähän maahan. Abortin sijaan synnytystä voitaisiin tukea jos lapsi annetaan adoptioon.
Miten käytännössä tuet synnytystä ihmiselle joka ei halua ollakkaan siinä tilanteessa??
Ihan omien kokemuksien ja havaintojen pohjalta sanoisin, että ehkäisyn ja varsinkin eri vaihtoehtojen pitää olla helpommin saatavilla. Minne mennä juttelemaan ehkäisystä. Mitä siellä kerrotaan vai onko meno edelleen sitä, että annetaan joku pilleriresepti kouraan eikä muuta vaihtoehtoa muka ole. Tuntuu uskomattomalta, mutta todella monelle on ihan mysteeri mihin eri ehkäisymenetelmien teho perustuu ja miten ne vaikuttavat. Mitä pitää huomioida. Joillekin tuntuu olevan koko naisen kehon toiminta ihan mysteeri, koska ja miksi on ovulaatio.
Ilmaista ehkäisyä pitäisi tapauskohtaisesti harkita heille joilla on elämän hallinnan kanssa ongelmia. Tyyliin ei ole varaa hankkia ehkäisyä joten lapsi on sitten muka halvempi vaihtoehto. Sterilisaatio helpommin saatavaksi ja myös jo lähtökohtaisesti suositella jos selkeästi on ehkäisyn kanssa toistuvasti ongelmia.
Sterilisaation ikäraja 18 ikävuoteen. Esim. itse joudun tekemään "turhan" abortin jos raskaudun seuraavan viiden vuoden aikana, sillä en halua lapsia nyt enkä koskaan. Ehkäisystä on aina huolehdittu, mutta mikään keino ei ole 100 %.
Tyttöjen ja naisten pitää yhdynnän sijaan ottaa suihin. Problem solved !
Tuplaehkäisyyn valistamalla. Pelkkä kondomi tai pelkät pillerit ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Joissakin maissa ne ottaa *naaliin raskauden pelossa, ainoa vain, että siitäkin voi tulla raskaaksi, jos tulee valumaa.
Niitä lapsia sanotaan *naalilapsiksi. Kiva varmaan olla joku *naalilapsi.
Tukitoimia vanhemmuuteen
Adoption muokkaaminen paremmaksi
Ilmaisia kortsuja
Uusi ehkäisymuoto
Enitenhän niitä abortteja tekee pienten vauvojen äidit eli siihenhän väliin pitäis iskeä, ehkäisyä isälle?
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen ehdotustasi sinulle: ihmissyöjän kanssa.
Lähes kaikki abortit on seurausta ehkäisyn laiminlyönnistä. Eli ILMAINEN EHKÄISY!!!!Ehkäisy on ihan järkyttävän kallista ja varsinkin nuoremmat laiminlyö ehkäisyä.
Ja e-pillereissä tehdään paljon käyttäjävirheitä jotka johtaa huonontuneeseen tehoon ja raskauteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole turhia abortteja.
Abortti ei ole turha ainoastaan seuraavista syistä:
1. Raskaus on alkanut raiskauksesta
2. Raskaus vaarantaa äidin hengen
3. Lapsi on vammainen
Kaikki muut abortit ovat turhia ja tarpeettomia.
Sterilisaation ikärajaa tulisi laskea.
Eikös joskus ollut että abortteja tekee kaikista eniten jotkut 30v+?
Vierailija kirjoitti:
Jos joutuisi maksamaan toimenpiteen kaikki todelliset kustannukset (jälkikomplikaatiot mukaan luettuna), niin voisi alkaa kunnollinen ehkäisy kiinnostaa.
Hmm.. pitäisikö tupakoitsijoiden kustantaa itse keuhkosyövän kustannukset ja keuhkoahtaumataudin kustannukset? Pitääkö lihavien kustantaa itse lihavuudesta aiheutuvat terveyskulut? Pitäisikö raskaanaolevien kustantaa itse oma synnytys tai sektio? Niinpä! Julkinen terveydenhuolto on julkinen terveydenhuolto verorahoilla PISTE.
Miksi abortteja pitäisi vähentää. Naisethan siinä vai käyttävät omaan kehoon valtaansa.
Palstalle kuvaavasti poikavauvojen pakkosterilointi ja kondominkäyttöpakko miehielle toki keräävät yläpeukkuja ilman alapeukkuja. Ei tunnu vallankäyttö naisille maittavan.