Sterilointilaite mikroon tai höyrysterilointi tuttipulloille
Onko täällä kokemuksia linkin aparaatista? Olisin kiinnostunut kuulemaan nii plussat kuin miinuksetkin.
Syy miksi tämmöistä harkitsen on se, että pullojen keittäminen ei ole helppo ratkaisu kun taloudessa kaksi ERITTÄIN uteliasta kissaa, jotka ei anna pullojen kuitenkaa olla rauhassa pöydällä kuivumassa.
Linkki on tässä
https://www.gigantti.fi/product/hyvinvointi-ja-terveys/lastenhoito/SCF2…
Asiallisia vastauksia odottaen.
Kommentit (25)
Philipsillä on myös laitteita mikroaaltouuni sterilisoimiseen.
Miksi et kuivaa niitä tiskikaapissa?
Osta Ainun MAM tuttipulloja, ne voi steriloida mikrossa ilman ylimääräisiä aparaatteja.
Ei se keittäminen vaan ole ns mun juttu. Helpompi joku tommonen muu keino.
Ja joo, tiän et on noita mikroonkin laitettavia versioita. Mut kumpi sit parempi?
Miten noi Ainun MAM pullot steriloituu mikros ilman aparaatteja?
-ap
Voi luoja millaisia tumpeloita päästetään lapsia kasvattamaan. "Pullojen keittäminen ei ole mun juttu", just joo. Varmaan pitää tilata kotipalvelu tiskaamaan ja keittämään pullot. Jos ei ole kattien kasvatus onnistunut, niin mitähän tulee mukulasta? Rehellisesti, kissatko ovat tärkeämpiä kuin vauva?
https://www.philips.fi/shop/aeitiys-ja-lastenhoito/pullonlaemmittimet-s…
On syeriili jos pidät kannen kiinni , nettikaupasta ei vielä saa jälleenmyyjiltä kyllä
tai pelkkä pussi
Se keittäminen on nyt vaan sun juttu niin kauan kun vauvasi sitä tarvitsee. Eli 6kk asti. Jos et siis imetä, joka on useimmille kätevin tapa, ei tarvi keitellä joka päivä mitään pulloja.
Oletko saanut neuvolasta tämän pullonpyörittäjien oppaan? jos nyt olet päättänyt että lapsellesi ei käy hänelle parhain ruoka, eli äidinmaito? Kivat syllistykset tein sulle tähän, mutta itse päätät asian.
https://vaestoliitto-fi-bin.directo.fi/@Bin/34458599e4632da3454b056b2af…
Hyvä opas imettäville ja korvikeruokkijoille.
oisit steriloinu aikonaan, ei tarvis ny tutteja keitellä
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja millaisia tumpeloita päästetään lapsia kasvattamaan. "Pullojen keittäminen ei ole mun juttu", just joo. Varmaan pitää tilata kotipalvelu tiskaamaan ja keittämään pullot. Jos ei ole kattien kasvatus onnistunut, niin mitähän tulee mukulasta? Rehellisesti, kissatko ovat tärkeämpiä kuin vauva?
Kiitos tästä ASIALLISESTA vastauksesta. ❤ Ihan mieltä lämmittää ymmärrys, empatia ja asiallisuus viestistäsi.
Oliko vielä jotain muuta mitä halusitkaan sanoa? Kenties lasu? Vai olisko elsu? Mä toimin omalla tavallani ja sä omallas, hyväksy se niin sunkin elämäs helpottuu huomattavasti. 😊
-ap
Tiesittehän, että keittäminen on peruja ajasta, jolloin kaivojen vesi ei ollut puhdasta vaan käytettiin lähinnä pintavettä. Pulloihin ei tietenkään jätetä mitään muhimaan, vaan ne pestään huolella heti käytön jälkeen. Jos jotain tuntuu pinttyvän, on keittämällä puhdistaminen ihan hyvä keino.
Vierailija kirjoitti:
Se keittäminen on nyt vaan sun juttu niin kauan kun vauvasi sitä tarvitsee. Eli 6kk asti. Jos et siis imetä, joka on useimmille kätevin tapa, ei tarvi keitellä joka päivä mitään pulloja.
Oletko saanut neuvolasta tämän pullonpyörittäjien oppaan? jos nyt olet päättänyt että lapsellesi ei käy hänelle parhain ruoka, eli äidinmaito? Kivat syllistykset tein sulle tähän, mutta itse päätät asian.
https://vaestoliitto-fi-bin.directo.fi/@Bin/34458599e4632da3454b056b2af…
Hyvä opas imettäville ja korvikeruokkijoille.
Kiitos tästä! Siis tilanne on vielä se, ettei lapsi ole syntynyt vielä. Mutta asioita pohdin jo kuitenkin tulevan varalta ja imetän jos pystyn, mutta haluan myös isän osallistuvan ruokintaan pulloilla sitten. 😊
Täytyy varmaankin asiasta jutella sitten neuvolan kanssa tarkemmin, mut tuohon oppaaseen kyllä tutustun jo nyt. Kiitos.
-ap
3 asiallista vastausta ja loput jotain aivan muuta. Kiitos tästä.
Eipähän tarvihe täältä mitään enää kyselläkään, kun täältä saa vaan paskaa niskaan ja pahan mielen. Kiitos teille 3:lle asiallisista vastauksistanne. Muut voitte painua vaikkapa perseeseenne, ei kiinnosta.
Mulla on syyni miksi näin tulen tekemään tulveisuudessa ja tein täydellisten haukut eivät oikein tunnu kivalta.
En tule enää tätä katsomaan kertaakaan, joten kiitos päiväni pilaamisesta. ❤
-ap
Meillä meni imetys metsään heti alussa koska hoitajat tuputtivat lisämaitoa. Edelleen (vauva 2kk) yritän imettää, mutta pääasiallinen ravinto tulee pullosta. ALAPEUKKUA KEHIIN NYT YSTÄVÄT ;)
Mutta siis, mulla on MAM-pulloja, jotka mikrosterilointia varten kootaan hieman erilailla kuin syöttötilanteeseen. Pullon pohjalle 20ml vettä ja sit mikroon väh. 3min (sitä pidempi aika mitä useampi pullo yhtä aikaa steriloitavana). Höyry steriloi pullot.
Mulla on myös Aventin pulloja (rintapumppua varten hommattuja) jotka steriloidaan keittämällä tai mikrosterilointilaitteessa. Pähkäilen tässä juuri että siirrynkö kokonaan MAM-pulloihin vai ostanko aventin pulloille syerilointimasiinan vai jatkanko keittämällä. En steriloi joka syötön jälkeen, vaan parin käyttökerran jälkeen eli ei mua ainakaan kuormita hirveesti tuo keittäminen. :)
Ja voithan tosiaan kuivattaa pullot kuivauskaapissa, niin kissat ei pääse pulloihin käsiksi :)
Vierailija kirjoitti:
Meillä meni imetys metsään heti alussa koska hoitajat tuputtivat lisämaitoa. Edelleen (vauva 2kk) yritän imettää, mutta pääasiallinen ravinto tulee pullosta. ALAPEUKKUA KEHIIN NYT YSTÄVÄT ;)
Mutta siis, mulla on MAM-pulloja, jotka mikrosterilointia varten kootaan hieman erilailla kuin syöttötilanteeseen. Pullon pohjalle 20ml vettä ja sit mikroon väh. 3min (sitä pidempi aika mitä useampi pullo yhtä aikaa steriloitavana). Höyry steriloi pullot.
Mulla on myös Aventin pulloja (rintapumppua varten hommattuja) jotka steriloidaan keittämällä tai mikrosterilointilaitteessa. Pähkäilen tässä juuri että siirrynkö kokonaan MAM-pulloihin vai ostanko aventin pulloille syerilointimasiinan vai jatkanko keittämällä. En steriloi joka syötön jälkeen, vaan parin käyttökerran jälkeen eli ei mua ainakaan kuormita hirveesti tuo keittäminen. :)
Ja voithan tosiaan kuivattaa pullot kuivauskaapissa, niin kissat ei pääse pulloihin käsiksi :)
Jos haluat lisätä imetystä pyydä apua imetysneuvojilta ja käy lukemassa tämä imetys.fi lisämaitojen purku.
Lue tuo pullonpyörittäjien opas. Joskus osittaisimetys on rankempaa, tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat lisätä imetystä pyydä apua imetysneuvojilta ja käy lukemassa tämä imetys.fi lisämaitojen purku.
Lue tuo pullonpyörittäjien opas. Joskus osittaisimetys on rankempaa, tsemppiä!
Imetystä yritettiin tehostaa ja lisämaitoja vähentää mutta vauva laihtui. En halua enää siihen rumbaan, olen tyytyväinen näin :)
Ainu mam pulloille ääni täältä, näissä on sellainen venttiili, mikä estää ilman virtaamista ja tämä taas vähentää mahaitkuja. Nämä voi tosiaan keitää kattilassa tai mikrossa ilman mitään lisä laitteita. Tuo pullon tutti on leveä ja vauva saa siitä hyvän imuotteen.
You tubesta voit katsoa ohjeet siihen mam pullon mikrosterilointiin
Olen hoitanut omia ja muiden vauvoja ja ikinä ei ole pulloja keitelty,on vaan hyvin pesty ja kuumalla vesijohtovedellä huuhdeltu ja ihan neuvolantädin hyväksynnällä.
Kellään ollut pulloikäisenä mahatauteja, mutta ei myöskään ole allergioita.
Liika hygienia on hanurista.
Olisi kiva tietää miksi pullo pitäisi jatkuvasti sterilisoida? Pesu riittää ja kuivauskaappiin kuivumaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva tietää miksi pullo pitäisi jatkuvasti sterilisoida? Pesu riittää ja kuivauskaappiin kuivumaan.
Koska maito on bakteerien kasvatusalusta.
Kissat kun steriloi niin pysyy puhtaana. Siis oikeasti steriloi eikä vain katkaise johtimia.