7v tyttö haluaisi laittaa veljensä sinisen batman-paidan kaverinsa synttäreille, katsotaankohan kieroon?
Tytön kaverit pääpiirteittäin sellaisia prinsessa-tyyppisia ja päivänsankari varsinkin. Antaisitteko laittaa?
Kommentit (7)
Jos ihan väkisin sen haluaa, niin miksi ei?
Jos toiset lapset siitä jotain ikävää sanovat, niin ei varmaan halua enää toista kertaa.
Itse ehkä yrittäisin tarjota jotain muita paitoja ensin, ihan vaikka sillä verukkeella, että paita on veljen, ei hänen. Ja toiseksi niin että juhliin laitetaan yleensä sellaiset vaatteet, mitä päivänsankari haluaa (vaikka lapset tuskin ovat näitä vaatetoiveita ilmaisseet), mutta voisi oppia sellaista että juhliin kuuluu pukeutua vähän tavallista hienommin ja kunnioittaa toisen juhlaa.
Mikset antaisi laittaa? Jos omalla tyttärelläsi on omia toiveita, tyylitajua ja ideoita, niin anna toteuttaa niitä, tietenkin. Se, että joku kaveri on disneyprinsessafani, ei tarkoita sitä, että muiden tarvitsisi olla.
Toivottavasti ottavat kuvia, niin lapsesi saa olla ainoa, jota ei teini-iässä nolota hepenet. :)
No mitä väliä? Opeta lapselle mitä tarkoottaa luka itsetunto.
Mulla on 7v poika mennyt kouluun hello kitty sukkahousuissa. 8v tyttö tykkää super mariosta ja hänen paitansa ostetasn poikien puolelta.
Varmaan joo joku kiusaa mutta niitä voi leipasta lättyyn ja olla välittämättä.
Onko juhlissa joku selkeä, etukäteen ilmoitettu teema? Jos ei, niin Batmanit päälle vaan! Kyllä maailmaan mahtuu.
Ite oon aatellut antaa pojan kulkea ihan missä vaatteissa ja asusteissa haluaa (sään ja järjen rajoissa), ja opettaa katsomaan mahdollisia kiusaajia silmiin, ottamaan askeleen näitä kohti ja sanomaan selkeästi ja napakasti: "Mitä se sulle kuuluu? Mä saan pukeutua kuule ihan miten huvittaa." Mutta juhliin toki järjestäjän toiveiden mukaan.
Pinkki paita tai prinsessamekko päälle. Ei nyt sentään aleta lapsia opettamaan transsuiluun ja muuhun prideilyyn.
Siittä vaan! Lapsesi voi aina sanoa tykkäävänsä Batmanistä. Ei siihen sen enempää selityksiä tarvita.
Kolmoselle sen verran, että miksi prinsessavaatteita pitäisi hävetä, mutta supersankariprintit ovat ok? Toivottavasti et opeta tyttärillesi/tyttärellesi noin sovinistisia asenteita.
Anna laittaa vaan :) itse tosin kerran olin noin 6v menossa kaverini synttäreille, jonne yleensä pukeuduttiin prinsessaksi, keijuksi tms ja itse olin pukeutunut merirosvoksi. Alkoi sitten paikan päällä nolottaa, piilouduin ja äitini haki minulle (asuimme lähellä) keltaisen Belle-prinsessapuvun.