Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Herätys, miesten sukupuolirooli ahtaampi kuin naisilla

Vierailija
19.09.2018 |

Näin ainakin kertoo uusin poikatutkimus, jonka mukaan tulisi lähteä purkamaan ahtaita sukupuoli rooleja.

https://yle.fi/uutiset/3-10391891

Kommentit (529)

Vierailija
1/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuo mikään uutinen tai yllätys ole. Huolestuttavaa kyllä, ja asialle pitää tehdä paljon.

Vierailija
2/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuo mikään uutinen tai yllätys ole. Huolestuttavaa kyllä, ja asialle pitää tehdä paljon.

Tuo on nyt vain pikku asia, Suomessa on paljon tärkeämpiä asiota joihin tulisi nyt keskittyä kuten naisten tasa-arvo, seksuaalinen häirintä, työttömyys ja ilmastonmuutos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka niitä ylläpitää, miehet ja pojat itse. Me naiset ei pystytä heilauttamaan taikasauvaa jos ette itse tee mitään.

Vierailija
4/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka niitä ylläpitää, miehet ja pojat itse. Me naiset ei pystytä heilauttamaan taikasauvaa jos ette itse tee mitään.

Kyllä siihen naisetkin syyllistyy. Sain itse motkottaa kaverilleni kun tämä meni haukkumaan kaikki herkät ja tunteelliset miehet homoiksi.

Vierailija
5/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ovat miehet itse roolinsa itselleen ja toisilleen laatineet. Ja kovaa kontrollia pitävät.

Tiukkoja rooleja ovat koettaneet naisille laatia, mutta onneksi feminismi.

Nyt miesten pitäisi keksiä joku liike, jolla vapauttavat itsensä omilta jutuiltaan.

Onnistuuko sadassa vuodessa. Pelastuuko maailma.

Miehet on aika jännää jengiä...

Vierailija
6/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olen huomannut esim sellaisen että osa miehistä pitää mielenterveyden ongelmiin avun hakemista asiana jolle on syytä naisissa irvailla. Samalla kun itse selvästi tarvitsisivat apua. Tuosta voisi aloittaa talkoot. Pahaan oloon saa ja kannattaa miehenkin hakea apua.

Vierailija
7/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ahtaat sukupuoliroolit murtuvat vain niistä ulos murtautumalla. Eivät naisetkaan helpolla päässeet ahtaista rooleista ulos.

Vierailija
8/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö.

Vierailija
9/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kapeampi sukupuolirooli on seurausta sukupuolten epätasa-arvosta. "Feminiininen" käyttäytyminen miehellä on arvonalennus, kun taas naisen "maskuliininen" käyttäytyminen nostaa hänen statustaan. Epätasa-arvosta kärsivät kuitenkin sekä miehet että naiset.

Vierailija
10/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kyllä enemmän naisia, jotka tätä tukee. Aika moni lihaksikas nainenkin, mihin itse lukeudun, vaatii mieheltäänsä hyvin miehekkäitä piirteitä ja sitten nauravat niille naismaisille miehille. Oma mieheni on mua harteikkaampi, mutta lyhyempi (mä 178 ja hän 174).

Vierailija
11/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan suomessa ei ole mahdollista päästä eroon toksisesta maskuliinisuudesta muuta kuin eristäytymällä ihmisistä ja alkamalla munkiksi. Odotuksia ja vaatimuksia kyllä muuten asetetaan sinulle joka taholta aina vaatevalinnoista käyttämiisi sanoihin, kampaukseen ja auton merkkiin asti.

Vierailija
12/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen kyllä enemmän naisia, jotka tätä tukee. Aika moni lihaksikas nainenkin, mihin itse lukeudun, vaatii mieheltäänsä hyvin miehekkäitä piirteitä ja sitten nauravat niille naismaisille miehille. Oma mieheni on mua harteikkaampi, mutta lyhyempi (mä 178 ja hän 174).

Ihan tosissanko laitat yhtäläisyysmerkin lihaksikkaiden naisten ja tavisten välille 😀?

Vierailija
13/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua erityisesti huolestuttaa tuo mitä joku poikakin oli tutkimuksessa kommentoinut, eli "lukeminen on homojen hommaa". Tämä on aika tuore kulttuurinen muutos jossa on turha vedota biologisiin eroihin, ei ennen ajateltu että lukeminen on jotain akkoin hommaa, päinvastoin. On ongelmallista mikäli yhteiskunnassa lukeminen on yhä enemmän naisten hommaa, ja miehen vain murahtelee että yhtään kirjaa en ole lukenut, enkä lue. Mitä tälle voi tehdä on vaikea sanoa. Naiset eivät kuitenkaan voi määritellä miesten tai poikien sisäistä kulttuuria, vaan muutoksen tähän on tultava miehiltä.

Vierailija
14/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua erityisesti huolestuttaa tuo mitä joku poikakin oli tutkimuksessa kommentoinut, eli "lukeminen on homojen hommaa". Tämä on aika tuore kulttuurinen muutos jossa on turha vedota biologisiin eroihin, ei ennen ajateltu että lukeminen on jotain akkoin hommaa, päinvastoin. On ongelmallista mikäli yhteiskunnassa lukeminen on yhä enemmän naisten hommaa, ja miehen vain murahtelee että yhtään kirjaa en ole lukenut, enkä lue. Mitä tälle voi tehdä on vaikea sanoa. Naiset eivät kuitenkaan voi määritellä miesten tai poikien sisäistä kulttuuria, vaan muutoksen tähän on tultava miehiltä.

Itse kyllä tunnistan tuon asenteen myös vuosikymmenien takaa. Olen käynyt kouluni 90-luvulla, olin hyvinkin paljon lukeva poika ja sain siitä osakseni paljon naureskelua ala- ja yläasteilla. Asia muuttui vasta lukiossa.

Vierailija
15/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai sä olet niitä pelottavia amatsoneja?

Niitä jotka koulun liikkatunneilla vetivät verenmaku suussa ja kiusasivat feminiinisempiä tyttöjä ja herkkiä poikia.

Onneksi en ole ko. ihmistyyppin joutunut törmäämään lukion jälkeen.

Mitä nyt joskus nähnyt mekastamistaan jossain yökerhossa.

Vierailija
16/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se olisi sitten naistenkin aika alkaa hyväksymään muita miehiä kuin niitä kovimpia testoalfoja.

Mutta mehän hyväksytään jo. Minullakin on mies joka on kaukana testoalfasta. Sinun itsesi pitäisi ruveta hyväksymään muutkin miestyypit ja lakata kadehtimasta alfoja. Mikään ei kyllä ole niin kateellinen olento kuin testoalfoista jauhava laasaslainen... Sitä ennätystä ei helposti rikota.

Sori mutta keskimäärin ette kyllä hyväksy, sinä lienet poikkeus joka vahvistaa säännön.

Todella suuri osa nuorten poikien ja miesten käytöksestä johtuu naisista. Tietynlainen itsevarma miehekkyys (se paljon puhuttu "alfailu") vaan vetoaa seksuaalisesti vastakkaiseen sukupuoleen. Tämän opettaa elämänkokemus lähes jokaiselle miehelle.

Ns. toksinen maskuliinisuus katoaa sataprosenttisen varmasti sen myötä, jos naiset alkavat kelpuuttamaan suurissa määrin kumppaneikseen myös niitä ns. feminiinisempiä miehiä. Tämä biologiaa vastaan kulkeminen voi kuitenkin kestää hyvinkin kauan - itsehän toivottaisin moisen muutoksen tervetulleeksi milloin tahansa.

Siis asiaahan on tutkittu ja naisten miesihanteet nimenomaan on feminiinisiä. Aikansa suurimmat seksisymbolit Brad Pitt ja Johnny Depp molemmat esim oli. Te miehet sen sijaan ihannoitte niitä lihaskimppuja ja äijäleukia. Yrittäkää päästä siitä yli.

Vierailija
17/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuija Huuki - Naistutkija

Voisin argumentoida miksi suurin osa hänen väitteistään meni metsään, mutta en ala pelaamaan pulun kanssa shakkia.

Pelkäätkö, että pulu voittaa?

Vierailija
18/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siihen naisetkin syyllistyy. Sain itse motkottaa kaverilleni kun tämä meni haukkumaan kaikki herkät ja tunteelliset miehet homoiksi.

No eihän herkät ja tunteelliset miehet ole miehiä vaan jotain itkupillejä. Ko ominaisuudet eivät ole eduksi kummallekkaan sukupuolelle.

Vierailija
19/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukevaa poikaa pidetään nörttinä tai aspergerina. Tunnen yhden asperger-miehen, joka on monia ns. normaaleja älykkäämpi, opiskelee teknillisessä yliopistossa eikä kukaan nainen tällaista huoli. Joku rikosrekisterin omaava mies sitten kelpaa. Jotain sympatiaa mulla riittää niitä "huonompia" miehiä kohtaan, jotka ei kelpaa tavisnaisille ja sitten menevät ulkomailta etsimään.

Vierailija
20/529 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän herkät ja tunteelliset miehet ole miehiä vaan jotain itkupillejä. Ko ominaisuudet eivät ole eduksi kummallekkaan sukupuolelle.

Suomessa nainen on aina kuvattu henkisesti vahvana ja itsenäisenä. Itken läheisen menettämisestä. En jää naisena itkemään vaan taistelen ja puolustaudun.