Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyvää on alkoholittomassa elämässä ?

Vierailija
17.09.2018 |

Vapaus milloin vain lähteä mihin haluaa. Ei tarvitse miettiä etukäteen että onkohan ajokunnossa.

Mitä muilla?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahat säästyy, ei ole krapulaa, vtutusta, morkkista ja muuta siihen liittyvää. Jonkinlainen pieni masennus oli päällä aina, kun joi. 31.12.2017 join viimeksi. 9,5kk täysin raittiina. Lopetin samalla tupakoinnin silloin. Join ennen joka viikonloppu ja lomat meni terasseilla. Sit tohon taxit päälle ja sunnuntain krapulapitsat. Se ahdistus ja tuskanen fiilis laantu keskiviikkona. Sit oli ok fiilis torstaina ja perjantaina taas duunista himaan suihkuun ja baariin. Lauantaina herää joskus iltapäivällä ja suihku ja krapulassa baariin. 

Nyt kun ollu juomatta ja polttamatta, niin olen alottanu kuntosalin ja muutenkin lenkkeilyn vuosien tauon jälkeen. Painoa tippunu 23kg, vaikka en ole mitenkää laihiksella. Virkeä olo koko aika ja vkloput ei mene enää hukkaan. Parisuhde parantunut entiselleen ja huomaan että tyttöystävä aktiivinen joka asiassa ja haluaa olla mun kanssa. Tajusin kesällä kuinka paljon juominen ja baareissa ravailu vaikuttaa toiseen ihmiseen, kun se ei ite sitä tee. Mun tyttöystävä oli vkloput oikeastaan aina yksin himassa odottamassa koska tuun kännissä sammuilemaan milloin mihinkin. 

Itse en olis katsonut jos asia olis ollu toistepäin. On se kyllä hanurista ollu sen elämä. Nyt on kivaa kun käydään joka mestassa kahestaan ilman, että siihen liittyy alkoholi. Tuskin absolutistiksi rupeen, mutta eipä kyllä tee mieli krapulaa yhtään.

Sulle on näköjään alkoholi joku ongelma tai jotain. Kandee kyl olla juomatta jos toi on tollasta. Mut kyllä käy vähän sääliksi kun et pysty ottamaan silleen fiksusti...

Vierailija
42/51 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raittius tuo laadukkaampia ihmissuhteita.

Nuoruuden baarilöydöistä tuli narsistisia exiä, jotka nautti siitä että voivat laittaa kaiken kännin piikkiin. Varasti, valehteli, petti, kuristi, paskoi lakanat, rikkoi kämpän irtaimiston ym. Kantapöydät on täynnä katkeria selkäänpuukottajia, jos pääsee ulos niistä ympyröistä hänestä puhutaan pahaa. En tiedä paljonko pitää nähdä kurjuutta, että osaa arvostaa freesiä, tervettä menoa.

Nykyään olen tekemisissä vain ei-juovien kanssa: terveet liikunnalliset tavat, luotettavuus. On tosi hienoa että voi luottaa joihinkin ihmisiin. Juoppoihin ei voi luottaa. Ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieli pysyy virkeänä eikä mieliala heilahtele rajusti. Ei tarvitse ottaa montaakaan, niin muutama päivä menee alamaissa. Sen yhden nyt voisi ihan hyvin juoda, mutta harvoin tekee mieli. Tällä hetkellä henkinen hyvinvointi on tärkeämpää kuin alkoholi.

Vierailija
44/51 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki! Monia asioita, joiden koen olevan totta omallakin kohdallani, oli jo lueteltu. Tärkein minulle on se, että mielialani pysyy parempana. Humalatilan jälkeinen viikko menee tai siis meni matalin mielin, riippumatta siitä, mitä tuli tehtyä. En enää myöskään pidä yhden tai kahden annoksen jälkeisestä, väsyneen pöhnäisestä olotilasta. On myös rauhoittavaa tietää olevansa tilanteen herra siinä mielessä, että alkoholi ei sumenna päätöksentekokykyä. On fressi olo. En kaipaa mitään alkoholista.

Vierailija
45/51 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tavannut vielä ihmistä, josta alkoholi tekisi rennon ja fiksun.  Jos juo vain niin vähän, että sitä ei huomaa eikä se itselläkään tunnu missään, niin miksi juoda? 

Itse uskallan sanoa suoraan, että minulle alkoholi ei käy.  En ole alkoholisti, mutta koskaan en osannut ottaa vain niin vähän, että sitä ei itsekään huomannut.  Minulle ainakin jo yksi ns. ravintolapaukku teki tepposet.  Tosiaan tuntui, kuin ei tuntuisi missään, joten otettiin toinen.   Eihän sitä nyt baariin tulla selvin päin olemaan tai kuivin suin.  Tilataas taas!

Inhosin sitä olotilaa, kun aamulla en aina muistanut, miten ilta lopussa meni.  Jotain pätkiä tuli mieleen, mutta kokonaisuus usein hukassa.  Krapulat kauheita.  Ja rahaa meni.

Lisäksi mulla on ollut aina se ongelma, että vaikka vain yhden siiderin jälkeen piti valvoa pitkään, koska en voinut käydä nukkumaan.  Pää alkoi pyöriä ja tuli oksettava olo. 

Onneksi ymmärsin ajoissa, että viina ei ole mua varten, enkä minä sitä.  Luulin, että olisi vaikeaa, mutta ei yhtään!  En juo edes sitä saunakaljaa.  Että on muuten hyvää saunan päälle oikein vahva mustaviinimarjamehu!

Näin on mennyt jo jotain 20 vuotta.  Juhlissakin saa nykyään olla selvin päin, aina on alkoholitontakin tarjolla.  No rippikirkossa kävin ehtoollisella enkä viitsinyt pyytää sitä alkoholitonta vaihtoehtoa.  Aika vahvaa tujua oli viini, se pikkupikarikin hujahti päähän, mutta vain hetkeksi.  Ei tehnyt mieli lisää.

Vierailija
46/51 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee halvaksi, hyväksi myös terveydelle. Ei tarvitse osallistua ärsyttäviin kännikeskusteluihin.

Vierailija
47/51 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole krapuloita, paino putoaa ja rahaa säästyy.

Toisaalta on myös tylsempää, baareissa ei kiinnosta käydä ja sellanen hauska nousuhumala ja hiprakassa hilpeä tyhjän puhuminen on jääneet pois elämästä.

Vierailija
48/51 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieli pysyy virkeänä eikä mieliala heilahtele rajusti. Ei tarvitse ottaa montaakaan, niin muutama päivä menee alamaissa. Sen yhden nyt voisi ihan hyvin juoda, mutta harvoin tekee mieli. Tällä hetkellä henkinen hyvinvointi on tärkeämpää kuin alkoholi.

Harmi et sulla on mielialaongelmia. On tutkittu et alkoholi auttaa just noissa asioissa, sulla se ei siis toimi. Kandee kokeilla kahta tai kolmea vaikka ei ehkä tekis mieli niin ite otan välillä sidukan ja välillä lonkeroo, jos muksut kotona ja syödään siinä niin sit valkkaria. Kandee välillä vaihdella niin ei tuu sitä et ei ’maistu’.

Vierailija
49/51 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi puhua tyhmiä ihan selvinpäin.

Vierailija
50/51 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole krapuloita, paino putoaa ja rahaa säästyy.

Toisaalta on myös tylsempää, baareissa ei kiinnosta käydä ja sellanen hauska nousuhumala ja hiprakassa hilpeä tyhjän puhuminen on jääneet pois elämästä.

Sulla ollut ongelmia alkoholin kanssa? Ei tule krapulaa eikä paino nouse jos juo kohtuullisesti.

Vierailija
51/51 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei v****a niin paljoa, mutta ei nauratakkaa torstai-iltaisin. Lauantai aamuna olo mahtava kun ei ole krapulaa ja voi tehdä mitä haluaa.

ps. perjantaisin voi vaikka polttaa pilvee jos jaksaa, yleensä ei jaksa.