Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähävaraisille perheille ruoka-apua kassi kotiin -periaatteella. Vitamiinia jne mukana. By Arman Alizad, J. Pääskysaari... Mitä mieltä?

Vierailija
17.09.2018 |

"...kassi sisältää kilon hedelmiä, oliiviöljyä, purkin D-vitamiinia sekä informatiivisen reseptivihkon. Ruokakassin reseptit on suunniteltu tarkasti niin, ettei aineksista jää lainkaan hävikkiä. Reseptit antavat myös mallia miten hyödyntää eri raaka-aineita monipuolisesti."

"voimaannuttavaa apua...."

Miten tulee olo taas että köyhät on köyhiä kun ne on tyhmiä? Tai läskejä ja laiskoja? Miksi tossa pitää olla niin holhoava mentaliteetti?

http://www.vastuullisuusuutiset.fi/index.php?page_id=43986

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on varmaan otettu huomioon se, että köyhyys tyhmentää ja passivoi. Tämä tiedetään tutkimusten perusteella, ei tarvitse pillastua.

Vierailija
2/45 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, lähettävätkö kotiin postin kautta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas lapsiperheille.. Minäkin haluan ruokakassin!

Vierailija
4/45 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on varmaan otettu huomioon se, että köyhyys tyhmentää ja passivoi. Tämä tiedetään tutkimusten perusteella, ei tarvitse pillastua.

Ja kun saa kerran kassin viikoksi niin simsalabim, maailma on pelastettu? Mitäs jos ihmiset yrittäisi vaikuttaa siihen politiikkaan joka aiheuttaa sekä tukee köyhyyttä. Se köyhä on köyhä (ja tyhmä) sen viikon ruokakassin jälkeenkin. Ei neuvoista ja resepteistä ole maailmassa pulaa.

Vierailija
5/45 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän monella köyhällä on elämänhallinta pielessä. Ei se tarkoita, että köyhyys tekisi tyhmäksi, vaan toisin päin eli elämässään pikkuisen sivuraiteelle ajautuneet henkilöt ovat usein köyhiä. Itsekin olen köyhä opiskelija, mutta elämäntapani ovat terveet ja osaan venyttää penniä. Ei silti tullut mieleenikään loukkaantua.

Vierailija
6/45 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nuo samat ihmiset ottaisivat näkyvästi porukkana kantaa lapsiperheköyhyyden poistamiseksi vuoden 2019 vaaliteemana niin vois olla isompi hyöty. Eduskuntavaalit on puolen vuoden päässä ja meillä on hallitus joka syytää rikkaille rikkauksia. Voisko siinä olla ongelma?

Köyhien nöyrä auttaminen ja rahamiesporukoissa näennäinen empatia on some-trendikkäämpää. Hjalliksen jahdille on kiva päästä samalla kun opettaa köyhälle että kaali on halpaa ja terveellistä.

Vierailija
7/45 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalta köyhiä on ihan tyystin unohtunut, että sen rahan eteen voisi myös tehdä jotain!

Vierailija
8/45 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nämä ovat aina monilapsisia perheitä, joissa lapsia tehdään aina vaan lisää, vaikkei ole varaa elättää edes itseään ja edellisiä lapsia?

Vierailija
9/45 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän molempia tarvitaan käyhien auttamiseksi, sekä ruokakassien kaltaista akuuttiapua että muutoksia politiikkaan. Eivät sulje toisiaan pois.

Vierailija
10/45 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tästä tulee vielä joku tvohjelma...................

Vierailija
11/45 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan tuon reseptivihkon.

Vierailija
12/45 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi olla hyvätuloinen jos se tarkoittaa että vitamiinit nappaillaan purkista. Pitäisikös teille rikkaille pitää muutama terveen ja edullisen ruuan oppitunti? Hyhhyh.

Vierailija
13/45 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä, ruokin perheeni silti. Olen taitava köyhyyden takia taikomaan ruokaa vähistä aineksista varmasti taitavammin kuin moni parempi tuloinen. Vitamiinit ja ruoka-apu kelpaisi, mutta en tarvitse opettajaa. Joku toinen varmasti tarvitsee, mutta ei saa olettaa että me kaikki olemme tyhmiä ja saamattomia.

Vierailija
14/45 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahattomuus aiheuttaa masennusta. Siinä on sitten ikuinen noidankehä.

Vierailija
15/45 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun saa kerran kassin viikoksi niin simsalabim, maailma on pelastettu? Mitäs jos ihmiset yrittäisi vaikuttaa siihen politiikkaan joka aiheuttaa sekä tukee köyhyyttä. Se köyhä on köyhä (ja tyhmä) sen viikon ruokakassin jälkeenkin. Ei neuvoista ja resepteistä ole maailmassa pulaa.

Meillä se viikko helpottaa painetta. Siitä jää liikkumavaraa muutama kymppi muualle. Ja jos kassissa on kalliita hedelmiä, niin se tarkoittaa viikon herkuttelua. Mutta aika tarkkaan saa reseptit valita, että ne käy moneen makuun. Itse en ihastuisi oliivilinssipadasta korianterin kanssa. Ja en ehkä osaisi tehdä monimutkaisten reseptien mukaan.

Vierailija
16/45 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen köyhä, ruokin perheeni silti. Olen taitava köyhyyden takia taikomaan ruokaa vähistä aineksista varmasti taitavammin kuin moni parempi tuloinen. Vitamiinit ja ruoka-apu kelpaisi, mutta en tarvitse opettajaa. Joku toinen varmasti tarvitsee, mutta ei saa olettaa että me kaikki olemme tyhmiä ja saamattomia.

Tuskin siinä oletetaankaan niin. Mutta osa varmasti tarvitsee niitä reseptejä. Kukaan ei vaadi niitä käyttämään.

Vierailija
17/45 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osalta köyhiä on ihan tyystin unohtunut, että sen rahan eteen voisi myös tehdä jotain!

Minulle sopisi oikein hyvin, että jossain olisi paikka missä tehdä vapaaehtoistyötä ruokakassin eteen. Mielummin se palkallinen työpaikka, mutta pienikin tulolisä on tervetullut.

Vierailija
18/45 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan mielelläni vastaan moisen paketin. 

-akateeminen-

Vierailija
19/45 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle sopisi oikein hyvin, että jossain olisi paikka missä tehdä vapaaehtoistyötä ruokakassin eteen. Mielummin se palkallinen työpaikka, mutta pienikin tulolisä on tervetullut.

Köyhäthän ei saa tehdä vapaaehtoistyötä. Ei ole tärkeää, että ihminen tekee jotain, on tärkeää että ihminen näyttää ulospäin niin toimettomalta että hänet saadaan häpeän uhalla tekemään orjatöitä yrittäjien rahasalkun lihavoittamiseksi.

Vapaaehtoistyö ei siksi ole aktiivimallin mukaista toimintaa.

Vierailija
20/45 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen elänyt köyhää sekä keskiluokkaista että nyt taas köyhää elämää ja kyllä taloudelliset vaikeudet pikkuhiljaa alkaa nakertamaan älyllistä suoriutumista ja se hiton kreemimunkki ja cokis onkin viikon kohokohta. Toki rahallisesti parempina aikoina stressasin asioista, mutta ei tarvinnut huolehtia kodittomaksi jäämisestä ja siinä on suuri ero.

Aluksi köyhänä on ihan ok fiilis, ei haittaa vaikka joskus syö vain puuroa ja näkkileipää, ulkoilu, uinti ja kirjastossa käyminen on kivaa, kirpparit ja metsät tulee tutuiksi. Hiukset voi leikata itse, luovut meikkaamisesta ja lomailla voi kotipihallakin. Niin ja sujuvasti tässä vaiheessa ystävät alkaa kaikkoamaan ympäriltä, koska onhan köyhä kurjaa seuraa ja voipi olla tarttuvaa. Köyhyyttä tuntuu seuraavan vastoinkäymiset, joita ei ennen tiennyt edes olevan. Huomaat siis olevasi entistä enemmän yksin pienessä mökissäsi ja muiden ihmisten meininki ja menot alkaa tuntua entistä kaukaisimmilta.

No, romahdus alkaa lopulta jonkun vuoden päästä tulemaan, kun hajoaa pesukone. Hajoaa suihku. Hajoaa auto. Eläke on myöhässä, koska lääkäri ei ole toimittanut b-lausuntoa. Tarvitsisit kallista lääkitystä eikä rahaa siihen. Koira ( nykyään se ainoa ystäväsi) oksentaa sohvan kaatopaikkakuntoon ja tarvitset sekä kyydin kaatikselle, jätemaksun ja uuden käytetyn sohvan. Tarvitsisit fysioterapiaa, mutta ei varaa siihen eikä julkiselle oteta kun leikkauspotilaita. Katsot you tube-videoilta ohjeita ja yrität itse hoitaa vaivaasi. Ja niin vittu eteenpäin.

Ongelmanratkontaa päivästä toiseen ja lopulta syvää väsymystä, kun sama tilanne on jatkunut aivan liian pitkään, niin pitkään, ettet enää muista kuka oikein olit ennen köyhyyttä. Siinä tilanteessa, kun tarvis lomaa omasta elämästä, on se herkullinen kreemimunkki cokiksella se pelastus ja tuntuu edes hetken siltä, että huominen vois olla paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan