Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis aivan järkyttäviä summia jotkut laittavat kampaamo yms käynteihin

Vierailija
21.09.2018 |

Värjäävät hiukset säännöllisesti, ottavat raitoja, on suoristusta ja leikkausta. Sitten päälle kulmien, ripsien ja kynsien laitto sekä huollot. Satoja euroja kuukaudessa!!

Itse en vaan ymmärrä tuota touhua. Jokainen toki tekee, mitä haluaa. Hullun kallista vain!

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykööt jokainrn niin usein kuin haluaa. Itse käyn n 3-4kk välein. Otan vaaleita raitoja tai ehkä ketran vuodessa permiksen. Mulla on puolipitkä polkka. kulmia tai.kynsiä en laita. Mulla menee alle 100e kerralla. Käyn Vantaalla kampaajalla.

Vierailija
22/40 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käyttää hyödyksi, jos paikkakunnalla on alan oppilaitos. Siellä tehdään asiakkaille kampaamotöitä hyvin edullisesti. Esim. pitkien hiusten pesu ja Oil cure -hoito + kuivaksi föönaus 18 €. Tällä viikolla kävin ja hiukset ovat nyt ihanan pehmeät eikä päänahka kutise, kun tehtiin ns. kuorinta.

Jos on aikaa istua piiiiitkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan sanaa 'huoliteltu! '

Vierailija
24/40 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä laitan, mutta kenelle se kuuluu, itsehän rahani tienaan joita käytän? Teen henkisesti rankkaa työtä it-alalla, nostan siitä hyvää palkkaa, enkä todellakaan tunne syyllisyyttä siitä että käytän tienaamani rahat mihin haluan. Mm. siihen että en ala kotivärien kanssa lutraamaan ja lavuaarejani ja vaatteitani tahrimaan vaan käyn 6 viikon välein ottamassa tyvivärin kampaamossa. 

Terveydelle en epäile etteikö hiusvärit olisi jonkin verran haitallisia. Otan tietoisesti sen riskin kuitenkin, koska en tykkää maantienharmaasta luonnonväristäni. Olen värjännyt 12-vuotiaasta asti, nyt ikää 44, vielä ei ole aiheuttanut mitään haittoja. 

Ympäristön kannalta tuo tuskin taas on edes pahimpia. Olen vegetaristi enkä käytännössä lentomatkustele ollenkaan (viimeksi yli 10 vuotta sitten työasioissa) joten enköhän oman osani tee ympäristön puolesta.

Vierailija
25/40 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina ihmettelen kenellä on aikaa noihin värjäyksiin yms kampaajalla? Mulla olisi kyllä rahaa, mutta töissä on aina sen verran kiire että eipä sieltä oikein oteta 3 tunnin taukoa kampaajakäyntiin (käytännössä matkoineen, värin vaikuttamisaikoineen, tuo aika siihen melkein menee). Joten värjään sitten hiukseni kotona vapaa-ajallani.

Vierailija
26/40 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aha. Ihan töissä käyn ja itse maksan kampaajani ;D

Käyn noin 2kk välein laittamassa tyven ja sit joku hoito (yleensä kosteuttava). Leikkaan noin joka kolmas kerta (pitkä polkka).

Maksan vähintään 100€ joka kerta, riippuen mitä tehdään. Onhan se kallista mutta no can do! Työskentelen asiakaspalvelussa ja mun täytyy olla huolitellun näköinen.

Asun pk-seudulla.

Ei asiakaspalvelussa täydy olla niin huoliteltu, ellei ole joku kosmetiikkamyyjä, eikä välttämättä silloinkaan. Itse työskentelin joskus myyjänä erikoisliikkeessä eikä työnantaja kyllä edellyttänyt että olisin käyttänyt satoja euroa ”huoliteltuun” ulkonäköön. Eikä olis sillä myyjän palkalla ollut varaakaan.

Vierailija
27/40 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä aina ihmettelen kenellä on aikaa noihin värjäyksiin yms kampaajalla? Mulla olisi kyllä rahaa, mutta töissä on aina sen verran kiire että eipä sieltä oikein oteta 3 tunnin taukoa kampaajakäyntiin (käytännössä matkoineen, värin vaikuttamisaikoineen, tuo aika siihen melkein menee). Joten värjään sitten hiukseni kotona vapaa-ajallani.

No...kaikilla ei ole 8-16 työ. Mulla on vuorotyö ja käyn yleensä aamupäivisin, hyvin ehtii. Sitäpaitsi koen että se on hemmottelua, ei mitään pakkopullaa.

T. Nro 4

Vierailija
28/40 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä laitan, mutta kenelle se kuuluu, itsehän rahani tienaan joita käytän? Teen henkisesti rankkaa työtä it-alalla, nostan siitä hyvää palkkaa, enkä todellakaan tunne syyllisyyttä siitä että käytän tienaamani rahat mihin haluan. Mm. siihen että en ala kotivärien kanssa lutraamaan ja lavuaarejani ja vaatteitani tahrimaan vaan käyn 6 viikon välein ottamassa tyvivärin kampaamossa. 

Terveydelle en epäile etteikö hiusvärit olisi jonkin verran haitallisia. Otan tietoisesti sen riskin kuitenkin, koska en tykkää maantienharmaasta luonnonväristäni. Olen värjännyt 12-vuotiaasta asti, nyt ikää 44, vielä ei ole aiheuttanut mitään haittoja. 

Ympäristön kannalta tuo tuskin taas on edes pahimpia. Olen vegetaristi enkä käytännössä lentomatkustele ollenkaan (viimeksi yli 10 vuotta sitten työasioissa) joten enköhän oman osani tee ympäristön puolesta.

Että oikein it-alalla henkisesti rankkaa työtä teet. Veikkaan, että muutamalla muulla alalla tehdään hieman henkisesti raskaampaa työtä. Mutta voit toki oikeuttaa kampaamokäyntisi työn rankkuudella. Vaikka ei kai sitä edes millään tarvitsisi perustella.

Vierailija
29/40 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha. Ihan töissä käyn ja itse maksan kampaajani ;D

Käyn noin 2kk välein laittamassa tyven ja sit joku hoito (yleensä kosteuttava). Leikkaan noin joka kolmas kerta (pitkä polkka).

Maksan vähintään 100€ joka kerta, riippuen mitä tehdään. Onhan se kallista mutta no can do! Työskentelen asiakaspalvelussa ja mun täytyy olla huolitellun näköinen.

Asun pk-seudulla.

Ei asiakaspalvelussa täydy olla niin huoliteltu, ellei ole joku kosmetiikkamyyjä, eikä välttämättä silloinkaan. Itse työskentelin joskus myyjänä erikoisliikkeessä eikä työnantaja kyllä edellyttänyt että olisin käyttänyt satoja euroa ”huoliteltuun” ulkonäköön. Eikä olis sillä myyjän palkalla ollut varaakaan.

Olen myyjä ja kyllä HALUAN näyttää hyvältä. Hiukset vaikuttaa kokonaisuuteen.

Vierailija
30/40 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollakin summalla olisi paljon hyödyllisempää auttaa apua tarvitsevia.

Vierailija
31/40 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen laittakoon rahansa mihin haluaa. Käyn sännöllisesti kampaajalla ja kustannan ne itse. Mikä siinä on ongelma?! :D

T. Nro 4

Vierailija
32/40 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollakin summalla olisi paljon hyödyllisempää auttaa apua tarvitsevia.

Sinähän teetkin juuri niin... vai?

Vierailija
33/40 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku törsää uuteen autoon, joku asuntoon, joku matkysteluun, ruokaan ym.

Oma äitini nurisi aina kaikesta kalliista. Silti poltti tupakkaa kaksi askia päivässä.

Vierailija
34/40 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä voin olla samaa mieltä että kampaajat ovat törkeän hintaisia, etenkin pääkaupungeissa. Mutta kun ei voi olla käyttämättä. Hiukset ovat tärkeä osa ulkonäköä. Leikkautin juuri lyhyen tukan, ja asian ainoa huono puoli on että joudun käymään useammin kampaajalla että se pysyy kuosissa. Haluan näyttää hyvältä.

Toisaalta hiustuotteita menee minimaalisen vähän entiseen verrattuna, en tarvitse enää kiharatuotteita, suoristustuotteita enkä lämpösuojaa. Oma väri on nyt enkä varmaan värjää ainakaan vähään aikaan. Tehohoitopurkkini kestää varmaan seuraavat pari vuotta. Aikaakin säästyy hurjasti kun pesuun menee vain 5min ja tukka ei tarvi kuin kammata märkänä muotoon ja se kuivuu itsestään.

Minä en harrasta ripsien tai kulmien värjäystä enkä tekokynsiä. Kasvohoidossa käyn ehkä kerran pari vuodessa (hoidan hyvin kotituotteilla joten ei ole tarvetta). Joten nuo kampaamokäynnit on ainoa "pakollinen" meno.

Vierailija
35/40 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tekee mitä tykkää. Ärsyttää vaan eräs tuttu joka on ihan viimosen päälle laitettu ja puunattu ja sitten ainoa puheenaihe tavatessa on miten kalliiksi kaikki tulee. Hän elääkin velaksi.

Vierailija
36/40 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä ja käytän koen kyllä, että minulla on oikeus käyttää palkkani kuten parhaaksi näen. Käyn kampaajalla noin kuuden viikon välein leikkauksessa ja tyvivärissä, joskus värjätään kokonaan. Kampaajani käyttää ekovärejä. Samoin kaikki minun ja perheeni käyttämä kosmetiikka, pesuaineet ym. on luonnonkosmetiikkaa. Tilitäni lähtee kuukausittain myös lahjoitus hyväntekeväisyyteen, joten siitäkään on turha huomautella kuten joku täällä yritti. 

Vierailija
37/40 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ihmettele yhtään niitä joilla siihen on oikeasti varaa. Jos minulla olisi enemmän rahaa käytössä tai vähemmän lapsia ruokittavana, tuhlaisin varmasti enemmän itseeni mm. kampaajalla. Tiedostan sen, että minulla ei ole sellaiseen tällä hetkellä varaa ja jollain muulla on. Se on ihan fine.

Mutta sitä en ymmärrä, että vähävaraisilla, jotka saavat erinäisiä tukia, on varaa käydä kalliissa hoidoissa, mutta lasten ruokkimiseen ja harrastuksiin ei sitten olekaan vaan niiden rahoitusta penätään yhteiskunnalta eli Kelasta.

Vierailija
38/40 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on vaikea uskoa, että niukkuudessa kitkuttelevilla köyhillä ihmisillä on muka "varaa" ja uskallusta laittaa viimeiset pennosensa kauneushoitola- ja kampaajakäynteihin. Halua varmaan olisi, koska jokainen haluaa jotain kivaa itselleen. Kotikutoinen kauneudenhoito on onneksi jokaisen ulottuvilla. Siisti ja raikas voi olla myös kotikonstein. Ei se tietenkään paljon lohduta, kun joka tuutista tunkee tuota muovista ja ylilaitettua naamaa ja hiuspehkoa. Jos on rahaa, muiden mielestä överikin kuluttaminen on positiivista, täytyyhän kauneusalan yrittäjien putiikkien pysyä pystyssä. 

Vierailija
39/40 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä värjäytän tyven 9 vkon välein, silloin värjätään myös kulmat. Ja kyllä minä haluan näyttää siistiltä ja hyvältä.

Kampaamoissa on myös vaihtoehtoja hiusväreille, esim kasvi ja yrttivärejä.

Mulle kotona värjääminen olisi hirvein vaihtoehto, herkkä päänahka, joka reagoi voimakkaasti erilaisiin aineisiin. Kampaaja, jolla ole käynyt ikuisuuden tuntee mun hiukseni ja päänahkani, tulos on juuri se mitä toivon.

Kosmetologilla en käy, ehkä pitäisi, mutta ruusufinniselle iholleni on tutut hoitotoimenpiteet ja olen tosi varovainen uusien aineiden suhteen. Manikyyri / pedikyyri ei kuulu mun repertuaariini.

Itse kukin käyttää rahansa kuten haluaa. Mun on työssäni oltava edustava, työssäni noudatetaan myös pukukoodia - ja niin, mknä nautin myös kampaajakäynneistä.

Rahaa mulla menee reilu satanen kerralla ja huonomminkin sen voisin käyttää.

Vierailija
40/40 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun on vaikea uskoa, että niukkuudessa kitkuttelevilla köyhillä ihmisillä on muka "varaa" ja uskallusta laittaa viimeiset pennosensa kauneushoitola- ja kampaajakäynteihin. Halua varmaan olisi, koska jokainen haluaa jotain kivaa itselleen. Kotikutoinen kauneudenhoito on onneksi jokaisen ulottuvilla. Siisti ja raikas voi olla myös kotikonstein. Ei se tietenkään paljon lohduta, kun joka tuutista tunkee tuota muovista ja ylilaitettua naamaa ja hiuspehkoa. Jos on rahaa, muiden mielestä överikin kuluttaminen on positiivista, täytyyhän kauneusalan yrittäjien putiikkien pysyä pystyssä. 

No niinhän sitä normaali rahankäyttäjä luulisi, mutta hyvin paljon olen tavannut sellaista eläjää ja rahankäyttäjää että.. Ei suinkaan ole tavatonta, että viimeiset pennoset käytetään ripsiin, kynsiin, tukkaan, naamaan kalliisiin merkkivaatteisiin tms ja elellään loppukuu ihmetellen millä laskut maksetaan ja mistä sitten vippaillaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi