Voiko silmäniskuhymiötä käyttää sähköpostissa työkaverille?
onko silmäniskuhymiö liian karski käytettäväksi työkaverille lähetetyssä sähköpostissa?
Kommentit (12)
Eihän silmäniskuhymiö tarkoita automaattisesti mitään seksivihjailua vaan sitä käytetään ihan muutenkin sanoman keventämiseen. Kysymyksestä sen verran, että voisin käyttää kyseistä hymiötä ainoastaan silloin, mikäli olisimme tämän työkaverin kanssa jo paremminkin tuttuja ja ehkä jopa ystävystyneet. Etäisempien ja muodollisempien työkavereiden kanssa en käyttäisi minkäänlaisia hymiöitä.
Ihan parhautta. Mun sähköpostit on täynnä hymiöitä ja emojeja, koska ne kertoo parhaiten mun tunnetilasta kyseisellä hetkellä.
Jos pitää täällä kysyä, ei koskaan kannata.
Siis sähköpostiä työkaverille vai _työsähköposti_ työkaverille? Näillä on iso ero, työssä käytettävään viestintään eivät hymiöt kuulu, jos vapaa- ajalla viestittelet työkaverin kanssa niin asia on eri.
Justiin laitoin hymyhymyiön meidän osaston ylilääkärille :)
Ei mitään hymiöitä työpostiin. Ei työasioissa tarvitse olla rempseä eikä hauska. Ärsyttää sellainen. Ihan turhaa ajanhaaskausta.
Vierailija kirjoitti:
onko silmäniskuhymiö liian karski käytettäväksi työkaverille lähetetyssä sähköpostissa?
Riippuu kenelle olet sitä lähettämässä.
Jos on hyvä ystävä, ei varmasti tarvitisi täältä kysellä.
Siispä: Mikäli olet ko ihmisen iholle pyrkimässä, niin iske pois sitä silmää - muuten kannattaa kyllä jättää pois.
Silmänisku sähköpostissa tai skypeviestissä työkaverille on aika harmiton tapa flirtata, jos vastapuoli ei sytykään, ei ainakaan tarvitse selitellä mitään kielikuvia, eikä toisaalta kukaan kovin paljoa yhdestä silmäniskusta varmastikaan ala kuvittelemaan.
Mä henk.koht. pidän tuota hymiötä lähes veetuiluhymiönä. Yksi tuttuni käyttää sitä jatkuvasti, lähes joka lauseen jälkeen. Tekee mieli kysyä, että hei, mitä sä oikein venkoilet??
Läheskään kaikki ei pidä sitä minään flirttihymiönä!
Lähinnä, että tarkoiteta ihan kirjaimellisesti mitä sanotaan. Tai v*ttuillaan.
Hauskaa perhelomaa teille ;)
Kyllähän sä yhden viikonlopun kestät appisten mökillä ;)
Leikkaa vaan lyhyt tukka, sehän tunnetusti nuorentaa ;)
meneekö jo kielletyn ja tuhman puolelle jos tekee noin?