Miksi joku ei juo alkoholia?
Miksi joku täysi-ikäinen, terveydentilasta ja uskonnosta riippumaton ihminen ei halua edes maistaa koskaan alkoholia. Se on ihan ymmärrettävää että kunnon lärvejä ei tahdo vetää ja kontata kotia, mutta pieni maistaminen esim ruuan kanssa, mitä pahaa siinä on. Melko ennakkoluuloista sanoisin. Kertokaa te, jotka ette ikinä juo ja tule juomaankaan.
Kommentit (93)
Iho lävähtää punaiseksi yhdestä kaljasta, ja useamman oluen jälkeen menee monta päivä saada iho takaisin kuntoon.
Haluan säilyttää ennakkoluuloni kaikkia päihdyttäviä aineita kohtaan.
Jotta sinulla ja muilla juopoilla riittäisi ihmeteltävää.
Isäni puolelta todella moni sukulainen on ollut tai on yhä alkoholisti ja minä tulen erittäin helposti riippuvaiseksi monista asioista. Olen tälläkin hetkellä riippuvainen esim. energiajuomista, tavaroiden tilaamisesta netistä, rauhoittavista lääkkeistä ja sokerista. Siksi en juo lainkaan alkoholia, koska tiedän varmasti, että kohta olisin riippuvainen siitä ja ennen pitkää olisin jonkinlainen rapajuoppo, joka asuu kadulla. Sitä paitsi minulle jäi sen verran pahat traumat omasta lapsuudestani ja siitä, kun aikuiset joivat alkoholia, että en senkään takia pysty juomaan sitä itse. En vain pysty, koska jo lapsena minua suututti niin paljon se, että isälleni tuntui alkoholi olevan tärkeämpi kuin oma perhe tai vaikka meidän lasten hyvinvointi. Päätin jo ennen kouluun menoa, että minä en tule koskaan itse juomaan alkoholia ja se on pitänyt, ellei alkoholin juonniksi lasketa sitä, kun olen elämäni aikana käynyt noin 3-4 kertaa ehtoollisella ja siellä on ollut se pieni tilkka sitä ehtoollisviiniä.
en tiedä mistä johtuu kirjoitti:
Iho lävähtää punaiseksi yhdestä kaljasta, ja useamman oluen jälkeen menee monta päivä saada iho takaisin kuntoon.
Olet allerginen, siitä se johtuu.
Näin pienenä, mitä alkoholi pahimmillaan tekee ihmiselle. Ei kiinnosta kokeilla itselleni.
Miksi joku juo alkoholia, vaikka pää menee sekaisin, paljon kaloreita, aiheuttaa päänsärkyä, maksakirroosia, sosiaalisia ongelmia, hölmöilyä, rahat menee taivaan tuuliin
kettytyttö kirjoitti:
Miksi joku täysi-ikäinen, terveydentilasta ja uskonnosta riippumaton ihminen ei halua edes maistaa koskaan alkoholia. Se on ihan ymmärrettävää että kunnon lärvejä ei tahdo vetää ja kontata kotia, mutta pieni maistaminen esim ruuan kanssa, mitä pahaa siinä on. Melko ennakkoluuloista sanoisin. Kertokaa te, jotka ette ikinä juo ja tule juomaankaan.
Miksi jotkut eivät syö maksaa tai turskaa. Tai miksi joku ei koskaan harrasta seinäkiipeilyä. Ymmärrettäväähän toki on, että kaikki eivät halua elää maksalla ja kalalla, mutta ei siinä mitään pahaa ole, jos joskus maistaa. Melko ennakkoluuloista sanoisin.
A: alkoholi on aina pahaa, joku makea likööri menee limun seassa, mutta loppupeleissä se limu on ihan hyvää ilmankin. Siksi en maistele edes ruuan kanssa koska en halua pilata sitä ruokaa.
B: alkoholista ei tule hyvää oloa, vaan alkaa väsyttää, ei siitä ole muutenkaan mitään hyötyä olen sosiaalinen ja hauska selvinpäinkin, en tarvitse alkoholin tuomaa rentoutusta tai estojen poistoa.
Ihan sama kun multa kysytään miksi et syö homejuustoa... koska se on pilaantunutta eli pahaa :D
Alkoholi ei sovi minulle. En pysty juoda vaan yhtä, kun haluan sen joutuani lisää ja lisää. Lopulta olen ihan liian kännissä ja nolaan itseni, sekä harrastan seksiä tuntemattomien kanssa, mikä siis ei sovi minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vittuillakseni.
TÄmä mullakin nykyään. En vaan jaksa enää näitä ihmettelijöitä.
Kyselyt loppuu lyhyeen, kun ei turhia ala selittää, vaan täräyttää suoraan kysymykseen suoran vastauksen.
kettytyttö kirjoitti:
Jos on ruohoa, kukkaa tai lätkää niin on aivan turhaa juoda alkoholia. Tarkennan turhaa päihtymisen takia. Voihan sitä ruokajuomaksi silti ottaa punkkua. Tai valkkaria jos on nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vittuillakseni.
TÄmä mullakin nykyään. En vaan jaksa enää näitä ihmettelijöitä.
Kyselyt loppuu lyhyeen, kun ei turhia ala selittää, vaan täräyttää suoraan kysymykseen suoran vastauksen.
Tai kun esittää suoran vastakysymyksen: Miksi sinä juot alkoholia?
Kukaan ei ole tuon jälkeen kysellyt enempää aiheesta.
En ole ihan 100 % absolutisti,mutta vastaan silti. Ikä ja terveys. En ole koskaan tykännyt känneistä, mutta ei voi sanoa että olisin nuorena lasiin sylkenyt. Iän myötä krapula alkoi tulla yhä pienemmistä määristä ja yhä pahempana, paino nousi eikä meinannut laskea, iho alkoi osoittaa ikääntymisen merkkejä. Lopetin sitten alkoholin käytön kokeeksi kokonaan muutamaksi kuukaudeksi, enkä sen jälkeen ole kaivannut. Paino laski, ihon kunto parani. Jossain juhlissa saatan juoda sen kuohuviinilasillisen, mutta enempää en enää kaipaa. Okei, joskus saunajuomana on alkoholitonta siideriä.
Vierailija kirjoitti:
A: alkoholi on aina pahaa, joku makea likööri menee limun seassa, mutta loppupeleissä se limu on ihan hyvää ilmankin. Siksi en maistele edes ruuan kanssa koska en halua pilata sitä ruokaa.
B: alkoholista ei tule hyvää oloa, vaan alkaa väsyttää, ei siitä ole muutenkaan mitään hyötyä olen sosiaalinen ja hauska selvinpäinkin, en tarvitse alkoholin tuomaa rentoutusta tai estojen poistoa.
Ihan sama kun multa kysytään miksi et syö homejuustoa... koska se on pilaantunutta eli pahaa :D
Olen aina inhonnut alkoholin makua. Nuorena, kun sosiaalisuuden takia oli pakko juoda, oluen juonti oli kammottavinta, kun se haju jo yökötti. Sitten keksin juoman, mikä meni alas yökkimättä. Konjakki punaisella jaffalla. Se herätti suunnattomasti hämmästystä :).
Kun kasvoin aikuiseksi, totesin, että enää ei ole pakko kaataa suuhunsa aineita ja syödä ruokia, joista ei pidä. Joten nykyään juon punaisen jaffan jaffana ja olen jättänyt konjakin siitä pois.
En tosiaan pilaisi hyvää ruoan makua juomalla, mikä on minusta pahaa. Siksi en juo maitoakaan.
Sairasta, että ihmiset kokevat velvollisuudekseen selittää, miksi eivät juo alkoholia. Ihan kuin se olisi suurikin synti ja häpeä. Kun ei juo ei juo. Piste. Ei siihen tarvitse olla suurempia syitä. Ja jos onkin, ne eivät kenellekään kuulu.
Joisin. Mutta lähes kaikki alkoholijuomat on kuin myrkkyä joisi. Jotkut miedommat menee kyllä. Mutta niitä pitää vetää litratolkulla jos haluaa edes jonkinlaisen humalatilan.
Eli en juo.
Fiksut ihmiset ei enää käytä alkoholia, mikä on ihan hyvä asia. Mitään hyvää ei alkoholin käytössä ole, ei mitään.
Mä en ole fiksu, mutta en käytä siltikään, olen kiintiöni vetänyt, jopa naapureiden kiintiön.
Lupaan maistaa heti, kun joku kertoo yhdenkin pätevän syyn, miksi pitäisi maistaa. Vielä ei ole tullut sellaista syytä vastaan.
Koska ei ole mitään tarvetta. Joskus olen maistanut, ei ollut pahaakaan, mutta ei vaan kiinnosta kyseisten aineiden käyttö. En tuomitse muiden käyttöä, mutta jollain tasolla vituttaa se, että muut taas tuomitsevat sen etten minä käytä.