Vähävaraisille perheille ruoka-apua kassi kotiin -periaatteella. Vitamiinia jne mukana. By Arman Alizad, J. Pääskysaari... Mitä mieltä?
"...kassi sisältää kilon hedelmiä, oliiviöljyä, purkin D-vitamiinia sekä informatiivisen reseptivihkon. Ruokakassin reseptit on suunniteltu tarkasti niin, ettei aineksista jää lainkaan hävikkiä. Reseptit antavat myös mallia miten hyödyntää eri raaka-aineita monipuolisesti."
"voimaannuttavaa apua...."
Miten tulee olo taas että köyhät on köyhiä kun ne on tyhmiä? Tai läskejä ja laiskoja? Miksi tossa pitää olla niin holhoava mentaliteetti?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on varmaan otettu huomioon se, että köyhyys tyhmentää ja passivoi. Tämä tiedetään tutkimusten perusteella, ei tarvitse pillastua.
Ja kun saa kerran kassin viikoksi niin simsalabim, maailma on pelastettu? Mitäs jos ihmiset yrittäisi vaikuttaa siihen politiikkaan joka aiheuttaa sekä tukee köyhyyttä. Se köyhä on köyhä (ja tyhmä) sen viikon ruokakassin jälkeenkin. Ei neuvoista ja resepteistä ole maailmassa pulaa.
Ajattele kuinka paljon helpompaa on antaa köyhälle pussi porkkanoita, lehtinen jossa on ohje raastaa porkkana, sillä se köyhä ja maailma pelastuu, halvalla saapi sädekehän.
Miksi rikas mies Alizad ei osta tuhat kassia kun rahaa on. Aika vastenmielistä suorastaan kuvottaa että rikkaat antaa kahvikupin verran apua
mut emmähalua mitään alizadia ruokakassin mukana?!
Oliiviöljy kyllä kelpaisi, ja jotkut hedelmät. D-vitamiinia saan riittävästi ilmankin lisiä.
No minusta tuo on hyvä, että apu tulee oikeassa ja tarpeellisessa muodossa, eikä kukaan pääse tuota apua väärinkäyttämään. Ketuttaa ne joululahjavonkujat, joille ei kelpaa mikään. Tuon saavat sellaiset, jotka sitä oikeasti tarvitsevat.
Ja niille, jotka nyt tarttuivat tuohon vitamiinipurkkiin, tuossa puhutaan d-vitamiinista, jota Suomessa tarvitaan pimeänä aikana ihan purkistakin.
No voi hyvä luoja! Kyllähän neuvolassa ja äitiyspakkauksenkin mukana tuputetaan jos jonkinlaista opaskirjaa, eikä kukaan niistä vedä hernettä nenään. Ei niitä kukaan pakota lukemaan, jos kokee osaavansa. Taas mielensäpahoittajien kokoontumisajot.
Vierailija kirjoitti:
Taas lapsiperheille.. Minäkin haluan ruokakassin!
Samaa mietin. Ymmärrän, että lapsia suojellaan ja halutaan auttaa, jotta saisi hyvät eväät elämälle ja jokainen hukattu henki on kallis. Mutta tuntuu, että aikuisiakin voisi auttaa enemmän. Miksi ei ole vaikkapa aikuistensuojeluilmoitusta, josta käynnistyisi operaatio ja saisi kohdennettua apua? Nyt voidaan vain huonosti ja sinnitellään, kunnes ei enää jakseta. Kelasta saa rahaa ja lääkäristä lääkkeitä, mutta kukaan ei pidä tärkeänä tai kysy oletko ok, ruokakassin tuomisesta puhumattakaan.
Just näin armanin sellossa käymässä hienolla mersullaan. Hyvät rahat näköjään on käärinyt. Varmaan sadan tonnin autoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin. Ymmärrän, että lapsia suojellaan ja halutaan auttaa, jotta saisi hyvät eväät elämälle ja jokainen hukattu henki on kallis. Mutta tuntuu, että aikuisiakin voisi auttaa enemmän. Miksi ei ole vaikkapa aikuistensuojeluilmoitusta, josta käynnistyisi operaatio ja saisi kohdennettua apua? Nyt voidaan vain huonosti ja sinnitellään, kunnes ei enää jakseta. Kelasta saa rahaa ja lääkäristä lääkkeitä, mutta kukaan ei pidä tärkeänä tai kysy oletko ok, ruokakassin tuomisesta puhumattakaan.
Kyllä aikuisia saadaan asetettua holhouksen alle, jos he eivät itse kykene asioitaan hoitamaan.
Mielummin kuitenkin tuo kassi kun rahaa.Käyttävät kuitenkin sen johonkin muuhun kuin ruokaan jota lapset ainakin tarvitsevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aikuisia saadaan asetettua holhouksen alle, jos he eivät itse kykene asioitaan hoitamaan.
Mitäs alapeukutettavaa tässä oli? Lastensuojeluilmoitus toimii nimenomaan sillä periaatteella, että lapsen asiat hoidetaan, koska hän ei itse siihen kykene ja hän tarvitsee jonkun huolehtimaan niistä. Edunvalvonta aikuisten kohdalla on täsmälleen sama asia. Ei lastensuojelukaan ole mikään leikkikerho, jossa köyhemmätkin saa herkkuja, vaan ihan niiden minimioikeuksien turvaaminen ja huolenpidon takaaminen.
Ne köyhät tarttee elämänhallinta-ja budjetointiopastusta. Ruokakassi vaan siirtää ongelmaa eteenpäin. Mieluummin onkia kuin kaloja. Miksei noi julkkikset tajua sitä?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen elänyt köyhää sekä keskiluokkaista että nyt taas köyhää elämää ja kyllä taloudelliset vaikeudet pikkuhiljaa alkaa nakertamaan älyllistä suoriutumista ja se hiton kreemimunkki ja cokis onkin viikon kohokohta. Toki rahallisesti parempina aikoina stressasin asioista, mutta ei tarvinnut huolehtia kodittomaksi jäämisestä ja siinä on suuri ero.
Aluksi köyhänä on ihan ok fiilis, ei haittaa vaikka joskus syö vain puuroa ja näkkileipää, ulkoilu, uinti ja kirjastossa käyminen on kivaa, kirpparit ja metsät tulee tutuiksi. Hiukset voi leikata itse, luovut meikkaamisesta ja lomailla voi kotipihallakin. Niin ja sujuvasti tässä vaiheessa ystävät alkaa kaikkoamaan ympäriltä, koska onhan köyhä kurjaa seuraa ja voipi olla tarttuvaa. Köyhyyttä tuntuu seuraavan vastoinkäymiset, joita ei ennen tiennyt edes olevan. Huomaat siis olevasi entistä enemmän yksin pienessä mökissäsi ja muiden ihmisten meininki ja menot alkaa tuntua entistä kaukaisimmilta.
No, romahdus alkaa lopulta jonkun vuoden päästä tulemaan, kun hajoaa pesukone. Hajoaa suihku. Hajoaa auto. Eläke on myöhässä, koska lääkäri ei ole toimittanut b-lausuntoa. Tarvitsisit kallista lääkitystä eikä rahaa siihen. Koira ( nykyään se ainoa ystäväsi) oksentaa sohvan kaatopaikkakuntoon ja tarvitset sekä kyydin kaatikselle, jätemaksun ja uuden käytetyn sohvan. Tarvitsisit fysioterapiaa, mutta ei varaa siihen eikä julkiselle oteta kun leikkauspotilaita. Katsot you tube-videoilta ohjeita ja yrität itse hoitaa vaivaasi. Ja niin vittu eteenpäin.
Ongelmanratkontaa päivästä toiseen ja lopulta syvää väsymystä, kun sama tilanne on jatkunut aivan liian pitkään, niin pitkään, ettet enää muista kuka oikein olit ennen köyhyyttä. Siinä tilanteessa, kun tarvis lomaa omasta elämästä, on se herkullinen kreemimunkki cokiksella se pelastus ja tuntuu edes hetken siltä, että huominen vois olla paremmin.
Kiitos tästä, hyvin kirjoitettu!
Vierailija kirjoitti:
Olet hakenut väärästä paikasta. Hope ry on nimenomaan lapsiperheille tarkoitettu. Mä olen lahjoittanut viimeisen 3 vuoden aikana noin 100 ruokakassia lapsettomille pariskunnille, yksin eläjille sekä sellaisille, joilla lapset ovat jo aikuisia. Ja nämä siis Facebookin avustusryhmien kautta. Lapsiperheet herättävät avustajien sympatiat eikä siinä mitään. Mä kuitenkin olen avustanut niitä, jotka eivät saa samalla tavalla sympatiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet hakenut väärästä paikasta. Hope ry on nimenomaan lapsiperheille tarkoitettu. Mä olen lahjoittanut viimeisen 3 vuoden aikana noin 100 ruokakassia lapsettomille pariskunnille, yksin eläjille sekä sellaisille, joilla lapset ovat jo aikuisia. Ja nämä siis Facebookin avustusryhmien kautta. Lapsiperheet herättävät avustajien sympatiat eikä siinä mitään. Mä kuitenkin olen avustanut niitä, jotka eivät saa samalla tavalla sympatiaa.
Kiitos siitä sinulle. Harmi, että kaikki tapahtuu facebookissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, kaikki tarvitsijat eivät ole Facebookissa. Mulle se on oikeastaan ainoa kanava, koska olen itse liikuntarajoitteinen enkä voi lähteä mihinkään virallisempaan vapaaehtoistoimintaan mukaan. Ruokakassien tarvitsijoiden täytyy löytyä sellaiselta alueelta, johon pääsen liikkumaan.
Röyh. Veiskö ne noi tyhjät tölkit mennessään? Kakarat kolistelee niillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas se nähtiin, nämä ihmiset löytävät aina valitettavaa.
Köyhä ihminen syö huonosti koska huono ruoka maistuu hyvältä. Jos olet ihminen, jonka tulot eivät KOSKAAN tule nousemaan, asuntosi ei KOSKAAN tule kasvamaan, vaatepartesi ei KOSKAAN tule vaihtumaan niin voit joko hypätä ikkunasta tai nauttia kahvista ja tupakasta. Se on NAUTINTO se pska, ei osaamattomuutta, tyhmyyttä tai mitä lie. Pieni anarkia yhteiskuntaa kohtaan. Minä juon kaljan, syön pizzan ja poltan savukkeen, olen oman itseni herra, HAH.