Miksi joku ei juo alkoholia?
Miksi joku täysi-ikäinen, terveydentilasta ja uskonnosta riippumaton ihminen ei halua edes maistaa koskaan alkoholia. Se on ihan ymmärrettävää että kunnon lärvejä ei tahdo vetää ja kontata kotia, mutta pieni maistaminen esim ruuan kanssa, mitä pahaa siinä on. Melko ennakkoluuloista sanoisin. Kertokaa te, jotka ette ikinä juo ja tule juomaankaan.
Kommentit (93)
Minä en juo käytännössä ollenkaan, erityistilaisuuksissa voin ottaa pienen määrän (esim. nyt jouluna join hieman punaviinillä terästettyä glögiä, mutta en edes hiprakkaan asti). Kännissä olen ollut viimeksi joskus 19-vuotiaana. Syinä ovat alkoholin etova käsidesimäinen maku ja se, että tunnistan itsessäni potentiaalisen alkoholistin. Jos juon vähänkään enempää (=kokonainen alkoholiannos tai enemmän), on ensin hauskaa, mutta jo parissa tunnissa iskee hirveä henkinen pahoinvointi. Tämä pahoinvointi ja halu juoda lisää sen häätämiseksi jatkuu ainakin 3-4 päivää alkoholi-illan jälkeen. Siksi en enää ikinä juo itseäni humalaan. En koe jääväni mistään paitsi.
N23
Mitä vit*ua se sulle kuuluu. Ei sitä sulle tarvitse selitellä.
Koska en ole mikään s4atanan juoppo-
Alkoholi maistuu oksettavalle. Siis aiheuttaa yökkäysrefleksin, miksi joisin sellaista? Juon mieluummin sellaista mistä pidän.
Alkoholista tulee myös jälkeenpäin paha olo, en tykkää oksettavasta olosta, enkä halua olla heikko, tutiseva ja väsynyt.
Alkoholi vanhentaa ja huonontaa ulkonäköä. Tuohon kun lisää tupakan, joka kähentää ja madaltaa naisen äänen, niin avot!
Alkoholi on hermomyrkky joka aiheuttaa riippuvuutta. En missään nimessä halua olla riippuvainen mistään.
Syitä on monia muitakin, mm. esimerkkinä toimiminen, halu olla aina 100% henkisesti ja fyysisesti vahva, toimintakykyinen ja skarppi.
Ei ole oikein maistillaan niin mitäpä sitä 🙂
Nuoruudessa tuli kyllä lipiteltyä mutta kaitpa sitä viisautta kertyy aikaa myöten koska sehän menee seuraava päivä aina pilalle jos ottaa.
Jos jotain parempaa ruokaa teen niin hommaan siihen kylkeen kyllä sopivan viininkin koska täydellisempi makukokonaisuus tulee🙂
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Aloittajalla on selvästi alkoholin kanssa ongelmaa.
En ole vielä hyvän makuista alkoholijuomaa tähän ikään mennessä löytänyt. N34
Aloittajalla alkoholi on alkanut viemään koko kättä.
Omaa rajoittunutta heteroseksuaalisuutta on helppoa laajentaa humalassa ja altistaa itseään muunsukupuoliselle toiminnalle ja miksei myös homoseksuaalisuuteen.
Alkoholi on antiikin ajoista asti ollut hyvä lääke ns. rappiolliseen käytökseen, sellaiseen mitä ei selvinpäin pystyisi edes ajattelemaan.
Ennakkoluuloinen jos ei juo alkoholia?
Tuntuu ihan hassulle, että oletusarvo on se, että "normaali ihminen juo". Itseäni alkaa väsyttää pienikin annos ja sen jälkeen mikään ei oikein kiinnosta. Mulla yksinkertaisesti on innostuneempi olo ilman alkoholia.
Toisaalta on ollut myös aikoja, jolloin olen ollut todella stressaantunut ja se pieni pöhnä alkoholista on tuntunut siinä kohtaa hyvältä.
En ole ikinä juonut pisaraakaan ja olen yli 30-vuotias. Ei ole taustalla uskonnollisia, terveydentilaan tmv liittyviä asioita. En vain ole ikinä ymmärtänyt miksi pitäisi juoda jotain ainetta joka tekee ihmisestä typerän? Pidän aivoistani, olen aina pitänyt, ne toimivat terävästi ja niiden avulla olen pärjännyt elämässäni helposti. En tajua miksi haluaisin vapaaehtoisesti rappeuttaa niitä edes hetkellisesti, ja alkoholi aiheuttaa kuitenkin myös pysyvää haittaa.