Ärsyttääkö ketään muuta pientä naista olla pieni? Kun ei löydä kivoja, istuvia, aikuismaisia vaatteita
En ole mikään superlyhyt, 158 cm, mutta hoikka. Kaikki naisten äksässät roikkuu päällä. Farkuista löytyy teinipuolelta, mutta xs treenitrikoita joutuu koko ajan vetelemään ylös. Ja olen ihan täysin normaalipainossa, bmi 19,08.
Hävettää kun ei ikinä ole mitään istuvaa päällä vaan aina joutuu lyhentämään hihoja ja lahkeita tai muuten liian pitkille mitoitettuja vaatteita.
Mistä te muut ns. lyhyet hommaatte vaatteenne?
N29
Kommentit (14)
Saati sitten, että pienetkin koot sisältävät ketjuliikkeissä "tissilisän", jota mutta ei ole.
AP
Jep. Hirveää kun vaatteet roikkuu päällä. Juuri ostin lastenosastolta farkut kokoa 146. Onneksi löytyi normaalit eikä mitkään pinkeillä napeilla tai glitterillä.
Vierailija kirjoitti:
Osta netistä. Esim. Gapilla on lyhyille suunnattu petite-mitoitus.
Kiitos, tsekkaan!
AP
Petite mallisto löytyy tosiaan melkein kaikilta, ja uniqlon xs on oikeasti xs.
En ole nainen, mutta minua silti ärsyttää olla todella hoikka 170 senttinen mies. Bussissa yritetään väkisin tyrkyttää lastenlippua, baariin en pääse edes henkkareilla ja H&M:llä ohjataan suoraan miestenosastolta lastenosastolle. Ymmärrän siis hyvin ap:tä.
Eniten ärsyttää takkien ja jakkujen hihat. Usein niissä on jotain nappeja tms, jolloin itse lyhentäminen ei onnistu. Housunlahkeet on usein helpommat. Tässä 50 v iässä on jo jotenkin alistunut siihen, että pääsääntöisesti ei löydä suoraan päälle sopivaa vaatetta. Kai sitä suurempiakin murheita on, mutta kyllä vaan välillä v***ttaa.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Hirveää kun vaatteet roikkuu päällä. Juuri ostin lastenosastolta farkut kokoa 146. Onneksi löytyi normaalit eikä mitkään pinkeillä napeilla tai glitterillä.
Indeed :D Tunne kun ainoat istuvat vaatteet olisi just niitä nappiglitteriharsohörhötyksiä. Hyi hemmetti.
Tuttu tilanne. Monilla brittiläisillä nettikaupoilla on petite-mallistoja (Asos, Topshop, Dorothy Perkins, New Look) mutta eivät ole kovin laadukkaita.
Joskus ostan lasten puolelta, esimerkiksi H&M lasten basics-mallisto on ihan OK.
Vierailija kirjoitti:
Eniten ärsyttää takkien ja jakkujen hihat. Usein niissä on jotain nappeja tms, jolloin itse lyhentäminen ei onnistu. Housunlahkeet on usein helpommat. Tässä 50 v iässä on jo jotenkin alistunut siihen, että pääsääntöisesti ei löydä suoraan päälle sopivaa vaatetta. Kai sitä suurempiakin murheita on, mutta kyllä vaan välillä v***ttaa.
Saati sitten, että löydät piiitkän etsinnän jälkeen sairaan kivat farkut, mutta niitä pitäisi lyhentää rutosti. Harmi, että se hemmetin kiva juttu niissä farkuissa kaiken muun lisäksi oli nilkasta ylöspäin menevä vetskari. RIP farmaridreams.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saati sitten, että löydät piiitkän etsinnän jälkeen sairaan kivat farkut, mutta niitä pitäisi lyhentää rutosti. Harmi, että se hemmetin kiva juttu niissä farkuissa kaiken muun lisäksi oli nilkasta ylöspäin menevä vetskari. RIP farmaridreams.
AP
Niinpä! Kaikki missä on vetskari tai napit lahkeessa joutuu heti heivaamaan ja muissakin kyllä malli muuttuu kun viisitoistakin senttiä otat mittaa pois.
Haluaisin myös viimeinkin edes yhden hyvin istuvan syys/talvitakin. Mun ruumiinrakenne on kai niin vammainen, että aina leikkaus, minkä pitäisi mennä vyötäröltä, meneekin jossain lähemmäs lantiolla ja hartianseutu/rintamus lörpättää. Hemmetin noloa, kun vielä useammassa paikassa pyytänyt apua ja tulos tämä. Enkä ole edes lyhyt!
Olen hieman karsastanut nettikauppoja, koska oletan, että palautus/sovitusrumba on suurempi kuin kivijalkakaupoissa. Kai sitten pakko vain kokeilla, kyllähän noissa palautussopimus on. Vituttaa vaan toiselta puolen mannerta tilata rättejä, odottaa ja viimein todeta että ei tää nyt ollut edellistäkään skeidaa parempaa. Ja odottaa taas mahdollisia hyvityksiä tai uutta kokoa jne. Ei mulla ole aikaa :D (Paitsi nyt huomisen vapaan kunniaksi ölistä aaveella)
AP
AP
Kuinka pieniä te oikein olette? Minä olen kyllä 162 pitkä, mutta bmi 18.
Kyllähän farkkuja löytyy 23 ja 24 tuumaisina? Ja pituus 28 ei luultavasti ole liian pitkä alle 160 senttiselle?
30/32 ja XXS, petit mallistot. Kyllähän pieniä aikuisten vaatteita löytyy. Vaikka Zalandolta.
Mä olen 156 ja 28 tuumaiset on liian pitkät. Netistä saa kaikkea, mutta mieluummin sovitan kaupassa ilman sitä palautusrumbaa. Kaupoissa on 34/xs pienin, jos on sitäkään, ja takissa se tarkoittaa aina liian pitkiä hihoja. Apinoilleko ne suunnittelee 🐒
Osta netistä. Esim. Gapilla on lyhyille suunnattu petite-mitoitus.