Ajattelin ostaa puhelimen kolmoisluokkalaiselle mutta en taidakkaan
Mitä hän sillä edes tekee? Olen saanut tarpeekseni 13-vuotiaan puhelinkoukusta, yhtä tappelua mihin aikansa käyttää. Tiedän, en ole mikään malliesimerkki, puhelin on kasvanut käteen kiinni.
Eivät ne aiheuta kuin harmia.
Kommentit (3)
Ostaisin, kyllä lapsi haluaa kuulua samaan ryhmään kuin muutkin ja puhelin on nykyään lelu siinä missä ennen oli barbiet ja pikku autot. Kannattaa kuitenkin rajata sitä käyttöä, kotona voi jättää vaikka "puhelin parkkiin", koulussa äänettömällä ja reppuun, välitunnilla näitä yleensä saa käyttää, katsokaa yhdessä mitä sovellutuksia saa ladata, you tubesta on nykyään lasten versio ja tietysti opetat että viestejä saa laittaa vaa niille ketkä oikeasti tuntee. Eikä muita lapsia kuvata tai haukuta somessa, se on kiusaamista ja ihan yhtä vakavasti otettava asia kuin livenä tapahtuva.
Itsekin olen ostanut vain siksi, että saan itse kiinni tarvittaessa. Ei ole ollut ongelmia, käyttää välituntisin lähinnä puhelinta.
Meillä lapsi sai vasta nelosluokalla. Aiemmin joutui kiusatuksi siitä että oli luokan ainut joka ei omista puhelinta.
Nyt on päässyt osaksi porukkaa. Pääsee viestittelemään luokan omassa whatsapp-ryhmässäkin toisten luokkalaisten kanssa.
Ei meidänkään mielestä lapsi ollut tätä ennen valmis kännykän käyttäjäksi. Nyt on tullut jo vähäsen enemmän järkeä päähän ja osaa huolehtia paremmin tavaroistaan ja asioistaan.