Jalat kipeytyy istumatyöstä - ja itkemisestä???
Onko kellään antaa neuvoa mitä teen näiden koipieni kanssa?
Välillä, ei aina, jalat tulee ihan sikakipeiksi iltapäivästä. Työ on joo toimistotyötä. Tapaan kuitenkin kävellä töihin 1,5km ja puolen tunnin välein nousen hakemaan vettä, kahvia, vessaan tms. Lounaallakin saatan kävellä 20 minuuttia putkeen. Silti nämä jalat aina välillä särkee.
Kipu on kuukautiskipumaista jomotusta "jalan sisällä" polvesta alaspäin. Ei ole ylipainoa ja tapaan urheilla ihan ok:sti. Oon 30 eikä ole diagnosoituja sairauksia.
Mulla myös alkaa särkemään jalkoja samalla lailla, jos olen masentunut ja itken sinä päivänä paljon. Miten tämä voi vaikuttaa jalkoihin??
Kävin lapsena myös lääkärissä näistä samantyyppisistä kivuista, joka kuittasi kasvukivuiksi. Muistan myös, että ne kivut oli silloin niin kovia että itkin. Mutta voihan se olla, että ne oli kasvukipuja.
Mitähän tämä mahtaa olla ja onko vinkkejä hoitoon? Lapsena hierottiin vicksiä, joka auttoi jalkoihin kyllä.
Kommentit (10)
Onko sinulla lättäjalat? Vaikuttaa jalan virheasennolta, mikä rasittaa polvia. Se tuntuu juuri kipuna polven sisäsyrjällä.
Hanki tukipohjalliset.
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa on videoita raise your legs...
Eli 15-20 min jalat kattoa kohti seinää vasten pari kertaa viikossa. Hävittää kyllä paljon painontunnetta jaloista. Ensimmäiset kerrat olivat tosi epämukavia ja sattui eivätkä jalatkaan asettuneet kauniisti, mutta vetreytyvät kerta kerralta.
Kuulostaa ihanalta. Luontaisesti tykkään laittaa ne myös koholle, jos sohvalla makaan. Täytyy kokeilla, jos vaikka auttas.
Ap
Juotko tarpeeksi? Minulla on ollut joskus samantyyppistä nestehukan vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla lättäjalat? Vaikuttaa jalan virheasennolta, mikä rasittaa polvia. Se tuntuu juuri kipuna polven sisäsyrjällä.
Hanki tukipohjalliset.
Kipu ei ole siis polvissa, vaan koko matkalla jossain säären ja pohkeen välissä eli jalan (leg, ei foot) sisällä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Juotko tarpeeksi? Minulla on ollut joskus samantyyppistä nestehukan vuoksi.
Juon varmaan kaksi litraa päivässä tai ylikin.
Ap
Onko tunne vähän niin kuin sellaista kihelmöintiä ja särkyä jalan sisällä? Onko sinulla myös levottomuutta jaloissa ja suonenvetoja?
Minulla oli aiemmin tuollaisia oireita ja johtui liiasta veden juonnista ja magnesiumin puutteesta. Vettä pitää juoda, mutta ei liikaa. Magnesium voi myös auttaa.
ylipainoa? ja liikuntaa ei ollenkaan? venyttelyä?
Liiasta insuliinista tulee myös kihelmöintiä sääriin.
Voi johtua monestakin syystä. Verenkiertohäiriö, suonikohjut, tulehdukset, nestekierronhäiriö (jalkojen turpoaminen), fibromyalgia, reuma, nivelpsoriaasi, jne...
Onhan noita vaikka miten paljon. Mene uudestaan lääkärille.
Youtubessa on videoita raise your legs...
Eli 15-20 min jalat kattoa kohti seinää vasten pari kertaa viikossa. Hävittää kyllä paljon painontunnetta jaloista. Ensimmäiset kerrat olivat tosi epämukavia ja sattui eivätkä jalatkaan asettuneet kauniisti, mutta vetreytyvät kerta kerralta.