Kun olet jo pidempään epäillyt kahden kollegan salasuhdetta ja
Näet heität työpäivän jälkeen tulevan autoillaan sivutieltä ja lähtevän eri suuntiin. Ja kummallakaan ei ole oikeasti mitään asiaa sinne sivutielle, uimarannalle. Mäkin vain sattumalta ajoin sitä kautta tänään, oli oikeasti asiaa lähistölle.
Kyseessä yh-äiti ja perheellinen mies. Ovat jo jonkin aikaa "sattuneet" tulemaan samaan aikaan töihin, outoihin aikoihin (joustava työaika ) ja muita ihmeellisiä yhteensattumia.
Kysyinkö huomenna muina miehinä että kävittekö uimassa...?
Kommentit (43)
Meidän virastossa aikanaan jotkut puuttuivat tuollaiseen ja soittivat miehen vaimolle. Käräyttivät siis töissä pelehtivän parin, kummallakin osapuolella oli perhe. En muista, soittivatko naisen miehellekin vai soittiko hänelle petetty vaimo.
Kauhea show oli kuulemma töissä ollut pitkän aikaa, oli vaikuttanut koko työyhteisöön. Ainakin sen miesosapuolen liitto hajosi jne.
Mä en puuttuisi. Ellei petetty olisi ystäväni, josta tietäisin, että haluaisi tietää.
Vierailija kirjoitti:
Meidän virastossa aikanaan jotkut puuttuivat tuollaiseen ja soittivat miehen vaimolle. Käräyttivät siis töissä pelehtivän parin, kummallakin osapuolella oli perhe. En muista, soittivatko naisen miehellekin vai soittiko hänelle petetty vaimo.
Kauhea show oli kuulemma töissä ollut pitkän aikaa, oli vaikuttanut koko työyhteisöön. Ainakin sen miesosapuolen liitto hajosi jne.
Mä en puuttuisi. Ellei petetty olisi ystäväni, josta tietäisin, että haluaisi tietää.
Ihan oikein. Kaikilla työpaikoilla tuota ei siedetä, vaikuttaa nimittäin koko työyhteisöön ja sen ilmapiiriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein. Kaikilla työpaikoilla tuota ei siedetä, vaikuttaa nimittäin koko työyhteisöön ja sen ilmapiiriin.
Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Miksi kahden työkaverin suhde on niille muille niin merkityksellinen asia että vaikuttaa ihan työilmapiiriin? Se on heidän kahden välinen asia eikä kuulu muille.
Niin se tahtoo mennä tässä elämässä, että pettäjiä suojellaan mutta petetylle ei kerrota. Olen ollut petetty, ja olisipa mulla ollut ap:n kaltainen ihminen lähipiirissä, joka kertonut puolisoni uskottomuudesta minulle. Olisin arvostanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Miksi kahden työkaverin suhde on niille muille niin merkityksellinen asia että vaikuttaa ihan työilmapiiriin? Se on heidän kahden välinen asia eikä kuulu muille.
Jos tavaranjako huomataan niin se kuuluu.
On erittäin luonnollista, että työkaverit juttelevat asioista juurta jaksain, sillä silloin työasiat luistavat loistavasti ja tuottavuus nousee kohisten. Näin meillä.
Olisitko itse halunnut sen miehen vai?
Laita hänen vaimolleen nimetön viesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tavaranjako huomataan niin se kuuluu.
Eikä kuulu. Miksi kuuluisi? Kenenköhän tavarasta on kyse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otat asian töissä esimiehen kanssa puheeksi. Huorintekoahan se on.
Ensinkin Suomessa ei ole yleensä kielletty työkavereiden väliset suhteet. Kerran naisen toimisto on toisella puolella taloa, eivät he oletettavasti edes tee samassa tiimissä töitä. Toisekseen tämä asia ei millään tavalla liity siihen, kuinka pätevä ihminen on tekemään töitä. Sanotaan vaikka näin, jos sinä olisit minun alainen ja tulisit tällaisia juttelemaan. Et todellakaan olisi suosikki alaiseni sen jälkeen.
Eipä se kiellettyä meilläkään ole, mutta ei myöskään suotavava, ja pariskunnat laitetaan eri toimipisteisiin, mikäli ns samanlaiset työt. Salaparit on myös erotettu toisistaan siirtojen avulla, ja kyllä, meillä esimiehet haluavat tietää ja sen vuoksi toimitaan.
No en tosiaankaan puuttuisi, ellei siis _oletettavasti_ petetty osapuoli olisi minulle läheinen. Mitäs minä heidän suhteestaan ja sen dynamiikasta oikein tiedän, voihan olla ihmiset ovat tehneet erilaisia sopimuksia keskenään. Ja lisäksi, mitä ihmeen moraalipoliiseja ihmiset oikein ovat olevinaan työpaikalla? Pomona ihmettelisin aika paljon tällaista muiden työmatkojen kyttäämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se suhde muka ilmapiiriin vaikuttaa, muiden kuin ap:n kaltaisten mielestä, jotka vaivaavat päätään toisten asioilla? Se sensijaan taatusti vaikuttaa, jos täysin ulkopuoliset ihmiset tekevät siitä jonkun numeron, "käräyttelevät" ihmisiä puolisoilleen jne. Ei jestas.
Vierailija kirjoitti:
No en tosiaankaan puuttuisi, ellei siis _oletettavasti_ petetty osapuoli olisi minulle läheinen. Mitäs minä heidän suhteestaan ja sen dynamiikasta oikein tiedän, voihan olla ihmiset ovat tehneet erilaisia sopimuksia keskenään. Ja lisäksi, mitä ihmeen moraalipoliiseja ihmiset oikein ovat olevinaan työpaikalla? Pomona ihmettelisin aika paljon tällaista muiden työmatkojen kyttäämistä.
En siis yleensä aja kyseistä tietä, mutta nyt oli kotimatkalla asiaa sinne suunnalle ja senpä vuoksi olinkin yllättynyt kohdatessani nämä kollegat noilla kulmilla. En siis ollut heitä kyttäämässä vaan viemässä tavaroita niille kulmille. Ja hyvin yllättyneiltä näyttivät hekin minut nähdessään. Voi olla mielenkiintoinen työpaikkalounas huomenna.
Ap
Ja yh-maininta sen vuoksi, että käy ilmi, ettei naisosapuoli ole varattu vaan siis sinkku. Mies taas ei ole. Sen takia ajatukset liikkuvat tämän vaimon tilanteessa .
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tätä logiikkaa en ymmärrä. Ilmeisesti sitä avioliiton hajoamista pidetään erityisen huonona seurauksena kertomisesta, kun taas liiton jatkuminen olisi ollut parempi lopputulos? Minusta liiton hajoaminen taas nimenomaan kertoo sen, että uskottomuus on ollut petetylle niin iso asia että hänen on ollut tärkeää saada se tietää. Silloinhan se kertominen on ihan turhaa, kun petettyä ei asia edes kiinnosta tai kyseessä on jopa sovittu järjestely.
Jotenkin vastenmielinen ajatus, että asioita perustellaan noin päin, että silloin on ok huijata ja kusettaa jos se asia on toiselle erityisen tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Outoa. Meillä yrityksessä kyllä puututtaisiin asiaan. Teillä varmaan joku startup-yritys? Muutenkin Aasian kauppaa jossa moraali nyt on mitä on?
Mulla on suhde kollegan kanssa ja pitäisi todella omituisena, jos joku tulisi kommentoimaan tuollaisia. Ei meidän suhde kuulu kenellekään ulkopuoliselle.
Meillä yksi työntekijä juoruili innoissaan ylimmälle johdolle ja vastauksena kyseenalaistettiin kertojan luotettavuus ja ihmeteltiin, miksi kukaan kantelee kollegoiden yksityisyydensuojan piiriin kuuluvista asioista.
Työpaikalla tästä nyt en menisi kertomaan, mitäpä johdolla tähän olisi sanottavaa. Enemmänkin juuri sitä mahdollisesti petetyn vaimon tilannetta ajatellen asia on iso. Jos minä olisin se petetty vaimo, haluaisin todellakin tietää.
Ap
Ap, kysy huomenna uimisesta. Kato miten reagoivat...
Ap yrittää pitää ketjuaan elossa. Kuka muka kehottaisi puhumaan esimiehelle, kun a) asia ei hänelle kuulu eikä kiinnosta ja b) ap:lla ei ole todisteita! Ihmiset saa tulla töihin työajan puitteissa miten haluavat ja ajella missä haluavat.