Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erilainen joulu: Tekisi mieli valmiiseen pöytään jo monta joulua nähneenä ja valmistelleena

Vierailija
21.09.2018 |

Onko kenelläkään kokemusta esim. Lapin joulusta ja maksaako mansikoita?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintaa tulee, mutta valmiiseen pöytään on kyllä hauska mennä.

Lappi on kyllä jouluna erityisen kallis, mutta etelästäkin löytyy lomahotelleja, joissa on maltillisempi hinnoittelu, vaikkei niilläkään mikään ale ole päällä jouluna.

Vierailija
2/24 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En raaskisi. Teen niin hyvät jouluruuat, etten missään ole maistanut lähellekään yhtä hyviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe viettää Itävallassa joulun. Päästään katsomaan se kuuluisa joulutori, joka on ollut jo satoja vuosia perinne. Vuotta ennen pitää varata matka jos haluaa kokea sen. Ei halvimmasta päästä oleva, mutta on sen arvoinen varmasti

Vierailija
4/24 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lappi on kyllä jouluna erityisen kallis, mutta etelästäkin löytyy lomahotelleja, joissa on maltillisempi hinnoittelu, vaikkei niilläkään mikään ale ole päällä jouluna.

Kiitos, mutta etelän aurinkolomalle minua ei saisi, vaikka maksettaisiin.

- ap ja kuumia kelejä vihaava -

Vierailija
5/24 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivayhtiöillä on erilaisia risteilypaketteja.

Luulisi että maatilat, joilla on matkailupalveluja, järjestävät myös jouluja.

Vierailija
6/24 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perhe viettää Itävallassa joulun. Päästään katsomaan se kuuluisa joulutori, joka on ollut jo satoja vuosia perinne. Vuotta ennen pitää varata matka jos haluaa kokea sen. Ei halvimmasta päästä oleva, mutta on sen arvoinen varmasti

Tuo matka olisi ehdottomasti haave! Ihanaa matkaa teille.

Vaihtoehdot on kuitenkin vähissä, koska lentopelko. Lappi olisi hyvä kohde ja olen jo vähän säästänyt rahaa. Lapset ja lastenlapset saavat kuitenkin lahjansa 😊

- ap -

Vierailija
7/24 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapin hinnoista ei ole kokemusta jouluna, mutta olen itsekin miettinyt, että vuokraisi joskus jouluksi sieltä mökin. Jos tilaisi ruoat jostain pitopalvelusta mökille toimitettuna, mutta ei ottaisi mitään tarjoilijaa sinne, niin en usko, että hinta olisi mikään järkyttävä. Tottakai työstä on aina jotain maksettava.

Vierailija
8/24 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuossa tarkoitettu Etelä-Suomea. Sielläkin on paljon maatilamatkailuyrityksiä.

Vierailija
9/24 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on jo aika myöhäistä varata jouluksi Lapista mökkiä tai muutakaan majoitusta. Jä Joulukuun alku - tammikuun 1 eka viikko ovat suosituimmat viikot, ne täytyy varata jo vuoden alussa.

Vierailija
10/24 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laivayhtiöillä on erilaisia risteilypaketteja.

Luulisi että maatilat, joilla on matkailupalveluja, järjestävät myös jouluja.

Ruotsinlaivahelvetin läpi käyneenä (useaan kertaan): Noup!  Maatilajoulu sen sijaan kuulostaa mukavalta.

- ap -

Vierailija
11/24 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on jo aika myöhäistä varata jouluksi Lapista mökkiä tai muutakaan majoitusta. Jä Joulukuun alku - tammikuun 1 eka viikko ovat suosituimmat viikot, ne täytyy varata jo vuoden alussa.

Näin taitaa olla. Aloin ajatella asiaa liian myöhään nyt kun joulu taas lähestyy. Eiköhän me papan kanssa johonkin päästä. Erityisekstorvertti papalta tosin ei ole kysytty vielä mitään.

-ap -913

Vierailija
12/24 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin itse Kolin joulupakettia ensi vuodelle, mutta en nyt uskalla kirjoittaa hotellin nimeä tähän ettei katsota mainostamiseksi. Maisemathan siellä on aina yhtä upeat talvellakin, mutta onko kenelläkään kokemusta noista joulupaketeista esim. ruoan suhteen?

Vierailija
13/24 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa maatilajouluja! Joissain sa hevosrekikyydin joulukirkkoon, lapset saa hoitaa eläimiä, pukki tulee jne ja ruuat voi olla oman tilan lähiaineista tehtyä. Mulla tollainen haaveena myös ja ensi vuonna sen toteutan!

Vierailija
14/24 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuossa tarkoitettu Etelä-Suomea. Sielläkin on paljon maatilamatkailuyrityksiä.

Kaikki etelä on liikaa 😆

Synnyin Helsingissä ja asuin siellä 25 ensimmäistä vuottani. Se riitti.

- ap -

Vierailija
15/24 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylpylähotelleista muualta suomesta saa vielä joulupaketteja. Itsellä lähin on Päiväkumpu. Kehuttu paikka ja asiakkaita tulee kauempaakin.

Vierailija
16/24 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlaa maatilajouluja! Joissain sa hevosrekikyydin joulukirkkoon, lapset saa hoitaa eläimiä, pukki tulee jne ja ruuat voi olla oman tilan lähiaineista tehtyä. Mulla tollainen haaveena myös ja ensi vuonna sen toteutan!

Älä toteuta ensi vuonna vaan tänä vuonna, jos mahdollista. Minulla niitä 'ensi vuonna sitten' -haaveita on ollut jo liian monta.

- ap -

Vierailija
17/24 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatilajouluja on aika vähän, koska niitä on todella kallista järjestää. Työntekijöille tuplapalkat monta päivää ja oma koti muiden käytössä. Noin 1100 e saa maksaa 4 hengen maatilajoulusta noin klo 10 aattona päättyen tapaninpäivän keittolounaaseen.

Vierailija
18/24 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni ruotsinlaivoilla on jouluna ihan hyvä meininki? Perheitä enimmäkseen? Oon ite ollut lapsena niin en muista hyvin muuta kuin että kivaa oli. Tallinnassa vois hotellijoulu olla myös kiva. Siellä on nätti torikin.

Yks vaihtoehto on että ostaa jouluksi valmisruoat tai tekee nyt jo laatikot pakkaseen pikkuhiljaa niin ettei kasaudu.

Kyllä ruotsinlaivakin on kallis jouluna.

Oon näitä itekin harkinnut, Tallinna muuten hyvä mutta suomalaisia jouluruokia ei oo ollut hotellien menuissa kun oon katsonut.

Vierailija
19/24 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni ruotsinlaivoilla on jouluna ihan hyvä meininki? Perheitä enimmäkseen? Oon ite ollut lapsena niin en muista hyvin muuta kuin että kivaa oli. Tallinnassa vois hotellijoulu olla myös kiva. Siellä on nätti torikin.

Yks vaihtoehto on että ostaa jouluksi valmisruoat tai tekee nyt jo laatikot pakkaseen pikkuhiljaa niin ettei kasaudu.

Kyllä ruotsinlaivakin on kallis jouluna.

Oon näitä itekin harkinnut, Tallinna muuten hyvä mutta suomalaisia jouluruokia ei oo ollut hotellien menuissa kun oon katsonut.

Kas kummaa! Eivätkö vaihda virolaisia jouluruokia suomalaisiin, johan nyt!

Vierailija
20/24 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän viime joulu oli oikein tunnelmallinen.

Elelen teinien kanssa kahden ja se joulun taika on jäänyt jo vähän taakse. Joten varasin Tallinnasta Booking.comin kautta (halvan) majoituksen, joka osoittautui oikein loistavaksi valinnaksi. Paikallinen pariskunta vuokrasi vanhan kommuuniasunnon yhtä siipeä, tai miten sen nyt kuvailisi... No, minä tykkäsin kuitenkin.

Joululahjaksi saatiin kaikki kunnon pitkä kylpyläpäivä ja aattona sitten yhdet tavaralahjat. Tallinnassakin oli joulutori ja paljon nähtävää ja koettavaa. Aattoiltana käytiin syömässä yhdessä samaan aikaan paikalla olleen tuttavaperheen kanssa, teinitkin osasivat nauttia illasta pitkän kaavan mukaan. (En tarkoita että oltaisiin vedetty viinaa kaksin käsin aamuyöhön, taidettiin olla kymmenen aikaan jo nukkumassa).

Olihan se johonkin lapinlomaan verrattuna aika köyhästi totetutettu matka, mutta muistelen sitä joulua lämmöllä.

Mutta suosittelen joulumatkaa! Niin kauan kuin lapset olivat pieniä nautin kovin jouluvalmisteluista ja kaikesta siitä joulutunnelmasta, mutta rehellisesti sanoen tämän ikäisissä se joulurauhan hakeminen alkaa mennä vähän hukkaan.