Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pisin hyväksyttävä aukko ansioluettelossa?

Vierailija
20.09.2018 |

Itselläni on useita vuosien aukkoja ja nyt viimeisin jo yli kolme vuotta.

Ei varmaan hirveästi kannata enää yrittää töitä hakea?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

me hävitään tää sota kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

me hävitään tää sota kirjoitti:

Itse notkuin kouluissa, jotka keskeytin/en saanut loppuun, sitten olin työttömänä ja join kaljaa. Joskus näiden opiskelujen lomilla kävin vähän töissä yms.

Kolmikymppisenä menin duunarihommiin, joita tein sitten kymmenen vuotta. Nyt menin paremmalla asenteella vanhana korkeakouluun. Mutta kyllä noin urpolla "työhistorialla" hankalaa tulee. Kannattaa nuorena miettiä oikeasti niitä asioita kunnolla, vaikkei kiinnostaisi ja tuntuu että edessä on loputtomasti aikaa.

Niin, en ole enää nuori. Olisi varmaan pitänyt pohtia joo, mutta nyt oon jo tavallaan hyväksynyt tän urpouteni ja todennäköisyyden loppuelämän työttömyyteen tai korkeintaan satunnaisiin pätkätöihin.

ap

Joo, heitin yleisesti ilmoille vaan. Tarkoitin myös itseäni, kun puhuin urposta työhistoriasta. Kyllä tässä keksiäisyyttä saa käyttää, kun joskus 45-vuotiaana kävelee taas markkinoille maisterin paprut taskussa.

No, sulla on sentään tuo. Mulla ei äly riitä korkeakouluopintoihin.

ap

No en nyt tiedä, vaaditaanko tässä järkyttävää älyä (eri juttu jos opiskelisi teoreettista fysiikkaa tms.), enemmän vahvaa kiinnostusta tieteenalaan ja lukemista.  Jokaiselle löytyy kuitenkin oma polku.

Mutta ehkä paras lähtökohta on miettiä, onko jokin vahva kiinnostuksenkohde, jota voisi lähteä kehittämään ammattimielessä?

Vierailija
42/59 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut töissä viimeisen 12 vuotta, opiskellut kaksi ammattia ja käynyt useita kursseja siinä samalla, ja yritän nyt kuumeisesti saada oman alan töitä. En pääse edes haastatteluun asti, vaikka hakemukseni ja paperini ovat todella hyvät. Ja olen alle 30.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voi vaan valehdella? Niin minä aion tehdä jatkossakin. Kuka niitä tarkastaa, jos kertoo tehneensä jotain pilipalohommia 10 vuotta sitten. Kunhan se on jotain uskottavanoloista eli näin naisena olen sanonut olleeni siivoajana ja epämääräisesti baarihommissa. Juu, siivosin 15-vuotiaana yhden kesän ja baarissa plokkasin 2kk 20-vuotiaana. Mutta vähän kun muuntelee, niin läpi menee. Nyt olen jo keski-ikäinen ja omaan jonkunlaisen työhistorian ihan oikeastikin. Haaveilen kyllä kuntouttavasta työtoiminnasta. Jotain huuhaahommaa ilman stressiä.

Tsemppiä, ap ja muut myös 😊

Vierailija
44/59 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yhdeksän vuoden aukko. Olen ollut sairauslomilla ja kuntoutustuella. Hirvittää ajatella sitä ehkä mahdollisesti tulevaisuudessa häämöttävää hetkeä, kun olen työkykyinen ja työnhaku olisi viimein ajankohtaista. Siihen mennessä cv:n aukko on toki vielä pidempi eikä sitä selitä mikään "hyväksyttävä". Tuntuu ettei minulla ole mitään virkaa.

Joo, tää on paha. En oikein valitettavasti keksi lääkkeeksi kuin mahdollisimman korkean koulutuksen työvoimapula-alalle tai hyvän tuurin. Ikävää.

ap

Vierailija
45/59 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kukaan ainakaan minun kokemukseni mukaan ollut aukoista kiinnostunut. Olin kotona lasten kanssa 7 vuotta ja sitten minulla pari kolme 1-2 vuoden työttömyysjaksoa. Tällaisella CV:lla sain töitä 48 v. Toki minulla on koulutusta ja työkokemustakin kun olen 15 v saakka jotain duunia tehnyt vähintään kesät tai keikkoina.

Ehkä Suomessa alkaa olla jo suhteellisen rentoa näiden hommien suhteen, ainakin itse toivon että nuoremman sukupolven pipopää-startup-kulttuuri vielä höllentää hiljakseen lisää todistusten ja ansioluetteloiden kyttäämistä.

Jossain Saksassa ja muissa konservatiivisissa maissahan katsotaan ala-asteen todistuksetkin ja postiosoitteet ja vanhempien statukset ja vaikka mitä, joten siinä mielessä villissä pohjolassa on hyvä elää.

Onhan se höllempää, jos pääsee haastatteluun tai johonkin rekryjuttuun. Silloin katsotaan osaamista ja kykyä toimia työyhteisössä. Sit it-alalla voi osoittaa osaamistaa etukäteen kaikenlaisilla projekteilla ja portfolioilla. Tämä on hankalampaa meillä perusduunareilla, jotka emme pääse edes haastetteluun, eikä ole oikein erityisosaamistakaan.

ap

Vierailija
46/59 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut töissä viimeisen 12 vuotta, opiskellut kaksi ammattia ja käynyt useita kursseja siinä samalla, ja yritän nyt kuumeisesti saada oman alan töitä. En pääse edes haastatteluun asti, vaikka hakemukseni ja paperini ovat todella hyvät. Ja olen alle 30.

Niin, sulla on tommonen laatu-CV, etkä pääse. Tekee oman tilanteeni melko toivottomaksi. Onpa sitä tullut perseiltyä oma elämänsä. Huh huh.

ap

Vierailija
47/59 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, itselläni se on suurimmaksi osaksi pelkkää mustaa aukkoa.

Olet siis sitä mieltä, että minun kannattaa tulostaa ansioluetteloni mustalle paperille?

ap

Mustaa huumoria LOL

Vierailija
48/59 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kelpaa työnantajille niin silloin voi kyllä ihan hyvällä omallatunnolla vaan elellä tukien varassa.  Itse olen huomannut vuosien varrella, että työpanostani ei kaivata vaan ilmeisimmin minulle mieluummin maksetaan ne tuet kuin palkataan tekemään mitään.

Jos joku joskus tulee valittamaan, että miksi olen veronmaksajien elätti, niin vastaan sille, että mikset sitten veronmaksajana tarjoa minulle töitä jos kerran työttömyyteni ottaa päähän.

Vierailija
49/59 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen gäppeihin keksinyt kaikenlaista, vaikka freelancer-hommia. Ei niitä vuosien jälkeen ainakaan mitenkään tarkistella. Jos on lapsia, voi säveltää olleensa hoitovapaalla.

Ai tyhjäntoimittamista kutsutaan nykyisin gäpiksi. Aina oppii jotain uutta.

Joo, se on englantia.

Vierailija
50/59 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen gäppeihin keksinyt kaikenlaista, vaikka freelancer-hommia. Ei niitä vuosien jälkeen ainakaan mitenkään tarkistella. Jos on lapsia, voi säveltää olleensa hoitovapaalla.

Ai tyhjäntoimittamista kutsutaan nykyisin gäpiksi. Aina oppii jotain uutta.

Joo, se on englantia.

Mä luulin, että se thigh gap on nykyään positiivinen asia?

ap

Vierailija
51/59 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sulla on tommonen laatu-CV, etkä pääse. Tekee oman tilanteeni melko toivottomaksi. Onpa sitä tullut perseiltyä oma elämänsä. Huh huh.

ap

Minä ymmärrän tuskasi, mutta joihinkin paikkoihin voi yhä olla helpompi päästä, jos ei ole kovinkaan korkeaa koulutusta tai edes työkokemusta. Esim. just nyt etsitään työntekijöitä narikkahommiin Messukeskukseen. Ei sinne haeta porukkaa, jolla on aina ollut suurena haaveena narikassa istuminen. Kyllä ne tajuaa, että se on monelle vain rahanansaitsemistapa, ei mikään elämän suurin täyttymys. Asiakaspalveluhenkinen tietysti pitää olla. Jos et ole pk-seudulta, niin tämä vinkki on yhtä tyhjän kanssa, mutta tarkoitin vain, ettei noissa yksinkertaisissa töissä oleteta mitään valtaisaa kunnianhimoa. 

Vierailija
52/59 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mielenterveysongelmista johtuvat sairaalajaksot ja sairaslomat selitetään positiivisiksi aukoiksi? "Olin tekemässä osallistuvaa etnografista tutkimusta"?

Vierailija
53/59 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Lähinnä ehkä lohdun sanana. Aikalailla taitaa olla nykyään tuuripeliä ja siitä kiinni millainen päivä rekrytoijalla sattuu olemaan.

Vierailija
54/59 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Minä ymmärrän tuskasi, mutta joihinkin paikkoihin voi yhä olla helpompi päästä, jos ei ole kovinkaan korkeaa koulutusta tai edes työkokemusta. Esim. just nyt etsitään työntekijöitä narikkahommiin Messukeskukseen. Ei sinne haeta porukkaa, jolla on aina ollut suurena haaveena narikassa istuminen. Kyllä ne tajuaa, että se on monelle vain rahanansaitsemistapa, ei mikään elämän suurin täyttymys. Asiakaspalveluhenkinen tietysti pitää olla. Jos et ole pk-seudulta, niin tämä vinkki on yhtä tyhjän kanssa, mutta tarkoitin vain, ettei noissa yksinkertaisissa töissä oleteta mitään valtaisaa kunnianhimoa. 

Tuossa talossa on muuten narikka- järkkäri- ja vartijaporukat aika mukavaa sakkia. Anteeksi mainos, olen ollut hommissa joo :D

Pk-seudulla on tuollaisia entry level-keikkahommia tietysti helpommin saatavilla kuin muualla.

Vierailija
55/59 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain ja sain töitä 6,5v kotiäitiyden jälkeen. Ihan koulutusta vastaavaa ja oon siinä vielä pirun hyvä. Tosin vain vuoden työsuhde, mutta tästä on hyvä jatkaa ja suosittelijan saan taatusti.

Vierailija
56/59 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on iso aukko ansioluettelossa, mutta ei ihanassa elämässä 😊.

Vierailija
57/59 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö voi vaan valehdella? Niin minä aion tehdä jatkossakin. Kuka niitä tarkastaa, jos kertoo tehneensä jotain pilipalohommia 10 vuotta sitten. Kunhan se on jotain uskottavanoloista eli näin naisena olen sanonut olleeni siivoajana ja epämääräisesti baarihommissa. Juu, siivosin 15-vuotiaana yhden kesän ja baarissa plokkasin 2kk 20-vuotiaana. Mutta vähän kun muuntelee, niin läpi menee. Nyt olen jo keski-ikäinen ja omaan jonkunlaisen työhistorian ihan oikeastikin. Haaveilen kyllä kuntouttavasta työtoiminnasta. Jotain huuhaahommaa ilman stressiä.

Miksi tätä alapeukutetaan? Eikö työnantajat mielestänne valehtele? Kyllä minusta monikin työpaikka lupailee vaikka mitä ja todellisuus on aivan toista.

Vierailija
58/59 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tätä alapeukutetaan? Eikö työnantajat mielestänne valehtele? Kyllä minusta monikin työpaikka lupailee vaikka mitä ja todellisuus on aivan toista.

Eikö se ole hyvä, että joku saa töitä? Sitten on ainakin yksi työtön vähemmän, ja moraalinärkästyjien ei tarvitse valittaa "sohvalla makaajisa". Käytettäköön siis oveluutta työn saantiin, kansantalous kiittää.

Vierailija
59/59 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Joo, tommoisia olen katsellut. 300€ saa nyt työttömänä tienata, mutta ei noilla oikein tulevaisuutta rakenneta.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi