Miten puhumaton ja hiljainen voi saada töitä?
Miten tällainen vähäpuheinen ja sosiaalisia tilanteita pelkäävä ja paniikkihäiriöinen voi koskaan saada mitään uutta työtä? Lääkitys on, mutta se ei auta. Olen kyllä töissä, mutta tämän työni sain työharjoittelun jälkeen. En käynyt sinne tullessani missään haastattelussa. Pomo soitti ja pyysi töihin ja siellä olen ollut nyt 6 vuotta. En ole koskaan elämässäni saanut työtä työhaastattelun perusteella enkä varmaan saa. Jännitän ja pelkään niin paljon, etten saa sanaakaan sanottua. Vastaan yhdellä - kahdella sanalla ja meinaan pyörtyä paniikista. Näen jo haastattelijan ilmeistä ja eleistä heti alkumetreillä, että tästä ei tule mitään. Ulosantini on todella huono.
Töissä pärjään hyvin ja työssäni ei tarvita esillä olemista. Haluaisin välillä jotain uutta, mutta kukaan ei palkkaa tällaista epäsosiaalista idioottia. Sen takia olen riippuvainen nykyisestä työstäni, vaikka haluaisin jotain muuta. Haluaisin jopa vaihtaa alaa, mutta pelkoni takia en pysty mennä kouluun.
Kommentit (14)
Auttaako rentoutumaan, jos työhaastattelussa ajattelet, että voit tehdä ja sanoa mitä vain, koska sinulla kuitenkin on jo työ?
Sitä mietin minäkin koskien poikaani. Loppuvuodesta kotiutuu intistä ja pitäisi alkaa työnhakuun. Valmistui keväällä sähköasentajaksi, mutta on armottoman ujo ja hiljainen.
No en tiedä onko aivan toivoton, mutta kieltämättä nykyaika suosii pälättäviä ekstrovertteja. Itselläni on samaa että en todellakaan loista työhaastatteluissa. Ei ole helppoa.
Hankkiudu äänettömäksi yhtiömieheksi...
Ehkä sitä lääkitystä voisi vaihtaa jos nykyinen ei auta? Ja/tai hankkia tuollaisia erityistilanteita kuten työhaastattelut varten rauhoittavan lääkkeen jota voi ottaa vain tarvittaessa. Sellaisten avulla itse selviän noista tilanteista, itse asiassa mulla ei nykyisin mitään peruslääkitystä olekaan mutta bentsoja on, joita otan ehkä kerran tai kaksi vuodessa. Nuorempana käytin alkoholia lääkkeenä, mutta siinä on aina riskinsä että esim. haisee viinalta ja jää kiinni.
Minä olen nähnyt tosi ujoja ihmisiä kaikenlaisissa asiakaspalvelupaikoissa, esim. nuoria, otsatukkansa alta pälyileviä jäätelönmyyjiä. Ajattelen aina, että ihanaa, että heillekin on annettu tilaisuus. Toisaalta kaikissa työpaikkailmoituksissa haetaan reippaita, iloisia ja ulospäinsuuntautuneita ihmisiä. Että sikäli ihme, että kaikki työssäkäyvät eivät sitten kuitenkaan ole sellaisia.
Toivon siis, että sinäkin ap uskaltaudut edes hakemaan jotain mieluisaa paikka.
Et varmaan voikaan. Kouluissa on ryhmätöitä ja esitelmiä. Töihin mennään lähes aina työhaastattelun kautta. Mutta moni on varmaan tuon ongelman kanssa huonommassa asemassa.
Vierailija kirjoitti:
Sitä mietin minäkin koskien poikaani. Loppuvuodesta kotiutuu intistä ja pitäisi alkaa työnhakuun. Valmistui keväällä sähköasentajaksi, mutta on armottoman ujo ja hiljainen.
Ei se tuolla alalla haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikasi on läski l-u-u-s-e-r-i, joka pitäisi ha-ka-ta hen-gil-tä.
Toivottavasti hankit apua mielenterveysongelmiisi. Ihan paha mieli tuli viestistäsi.
Käytän beetasalpaajia, mutta niistä ei ole juurikaan apua. Olin ennen ssri-lääkityksellä, mutta lopetin sen varmaan liian aikaisin. Olen kärsinyt näistä ongelmista 20 vuotta, mutta avun piirissä olen ollut vain alle puolet siitä. Ennen olin täysin eristäytynyt, joten olen mennyt kyllä parempaan suuntaan. Menen vain niin lukkoon, etten saa sanaakaan suustani. Päässäni ei ole oikeasti yhtään ajatusta ja en muista edes omaa nimeäni. Kukaan ei palkkaa sellaista, joka vastaa yhdellä sanalla. Olen todella estynyt ja outo.
ap.
Ano kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikasi on läski l-u-u-s-e-r-i, joka pitäisi ha-ka-ta hen-gil-tä.
Toivottavasti hankit apua mielenterveysongelmiisi. Ihan paha mieli tuli viestistäsi.
Miestenhyysääjällä meni tunteisiin :D
Mikset jää eläkkeelle? Itse olen eläkkeellä samantapaisten "ongelmien" takia.
En usko pääseväni eläkkeelle. Olen ollut työttömänäkin useita vuosia ja sekään ei ollut hyväksi. Syrjäydyin kokonaan. ap
Onko tilanteeni aivan toivoton?