*TOUKOtouhojen perhantai*
Aloitin nyt tän kun ei tainnu olla vielä kukaan kerenny...
Joo oli se vika lääkäri.Kaikki oli ihan OK.Mitään selvää en tosin ultrasta saanu kun oli vauva kuitenki jo niin iso.Tässäpä mittoja:
Paino oli 2600kg, syntymäpainox veikkas 3400kg
Verenpaine ihan missä sattuu...Yleensä mulla 130/70 Nyt oli 150/90...
Pissa puhdas
Ja hyvin mahtuu kuulema vaikka isompikin lapsi tulemaan :) Oli siis ihan oikeella kohalla vauva, ei tosin vielä laskeutunu.
Kohdunkaulaa oli 2 cm jäljellä ja paikat kiinni.
Sellasia! Ens vklla on sit neuvola taasen, palaillaan sit uudestaan. Toivotaan että tuo verenpaine ei nyt rupee reistaamaan....
Onx se nyt normaalia kun minuu ei oo vielä (varmaan) kertaakaan supistellu?
Muzzukka ja masunen rv 36+2
Kommentit (23)
hellurei,
musta nämä viikot kuluvat tosi nopeasti, vaikka tuo odottavan aika onkin pitkä. mulla taitaa joka toinen päivä olla hyvä ja joka toinen huono ;) viime yönä tuli sentään nukuttua kohtalaisesti vessareissuista huolimatta. prit viime illat on tuntunut tosi kummalliselta tuolla alapäässä. viiltää ja sattuu, tuntuu, että kohta sieltä putkahtaa jalka tai käsi ykskaks. sain ruinattua ukolta auton täksi päiväksi ja ajattelin lähteä käymään edes kauempana kaupassa. olen niin KYLLÄSTYNYT. olemaan täällä kotinurkissa, vaikka hyvähän se on rauhoittua ja levätä. ukko oli kauhuissaan, jos kuulemma synnytys alkaa kun lähden autoilemaan. no sitten alkaa. en jaksa pelätä, tilaan sitten vaikka taksin.
eipä tänne kummepia. odotuksen loppumisen odottelua. naapurini sai toissayönä tytön naistenklinikalla. hänellä oli samanlainen pikasynnytys kuin toisella kaverillani viime tiistaina eli käveli synnytyssaliin suoraan ponnistamaan. ihan uskomattomia synnytyksiä. meikäläinen ei taida päästä ihan noin helpolla. vaikka samapa se. haluan vain terveen lapsen !!!!
nauttikaa auringosta ja lämmöstä, missä sitä nyt piisaa. täällä hesassa taitaa olla tänään taas kesäpäivä. jaksamisia !!!! olkaa ylpeitä hienoista vauvamahoista vielä kun voitte.
aamos 38+jotain
Ihana ilma tas ulkona. Pitää äkkiä hoidella siivous- yms sisähommat alta pois niin ehtii ulos nautiskelemaan kesäisestä kelistä :-) Ihana lukea, että moni alkaa näitä toukoisia jo saapua maailmaan. Vähän jo jännittää milloinka itse pääsen tositoimiin synnärille.
Eilen oli neuvola ja kätilö kyllä varoitteli ettei taida ennen laskettua aikaa tämä beibi syntyä. Esikoinen syntyi 41+0 ja niihin aikoihin odottelen nyt tätä toistakin. Toisaalta voisi syntyä vaikka hetikin, tarpeeksi iso köllikkä ainakin kätilön painoarvion mukaan. Laskettuna aikana arvioi painoksi 3.8 kg. Yhden yhtä supistusta ei minullakaan ole vielä ollut, niitä mahan kovettumisia kylläkin. Esikoisenkin kohdalla kävi niitä että ekat kokemani supparit oli sitten heti niitä " oikeita" synnytyssuppareita. Joten ei kannata ihmetellä, ei niitä supistuksia kaikille tule ennen kuin on tosi kysessä :-) Pääkään ei ole vielä kiinnittynyt ja vauva vaihtelee mahassa vielä puoltakin tosi aktiivisesti. Sain ohjeeksi että jos vedet menee niin makuuasennossa sairaalaan. Mielellään vielä peppu pystyssä :-) Meiltä on onneksi vain noin 5 minuutin matkatuohon EKKS:aan joten mitään ambulanssikyytiä ei tarvitse miettiä.
Hassua että olo vain oikeastan helpottuu kun viikkoja tulee enemmän ja maha laskeutuu. Nyt voi istua koneellakin ihan helposti ja hengitys kulkee myös hiekkalaatikon reunalla kököttäessä. Olen onneksi säästynyt myös kaikilta säryiltä ja vihlomisilta (pitää koputtaa puuta) ja nukkuminenkin sujuu ihan ok. Eli ei sen puolesta ole mikään erityinen kiire synnyttämään. Olisi vaan jo niin kiva nähdä minkälainen kaveri siellä mahassa oikein myllertää.
Onnea kaikille masusukkinsa jo tavanneille!
Aurina 39+0
Olen ihan tööt...En saanut enää unta, kun meis lähti puoli seitsemän aikaan töihin. Kaiken lisäksi flunssa/siitepöly allergia vie taas voimia. Olo on ihan järkyttävä, mutta en viitsisi mitään allergialääkkeitä ottaa, kun niiden käytöstä nyt on sanottu vähän sitä sun tätä. Ja tulen vain entistä väsyneemmäksi. Kai sitä vaan täytyy kestää. On jotenkin paha olo myös, ei tekisi mieli syödä mitään.
No joo tämä tältä kertaa, ehkä myöhemmin lisää, jos pää toimisi paremmin.
auringo + pampero 38+1
Muzzukka; en minäkään tuntenu supistuksia esikoisen kaa. yhtäkkiä vaan alkoi mieletön menkkajomotus ja kaks vuorokautta myöhemmin tyttö oli maailmassa, rv 39+4. harjoitussuppareita tulee varmaan mutta ainakin mulla on vaikeeta erottaa niitä vauvan liikkeistä.
tokan kaa oli sit samanlaista ja aamuyöllä heräsin kun sängyssä limaklönttejä ja aika voimakkaita suppareita. 6 h myöhemmin tyttö oli maailmassa, rv 38+3.
tällä kertaa olen kyllä huomannu (tai oppinu erottaa) harjoitussuppareita ja huomaan kyllä että kyse on vaan harjoitussuppareista.
no, niin. meiänkin vauva on varmaan about samaa luokkaa kuin teiän, muzzukka ja kevis. eilen käsikopeloinnilla lääkäri sai about 3 kg.
mulla on muuten alkanu olla samanlaisia oireita mitä oli viikko ennen kuin eka syntyi. rinnat tosi kipeet, maha hieman sekasin, alapäässä vihloo, yöllä ei saa unta ja hikoiluttaa....jännitää! =) jos nyt vielä viikko pysyis masussa. tai äitien päiväks...
nyt aamupalalle..
my_selene ja neiti rv 36+4
Kevis (?) ja muzzukka, kävin viikkoa teitä aiemmin painoarviossa ja silloin oli painoa 2400 g eli melkeinpä tasoissa menään. Minullekaan ei sanottu mitään lopullista painoennustetta, mutta eiköhän se kuukauden sisään selviä!
Minä kärsin koko alkuraskauden kovista päivittäisistä päänsäryistä, kunnes ne tuossa joulun aikaan yht`äkkiä katosivat. Eilen menin jo 9 aikaan nukkumaan koska oli aivan toivoton migreenityyppinen särky. Kahden aikaan heräsin vessaan ja kipu edelleen mukana. Kävin sitten ottamassa panadolin ja takaisin sänkyyn josta tosiaan heräsin vasta 8 aikaan kivuttomana. Toivottavasti päänsärkykierre ei ala vaivata enää näillä viimeisillä viikoilla. Se vielä tähän " ei-aina-niin-hehkeän-olon" -jatkeeksi, niin uskoisin että soppa olisi valmis...
Sain eilen jopa siivoiltua vaatekaappia ja laitettua vauvan vaatteet järjestykseen. Samalla huomasin kuinka paljon on käyttämätöntä tavaraa, joten mennäänkin tänään naapureiden kanssa varaamaan kirpputoripöytä. Jos sais jotain pois alta ennen kuin vauva rupeaa ottamaan kasvuspurtteja. Illaksi kutsuin parhaan ystäväni ja hänen työkaverinsa (minunkin tuttuja) tänne aloittelemaan...Lupasin sitten illan päätteeksi kuskata heidät vantaan hotellille katsomaan Irinaa. Kiva olisi mennä mukaan mutta tuo maanpäällinen ruotsinlaiva on vihon viimeinen paikka olla selvinpäin. Mutta onpahan ainakin hyvää seuraa illaksi.
Eilen tuli postissa tieto että saatiin elokuussa käyttöömme mökki!!!Jee, hakemus on jätetty jo aikoja sitten ja nyt tuli onneksi hyvä tieto. Kuuden hengen mökki inkoon saaristossa kuulostaa kyllä kivalle! Vauvakin varmaan viihtyy siellä meidän kanssa, mukaan kun on tulossa kaikki kolme kummiakin! Vuokra-aika ei ole kun pitkä viikonloppu, mutta onpahan edes se!
Hyvää viikonloppua kaikille. Voimia flunssaisille, supparisäteitä tarvitseville ja tuokaa paljon vauvoja mukananne viikonlopun aikana!!!
Dolosa ja sintti 37 tasan (niin se aika vaan menee...Vasta oli rv 13...)
Kevis ja Muzzukka, samoissa mennään..
Olin juuri noilla viikoilla (36+4) Kys.llä ja sain painoarvioksi 2500 - 2700g.
Veikkasivat minulle n. kolmekiloista vauvaa niinkuin esikoinenkin oli, mutta vauvathan kasvaa yksilöllisesti näin lopussa.. =)
Joo-o..
Tuntuu tosiaan, että tähän saakka on ollut raskaana - MUTTA nyt vasta on alkanut se ODOTUS.. ;)
Eilen neuvolassa kaikki OK, vauva oli jo laskeutunut ja kiinnittynyt asemiin ja kun olin jo kerran sielläkin synnytyssalissakin jo, niin terkan mukaan kun tapahtumaan alkaa niin se on sitten menoa.
Eli ei muuta kuin odotellaan kunnon suppareita!
Mutta nyt hakemaan tyttöä kerhosta, oikein ihanaa ja aurinkoista päivää kaikille!
PID ja pikkuinen Mytty 38+6
=)
Kävin eilen kaupungilla kaupoilla ja sattu joka askeleella; vihlo ja supisteli. Ei oo kyllä helpolla päässy tässä raskaudessa. Illalla huomasin sitten että jalat oli tosi turvonneet. Kauheen näköset. Esikoisesta ei ollu silloin mitään turvotuksia ja muutenkin meni raskaus ja synnytys mallikkaasti, niin nyt on kyllä ihan toista. Alkaa jo vähän kypsyttää tää olo jo... Näille lämpimille ilmoille mulla ei oo enää mitään kunnon vaatteitakaan laittaa ylle. On vähän ylipukeutunut koko ajan:/...
Eilen sanoin miehelle, että tää vauva syntyy ihan varmaan ennen 21. päivää, kun silloin vaihtuu horoskooppimerkki ja mä olen aika vakuuttunut siitä että tää muksu on itepäinen kuin härkä. Itsepäisesti kun istuu perätilassakin, niin ihan selvä tapaus;). (vaikka en kyllä noista horoskoopeista sen kummemmin perusta)
Ihanaa tosiaan kun viikonloppu alkaa. Tää voiskin olla jo viimenen viikonloppu ennen vauvan tuloa, sopis ainakin mulle:).
äiskä-04 rv36+5
Ihana auringonpaiste ulkona! Eilen onnistuin jo vähän polttamaan nahkaani, kai se täytyy tänään aurinkorasvat kaivaa esille.
Eilen oli siis neuvola, kaikki ihan ok.
Mulla oli myös (niinkuin teillä monella muullakin) vauvan painoarvio rv:lla 36+1 2600-2700g. Eli ehkäpä reilu kolmikiloinen vauveli tulossa. On vaan TOSI outoa ajatella niin pientä, sillä meidän edelliset ovat olleet 4,3kg....noh, tämä mahtuu varmaan hyvin tulemaan, kun on väylät auki...;)
Viime yö meni ihan hyvin, eipä oikein supistellutkaan. Toisaalta olen jo asennoitunut niin, ettei tämä nappula synny ennen laskettua aikaa (15.5), ehkäpä vasta sitten seuraavalla viikolla. Kunhan en olisi synnytyssalissa su.21.5 KUN Suomi pelaa lätkän MM-kullasta....;)
On tää jännää aikaa, kuka vaan meistä voi pian olla tositoimissa!!!
Musta on vaan ihan epätodellista ajatella, että pian meilläkin on kolme lasta!
Oikein ihanaa ja lämpöistä päivää teille kaikille!
Elli 38+4
hyvää perhantaita vaan kaikille ;) ! ja on se kiva kun perjantaiks ja koko viikonlopuks on luvattu kaunista ja aurinkoista keliä!
tänään hiukan parempi päivä kun sain suht hyvin nukuttua, vessassa en käyny kertaakaan kun yksinkertaisesti jaksanu tätä ruhoa kammeta pois sängystä. no puol kuus olikin sit oikein megapissat, tais tulla päästä saakka :)
kukas kyseli eilen siitä synnyttäjän sinisestä viivasta? juttua löytyy ainakin 2plussan odotus-lehdestä (nro 3/2005). löytyisköhän netistä luotettavaa tietoa asiasta?
katsoin sit peräpäähäni kun alkoi asia kiinnostaan ja mullekkin on ilmestynyt ihme viiva peppureijältä ylöspäin. pituutta sillä reilu 5 senttiä.
mut ei se taida se viiva olla koska se tarkottas et olisin jo avautumisvaiheessa. sen takia haluaisinkin lisää tietoa asiasta.
käykääpäs kaikki kanssasisaret tarkistamassa peppuvako! näkyykö viivaa? tehdään gallup-kysely tästä asiasta!
meppe81 ja ruoto39+5!!!!!!
unohtui ihan tuota emmiä onnitella!
eli OIKEIN PALJON ONNEA KOKO PERHEELLE JA VAALENPUNAISTA VAUVATUHINAA!
Ihana ilma ulkona!
Tultiin just neidin kanssa muskarin kevätjuhlaharjotuksista ja tosi kivaa oli. Muut lapset edes yritti leikkiä, mut meiän ipana se vaan juoksenteli ympäriinsä ihan villinä ja äiti tietty perässä ison masun ja helvetillisten nivuskipujen kanssa:(
Eilen oli ihan tajuttomat turvotukset jaloissa ja sit illasta tuli tietty tosi kovat pohjesäryt niin ettei taaskaan nukkuminen onnistunut ilman panadolia. Onneksi sentään sain viime yönä nukuttua, mut aika katkonaisesti, kun parin vesilitran jälkeen juoksin ainakin 10 kertaa vessassa!
Joo mut nyt lopetan tän valituksen ja lähen vaikka syömään...
pricilla 35+3
Täälläkin ollaan onnellisen tietämätttömiä supistuksista, harkkasuppareita on tullut ja välillä en tiedä ovatko harkkasuppareita vai vauvan puskuliikkeitä. Viimepäivinä on tullut sellaisia vihlomisia selkään ja alapäähän, vessassa käydessäkin tuntuu kuin joku olisi tukkona eikä tahdo saada pissatuksi kunnolla...
Ja jos vauvan liikkeet pitäis vähentyä ennen syntymää niin meidän Touko ei sitten aio vissiin edes syntyä. Olenkin jo sanonut että se osaa varmasti kontata kun lopulta maailmaan putkahtaa, sen verran reippaanlaisesti vatsa kohoilee ja kumpuilee.
Jouduin tuossa aamutuimaan aukomaan aivonystyröitäni kun kirjoitin sähköpostia ruotsiksi. Meinaa kielitaito olla hieman ruosteessa. Kyselin nimittäin koiranpentua tuolta naapurimaasta. Olen päättänyt hankkia pennun samaan lomaan vauvan kanssa, en tiedä olenko hullu vai vähän vinksahtanut;)
Muutoin ei aamuun ihmeitä kuulu. Piha on haravoitu ja kukkapenkit rapsuteltu, pitäisi miettiä seuraavaa synnytystä edistävää hommaa miettiä...
Niin, painoarvioksi meille annettiin rv36+5 2800g ja sanottiin että vauva kasvaa vielä n.200g/vko. Eli jos LA:han mennään painoa Toukolla olisi n.3500-3600g. Tosin nyt oli minulle painoa tullut yli kilo viikossa, mutta punnitus oli eri puntarilla joten siinäkin voi olla heittoa.
Mukavaa viikonloppua mammat! Voikaa paksusti ja suppareita niille jotka niitä kaipaavat:)
t. Nasu ja Touko-masu 37+5
lehtitiedosta. Löysinkin kyseisen lehden.
Eli viiva pitäisi olla 0,5cm leveä ja nousee peppureiästä ylöspäin sitä mukaan kun paikat aukeaa.
Itselläni myös n.5cm pituinen viiva, mutta ei taida olla se oikea. Täytyy pyllistellä peiliin vielä ja selata nettiä jos löytyisi lisää tietoa.
t. Nasu
Suht kivuttomasti meni aamun neuvolakäynti tänään... Taisin viipyä siellä n. 7 minuuttia. Paineet oli yllättävän alhaiset (noin siis kontrolloidusti mitatuiksi) " vain" 147/94. Pissa puhdas ja vauvan sykkeet 130-140. Painoa ei edes katottu, eikä juuri muutakaan. Kaikki siis ok. Yliaikaislähete lähti nyt sitten TAYSiin.. voi surku! Toivottavasti tämä ipana tajuaa syntyä ennen sitä...
Terkka oli kyllä vahvasti sitä mieltä, että ei tuo tuolla enää viikkoa kauempaa viihdy, mutta niin sano lääkärikin jossain vaiheessa, ettei tää yli mee... Ja tässä sitä nyt ollaan. Joten en luota liikaa noihin arvioihin...
Viime yönä nukuin kuin tukki, ekaa kertaa heräsin vasta puoli seitsemältä vessaan, enkä ollu uskoa silmiäni että kello oli jo niin paljon! Teki kyllä hyvää. :) Nyt on taas koko aamun ollut vähän " outo olo" vatsanpohjassa ja selässä.. Sellasta menkkamaista, muttei kuitenkaan. Mutta yritän olla taas kuvittelematta liikoja, kun ei niitä supistuksia kuitenkaan näy...
Mietin, josko tänään kokeilis taas kertaalleen kaikki kolme ässää, ainakin siivouksen tarpeessa tämä luukku alkais olla. Toisaalta ei yhtään huvittais tuhlata näin kaunista päivää siivoamiseen. No, katotaan jos inspis iskee ja tarttuis vaikka tuohon vauvaankin...
Mutta aurinkoista viikonloppua kaikille ja tsemppiä vauvanhakureissuun jo päässeille!!! Ja supparipeukut (meille) kaikille kärvistelijöille!!!
PJS + " jäärä" rv 40+2
Nyt on jo lämmin auringossa. Ongelma on nytten mitä sitä jalkaansa laittaisi, kun alkaa nuo pitkät housut olla liikaa, kait ne on ukon sortsit käytävä hakemassa. Pitää varmaan joku mamma toppi käydä ostamassa jos tämä kaveri viihtyy täällä mahassa vielä kauan.. Mies on reisussa ollu koko viikon, onneksi tänään kotiutuu. Supistuksia ei oo ollu minkäänlaisia ja en vielä oikein toivokkaan niitä. Meillä on talon maalaus urakka menossa ja huomenna pitäisi ruveta autotallia maalaamaan sen minkä kykenee. =) Maanantaina olisi neuvola, pitää hiukan kysellä että minkä kokoinen tämä baby mahtaisi olla....
Niin tänään tosiaan alkaa jääkiekko, nyt unohtuu muut asiat kahdeksi viikoksi. Nauttikaa auringosta mahoinenne....
heidi 35+3
Hui, piti kesken kaiken käydä tarkistamassa, kun meidän tien risteyksessä on joku raato, ettei vaan ollut meidän kissa. " Onneksi" se oli sorsa.....
Siispä kotona vielä ilman nyyttiä. Eilen oli neuvola, kaikki oli pysynyt samassa paitsi painoa oli tullut taas kilo viikossa, mä saan jo meidän isännän kiinni. Yririn vähän kysellä vauvan kokoa, mutta ei se ollut oikein innokas arvailemaan, ehkä vähän yli 3.5kg. Kysyin myös, missä vaiheessa mun kannattaa sitten lähteä, meinas että heti kun supparit on kipeitä ja säännöllisiä, kannattaa soittaa taksi jos ukko on vielä töissä. Kun tosiaan se esikoinen ei kauheesti varoitellut ja maatkaakin tulee ainakin tunnin verran.
Autokaupat tuli tehtyä ja nyt on taas niin tylsää, kauheesti ei jaksa mitään tehdä ja aika ei kulu millään, yksin ei oikein uskalla lähteä mihinkään kauas. Täytyy varmaan " kiillotella hopeita" =)aikansa kuluks.
Minä en muuten löytänyt mitään viivaa....
-kirsi & asukki 39+6-
Se oli sitten viimeinen neuvolakäynti mulla tänään, hyvin oli pikainen reissu kaikin puolin. Paineet ok, virtsa ok, painoa ei luojan kiitos ollut tullut kahdessa päivässä mutta ei kyllä lähtenytkään, vaikka niin kuvittelin...
Kahden aikaan pitää yrittää alkaa sitten naistenklinikalle alkaa soittelemaan aikaa yliaikais kontrolliin.
Ilma aivan mahtava, oli tosi ihana kävellä, vaikka kivut mulla alkaakin mennä yli sietokyvyn nivusissa ja alavatsalla kun kävelen, mutta auringosta olen aina nauttinut, niin ei haitannut sitten kivutkaan ja kaikkeen tottuu, johan näitä on ollut ties kuinka kauan.
Olen nyt sitten tähtäimeksi laittanut itselleni äitienpäivän, joko vauvan on itsekseen tultava siihen mennessä tai sitten saatava käynnistykseen aika sitä ennen, KAUEMPAA EN KESTÄ KYLLÄ.
Mies ei ole halunnut tulla synnytykseen mukaan, kertonut että pelottaa niin, joten olen ystäväni pyytänyt jo aika päiviä sitten, tänään sitten mieheni soitti neuvola käynnin jälkeen ja sanoi, että hän haluaisikin tulla mukaan. Onko kenelläkään tietoa saako kaksi ihmistä tulla mukaan naistenklinikalle?
Niin multa ei kyllä löytynyt mitään viivoja, eli ei kai tässä tosiaan olla lähdössä ennen tuota äitienpäivää...
Katuska ja 40+4
Niin yliaikaiskontrolli on nyt sitten ensi viikon torstaina ja sanoivat samalla kun kysyin että eivät ala käynnistämään ennen kuin 42 viikkoa on täys, eli siirrän nyt kuitenkin itselläni tuota etappia kun ei sitten äitienpäiväksikään vauvaa varmaan tule ja itsekseen tää ei täältä näytä tulevan, ei merkkiäkään siitä..
Ihan ensinnä Emmille onnittelut pikku prinsessasta!
Ja onnea matkaan kaikille jotka ovat päässeet nyyttiään hakemaan!
Nasumasu, pieni lohdutuksen sana¿ meidän Paco mylläs masussa ihan mahdottomasti vielä synnytystä edeltävänä iltana ja aamulla sitten alkoi tapahtua.
P.J.S. toivottavasti sun ei tarvi sinne yliaikaiskontrolliin asti odottaa. Mulla odotti kotona aika TAYSiin yliaikaiskontrolliin kun vauvan kanssa kotiuduttiin ja se kontrolli olis ollu vasta kun viikkoja olis ollu tasan 42!!
Isot tsempit ja jaksamisia kaikille! Kyllä ne vauvat sieltä kummasti vaan tiensä maailmaan löytää.
Meillä vauva-arki on lähtenyt ihan kivasti sujumaan. Poika syö ja nukkuu hyvin eikä paljon itke. Joka toinen yö ollaan nyt valvoskeltu kolmen tunnin pätkä kun virkeä aika on osunut juuri yölle, mutta kun poitsu ei juuri tosiaan itke niin isä on sentään saanut nukkua ennen aamuvuoroon menoa. Mä pystyn jo jotenkuten vähän istumaan ja kävely ei enää näytä ihan siltä, että olis paskat housussa ;) Maitoa tulee ihan valtavan hyvin. Taidan olla äitiini tullut¿ äiti oli aikanaan äidinmaidon luovuttaja molempien synnytysten jälkeen. Pakkaseen on kertynyt ihan kivoja määriä maitoa jo.
[color=red]pikku-milli & paco 1 viikko[/color]
Huomenta!
Muzzukka, meillä on sitten samankokoiset vauvat tulossa, jos noihin painoarvioihin on luottamista. Itsekin kävin eilen tsekkauksessa ja sanottiin, että 2,6 kg olis vauvan painoarvio. Tosin syntymäpainoarviosta ei ollut mitään puhetta.
On se ihan normaalia, ettet supistuksia ole vielä tuntenut. Tosin voi olla, että sulla on niitä ollut, mutta et ole ajatellut niitä sen kummemmin. Minäkin muistan, kun ensimmäistä odotin, makoilin neuvolan tutkimuksessa ja terveydenhoitaja sanoi, että nytpä tuli supistus. Olin ihan hölmönä, että tuollaisiako ne nyt sitten onkin.
Itselläni oli eilen kuutisen tuntia kipeitä, mutta vielä taltutettavissa olevia suppareita. Makoilin sohvalla, kun en haluaisi ihan vielä vauvaa maailmaan. Olisi varmaan parempi, että kypsyisi hänkin, kun voi tulla tuon minun diabetekseni takia ongelmia muutenkin. Mutta eipä noita pidätelläkään voi kovin kauaa, jos tulee, niin kait se on päästettävä tulemaan.
Olin toisessa synnytyksessä tosi kipeä loppuvaiheessa, ja kipupöhnässä ajattelin, että jos lähtisin muka vessaan ja karkaisin sieltä pois, niin kivut jäisivät sitten sinne salin puolelle ja itse pääsisin pakenemaan :D Kätilömokoma ei mua päästänyt vessaan, joten oli vain ruvettava ponnistamaan, mutta siihenpä ne kivut sitten loppuivatkin. Tuo viimehetken kipu tuntuu aina niin halllitsevalta, mutta nykyään jo tiedän, että se on se finaali, eikä sen pahempaa ole tulossa. Ei edes ne paljon mainostetut jälkisupistukset.
Hyvää perjantaita muillekin toukokuisille,
Kevis rv 36+4