Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vastustan aborttia, onko mahdollisuuksia löytää kumppani?

Vierailija
18.09.2018 |

Olen vapaana parisuhdemarkkinoilla, mutta huolenani on etten löydä tarpeeksi avarakatseisesti eri maailmankuviin suhtautuvaa kumppania. Vastustan aborttia ja kuulun kirkkoon, onko minunlaiseni miehen nykyään mahdotonta löytää nainen?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mahdollisuuksia juntilla

Vierailija
2/17 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnat on pullollaan sinkkunaisia, jotka odottavat uljasta prinssiään valkealla ratsulla. Mene sieltä etsimään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti on. Soinikin on naimisissa.

Vierailija
4/17 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä viikaa naisten mielestä on abortin vastustamisessa?

Vierailija
5/17 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuulut kirkkoon, niin silloin voit löytää naisen kirkosta.

Miksi uskovaisille pitää vääntää kaikki rautalangasta...

Vierailija
6/17 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se, mikä sun oma mielipide on, ei ole niinkään tärkeä pariutumisessa kuin se, miten suhtaudut toisen mahdollisesti eriävään mielipiteeseen. 

Seurustelen itse jumalaan uskovan is*aminuskotaustaisen miehen kanssa vaikka olen parhaimmillanikin vain agnostikko. Silti suhteemme toimii, sillä kunnioitamme toistemme elämänkatsomusta. Luulen, että avomieheni olisi myöskin aborttia vastaan, mutta uskon myös että jos tulisin vahingossa raskaaksi, hän kunnioittaisi itsepäättämisoikeutta minun omaan kehooni, so. lopullinen päätös olisi viime kädessä minun. 

Vierailija
7/17 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisista piireistä voisi löytyä. Sinun pitäisi olla varmaan uskossa itsekin. Muuten on vaikeaa. Olen sitä mieltä että miehille ei kuulu pätkääkään abortit. Nainen on se joka lasta kantaa. En usko että monikaan tekee abortteja huvikseen. Toivottavaa tietysti olisi hoitaa ehkäisy niin ettei tarvitsisi ajatella aborttia.

Vierailija
8/17 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortin vastustaminen on ok, (paitsi jos nainen on raiskattu tai raskaus uhkaa naisen omaa henkeä, niin mielestäni silloin abortti on sallitumpi) mutta kirkkoon kuuluminen ei.  Nainen vahvimmillaan ja parhaimmillaan suojelee sisällään kasvavaa elämää.

Tulin ajatelleeksi, että miksi luokitella ihmisiä eri uskonnollisiin ryhmiin, kun niissä ei kuitenkaan ole kaikilla samaa korkeaa moraalia? Parempi poimia omaksi kokemansa hyvät puolet vapaasti eri uskonnoista. Uskonnot anatavat lähinnä ajattelemisen aihetta omille pohdinnoille ja mikään peloite ei ole ratkaisu ensinkään.

nainen 28 v

Vierailija
9/17 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kuulut kirkkoon, niin silloin voit löytää naisen kirkosta.

Miksi uskovaisille pitää vääntää kaikki rautalangasta...

Et kai oikeasti luule että aloittaja on tosissaan :D provo tämä on

Vierailija
10/17 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdotonta. Seurakuntatoiminnasta saatat löytää todennäköisimmin arvojasi ja maailmankatsomustasi vastaavan kumppanin. Minusta on vain positiivista, että haluat löytää naisen, joka on jo valmiiksi samoilla linjoilla kanssani. Minun tuntemani abortinvastustajamiehet ovat halunneet väen vängällä suhteeseen myös täysin eri näkemyksen omaavan naisen kanssa, perusteluna jotain sen suuntaista, että "kyllä sen mieli muuttuu, kun kyseessä on MUN lapsi".

Onnea matkaan!

Vierailija
11/17 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan nainen ei halua tehdä aborttia. Joskus, harvoin onneksi, se on huonoista vaihtoehdoista parempi .

Vierailija
12/17 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää ottaa joku toinen uskis. Tosin jopa katolisissa maissa on alkanut esiintyä liberaalia näkökantaa, vaikka onhan sielläkin se äänekäs pieni joukko. Sanoisin Irlanti, Puola niin ja siitä alas päin menevät maat.

Vierailija
13/17 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä viikaa naisten mielestä on abortin vastustamisessa?

Abortin vastustaja kannattaa laittomia myöhäisillä viikoilla tehtyjä abortteja, keskenmenon saaneiden vangitsemista, vauvojen hylkäämistä ja murhaamista, köyhyyttä, nälkää ja ennen aikaista kuolemaa. Joo tiedän että ei varsinaisesti kannata, mutta koska jokainen tietää että nämä on ne vaihtoehdot lailliselle abortille, niin käytännössä se on ääni noille asioille. Valinta tehdään laillisen abortin tai noiden asioiden välillä, ei laillisen abortin ja onnellisten yllätysvauvojen välillä. Ja se ei poista noita asioita, että pistää pään pensaaseen ja ajattelee että Jumala hoitaa.

Vierailija
14/17 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää ottaa joku toinen uskis. Tosin jopa katolisissa maissa on alkanut esiintyä liberaalia näkökantaa, vaikka onhan sielläkin se äänekäs pieni joukko. Sanoisin Irlanti, Puola niin ja siitä alas päin menevät maat.

Irlannissa kansasta kaksi kolmasosaa on laillisen abortin puolella, vaikka varmasti siitä joukosta löytyy heitä, jotka eivät sitä omalla kohdallaan valitsisi. Puolasta saattaa löytyä paremmalla todennäköisyydellä samanhenkinen partneri. Kaikkein parhaat mahdollisuudet on varmaan Jenkeissä ja nimenomaan raamattuvyöhykkeen baptisti- yms. vapaiden suuntien seurakunnissa.

Vierailija
15/17 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse samassa tilanteessa kuin ap, mutta iältäni 18v,

Onko mahdollisuuksia?

Vierailija
16/17 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki sanoo että uskovan pitää hommata toinen uskovainen? Ei tosiaankaan ole välttämätöntä, mikäli suhteen molemmat osapuolet ovat valmiita kunnioittamaan toisia (mikä nyt parisuhteessa kai muutenkin on itseisarvo). 

Minä en kritisoi sitä, että mieheni uskoo jumalaan, eikä tämä yritä "käännyttää" minua uskoon. Muuten eriuskontoisuutemme ei suhteessamme juurikaan näy, minä olen arvomaailmaltani ja moraaliltani samoilla linjoilla kuin mieheni vaikka en usko jumalaan. 

Jääkaapissa on kinkkua ja niin sitä on joulupöydässäkin, vaikka mies ei syö sianlihaa. Kumpikaan ei tässäkään näe mitään ongelmaa. 

Vierailija
17/17 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iske Timo Soini.