Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten toisen ihmisen vioista voi loukkaantua?

Vierailija
21.09.2018 |

Täällä on ainakin parissa keskustelussa joku sanonut useamman kerran loukkaantuvansa toisen ihmisen vioista. Mitä se tarkoittaa? Mitä ne viat on? Voiko joku esim. loukkaantua, jos toisella on vaikka kierot silmät, tai toinen jalka lyhempi? Selittäkää niin, että tyhmäkin ymmärtää. Kiitos.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään syytä oppia. Jos minua on pakotettu sietämään muiden väärää käytöstä, niin miksi minua häiritsisi yhtään olla paskamainen niitä viallisia ihmisiä kohtaan? Minä voin oppia siitä pois, jos se hyödyttää minua, en heidän mielikseen.

Ethän sä siedä, jos kerran huudat, haukut ja räkytät takaisin. Se ei ole sietämistä. Sietämistä olisi kuunnella sitä toisen paskaa, ja silti olla häntä kohtaan kohtelias tai ainakin neutraali.

Onhan sitä väitetty ihan NORMAALIKSI käytökseksi sitä toisten toimintaa ja sillä valolla syytetty, ettei mulla OLE PERUSTEITA huutaa, vaikka todellakin oli.

No siinä tapauksessa et SIETÄNYT tämän ihmisen käytöstä, kuten väität. Sitä yritin sanoa.

Luuletko sinä, että se, että saa haukut, huudot ja rangaistukset siitä, että raivostui, kun joku kohteli väärin, on tehnyt asiasta ihan helppoa? Ja luuletko sinä, että pystyin aina huutamaan, kun joku sitten kohteli väärin? Tai sain apua, että ei kohtelisi? En saanut. Minun PITI SIETÄÄ SITÄ, että minua kohdellaan väärin, vaikka en sitä tietenkään sietänyt ja MINÄ sain rangaistuksia, ei se, jossa vika oli.

Sinun vikasi taitaa olla se, ettet hyväksy toisten ihmisten mielipiteitä, tai ylipäänsä toisia ihmisiä. Kaikille pitää rätkyttää vastaan joka asiassa ja sä oot ainoa joka on oikeassa. Kaikki muut haukkuvia kusipäitä, jotka pitää haukkua mitä rumimmin.

Miksi hyväksyisin itseäni loukkaavaa toimintaa? Ei kukaan sellaista hyväksy. Loukkaajat voivat porsastella keskenään, se ei ole minua varten. En ikinä loukkaisi ketään tahallani, enkä ala puolustella omaa paskaisuuttani, jos olen pahoittanut jonkun mielen.

Ei sitä hyväksyä tarviikaan, mutta sen voi jättää omaan arvoonsa. Ja tuohon, ettet ikinä loukkaisi ketään... Minusta et ainakaan täällä muuta teekään, kuin yrität saada kanssakeskustelijat loukkaantumaan hirveällä käytökselläsi.

Mutta eihän siitä tarvitse välittää? Sitä koitan sullekin vain opettaa. Saan käyttäytyä siksi ihan miten haluan, sinun tehtäväsi on olla piittaamatta siitä.

Olet ihan oikeassa. Sinä saat käyttäytyä ihan niin kuin haluat, eikä muiden tarvitse siitä välittää. On ihan itsestäsi kiinni mitä käytökselläsi haluat. Haluatko olla vapaa ja riippumaton ja onnellinen, vai ahdistunut ja ilkeä ja kostonhimoinen. Minä en sinun käytöksestäsi piittaa, eikä näköjään kukaan sun lähipiirissäsikään, joten teet sillä hallaa ainoastaan itsellesi.

Niin no miten teen sillä hallaa, jos siitä ei kukaan piittaa? En mitenkään.

Teet itsellesi pahan olon ihan tarkoituksella.

Ei, vaan mieleni pahoittuu muiden paskamaisesta ja vikoja täynnä olevasta käytöksestä.

Ihmeellistä, että yhden ihmisen lähipiirissä kaikilla ihmisillä on käytös täynnä vikoja. Pitäiskö sitä vikaa sittenkin lähteä etsimään lähempää...?

No, mikäs oli minun vikani tuossa paperiasiassa? Kerropa. Vastaavia juttuja ne muutkin ovat. Minua kohtaan tehdään väärin, ja se pitäisi vain niellä. Miksi ihmeessä?

Se on vikasi, että sä haudot noita ikivanhoja tapauksia vuosikymmeniä jälkeenpäin! Ne on menneitä, anna niiden olla. Mitä hittoa varten sun pitää päivät pitkät tonkia ja raivota jotain vuosikymmenten takaisia asioita, kun et niitä kuitenkaan pysty enää muuttamaan. Joka suvussa ja perheessä on sattunut vääryyksiä ja loukkauksia, mutta ei niitä kukaan muistele enää sadan vuoden päästä niin kuin sinä.

En minä asiaa mitenkään haudo. Se vain oli esimerkki siitä, miten epäreilusti muut käyttäytyvät = heissä on vikaa.

Vierailija
62/62 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viaksi voidaan laskea niin moni asia. Esim. joku on usein omissa mietteissään ja sinä kerrot innoissasi jostain, kunnes huomaat, ettei se toinen kuunnellut yhtään - taaskaan. Kyllä se loukkaa, koska tunnet itsesi hölmöksi ja vähäarvoiseksi.

Vakavasti masentuneena olin paljon ajatuksissani. Siinä meni kaltaisesi tuttu.

Mitäpä jos puhuisit harmituksestasi suoraan asianosaiselle. Tai älä. Jatka urpona oloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla