Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haaste: Tee jollekulle pieni hyvä teko tai ilahduta. Kerro täällä

Vierailija
17.09.2018 |

Mitä voisimme tehdä ilahduttaaksemme vähän toisia? Ihan pieni teko tai ystävällisyys voi olla todella merkittävää toiselle. Voisimme sanoa pari kiittävää sanaa ruokakaupan kassalle, tai naapurille aidan yli vähän kehaista hänen lapsiaan/puutarhaansa/uutta vaatettaan. Jos ei koe luontevaksi puhua mitään "ylimääräistä" tuntemattomien ja puolituttujen kanssa, voi vaikka jättää panttikolikon ostoskärryyn seuraavan löydettäväksi. Tai viedä hyvän kirjan kirjaston vaihtohyllyyn. Tai jättää kauppakeskuksen penkille hyvän etukupongin, jota itse ei tule käyttäneeksi. Tai positiivisen heippalapun taloyhtiön ilmoitustaululle. Tietysti tuttuja ja perheenjäseniäkin sopii ilahduttaa!

Kerro mieluusti täällä, mitä teit. Ei kerrota kehuskellaksemme (mitäs kunniaa siitä saisikaan, nimettöminä kun täällä ollaan), vaan jakaaksemme ideoita ja pitääksemme hyviä asioita esillä.

Itse lähden viimeistään huomenna asioille täältä neljän seinän sisältä, ja koetan keksiä jotain :) Olen aika ujo ja jos yritän höpöttää jotain iloista small talkia, nolostelen usein jälkeenpäin, että menipäs kömpelösti ja sainko edes asiaani ymmärretyksi xD Mutta yritän..!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin tänään kaupassa yhden naapurin pojan karkkipussin, kun hällä ei riittäneet rahat.

Keräsin kotimatkalla maasta roskia ja vein roskikseen.

Olen moneen viestiin täällä tänään ajan kanssa vastaillut ja pyrkinyt olemaan avuksi ja iloksi.

Ihan tavallinen maanantai, teen tällaista usein. Muiden auttamisesta ja ilahduttamisesta tulee paras fiilis.

Vierailija
2/10 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, tämä ujo yritti. Kävin kaupassa ja sanoin kassalle lopuksi "Mukavaa päivää sinulle". No monihan sanoo asiakaspalvelutilanteessa "hyvää päivänjatkoa", joten ei se välttämättä jäänyt erityisesti mieleen. Siksipä otin asiakseni vielä kotiin tultuani lähettää yhteen yritykseen sähköpostia ja kiittää aiemmin saamastani hyvästä palvelusta. Tänään oli myös koulun vanhempanilta, ja aioin lopuksi käydä kehumassa ja kiittämässä opettajaa. Mutta ilta venyi niin, etten enää ehtinyt jäädä odottamaan henkilökohtaista juttuvuoroa monen muun mukana. Ensi tilaisuuden tullessa sitten.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon aina aamusella mukavaa päivää kassahenkilölle :) Se on mielestäni ihan yhtä hyvä kuin hyvää päivänjatkoa. Älä nyt ainakaan sitä nolostele!

Vierailija
4/10 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^ Tuo on hyvä ajatus, että täällä palstallakin olisi avuksi ja iloksi. Luoko viestini hyvää vai pahaa mieltä? Käytänkö hyvän tilaisuuden sanoa jotain nasevaa ja vitsikästä, vaikkakin se on hieman ivallisesti ja aiheen vierestä? Vai jätänkö sanomatta ja sanon jotain rakentavaa sen sijaan?

Ap

Vierailija
5/10 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sanon aina aamusella mukavaa päivää kassahenkilölle :) Se on mielestäni ihan yhtä hyvä kuin hyvää päivänjatkoa. Älä nyt ainakaan sitä nolostele!

En nolostele, mutta se on ehkä monelle sellainen tavanmukainen fraasi, ettei kassahenkilö sitä välttämättä erityisesti huomaakaan. Haluaisin, että voisin saada kassan päivään pientä erityistä piristystä. Noh, jatketaan harjoituksia :)

Ap

Vierailija
6/10 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä talkootyöpaikassa tein vähän enemmän kuin olisi tarvinnut, mikä säästää jonkun muun työtä tulevaisuudessa. Latasin miehelleni kahvinkeittimen valmiiksi, kun en itse aikonut juoda kahvia, mutta arvelin että hän aikoo. Kyselin kiinnostuneena lisätietoja perheenäitikaverin ruuanlaitosta ja resepteistä, arvelen hänen ilahtuneen, että joku osoittaa kiinnostusta niihin. Tämmöistä tällä kertaa.

Tuleeko joku muu vielä mukaan? Tai jos tämä menee omaksi yksinäiseksi höpinäkseni, niin kertokaas joku ideoita, miten toisia voisi ilahduttaa :) Huomenna taas kauppareissu, mitäs siellä voisi keksiä?

Vierailija
7/10 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Edellinen oli siis ap

Vierailija
8/10 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toisinaan sanon kaupan kassaneidille: "sinä olet maailman kaunein nainen". En kyllä tiedä ilahtuuko se tuosta.

Joskus nostan maasta roskan roskikseen. Mutta ei sitä kukaan huomaa, joten eihän siitä kukaan ilahdu, joten lasketaanko tätä?

Vähän aikaa sitten seisoksin puistossa katselemassa maisemia niin pitkään että lopulta joku juoppolalli tuli mulle juttelemaan mukavia. Enhän mä sille mitään osannut sanoa, mutta kuuntelin kuitenkin kiltisti (tai siis en kehdannut/uskaltanut poistua). Ehkä se ilahtui kun sai puhua jollekulle..?

Toisen ihmisen ilahduttaminen on vaikeeta. Oikeestaan keskityn useimmiten siihen että en pahastuttaisi ketään. Mun mielestä se riittää, ainakin silleen alkajaisiksi. Helpoiten muiden pahastuttamisen välttää sillä että välttelee muita ihmisiä, ei koskaan mene minnekään eikä näe ketään. Mä oon siinä tosi hyvä.

Vierailija
9/10 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n viime aikojen yritelmiä:

- Lähetin tsemppiviestin yo-kirjoituksiin eräälle, joka ei varmaankaan olisi sitä osannut odottaa.

- Kaupan kassoille ym. asiakaspalvelijoille olen yrittänyt olla erityisen ystävällinen ja iloinen.

- Miehelle ja lapsille olen tehnyt pikkupalveluksia ja yhtenä päivänä laitoin heidän lempiruokaansa.

- Äitini kertoi puhelimessa syksyn säilönnöistään, jolloin kehuin hänen reseptejään.

- Lenkillä kehuin vastaantulijan koiraa kauniiksi. Lenkille lähdin kiukkuisena ja stressaantuneena, mutta se, että yritin ilahduttaa toista, teki omankin mielen paremmaksi. Tätähän voisi kokeilla toistekin.

Vierailija
10/10 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jonotin kassalle, oli pitkä jono. Kassa oli kuitenkin tosi nopea ja jono eteni hyvin. Sanoin hänelle että oletpa tosi nopea, ei tarvinnut kauaa odottaa vaikka oli pitkä jono. Silmistä näin että se ilahdutti häntä. 

Tarvi sanoa vaan mitä ajattelin, helppoa!

Hyvä aloitus, ap!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän