S-ryhmän Rainbow sekä Xtra Kahvi voittivat sokkotestit.
https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000005831066.html
"Tasapainoinen ja helppo juoda, luonnehtii Oulussa asuva italialainen Alex Brina Ilta-Sanomien järjestämän sokkotestin voittajaa, S-ryhmän Rainbow-kahvia."
Luulin ettei halpaa ja hyvää ole olemassa.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta toi testi oli neliraajahalvaantuneiden pikajuoksu. Kaikki osallistujat oli sellasia tiskivesiä, että tietysti kuravesi voitti. Kahvin kanssa näillä ei ole mitään tekemistä.
Että te olette sitten hauskoja. Suomessa on omanlaisensa kahvikulttuuri, eikä suomalainen kahvi ole sen "huonompaa" kuin italialainen tai ranskalainen.
Espresso on espressoa, vaaleapaahtoinen suodatinkahvi on vaaleapaahtoista suodatinkahvia. Ei niitä oikein voi verrata keskenään. Mä tykkään moccamasterilla keitetystä presidentistä vahvana ja kuumana.
Aika moni tosin keittää liian laihaa kahvia, silloin se ei ole oikein valmistettu jolloin sitä voi ehkä hieman moittia.
Mikä ihmeen tarve suomalaisilla on aina mollata omaansa ja kuvitella, että ulkomaalainen on automaattisesti hienompaa tai parempaa? Voitaisko vaikka nauttia omasta ja muiden kahveista ihan sovussa.
Ei automaattisesti, mutta onhan kunnon kahvi paaaljon parempaa kuin vaalea suodatinlitku. Vois tehdä sokkotestin näistäkin.
S-ryhmä varmaankin maksanut halututuista tuloksista iltapäivälehdelle mojovan summan ja tutkii meneekö näin iso vedätys täällä Suomessa läpi.
Suomalaiset juo pääsääntöisesti kuraa kahvina. Onneksi on poikkeuksia ja kaupoistakin saa parempia ruotsalaisia kahveja nykyään. Juhlamokat ja kultakatriinat on hirveitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta toi testi oli neliraajahalvaantuneiden pikajuoksu. Kaikki osallistujat oli sellasia tiskivesiä, että tietysti kuravesi voitti. Kahvin kanssa näillä ei ole mitään tekemistä.
Että te olette sitten hauskoja. Suomessa on omanlaisensa kahvikulttuuri, eikä suomalainen kahvi ole sen "huonompaa" kuin italialainen tai ranskalainen.
Espresso on espressoa, vaaleapaahtoinen suodatinkahvi on vaaleapaahtoista suodatinkahvia. Ei niitä oikein voi verrata keskenään. Mä tykkään moccamasterilla keitetystä presidentistä vahvana ja kuumana.
Aika moni tosin keittää liian laihaa kahvia, silloin se ei ole oikein valmistettu jolloin sitä voi ehkä hieman moittia.
Mikä ihmeen tarve suomalaisilla on aina mollata omaansa ja kuvitella, että ulkomaalainen on automaattisesti hienompaa tai parempaa? Voitaisko vaikka nauttia omasta ja muiden kahveista ihan sovussa.
Mulla ei ole ainakaan mitään "tarvetta" mollata kotimaisia, mutta ne vaan nyt sattuu olemaan mun mielestä ihan hirveän huonoja. Joku tumma presidentti vielä menee, ja Suomessa on hyviä makukahvivalmistajia ja pienpaahtimoita, jotka tekevät ihan ok kahvia. Mutta esim. ruotsalaiset kahvit ovat valovuosien päässä suomalaisista maussaan, ja itse ainakin haluan nauttia kahvista, joten suosin hyviä kahveja. Ei liity siihen, mistä maasta ne ovat.
Vierailija kirjoitti:
Koko vertailu lähinnä tehty hyvänä vitsinä kun rainbowia kerran kyllä kokeillut ja halpa hintakaan ihan sattumaa ja vieraille kehtaisi tarjota.
Mikä ihmeen halpa hinta? Käytännössä ihan saman hintastahan se S-kaupassa on kuin Juhla Mokkakin, eli vain yhdeksän sentin hinnan ero. Totta kai se joihinkin hifistely kahveihin verrattuna on halpaa, mutta näiden normibulkkikahvien sarjassa ihan normihintaista.
Itse en juurikaan maista eroa Juhla-Mokassa Kulta Katriinassa, tai Rainbowssa.
Mä juon pelkkää espressoa kotona. Töissä on Juhla mokkaa. Rakastan vahvoja ja voimakkaan makuisia kahveja.
Vierailija kirjoitti:
Rainbowin kahvi onkin hyvää. X-tra kahvia ei taas voi juoda, ihan väljähtäneen makuista.
Rainbowta olen muutaman kerran ostanut ja ihan käypäseksi havainnut. Tuo x-tra kyllä kuumottais, olen sitä sillä silmällä useamman kerran katsellut, mutta vielä ei ole tarttunut mukaan. Hinta houkuttaisi. Olen kuitenkin pelännyt, että on ihan kuraa, mutta jos se on vain "väljähtynyttä, niin saattaisi sopia minulle, minä kun juon mieluiten laihaa kahvia. No kait se on pakko ottaa kokeiluun, riski kun ei hinnan puolesta kovin kummoinen ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo enemmän suomalaisista kuin kyseisten kahvien "laadukkuudesta"
Eikös se kerro myös italialaisista yhtä lailla?
Niin. Oletko muuten maistanut italialaisten omaa suodatinkahvia, jota ne tarjoaa kuppiloissa (en siis puhu espressosta)? Ihan järkyttävää kuraa!
Rainbow ja Kulta Katriina ovat Meiran paahtamia kahveja. Tuskin suurtakaan eroa.
Siis voi ****** mikä tutkimusasetelma. Valitut kahvit X-tra, SALUDO, COSTA RICA, KULTA KATRIINA, JUHLA MOKKA ja BELLAROM ovat ihan hirveää kuraa, joissa paahtoaste 1. Sitten on yksi kahvi PRESIDENTTI tummapaahto , jossa paahtoaste 3.
Kun katsoo kilpakumppaneita, niin voitto ei ihmetytä :D Marketistakin saa ihan hyviä kahveja nykyään, mutta mitkään noista eivät siihen joukkoon kuulu...
Nyt on tullut paljon "sokkotestejä", joissa aina voittaa s-ryhmän halpamerkit, oli sitten kyse jauhoista tai kahveista. Maksettuja mainoksia.
Vierailija kirjoitti:
Olisipa ollut myös tummapaahtoisia kahveja enemmän tarjolla.
Sellaisenkin vertailun voisi tietysti tehdä, joss olisi vaalea- ja tummempipaahtoisia, mutta silloin siinä verrattaisiin eri asiaa. Minusta tässä vertailussa olisi pitänyt olla vaaleita kaikki.
Dorkkimukset taas hifistelee makuasioilla.
Olin viinitastingissä, jossa mun suussa parhaalta maistui todellakin se halvin viini. Kallein oli kuraa.
Jos olisin markkinamies möisin kahdessa eri hintaluokassa samaa roskaa... Ja sitten makuraatiin arvioitavaksi ja hinnat näkyville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisenkin vertailun voisi tietysti tehdä, joss olisi vaalea- ja tummempipaahtoisia, mutta silloin siinä verrattaisiin eri asiaa. Minusta tässä vertailussa olisi pitänyt olla vaaleita kaikki.
Oma vertailu joka paahtoasteelle jonka jälkeen lopullinen kuninkuus mikä paahtoaste on paras.
Vierailija kirjoitti:
Dorkkimukset taas hifistelee makuasioilla.
Olin viinitastingissä, jossa mun suussa parhaalta maistui todellakin se halvin viini. Kallein oli kuraa.
Jos olisin markkinamies möisin kahdessa eri hintaluokassa samaa roskaa... Ja sitten makuraatiin arvioitavaksi ja hinnat näkyville.
Tuossa vaan ei enää verrattaisi pelkkää makua vaan myös muuta.
Joka niitä ruotsalaisia kahveja kehut, kerropa niiden nimet ja hinnat. Ei taida olla 2.99 € / 500 g.
Xtran kahvi on aivan kamalaa! Ostin sitä kerran ja maha meni niin totaalisen sekaisin. Vinkkinä vaan niille joilla on ummetusta, niin juokaa X-tran kahvia :D
Rainbow kahvi on hyvää. Yllätyin kun join sitä eka kerran. Muutenkin Rainbowlla tosi hyviä tuotteita.