Auttakaa mua, miten selitän miehen käytöksen epäkohdan hänelle, jotta se ymmärtää
Hän tekee jotain ikävää, no jos minä teen samalla tavalla mutta astetta pahemmin, hän sanoo: En minäkään sentään NOIN tehnyt. No minäpä tein. Hän on alunperin tehnyt ikävästi ja sitten kun minä teen niin yhtäkkiä se ikävästi tehty juttu onkin kamala kun on tehty pahemmin mitä hän teki. Tajusko kukaan?
keksitty tilanne, hän vaikka haukkuis minua paskaksi ruoanlaittajaksi, no jos mä haukun häntä paskaksi sängyssä, niin sanoo että ei hänkään noin pahasti haukkunut. Jotenkin aina puolustelee omaa tekoaan sen kautta, että minä sanoin tai tein pahemmin SEN JÄLKEEN, ikäänkuin se hänen ensiksi tehty ei olisi mitään.
En osaa selittää tätä miehelle niin, että hän tajuaisi oman käytöksensä.
Hänelle ei saa tehdä pahemmin kuin hän on toiselle tehnyt, koska hänkään ei NOIN pahasti tehnyt, no minäpäs tein, miltä tuntuu.
Kommentit (12)
Miksi teet pahemmin? Mikset vaan sano, että tuo ei ollut kivasti tehty?
Kannattaiskohan teidän kummankin asua ihan itseksenne ja kasvaa aikuisiksi ennen kuin alatte leikkiä kotileikkejä. Älkää nyt ainakaan lapsia tehkö seuraavaan 10 vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaiskohan teidän kummankin asua ihan itseksenne ja kasvaa aikuisiksi ennen kuin alatte leikkiä kotileikkejä. Älkää nyt ainakaan lapsia tehkö seuraavaan 10 vuoteen.
.....tai ikinä...
No ei nämä asiat ole mitään jokapäiväisiä saati edes tarkoituksella tehtyjä.
yritän selittää paremmin..
Jos minä teen jotain mitä hänkin on joskus tehnyt, esim tulen baarista aamulla vasta kotiin, vaikka sovittu 2 aikaan, niin ei hänkään kuulemma vasta 9 aikaan tullut viimeksi, kun hän tuli 7 aikaan.
Mieshän on ihan oikeassa. Sinähän se pahemmin teet/sanot. Mitä jos lopetat omat typeryytesi, niin sitten sinulla on enemmän "vara valittaa" miehen tekemisistä/sanomisista. Ja ehkä joskus koittaa aika kun osaatte keskittää kilpailunne johonkin hyödylliseen ääliömäisyyksien sijasta.
Yksi tyhmä keksitty esimerkki ja pointti katoaa kaikilta :D
baari esimerkki oli ihan oikeasti tapahtunut, ei ole kyse siis mistään kostojutuista ja lapsellisesta käytöksestä
Minäkin esim ajattelin että on vissiin ihan ok tulla vasta aamulla kotiin vaikka muuta on sovittu, kerran herrakin niin käyttäytyy. Niin yhtäkkiä se klo 9 onkin hirveä juttu, vaikka aiemmin on itsekkin tullut vasta 7 aikaan kotiin.
Tekee usein itse asioita mistä motkottaa sitten myöhemmin, ellei ole ihan tismalleen tehty samalla tavalla mitä hän on aiemmin tehnyt
No jos ei edes ole huono sängyssä niin tuollainen nokittelu on ihan tyhmää. Ja jos on huono sängyssä, ei kyllä parane tuolla. Eikä kyllä parane teidän suhteennekaan.
Vierailija kirjoitti:
baari esimerkki oli ihan oikeasti tapahtunut, ei ole kyse siis mistään kostojutuista ja lapsellisesta käytöksestä
Minäkin esim ajattelin että on vissiin ihan ok tulla vasta aamulla kotiin vaikka muuta on sovittu, kerran herrakin niin käyttäytyy.
Juu eipä tosiaan ole kysymys kostojutuista ja lapsellisesta käytöksestä!
Mitäs jos olisitte keskustelleet asiallisesti suhteenne pelisäännöistä? Siitä että mitä odotatte toiselta kun hän lähtee baariin, miten kommunikoitte jos menee myöhempään kuin sovittu.
Teidän pitäisi molempien ymmärtää, että se, että toinen on pässi jossain asiassa, ei oikeuta toista olemaan yhtä tyhmä. Teidän molempien, sekä aappeen että hänen miehensä, pitäisi ymmärtää, että jokainen on ihan itse vastuussa omista tekemisistään. Se, että ukko on yön yli baarissa vaikka toisin oli sovittu, ei oikeuta aapettäkin olemaan yhtä törkeä - ja toisaalta, jos onkin, se ei silti tee ukon baareilusta yhtään fiksumpaa.
Lakatkaa oikeuttamasta omia tekojanne toisen teoilla, ja ottakaa itse vastuu itsestänne.
Ja koska ap ei voi tehdä tätä päätöstä miehensä puolesta, hänen kannattaa tehdä se ensin omasta puolestaan. Sitten hän voi alkaa miettiä, että jos mies ei kasva aikuiseksi esimerkin valossakaan, niin kannattaako kuitenkin mieluummin hankkiutua suhteeseen luotettavan ja vastuullisen kumppanin kanssa.
Käsittelettekö niitä miehen juttuja mitenkään, vai nousevatko ne esiin vain, jos sinä teet jotain?
Teidän molempien pitäisi nähdä ne erillisinä tapahtumina. Mies tulee vasta aamulla, vaikka muuten on sovittu --> asiasta puhutaan ja kerrot, miksi pahoitit mielesi. Sinä tulet vasta aamulla, vaikka muuta sovittu --> mies saa kertoa, että pahoitti mielensä. Asiaan ei liity se, onko toinen tehnyt aiemmin samalla tavalla. Se olisi pitänyt käsitellä silloin kun sen aika oli.
Lapsellista oikeuttaa omaa toimintaansa sillä, että tuo toinen aloitti!1
Jos toinen tulee mylhään kotiin, niin tietysti toinenkin saa silloin tulla. Silloin kumpikin käyttäytyy yhtä hyvin/huonosti. Ap ja miehensä ovat siis tasoissa noiden esimerkkien valossa.
Tosin suhde vaikuttaa niin epäkypsäktä ja huonolta, että suosittelen eroa ja kummallekin kasvamista ennen uutta seurusteluyritystä jonkun kanssa.
Olette lapsellisia.