Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

17-vuotias Bea odottaa toista lastaan

Vierailija
17.09.2018 |

Sai esikoisensa 14-vuotiaana.

Kommentit (396)

Vierailija
101/396 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin tuollaista tyttöä olisi pidetty yksinkertaisena.

Nyt hän on "sankariäiti" joka varmaan saa kutsun linnanjuhliin.

Haluaa vielä opiskella kätilöksi.

Irvokasta.

Millaistahan elämänviisautta hän lapsilleen opettaa? Millaisen kotikasvatuksen on saanut?

Sääliksi käy lapsia.

En kyllä millään ymmärrä, mitä "irvokasta" siinä on, että nuori haluaa opiskella itselleen hyvän (ja luultavasti mieluisankin) ammatin, eikä esim. vain elellä muiden rahoilla. Juuri siihen opiskeluun pitäisi ihan kaikkia nuoria kannustaa, jopa niitä, jotka ovat lapsensa saaneet nuorena.

Kätilön työ on käytännössä aika haastava useamman lapsen yh:lle. Moni yksinhuoltaja joutuu luopumaan vuorotyöstä viimeistään kun lasten kouluikä koittaa. Päiväkoti-ikäisille on vuorohoito, mutta koululaisia ei voi jättää öiksi yksin. Bean esikoinen on jo kouluiässä sitten kun Bea kätilöksi valmistuisi. Tosin, mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa, Bea on siihen mennessä ehtinyt jo tehdä kolmannen isättömän näiden kahden jatkoksi ja voi mukavasti aloittaa "työuransa" kotiäitinä.

Kätilönä voi työskennellä muuallakin kuin synnärillä, myös päivätyössä vaikkapa poliklinikoilla! Lisäksi kätilön tutkinto sisältää sairaanhoitajan tutkinnon, joten turhaan "huolehdit" Bean tulevaisuuden työnäkymistä.

Todella paljon työnsaantimahdollisuuksia heikentää se, jos ei voi tehdä vuorotyötä. Käytännössä ensimmäiset työkokemukset on sekä sairaanhoitajana että kätilönä hankittava vuorotyötä tekemällä. Mutta ehkä Bea kuvittelee maailman paapovan juuri häntä tässäkin asiassa... Toivottavasti ei sitten tule ikävää ylläriä. Hän ei kuitenkaan ole maailman ainut yh hoitoalalla ja päivätyömahdollisuuksien puuttumisen vuoksi moni joutuu vaihtamaan alaa.

Parempi vaan jättää opiskelu kokonaan ja jäädä kotiin makaamaan, ei mistään kumminkaan tule yhtään mitään.

Vierailija
102/396 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta. Ilmeisesti tyttö itse halunnut toisen lapsen tai ainakaan ei ole pitänyt kovin suurena harmina, vaikka toinenkin tulisi. Vahingon piikkiin ei enää mene. Ei vaan voi ymmärtää miksi ihmeessä noin nuorena, jopa lapsena. Toki hienoa, että äiti on tukena, mutta kyllä olisi äidinkin jo aika sanoa tyttärelleen, että nyt alkaa riittää. Ilmeisesti ihannoivat yhdessä tätä touhua ja kohta pukkaa kolmatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/396 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin jakson. Äiti on lapsensa tukena ja niin kuuluukin olla, eikä hylätä. Upeasti Bea synnytti, näytti todella helpolta. Sai lähihoitajan koulupaikan ja uskon että valmistuu sieltä. Noin nuoreksi tasaisen oloinen tyttö, hyvin rauhallinen. Tsemppiä Bealle.

Hän olikyllä rauhallinen, ja ihana tasapainoinen ja välittävä koti. Siksi ihmetyttikin että tytölle oli päässyt käymään noin ja kahdesti vielä, oli sellainen kiltti hevostyttö, omien sanojensa mukaan oli viettänyt paljon aikaansa talleilla - kuinka kummassa sitten oli sen ohella näitä lapsentekopuuhia päässyt harrastamaan...Tietysti sitä toivoo kaikkea hyvää Bealle. Toivottavasti elämä menee hyvin, vaikka hyppäsi suoraan yhden elämänvaiheen yli.

Vierailija
104/396 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis niille pojille laittaa elarit perään viimeistään 18-vuotiaina....jos edes joku poju ymmärtäisi pelotevaikutuksesta kondomin päälle.

Vierailija
105/396 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä Bean vanhemmat tekee työkseen?

Tuskin mitään. Lieneekö isänsä edes kuvioissa?

Vierailija
106/396 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta. Ilmeisesti tyttö itse halunnut toisen lapsen tai ainakaan ei ole pitänyt kovin suurena harmina, vaikka toinenkin tulisi. Vahingon piikkiin ei enää mene. Ei vaan voi ymmärtää miksi ihmeessä noin nuorena, jopa lapsena. Toki hienoa, että äiti on tukena, mutta kyllä olisi äidinkin jo aika sanoa tyttärelleen, että nyt alkaa riittää. Ilmeisesti ihannoivat yhdessä tätä touhua ja kohta pukkaa kolmatta.

Parempihan se on, että lapsi on ollut toivottu, eikä vahinko.

Vierailija
107/396 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin mitään. Lieneekö isänsä edes kuvioissa?

No siellä hän kotona oli, ja tuli isomman lapsen ja mummin kanssa tyttöään ja uusinta lapsenlastaan katsomaankin. Ei vaan ollut ilmeisesti halunnut että kovin läheltä kuvataan. Kun näytettiin hänen menevän kauempaa kotiinsa sisälle, kävelytyylistä kävi mielessä olisiko hänellä joku fyysinen vaiva...Mutta tämä on toki arvelua vain, en missään nimessä esitä totena.

Vierailija
108/396 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Bea synnytti esikoisensa 14-vuotiaana. Kun raskaustestiin piirtyi kaksi viivaa, Bean vanhempien tunteet kävivät vuoristorataa.

– Shokkia, itkua, naurua. Sekaisin sitä onnellisuutta ja sitä, että apua, nuori ja raskaana, Bean äiti kertoo illan jaksossa."

Kyllä siitä olisi minun vanhemmilla onnellisuus ja nauru ollut kaukana, jos olisin pamahtanut 14- vuotiaana paksuksi. Vähän jännä suhtautuminen ainakin näin vähän "vaativampien" vanhempien lapsen näkökulmasta.

Vierailija
109/396 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti, on ainakin ollut, kouluavustaja.

Vierailija
110/396 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Bea synnytti esikoisensa 14-vuotiaana. Kun raskaustestiin piirtyi kaksi viivaa, Bean vanhempien tunteet kävivät vuoristorataa.

– Shokkia, itkua, naurua. Sekaisin sitä onnellisuutta ja sitä, että apua, nuori ja raskaana, Bean äiti kertoo illan jaksossa."

Kyllä siitä olisi minun vanhemmilla onnellisuus ja nauru ollut kaukana, jos olisin pamahtanut 14- vuotiaana paksuksi. Vähän jännä suhtautuminen ainakin näin vähän "vaativampien" vanhempien lapsen näkökulmasta.

Vaikea tosiaan ymmärtää naurua ja onnellisuutta siinä vaiheessa, kun raskaus käy ilmi. Toki sitten, jos myöhemminen ei pysty olemaan onnellinen ja iloitsemaan lapsenlapsesta, tunne-elämässä on jotain pielessä.

Vierailija
111/396 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hurjaa kyllä ajatella 14-vuotiasta äitinä. Minun lapsuudessani (90-luvulla) tuossa iässä moni vielä leikki barbeilla. Saisi leikkiä nykyisinkin eikä yrittää kasvaa aikuiseksi liian pian.

Itse en kyllä tunne ketään 14-vuotiasta, joka leikkisi barbeilla.

Et myöskään elä 90-luvulla, josta tuossa puhutaan.

Vierailija
112/396 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hurjaa kyllä ajatella 14-vuotiasta äitinä. Minun lapsuudessani (90-luvulla) tuossa iässä moni vielä leikki barbeilla. Saisi leikkiä nykyisinkin eikä yrittää kasvaa aikuiseksi liian pian.

Olen elänyt, enkä tuntenut silloinkaan.

Vierailija
113/396 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin 14-vuotias 90-luvun lopulla ja leikin barbeilla. Tosin yksin ja salaa, koska se oli niin lapsellista.

Vierailija
114/396 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

151 siis eri kirjoittaja

Vierailija
115/396 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Bea on äitinsä mukaan vastuuntuntoinen ihminen, jolle on koulutuksen ja työn hankkiminen on tärkeää."

Miten tämä ei nyt oikein näy Bean toiminnassa?

Vierailija
116/396 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin 14-vuotias 90-luvun lopulla ja leikin barbeilla. Tosin yksin ja salaa, koska se oli niin lapsellista.

Minäkin oli ja leikittiin ihan julkisesti kavereiden kanssa. Ei ollut mitenkään noloa tai lapsellista. Ilmeisesti isoissa kaupungeissa ollut tarpeen kasvaa aikuiseksi nopeammin. (Oletan näin siksi, että itse asuin pikkupaikkakunnalla). 

Vierailija
117/396 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin oli ja leikittiin ihan julkisesti kavereiden kanssa. Ei ollut mitenkään noloa tai lapsellista. Ilmeisesti isoissa kaupungeissa ollut tarpeen kasvaa aikuiseksi nopeammin. (Oletan näin siksi, että itse asuin pikkupaikkakunnalla). 

Olen pikkukaupungin kasvatti. Ei meillä nyt varsinaisesti ollut tarvetta kasvaa nopeammin aikuiseksi, mutta kyllähän se kasvuprosessi sai paljon vauhtia yläasteelle siirtyessä ja leikit jäi.

Vierailija
118/396 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

usein kävivät turkissa

Toinen lapsi sai mahdollisesti alkunsa siellä.

Vierailija
119/396 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ovat lasten isien vanhemmat? Antaa nyt siittää alaikäistä tyttöä, hyi. Vanhempien on opetettava pojat pitämään vehkeensä housussa.

Kuten varmasti ymmärrät, nuoret eivät kysy vanhemmiltaan lupaa seksin harrastamiseen. On kyllä aiheellista kysyä, että missä isien vanhemmat ovat, miksi he eivät halua olla mukana lastenlastensa elämässä. Vaikka keskenkasvuinen isä ei kykenisikään kantamaan vastuutaan isänä, isän vanhemmat ovat aikuisia ja heidän pitäisi ymmärtää paremmin.

Vierailija
120/396 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä on todellinen teiniäiti. Ei nuo 21-24-vuotiaat nyt edes ole varsinaisesti teiniäitejä, ainakaan enää. Ihan normaalin ikäisiä synnyttäjiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme