Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Petin aviomiestäni, ei morkkista?

Vierailija
18.09.2018 |

Tilanne tosiaan tämä, että petin aviomiestäni (miespuolisen) ystäväni kanssa harrastamalla seksiä pari päivää sitten. Tätä ennemmin ollut "vain" suutelua. Nämä tapahtuneet aina kännissä kun on nähty kahden kesken. Selvinpäinkin tosin on tunteita häntä kohtaan ja tiedän että hänellä myös minua. Rakastan kuitenkin aviomiestäni, ja siksi tilanne onkin todella sekava. Yllätyin myös, kun kotiin tullessa minulla ei ollut pahempaa morkkista, yllätyin miten kylmänviileästi pystyn olemaan. En todellakaan aio kertoa, sillä tiedän että suhde olisi ohi. Aiemmin aina tuomitsin itse todella pahasti pettäjät ja en olisi uskonut että minusta on tällaiseen, en tiedä jäikö tämä viimeiseksi seksikerraksi vai ei. Mietinkin, onko tämä normaalia ettei tule huonoa omaatuntoa vai voinko olla jotenkin tunnevajaa.. Huono isäsuhde on joo, mutta voiko sekään vaikuttaa näin? Tiedän kyllä käytännön tasolla että tekoni loukkaa TODELLA paljon miestäni ja että niin ei saisi tehdä, mutta nyt kun "jää on murrettu" on kynnys seksin toistumiseen todellakin pienempi. Voiko tämäkään jatkua ikuisesti, en tiedä. Jos sillä on jotain väliä, niin ollaan 20-30v välissä ja oltu naimisissa pari vuotta. Stressiä on tällähetkellä suhteessa juu, voisiko se aiheuttaa minulle nämä tunteet. Toivon, ettei mene täysin haukkumiseksi vaikka toki nekin hyväksyn sillä nää aiheuttaa vahvoja tunteita ihmisissä. Onko siellä ketään samaa kokeneita? Olen muutenkin alkanut ajattelemaan voiko ihminen olla yksiavioinen ja mikä tässä maailmassa on enää "luonnollista". Onko se luonnottomampaa omistautua vuosikymmeniksi vain yhden ihmisen kanssa?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö ! Rakkaus on niin hieno asia, että siitä riittää vähän useammallekin. Eikä järvi soutamalla kulu. Anna palaa ! Elämme vain kerran.

Hyvä neuvo. Asiallinen. Tasapuolinen

22/58 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli puolet naisista kuuluu tähän kategoriaan. Osa ei ole vielä tajunnut, kuinka kylmiä ja tunteettomia ovat. Toisilla vain "uskonut että minusta on tällaiseen" - hetki odottaa hieman pidempään .

Kyse ei ole kylmyydestä tai tunteettomuudesta, vaan lapsellisuudesta.

Kai sen nyt jokainen joskus seksiä harrastanut tajuaa, miten helppoa se on. Pettäminenkin. Ei se ole mitenkään ihmeellistä, jos on vähänkin tottunut paneskelemaan ympäriinsä. 

On tosi naiivia mukamas vain "ajautua" pettämään. Ei siihen nyt ihan noin vain ajauduta, että hopsansaa, kompastuin ja yhtäkkiä ton tyypin muna oli mun pillussa.

🇺🇦🇮🇱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli puolet naisista kuuluu tähän kategoriaan. Osa ei ole vielä tajunnut, kuinka kylmiä ja tunteettomia ovat. Toisilla vain "uskonut että minusta on tällaiseen" - hetki odottaa hieman pidempään .

Kai sen nyt jokainen joskus seksiä harrastanut tajuaa, miten helppoa se on. Pettäminenkin. Ei se ole mitenkään ihmeellistä, jos on vähänkin tottunut paneskelemaan ympäriinsä. 

On tosi naiivia mukamas vain "ajautua" pettämään. Ei siihen nyt ihan noin vain ajauduta, että hopsansaa, kompastuin ja yhtäkkiä ton tyypin muna oli mun pillussa.

Sivutat kokonaan varsinaisen pointin, mikä tuli ap:n kirjoituksessa esille katumuksen puutteena. Pointtihan nimenomaan oli, etteivät monet naiset ole vielä päässet havainnoimaan itsestään tätä puota, koska eivät ole ajautuneet pettämään.

Vierailija
24/58 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas kirjoittelee pelkästään moralisti mammat. Toi on niin mennyttä, mokoma kristillinen ajattelutapa pettämisestä. Täällä kaivellaan esille huonosta isäsuhteesta lähtien kaikki selitykset sille että pettäminen on väärin. Ei se ole. Ei se katso sitä koska ja minkä ikäisenä on menty naimisiin tai kauanko liitto on kestänyt. On täysin normaalia että parisuhteessa on myös pari suhdetta. Se että antaa omille primitiivisille tarpeilleen tavan purkaantua, sanan monessa merkityksessä, on tie sisäiseen rauhaan, kasvuun ja tasapainoon. Näiden tarpeiden turha rajoittaminen ei ihmisluonnolle sovi ja se tekee yksilöstä epätasapainoisen, henkisessä tuskassa rypevän raunion joka ei löydä luonnollista hengen tasapainoa omaan psyykkeeseensä.

Vierailija
25/58 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voin vain kertoa miltä tuntuu, kun saa kuulla tulleensa petetyksi.

Itsetunto tomahtaa pohjalukemiin.

Tunnet heittäneesi hukkaan ajan, jonka olet ollut pettäjän kanssa.

Sinun on vaikea ryhtyä uuteen suhteeseen tai luottaa uuteen kumppaniin.

Pettäminen on hirveä teko ja sillä on kauaskantoiset seuraukset petetylle.

Epäilen että sinulla on muutenkin vaikeaa elämän eri osa-alueilla. Se että määrittelet oman onnistumisen toisen ihmisen kautta ja oletat kumppaniltasi 1800-luvun kristillisiä moraaliarvoja, missä paha on pelkästään paha ja hyvä ainoastaan oikein, ei ajattelumallina tänäpäivänä tuota kuin ristiriidan jota et näköjään kykene ratkaisemaan.

Vierailija
26/58 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotellaan muutama viikko, niin tulet kertomaan, että olet raskaana, etkä tiedä kumpi on isä.

Vierailija
27/58 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisit määritellä tuon ’lapsellisuuden’. Argumenttina huono.. mutta kielikuvana oivallinen, mikäli haluat olla se joka seisoo ’en ole lapsellinen’ korokkeella ylpeä ilme naamalla.

Jos tuolla ympäriinsä paneskelulla yrität saada haluaan toteuttavan naisen kuullostamaan halvalta,.. sun sietäisi miettiä oma moraalisaarna feministeille.

Ja kyllä. Se muna voi olla ihan vahingossa siellä pillussa. Eräässä saunaillassa kun mun selkää pestiin se vahingossa melkein oli.. enkä Mä koe sitä mitenkään halventavana tai törkeänä lähentelynä jos mun vartalosta joku kiihottuu.

Vierailija
28/58 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin miehenä haluaisin tietää heti että naiseni käy vieraissa. Ero tulisi heti ja se olisi kaikista parasta kaikille, en voisi enempää halveksia ihmistä joka pelaa toisen selän takana.

Vierailija
29/58 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti pettäminenhän on aika luonnollinen asia, suurin ihmisitä tuntee vetoa muihinkin ihmisiin kuin vain yhteen ja suurin osa ihmistä on itsekeskeisiä varsinkin kännissä. Biologisesti pettäminen on siis ymmärrettävää, mutta ei se siitä tee hyväksyttävää. Sun pitäisi kyllä nyt vähän selvitellä omia ajatuksiasi ja miettiä kumman miehistä oikeasti haluat. Omaa miestäsihän et selkeästi ansaitse, joten ehkä se toinen mies olisi sinulle moraalisesti parempi vaihtoehto.

Vierailija
30/58 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vielä niin nuori, ihan normaalia tuossa iässä

Vierailija
31/58 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, minä petin ekaa kertaa 40 vuotiaana kun oli oltu 20 vuotta yhdessä ja vieläpä miehen hyvän kaverin kanssa... Huonoa omaatuntoa en ole kokenut vieläkään vaikka olen pettänyt useamman kerran, tai no oikeastaan minulla on nykyään suhde.

Vierailija
32/58 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut saman kuin sinäkin. Olen harrastanut seksiä, jonkun kerran, vieraan miehen kanssa. Ei ole ollut morkkista enkä tunne katumusta. Avioliittooni olen tyytyväinen. Olen joskus yrittänyt tutkiskella toimintaani, enkä ole tullut hulluahurskaammaksi.

En aio tunnustaa tekojani koskaan!

Enkä sitä tunnustamista suosittele sinullekaan.

Jokainen on omanlaisensa ihminen, vastuussa itselleen, omista tekemisistään.

Vierailija
33/58 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pettänyt miestäni meidän suhteen alussa eräänä baari-iltana. Minulla kyllä tuli todella kova morkkis mikä on edelleen vuosien jälkeenkin ja häpeän tekoani todella paljon. Kerroin miehelle ja sain anteeksi. Jos pettää, niin minun mielestä täytyy kertoa puolisolle, jotta hän voi itse päättää haluaako tai onko valmis antamaan anteeksi. Miehesi elää nyt täysin valheellisessa suhteessa. Tuskin oikeasti rakastat edes puolisoasi, kun teko ei edes kaduta. Meillä mies sanoo päässeensä asiasta yli, eikä mieti sitä enää, mutta itselle se tulee välillä mieleen ja kovasti satuttaa miettiä, kuinka olen voinut tehdä niin ihmiselle, jota todella rakastan. Ikinä en enää voisi pettää ja tiedän etten kestäisi sitä oloa, joka itsellekkin tulisi siitä.

Vierailija
34/58 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on täysin miehesi vika. Se ajattelematon sika ei ole panostanut sinuun riittävästi ja teit aivan oikein pettäessäsi. Sinulla on oikeus olla nainen ja miehesi on tehnyt sinua kohtaan väärin. Jätä se sika!

Vierailija
35/58 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo aiempi suutelukaan ei tapahdu vain "noin vain".

Vierailija
36/58 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas kirjoittelee pelkästään moralisti mammat. Toi on niin mennyttä, mokoma kristillinen ajattelutapa pettämisestä. Täällä kaivellaan esille huonosta isäsuhteesta lähtien kaikki selitykset sille että pettäminen on väärin. Ei se ole. Ei se katso sitä koska ja minkä ikäisenä on menty naimisiin tai kauanko liitto on kestänyt. On täysin normaalia että parisuhteessa on myös pari suhdetta. Se että antaa omille primitiivisille tarpeilleen tavan purkaantua, sanan monessa merkityksessä, on tie sisäiseen rauhaan, kasvuun ja tasapainoon. Näiden tarpeiden turha rajoittaminen ei ihmisluonnolle sovi ja se tekee yksilöstä epätasapainoisen, henkisessä tuskassa rypevän raunion joka ei löydä luonnollista hengen tasapainoa omaan psyykkeeseensä.

Pettäjä voi yrittää vedota biologiaan. Mutta jos samanaikaisesti peittelee tekoaan ja miettii pitäisikö kertoa, niin silloin se on kyllä laskelmoitua ja häijyä, häikäilemätöntä toisen hyväksikäyttöä kun laskeskelee omaa etuaan ja haluaa sekä syödä kakun että säästää.

Tie sisäiseen rauhaan, kasvuun ja tasapainoon käy sen kautta että voi olla rehellinen itselleen ja muille.

Jos rehellisesti pitää parisuhteen ja pari suhdetta, niin se on avoin suhde. Silloin molemmat parisuhteen osapuolet tietävät, että tässä on vapaus valita. Kumpikaan ei ole pimennossa. Kumpaakaan ei petetä.

Pettämistä on kaikki selän takana vehtaaminen. Se ei ole tasapainoinen tie elää ja edetä ihmissuhteissa. Housuissa voi olla tyytyväinen olo, mutta selitykset repivät psyykettä säpäleiksi. Paljastuessaan ne repivät sen kumppaninkin sielua ja sydäntä.

Vierailija
37/58 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuomitsijat tekisitte tilanteessa, jossa avioliitto on ollut vuosia vailla läheisyyttä ja seksiä, asia ei ole vuosien yrityksestä huolimatta korjaantunut ja nyt puutteessa vuosikymmenen verran ollut osapuoli on löytänyt lohduttajan? Avioliitossa on kaksi kouluikäistä lasta, joille vanhempien ero olisi kriisi. Kaikki muu toimii paitsi hellyys-osasto. Kertokaa, kun tuomitseminen on niin helppoa, varmaan perusteltu vastaus on valmiina. Kaverin puolesta kysyn.

Vierailija
38/58 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku jo sanoikin. Katumus tulee, kun puolisosi saa tietää ja itsekin viimein siinä vaiheessa ymmärrät mitä olet rikkonut.

Vierailija
39/58 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TiOlen muutenkin alkanut ajattelemaan voiko ihminen olla yksiavioinen ja mikä tässä maailmassa on enää "luonnollista". Onko se luonnottomampaa omistautua vuosikymmeniksi vain yhden ihmisen kanssa?

Olet olevinasi niin syvällinen pohdintoinesi, mutta vaikenemalla pettämisestä et anna miehellesi mahdollisuutta päättää, onko luonnotonta vai ei. 

Vallantunneko sai sinutkin pettämään? On niin kiva, kun voi määrätä toisen elämästä.

Vierailija
40/58 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voin vain kertoa miltä tuntuu, kun saa kuulla tulleensa petetyksi.

Itsetunto tomahtaa pohjalukemiin.

Tunnet heittäneesi hukkaan ajan, jonka olet ollut pettäjän kanssa.

Sinun on vaikea ryhtyä uuteen suhteeseen tai luottaa uuteen kumppaniin.

Pettäminen on hirveä teko ja sillä on kauaskantoiset seuraukset petetylle.

Niin tai sitten ei. Ei oma itsetuntoni ainakaan mitenkään kärsinyt pettämisestä. Enkä todellakaan ole heittänyt hukkaan vuosikausia yhdessoloa jonkun parin seksikerran tähden - miksi olisin? Miten ne edes liittyy toisiinsa?

Kuka tahansa voi ratketa toisen sänkyyn kun kaipaa vaihtelua. Se ei välttämättä liity yhtään siihen kotona olevaan puolisoon, ei siinä suoriteta mitään ”vertailuprosessia”, jossa todetaan toisen voittavan. Ja ihan samalla tavalla voi puolisoaan rakastaa, ei se siihenkään vaikuta. Ihminen on seksuaalinen olento, jonka biologia on tarkoittanut moniavioiseksi. Se, että ratkeaa heikolla hetkellä toisen sänkyyn vaihtelunhalun vuoksi, ei todella ole välttämättä mitään maailmanloppu.

Ei kannata liioitella, sekoittaa asioita toisiinsa ja olla lapsellinen. Tai ajatella, että jokaisen itsetunto on kiinni siitä, miten kova itsehillintä sillä miehellä/puolisolla on. Tai että ne yhteiset vuodet katoaisi tai kokisi mitään ongelmaa parin tunnin vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi