Auta armias jos mies kerran joutuu tekemään sitä mitä minä teen joka päivä
Ihan sama mikä asia on kyseessä niin käytös on samanlaiata.
Esimerkkinä nyt tupakat, olen pitänyt meidät molemmat tupakoissa nyt viimeisen vuoden, se on aina minä joka ostaa sen päivän tupakka askin n. 7 euroa. Sen yhden kerran jos mies sen ostaa, kamala marmatus "joko se koko aski meni" ja päivittely miten 7 euroa meni niin nopeasti taivaan tuuliin.
siis 7 euroa, herra on itse poltellut vuoden päivät aina puolet minun ostamastani askista.
Astiahelkkarinpesukone, sen jos erehtyy täyttämään, niin siitä saakin kuulla sitten seuraavat 2 viikkoa että hän on sen täyttäny.
Ihmettelen vain tuota tupakka asiaakin, että eikö hän tajua että mun 7 euroa päivässä on mennyt tuhkana tuuleen jo vuoden ajan, joten hänen yksi askinsa ei oikeasti ole mitään. Jos liian usein haluan tupakalle hänen ostaman askinsa aikana, siitäkin sain kuulla, minun ostamillani askeilla ei niinkään ole ollut väliä kuinka usein rampataan tupakilla.
Tämä samantyylinen käytös toistuu kaikissa vastaavissa. Onko vain niin minäminä tyyppi ja siksi näin?
Kommentit (24)
Miksi katselet tuollaista? Kauanko olette asuneet yhdessä? Ettekö puhuneet ennen yhteenmuuttoa tällaisista asioista?
Meillä on miehen kanssa yhteiset rahat, molempien rahat menee yhteiselle tilille, josta maksetaan ensimmäisenä kaikki laskut, käydään ruokakaupassa ja yritetään laittaa säästöön osa rahoista. Isommista hankinnoista sovitaan yhdessä, eikä rynnätä suinpäin ostamaan toisen kanssa puhumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tilipäivä. Kauppalista täynnä Hänen Kuninkaallusen Korkeutensa hiustuotteita, juustoja ym herkkuja. Ja kassalla avuliaasti liukuu pakkaamaan eikä mun maksamaa laskua jaeta. Hänen kauppavuorollaan budjetti on max 10e. Ei puhettakaan että ostaisi vuorollaan esim terveyssiteitä paketin.
Nyt kun tämän olen lopettanut on v*tun kireä, haukkuu ja nakkelee niskojaan. Ja rahat aina loppu ( mullahan ei koskaan ollut). Niin ja nyt olen läskikin 😄😄Hankkikaa yhteinen tili minne kummallakin on kortti ja yhtäläinen käyttöoikeus. Tili jonne menee molempien rahat. Ei väliä kumpi maksaa sillä yhteiseltä toliltä menee.
Hmmm.. kun toinen käyttää rahat loppuun, ettei ole enää rahaa ruokaan, niin eihän siitä tarvitse kiistellä, kun yhteiseen käyttöönhän ne rahat on tarkoitettu.
Vierailija kirjoitti:
En usko Ap:ttä provoksi, sillä samanlaisia kokemuksia on minullakin.
Elimme vaimoni kanssa hieman tiukkoja vuosia talovelkamme vuoksi ja suurempituloisena hommasin kotiimme kalusteet, maksoin lääkäri-ja hammaslääkärilaskut (naiselle 1000 euroa), sähköt vedet, hommasin tietokoneet, mutta vastapainoksi halusin myös säästää kuluissa joista säästämään pystyi.
Lähinnä sähköstä ja vedestä ym. turhasta autolla ajelusta. Jatkuvaa marmatusta pihiydestä ym.
Nyt jaamme menot tasan ja tässä kämpässä ei saisi pitää lämpöjä päällä, ei käyttää boileria lämpimän veden saamiseksi, eikä autoa enää voi käyttää edes kauppamatkoilla.
Lähinnä huvittaa koko homma, mutta mietityttää kuinka lyhyt muisti voikaan naisoletetulla olla siinä vaiheessa kun pitäisi tasapuolisesti osallistua yhteisiin menoihin.
Jos ajatellaan keskituloista, niin sähkössä ja vedessä säästämisessä tulee aika nopeasti seinä vastaan. Keskivertoperheellä kuitenkin menee yhteensä sähköön ja veteen varmasti alle 200 euroa kuukaudessa. Tietysti turha tuhlaaminen kuriin, mutta sen jälkeen aika paljon saa tinkiä mukavuudesta, että saa esim. 20 euroa kuussa säästettyä. Tämän summan säästää ruokakaupassa paljon helpommin.
Wt-ongelmat osa 909