Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikien pitäisi pystyä ottamaan haltuun tyttömäisiä ominaisuuksia sanoo tutkimus

Vierailija
19.09.2018 |

Poikien pitäisi pystyä ottamaan haltuun tyttömäisiä ominaisuuksia, koska niitä tarvitaan elämässä" – Poikatutkimus pyrkii purkamaan sukupuolistuneita käytäntöjä, joita on kaikkialla
https://yle.fi/uutiset/3-10391891

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei sehän sopii, otan tyttömäiset piirteet siskoltani, joka kerran kuussa raivoaa täysin kaikesta pienestäkin asiasta. Joskus saattaa lyödäkin ihan ilman varoitusta. Varmasti vapauttavaa ja yhteiskuntaa palvelevaa touhua! Tosin pitää varmaan viiltely aloittaa, tuskin samaa verenvuotoa muuten saan itseltäni aikaan

Sehän on ikää, että siskollasi on väkivaltaongelmia, auttaisiko terapia? Onko hänessä kuitenkin 99 % ajasta muita ominaisuuksia ja ehkä osa on ihan hyviäkin ominaisuuksia kun katsot avoimin mielin.

Vierailija
22/42 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti tässä ketjussa ei keksitä "naisellisiksi" ominaisuuksiksi muuta kuin pms-oireet ja hämiskammo? Miten olisi empatiakyky, verbaalisuus, kyky ottaa apua vastaan kun sitä tarvitsee ...?

Mä olen verbaalisempi kuin moni nainen. En tiennyt että se on muka jotenkin sukupuolinen ominaisuus. Ainoa missä olen tarvinut apua on ollut muutot. Aika paksua väittää ettei miehillä ole empatiakykyä.

Tuollaisella jonnijoutavalla hutkimuksella en pyyhi edes takapuolta. Mä pysyn miehenä ja toivon että naiset pysyy naisellisina. Juttu on siinä että puolet täydentävät toisiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senhän takia miehekkäät miehet eivät koskaan pääse johtotehtäviin.

Vierailija
24/42 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla tuota tunneälyä on ja sen takia manipuloivat miehiä paljon enemmän kuin miehet naisia :D

Vierailija
25/42 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti tässä ketjussa ei keksitä "naisellisiksi" ominaisuuksiksi muuta kuin pms-oireet ja hämiskammo? Miten olisi empatiakyky, verbaalisuus, kyky ottaa apua vastaan kun sitä tarvitsee ...?

Mä olen verbaalisempi kuin moni nainen. En tiennyt että se on muka jotenkin sukupuolinen ominaisuus. Ainoa missä olen tarvinut apua on ollut muutot. Aika paksua väittää ettei miehillä ole empatiakykyä.

Tuollaisella jonnijoutavalla hutkimuksella en pyyhi edes takapuolta. Mä pysyn miehenä ja toivon että naiset pysyy naisellisina. Juttu on siinä että puolet täydentävät toisiaan.

Kuka on väittänyt ettei ole? On kuitenkin tietynlainen kirjoittamaton empiirinen fakta, että suurin osa miehistä potee jonkin sortin empatiakyvyn puutetta. Johtuu varmaan miesten keskuudessa vallitsevasta putkiaivoisuudesta. Sinähän juuri itse kiellät ettei ole "sukupuoliominaisuuksia" ole olemasssa. Sitten seuraavassa lauseessa kuitenkin sanot että pysyköön miehet miehinä ja naiset naisina.

Vierailija
26/42 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tässä tutkimuksessa ollut kyse siitä, että poikien ei tarvitse olla mitään poikastereotyyppejä, vaan on olemassa monenlaisia poikia omine mieltymyksineen ja kiinnostuksen kohteineen?

Poika voi haaveilla vaikka olevansa isona kuviksen opettaja, kampaaja tai lastenhoitaja (stereotyyppisiä naistenammatteja) ja se on ihan yhtä ok ja yhtä poikamaista kuin haluta olla rekkakuski tai poliisi.

Tytöillä on tässä suhteessa isompi vapaus tehdä "poikienjuttuja", ja silti olla ihan yhtä paljon tyttö kuin muutkin, eikä mikään outolintu.

Otsikko antaa nyt väärän kuvan tästä aiheesta.

Vierailija
27/42 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla tuota tunneälyä on ja sen takia manipuloivat miehiä paljon enemmän kuin miehet naisia :D

Voin kertoa millä naiset oikeasti manipuloi. Sillä ei ole älyn kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
28/42 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet tutkimukset väittävät, että miehillä ei ole empatiakykyä tai se kohdistuu vain mieheen itseensä. Tässä yksi monista, jossa kerrotaan alkoholinkäytön tuhoavan empatiakyvyn

"Liiallinen alkoholinkäyttö voi tuhota miehen kyvyn ymmärtää ironiaa tai tuntea empatiaa – vaikka hän olisi selvin päin"

https://www.terve.fi/artikkelit/65693-alkoholi-tuhoaa-miesten-kyvyn-emp…

Vierailija
29/42 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on väittänyt ettei ole? On kuitenkin tietynlainen kirjoittamaton empiirinen fakta, että suurin osa miehistä potee jonkin sortin empatiakyvyn puutetta. Johtuu varmaan miesten keskuudessa vallitsevasta putkiaivoisuudesta. Sinähän juuri itse kiellät ettei ole "sukupuoliominaisuuksia" ole olemasssa. Sitten seuraavassa lauseessa kuitenkin sanot että pysyköön miehet miehinä ja naiset naisina.

Sinä käsität lukemasi haluamallasi tavalla. Onko se naisellinen ominaisuus?

Vierailija
30/42 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketju samasta aiheesta ja kommentoijien asenne aivan päinvastainen. https://www.vauva.fi/keskustelu/3272924/heratys-miesten-sukupuolirooli-…

26

Vierailija
31/42 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestenkin pitäisi pelätä tikkaita ja korkeita paikkoja kun joku ne lamputkin sitten vaihtaa.

Hommat myös seis jos hämähäkki vilahtaa.

Mies myös syöksyy palavaan taloon pelastamaan eikä nyrkki suussa poraa.

Vierailija
32/42 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit nämä samat miehet jotka kommentoivat tähän ketjuun itkevät kun eivät saa naista. Johtuisko siitä, et ainoat asiat mitä naisista keksitte on menkkaraivo ja hiiripelko.

Itse oletan että tässä puhutaan naisoletetuille stereotypisistä puolista, jotka on toki miesoletetuillakin mutta toksisen maskuliinisuuden ilmapiiri pitää niitä noloina. Kyky empatiaan, verbaalinen ja kielellinen lahjakkuus, looginen ajattelu, tiedon kerääminen ja kerätyn tiedon omaksuminen käytännössä. Ne ovat niitä "akkojen juttuja"

M28

Vierailija
33/42 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heko, heko. Kaunis nainen manipuloi enemmän kuin ruma nainen.

Vierailija
34/42 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Meni sitten ohi korvaa ja korkealta? Koko keskusteluhan koskee miehiseksi ja naisellisiksi _luokiteltuja_ ominaisuuksia joiden ilmenemistä eri sukupuolilla tuetaan ja sallitaan eri tavalla. Ja tarkoitus on muuttaa ympäristöä niin että kaikki ne verbaaliset ja empaattiset miehet saisivat käyttöön koko potentiaalista ilman että heitä tunnettaisiin puoliväkisin rationaalisen pomon tai puhumattoman parisuhteenpuolikkaan rooliin.

Että juu ei, en väitä että miehet eivät ole empaattisia mutta väitän että empaattisuus on yksi tuissa tutkimuksessa tarkoitetuista "tyttömäisiksi" luokitelluista ominaisuuksista, joita poikien/miesten kuuluisi saada toteuttaa ilman että se näyttäytyy heikkona tai homona tai millään tavalla epäarvostettavana ominaisuutena.

Mutta toki jos naiset nähdään vain hiiripelkoisina vastuuta pakoilevina hormonihirviönä niin lähtökohdat tähän keskusteluun on aika laihat.

Vierailija
35/42 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Poikien pitäisi olla tyttömäisempiä" sanoo... *rummunpärinää* naistutkimuksen laitoksen edustaja.

Kun kädessä on vasara, kaikki ongelmat näyttävät nauloilta. Tai tässä tapauksessa pojilta.

Vierailija
36/42 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen tästä eteenpäin kaikille miehille että jos perheen kotiin on joku paha yrittämässä sisälle niin tönää sen perheen äitylin ovesta ulos selvittämään asioita. Keksitytäään me miehet nyt sitten ansaitusti ja ohjeen mukaan pelkäämään perheen lasten kanssa kun perheen naisväki hoitaa homman. Niin että silleen niitä sukupuolirooleja voi vaihtaa lennosta.

Kummallinen käsitys sinulla asioista. Mites yhteen hiileen puhaltaminen? Miksi naisille on helppoa tarttua työkaluihin ja tehdä "miesten hommia" , eikä se naiseus siitä miksikään muutu, mutta mies ei missään tapauksessa voi tehdä mitään naisten hommia, koska "miehuus sulaa"? Miksi se suomalaisen miehen miehuus on niin heikko, että sitä pitää rakentaa ja pitää pystyssä keinotekoisesti? Eikö voi vaan olla ja tehdä?

Taisit missata pointin. Eikö noin yleisellä tasolla miehen ole parempi suorittaa niitä sukupuolirooliin kuuluvia tehtäviä, joissa on selvästi tilastollisesti naista parempi. Tarkoitan tällä sitä että ei ajeta miehiä ja naisia sellaisiin rooleihin, jotka ovat selvästi terveen järjen vastaisia.  Ennemminkin suosittelisin että edelleen ylläpidetään niitä perinteisiä sukupuolirooleja terveellä kriittisyydellä. Mies saa kokata, käydä kaupassa, siivota, pyyhkiä lasten nenät, hoitaa kuljetukset harrastuksiin jne. jos haluaa. Nainen voi käydä töissä 247, tehdä rahaa, hoitaa okt:n tekniset huollot sekä tuunata perheen autoja jos haluaa. Mutta ei niin että siihen annetaan ulkoa joku väkisin kasattu malli jota miehen tai naisen on omantunnon tai käsityksensä vastaisesti pakko noudattaa.

Vierailija
37/42 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sit nämä samat miehet jotka kommentoivat tähän ketjuun itkevät kun eivät saa naista. Johtuisko siitä, et ainoat asiat mitä naisista keksitte on menkkaraivo ja hiiripelko.

Itse oletan että tässä puhutaan naisoletetuille stereotypisistä puolista, jotka on toki miesoletetuillakin mutta toksisen maskuliinisuuden ilmapiiri pitää niitä noloina. Kyky empatiaan, verbaalinen ja kielellinen lahjakkuus, looginen ajattelu, tiedon kerääminen ja kerätyn tiedon omaksuminen käytännössä. Ne ovat niitä "akkojen juttuja"

M28

Kuka oikeasti puhuu mies-/naisoletetuista????

Vierailija
38/42 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset naisia palvelevat naismyytit sieltä sitten. Jälleen kerran

Niin eikä tässä ollut kyse juuri siitä että tietyt ominaisuudet lokeroidaan vain toisen sukupuolen käyttöön? Naisellisiksi _luokiteltuja_ ominaisuuksia, myytejä hyvinkin, joita haluttaisiin purkaa. Mutta ilmeisesti tässä ketjussa ei tunneta ilmiötä että jotkin positiiviset ominaisuudet olisi leimattu perusteetta vain naisille kuuluviksi? Empatiakyky ja verbaalisuus on perinteisesti miehisen miehen ominaisuuksia tai täysin neutraaleja?

Vierailija
39/42 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitten, kun aikuinen mies ostaa nuken, sitä pidetään pervona.

Vierailija
40/42 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M28

Kuka oikeasti puhuu mies-/naisoletetuista????

Miesfeministit, nuo selkärangattomista niljakkaista alhaisimmat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme