Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pisin hyväksyttävä aukko ansioluettelossa?

Vierailija
20.09.2018 |

Itselläni on useita vuosien aukkoja ja nyt viimeisin jo yli kolme vuotta.

Ei varmaan hirveästi kannata enää yrittää töitä hakea?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnatuomiot vaikuttaa aina

Vierailija
2/59 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, itselläni se on suurimmaksi osaksi pelkkää mustaa aukkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ikäkin vaikuttaa. Jos olet vielä alle 30v., niin ehkä sinulla on vielä toivoa. Tietysti olisi hyvä, jos voisit osoittaa tehneesi jotain kolmen vuoden aikana, edes vapaaehtoistyötä, mutta jos et ole, niin älä lähde valehtelemaan asiasta. 

Vierailija
4/59 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi lisätä erillisen osion siitä, mitä on vapaa-aikana tehnyt, jos se on sellaista järkevää ajankäyttöä.

Ihan mitä tahansa mihin tarvitaan jonkin sortin osaamista tai vastuunkantoa. (Järjestöissä toimiminen ja siellä vetovastuut jne.)

Ei tietysti paina kaikkia työpaikkoja hakiessa, mutta on edes jotain näyttöä, ettei ole vain sohvalla röhnöttänyt.

Vierailija
5/59 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippunee siitä mitä olet tauolla tehnyt? Ollut äitiyslomalla, opiskelemassa, kierrellyt maailmaa, ollut kotirouvana/omaishoitajana tms.

Vierailija
6/59 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippunee siitä mitä olet tauolla tehnyt? Ollut äitiyslomalla, opiskelemassa, kierrellyt maailmaa, ollut kotirouvana/omaishoitajana tms.

...jatkan vielä. Ei varmaan syyllä sinänsä ole väliä, jos osaat selittää työstä poissaolon positiivisella tavalla, eduksesi kääntäen. Asenne ratkaisee, sekä sinun että tulevan työpaikan haastattelija minun mielestä. Ja jos todella haet/haluat/tarvit töitä, niin luulisi oman asenteesi olevan kohdallaan?

Vierailija
7/59 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse notkuin kouluissa, jotka keskeytin/en saanut loppuun, sitten olin työttömänä ja join kaljaa. Joskus näiden opiskelujen lomilla kävin vähän töissä yms.

Kolmikymppisenä menin duunarihommiin, joita tein sitten kymmenen vuotta. Nyt menin paremmalla asenteella vanhana korkeakouluun. Mutta kyllä noin urpolla "työhistorialla" hankalaa tulee. Kannattaa nuorena miettiä oikeasti niitä asioita kunnolla, vaikkei kiinnostaisi ja tuntuu että edessä on loputtomasti aikaa.

Vierailija
8/59 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linnatuomiot vaikuttaa aina

En ole ollut linnassa. Vain omassa yksiössäni.

ap

Vierailija
9/59 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, itselläni se on suurimmaksi osaksi pelkkää mustaa aukkoa.

Olet siis sitä mieltä, että minun kannattaa tulostaa ansioluetteloni mustalle paperille?

ap

Vierailija
10/59 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ikäkin vaikuttaa. Jos olet vielä alle 30v., niin ehkä sinulla on vielä toivoa. Tietysti olisi hyvä, jos voisit osoittaa tehneesi jotain kolmen vuoden aikana, edes vapaaehtoistyötä, mutta jos et ole, niin älä lähde valehtelemaan asiasta. 

Olen lähes 40. Olen rakentanut kaverilleni aidan ja toiselle uuden katon. Melkein vapaaehtoisesti.

ap

Vierailija
11/59 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina voi lisätä erillisen osion siitä, mitä on vapaa-aikana tehnyt, jos se on sellaista järkevää ajankäyttöä.

Ihan mitä tahansa mihin tarvitaan jonkin sortin osaamista tai vastuunkantoa. (Järjestöissä toimiminen ja siellä vetovastuut jne.)

Ei tietysti paina kaikkia työpaikkoja hakiessa, mutta on edes jotain näyttöä, ettei ole vain sohvalla röhnöttänyt.

Olen vain ollut. 

ap

Vierailija
12/59 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on siellä vain yksi aukko: peräaukko. Sillä on aika hyvin irronnut töitä.

Vierailija
13/59 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vain ollut. 

ap

Miksi haluat nyt muuttaa tilanteesi?

Vierailija
14/59 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...jatkan vielä. Ei varmaan syyllä sinänsä ole väliä, jos osaat selittää työstä poissaolon positiivisella tavalla, eduksesi kääntäen. Asenne ratkaisee, sekä sinun että tulevan työpaikan haastattelija minun mielestä. Ja jos todella haet/haluat/tarvit töitä, niin luulisi oman asenteesi olevan kohdallaan?

En mä nyt välttämättä töitä tarvitse, mutta olisihan se varmaan välillä ihan kiva, jos olisi enemmän rahaa kuin minimi. Lähinnä mietin, että kannattaako edes yrittää, koska tyhjän saa pyytämättäkin?

ap

Vierailija
15/59 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

me hävitään tää sota kirjoitti:

Itse notkuin kouluissa, jotka keskeytin/en saanut loppuun, sitten olin työttömänä ja join kaljaa. Joskus näiden opiskelujen lomilla kävin vähän töissä yms.

Kolmikymppisenä menin duunarihommiin, joita tein sitten kymmenen vuotta. Nyt menin paremmalla asenteella vanhana korkeakouluun. Mutta kyllä noin urpolla "työhistorialla" hankalaa tulee. Kannattaa nuorena miettiä oikeasti niitä asioita kunnolla, vaikkei kiinnostaisi ja tuntuu että edessä on loputtomasti aikaa.

Niin, en ole enää nuori. Olisi varmaan pitänyt pohtia joo, mutta nyt oon jo tavallaan hyväksynyt tän urpouteni ja todennäköisyyden loppuelämän työttömyyteen tai korkeintaan satunnaisiin pätkätöihin.

ap

Vierailija
16/59 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vain ollut. 

ap

En mä hirveästi haluakaan, mutta välillä viranomaiset ahdistelevat ja välillä myös krooninen rahanpuute ahdistaa. Varsinkin näin vanhemmalla iällä on ikävää, kun ei ole edes omaan autoon varaa ja pitää kituuttaa vuokrayksiössä.

ap

Vierailija
17/59 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

me hävitään tää sota kirjoitti:

Niin, en ole enää nuori. Olisi varmaan pitänyt pohtia joo, mutta nyt oon jo tavallaan hyväksynyt tän urpouteni ja todennäköisyyden loppuelämän työttömyyteen tai korkeintaan satunnaisiin pätkätöihin.

ap

Joo, heitin yleisesti ilmoille vaan. Tarkoitin myös itseäni, kun puhuin urposta työhistoriasta. Kyllä tässä keksiäisyyttä saa käyttää, kun joskus 45-vuotiaana kävelee taas markkinoille maisterin paprut taskussa.

Vierailija
18/59 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen gäppeihin keksinyt kaikenlaista, vaikka freelancer-hommia. Ei niitä vuosien jälkeen ainakaan mitenkään tarkistella. Jos on lapsia, voi säveltää olleensa hoitovapaalla.

Vierailija
19/59 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä nyt välttämättä töitä tarvitse, mutta olisihan se varmaan välillä ihan kiva, jos olisi enemmän rahaa kuin minimi. Lähinnä mietin, että kannattaako edes yrittää, koska tyhjän saa pyytämättäkin?

ap

Tuolla asenteella ei kannata yrittää. Tuolla asenteella mikään ei kannata. Jos oikeasti haluaa töihin, kannattaa tietenkin yrittää. Ei kukaan kotoa tule töihin hakemaan.

Vierailija
20/59 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vain ollut. 

ap

En mä hirveästi haluakaan, mutta välillä viranomaiset ahdistelevat ja välillä myös krooninen rahanpuute ahdistaa. Varsinkin näin vanhemmalla iällä on ikävää, kun ei ole edes omaan autoon varaa ja pitää kituuttaa vuokrayksiössä.

ap

Eli rahaa pitäisi tulla tilille, mutta mitään ei pitäisi joutua tekemään sen eteen? Luulin, että vain teinit ajattelevat noin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä