Jos ostat tavaraa auton takakontista, miksi valitat joutuneesi huijatuksi?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/0daa5068-fc4a-43c9-8771-673150746c21_u…
Mitä odotat? Mikä sinua vaivaa?
Kommentit (29)
Kyllä maailma on mennyt hulluksi. Enää ei voi luottaa italiaiseen muotomoguliinkaan, joka myy Salen takana Giorgio Armani-takkeja toyotan peräloosterista - 90% alennuksella....
Vierailija kirjoitti:
Erkki on joko hemmetin rikas tai tyhmä.
Voi olla myös molempia.
Jotain koulutusta Erkillä täytyy olla koska en näe keski-ikäistä kotkalaista perus-Erkkiä niin hyvän englanninkielentaidon kanssa että tekee takkikauppoja.
Eihän nuo takit sinänsä välttämättä huonoja ole. Ne vain on jossain Tokmannissa samanarvoista kuin mitä Erkki maksoi toyota-marketissa.
Hier is kenuine serkio armaani jakets streit from tojotas peräloota. Tuu juu vant to pai?
Herkkäuskoisuus ja "ei minua huijata"....
Mutta vaikka onkin turhan hyväuskoinen, niin saahan siitä valittaa, että tuli huijatuksi. Miksi ei saisi?
Kerran eräs murtavaa englantia puhuva hyvinpukeutunut heppu kaupitteli aterimia ja kokkiveitsisarjoja.
Peitetarina oli: meillä oli ravintola- alan messut, ja pitää myydä ylijääneet tuotteet pois.
Tulipa ostettua.
Ihan ok laatuisia ovat, hieman jäi kaivelemaan, oliko kamat rikoksella hankittuja, esim jätetty tilaus maksamatta ja lähetetty sitten miehet myymään tavara käteisellä.
Olen yllättänyt, että sama jatkuu edelleen. Itse kohtasin takkimyyjän lapsena vuoden 1980 paikkeilla, saattoi olla joitakin vuosia aikaisemminkin. Italialainen takkimyyjä saapui autollaan meille maalle kotipihaan. Kaupan oli silloinkin nahkatakkeja. Kauppoja ei syntynyt, mutta naapurissa oli menty halpaan ja ostettu nahkatakki, joka oli muuta kuin nahkaa.
Miksipä lopettaa, kun kerran kauppa käy noin hyvin, että asiakkaat ostavat takkeja kasapäin.
Luulisi että vaikkeivat nuo takit olisikaan aitoa nahkaa, niin ei kai niitä roskiin tarvi heittää. Tekonahkaa monet käyttää kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen yllättänyt, että sama jatkuu edelleen. Itse kohtasin takkimyyjän lapsena vuoden 1980 paikkeilla, saattoi olla joitakin vuosia aikaisemminkin. Italialainen takkimyyjä saapui autollaan meille maalle kotipihaan. Kaupan oli silloinkin nahkatakkeja. Kauppoja ei syntynyt, mutta naapurissa oli menty halpaan ja ostettu nahkatakki, joka oli muuta kuin nahkaa.
Miksipä lopettaa, kun kerran kauppa käy noin hyvin, että asiakkaat ostavat takkeja kasapäin.
Suomesta löytyy vielä juntteja jotka näitä ostaa. Itsekin ihmettelen että tämä vanha huijaus vielä menee äpi. Ehkä se on jo niin vanha ettei sitä enää muisteta.
Assburger kirjoitti:
Kerran eräs murtavaa englantia puhuva hyvinpukeutunut heppu kaupitteli aterimia ja kokkiveitsisarjoja.
Peitetarina oli: meillä oli ravintola- alan messut, ja pitää myydä ylijääneet tuotteet pois.
Tulipa ostettua.
Ihan ok laatuisia ovat, hieman jäi kaivelemaan, oliko kamat rikoksella hankittuja, esim jätetty tilaus maksamatta ja lähetetty sitten miehet myymään tavara käteisellä.
Halpaa romua haalitaan nurkkiin ja myydään parkkipaikoilla. Aina näin on tehty.
Jutussa ei asiasta mainita, mutta luulen että Erkillä on "Carpe Diem" tatuoituna isolla selkään.
Vierailija kirjoitti:
Mutta vaikka onkin turhan hyväuskoinen, niin saahan siitä valittaa, että tuli huijatuksi. Miksi ei saisi?
Olen samaa mieltä. Lisäksi täytyy muistaa että näitä hommia tekevät niljakkeet ovat ihan oikeasti alansa ammattilaisia ja luonteeltaan manipuloivia. He valikoivat uhrinsa ja taivuttelevat toisen tahtoonsa. On ihan turha haukkua tai nimitellä ihmistä jota on tällä tavalla tarkoituksella huijattu. Kovalla innolla naureskellaan kun toista käytetään hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Lisäksi täytyy muistaa että näitä hommia tekevät niljakkeet ovat ihan oikeasti alansa ammattilaisia ja luonteeltaan manipuloivia. He valikoivat uhrinsa ja taivuttelevat toisen tahtoonsa. On ihan turha haukkua tai nimitellä ihmistä jota on tällä tavalla tarkoituksella huijattu. Kovalla innolla naureskellaan kun toista käytetään hyväksi.
Montako takkia ostit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla järjen jättiläinen, että ymmärtää parkkipaikalla peräkontista myynti olevan huijausta.
Ai hemmetti, kun tulee mieleen vastaava tapaus varmaan kymmenen vuoden takaa Turusta. Oli tosiaan ongelmia lentokoneessa ylipainon kanssa, joten piti päästä takeista eroon. (Turussa sentään on lentokenttä, mutta miksi se yksi on Kotkaan asti ajanut!?!?) Olisi saanut kaksi takkia ilmaiseksi, kun olisin yhden ostanut. Juu-ei tullut kauppoja...
Nauroin samaa. "Kyllähän siihen huijaukseen joku muukin menisi."
No ei menisi!
Erkki on joko hemmetin rikas tai tyhmä.