Käytätkö sormusta vasemmassa nimettömässä vaikket ole kihloissa/naimisissa?
Jotkut näköjään käyttävät, mutta en itse kehtaa. Tuntuisi vähän teeskentelyltä. Käytätkö sinä, onkohan se kuinkakin yleistä?
Kommentit (24)
Käytän. En kuulu kirkkoon tai aio mennä naimisiin, suoraan sanottuna omasta mielestäni naimisiinmeno kaikkine rituaaleineen ja sormuksineen on vain kumma muinaisjäänne. Ei kiinnosta pätkääkään ajatteleeko joku minun olevan naimisissa tai lähettelevän koruillani muita viestejä. Nimetön vain sattuu olemaan paras sormi sormukselle.
Käytän, en ole naimisissa, enkä aio koskaan mennäkään. Ja sormuksia käytän, kuten haluan.
Yksi psyykkisesti sairas käytti sormusta kun aviomieheni lähti hänen mukaan johonkin julkiselle paikalle kaverina, kuvitteli vissiin, että esiintyy aviovaimona. Mieheni kertoi tämän ja sanoi, ettei ollut koskaan aikaisemmin nähnyt kyseisellä naisella sormusta. Epätoivoista ja säälittävää jos ostaa itselleen kihla- tai vihkisormuksen. Mutta tämä nainen tehnyt muitakin tempauksia, joten ei hänelle mitenkään erikoista.
Toisin päin. En käytä vaikka olen naimisissa.
Jaaa, sillon tällöin. Olin naimisissa vuosia ja en osaa käyttää missään muualla sormusta. Välillä oikeassa ja välillä vasemmassa, mutta oikeassahan käyttävät katolilaiset? Kun ovat naimisissa; että... 😃
Käytän. Mummolta perinnöksi tullut todella kaunis sormus sopii siihen sormeen parhaiten. Ei oo kukaan vielä kihlasormukseksi luullut ainakaan ääneen.
Minusta vasemmassa nimettömässä on väärin käyttää muita kuin kihla- ja vihkisormuksia. Se sormi on varattu vain niille! Nehän on merkkinä siviilisäädystä.
Vierailija kirjoitti:
Käytän, en ole naimisissa, enkä aio koskaan mennäkään. Ja sormuksia käytän, kuten haluan.
Oletko katkera vanhapiika, joka kuvittelee olevansa varattu silloin kun haluaa käyttää sormusta väärin.
Käytän. Kun menen naimisiin menee sormus oikeaan nimettömääni.
Yksi naispuolinen, kaunis ja myyntityötä tekevä kaverini piti aina töissä sormusta vasemmassa nimettömässä. Sanoi, että setämiehet sekoittavat muuten helposti ystävällisyyden ja ihastuksen.
Vierailija kirjoitti:
Minusta vasemmassa nimettömässä on väärin käyttää muita kuin kihla- ja vihkisormuksia. Se sormi on varattu vain niille! Nehän on merkkinä siviilisäädystä.
Mua ei haittaa, jos joku siinä käyttää huvikseen, mutta pidän vähän hassuna. Yksi kaverini tekee niin, on ollut 10 avoliitossa ja lapsikin on. Ajattelen hänen jotenkin peittelevän sormuksella sitä, ettei ole naimisissa.
Käytän. Minulle ei ole mitään väliä sormilla eikä sormusten merkityksillä. Käytän siinä sormessa mihin parhaiten mahtuu ja mukavimmalta tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei haittaa, jos joku siinä käyttää huvikseen, mutta pidän vähän hassuna. Yksi kaverini tekee niin, on ollut 10 avoliitossa ja lapsikin on. Ajattelen hänen jotenkin peittelevän sormuksella sitä, ettei ole naimisissa.
Ja miksi sitä mielestäsi pitäisi peitellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi sitä mielestäsi pitäisi peitellä?
Luetunymmärtäminen.
Minä itse en yrittänytkään peitellä ollessani sinkku, yh ja avoliitossa. Se kaverini näyttää yrittävän peitellä.
Käytän, koska tunnen alemmuutta. En ole koskaan päässyt edes treffeille.
Käytän. Molemmissa nimettömissä itse asiassa eikä kukaan ole kyllä koskaan kysellyt sen perusteella olenko varattu.
En käytä sormusta vaikka olen naimisissa. Siitä huolimatta olen yhtä sitoutunut avioliittooni, ei se yksi sormus sitä hetkauta.
Käytin aiemmin, koska ei ollut enää muita sopivia sormia. Sitten yhdellä keskustelupalstalla yksi puolituttu tällaisen tavan toimia tuomitsi, minkä jälkeen lopetin käyttämisen. Ajattelin, josko moniakin asia todella rassaa siihen tapaan, että toi koittaa olla kihloissa tai varattu, niin ok, jätetään nyt sitten ärsyttämättä heitä. Tämä ei todellakaan silti ollut tarkoitukseni, mutta jos moni kerran asian näin tulkitsee, niin ok.
en käytä vaikka olen naimisissa ja sormus mahtuu hyvin