Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyvää on alkoholittomassa elämässä ?

Vierailija
17.09.2018 |

Vapaus milloin vain lähteä mihin haluaa. Ei tarvitse miettiä etukäteen että onkohan ajokunnossa.

Mitä muilla?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin lähteä lenkille aamu varhain.

22/51 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla joko nykyinen tai entinen alkoholisti.

Kohtuukäytössä alkoholi ei nimittäin haittaa elämää.

En lähtisi yleistämään. Itselle jo 1-2 olutta saa aikaan päänsärkyä ja mielialan laskua. Ei se vaan sovi kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin juomisen, kun sain kipulääkkeitä, jotka tekivät mielettömän hyvän olon. Kuuri loppui aikanaan, mutta alkoholin tuoma olo ei enää tuntunut hyvältä. Näinkin voi raitistua...

Vierailija
24/51 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskitie. Ei alkoholisti, eikä omahyväisessä hybriksessä paistatteleva raivoraitis. Sen hyväksyminen että jokaisella on oma myrkkynsä. Vain kuolleet tietävät mitä on olla vapaa riippuvuuksista.

Tykkään olla näin. Minun ei tarvitse paistatella kenellekään eikä todistella kenellekään juomattomuuttani. En myöskään yritä käännyttää tai paheksua toisen alkoholin käytön valintaa.

On hyvä fiilis tuntea olevansa tässä ja nyt... Tuntea tunteet. Kroppa ja pää tuntuu omilta.

Vierailija
25/51 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa sanotaan, että älkää juopuko koska siitä tulee paha meno.

Jumala varjelee taivastiellä kun on kuuliainen Jumalan valtakunnan neuvoille ja kuuntelee omantunnon ääntä. Jumala on luvannut kuuliaiset lapsensa hyvästi siunata.

Vierailija
26/51 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaus milloin vain lähteä mihin haluaa. Ei tarvitse miettiä etukäteen että onkohan ajokunnossa.

Mitä muilla?

Yllämainitut ja:

- en kärsi enää masennuksesta

- pystyn sietämään paremmin negatiivisia tunteita

- rakastan itseäni enemmän

- pidän lupaukset itselleni

- en enää saa itsetuhoisia ajatuksia ja koe voimakasta Itsevihaa

- olen oppinut vastaanottamaan rakkautta kun aiemmin vain se tunne kun alkoholi nousee päähän, oli paras tunne elämässä ja meni minulla sinne minne muilla meni rakkaus

- elän tässä ja nyt, enkä odota enää seuraavaa hetkeä kun saan tästä maailmasta paeta, kun tiedän ettei sitä hetkeä ole tulossa

Vierailija
27/51 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla joko nykyinen tai entinen alkoholisti.

Kohtuukäytössä alkoholi ei nimittäin haittaa elämää.

Kaikki eivät edes voi käyttää alkoholia vaikkapa migreenin vuoksi. Migreenikko oppii kerrasta, että hetken huppeli on kolmen, neljän päivän painajaismainen kärsimys.

En ymmärrä, miksi tuntemattomillekin ihmisille joutuu migreenipotilaana kertomaan omista yksityiselämään kuuluvista asioista koska ei halua juoda alkoholia? Esim. minulla ei ole ollut alkoholiongelmaa jollei tuota kertakokeilun jälkeistä helvettiä lasketa alkoholin aiheuttamaksi ongelmaksi. Yt: Migreenipotilas alakouluikäistestä tähän päivään saakka

Vierailija
28/51 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa sanotaan, että älkää juopuko koska siitä tulee paha meno.

Jumala varjelee taivastiellä kun on kuuliainen Jumalan valtakunnan neuvoille ja kuuntelee omantunnon ääntä. Jumala on luvannut kuuliaiset lapsensa hyvästi siunata.

onneksi jo Jeesus ymmärsi että viiniä voi juoda muutenkin kuin humaltuakseen. 

Vierailija
29/51 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin olen oikeasti humalassa ehkä 2 krt vuodessa. Muuten tulee joskus kesäisin sauna / ruokaolut juotua.

Parasta lähes totaalisessa alkoholittomuudessa on, että saa herätä varhain eikä väsy paina.

Vierailija
30/51 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kännäämisen" ja alkoholittoman elämän väliin mahtuu aika monta eri tapaa käyttää alkoholia.

Vierailija
31/51 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan viikonlopun aamuina herätä ja harrastaa kaikkea mukavaa lasteni kanssa. Hekin   ovat onnellisempia nyt sunnuntaiaamuisin :)

Vierailija
32/51 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijjaa. Taas näitä iänikuisia ’mutku mäenjuakoskaseonniin’. Ottaisitte ihmiset rennosti, ei tartte niuhottaa.. muutaman kun ottaa niin stressi hävisi ja on muutenkin rentoo.

Vierailija
33/51 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suski79 kirjoitti:

Hohhoijjaa. Taas näitä iänikuisia ’mutku mäenjuakoskaseonniin’. Ottaisitte ihmiset rennosti, ei tartte niuhottaa.. muutaman kun ottaa niin stressi hävisi ja on muutenkin rentoo.

Taas tätä "muutaman kun ottaa niin elämä maistuu"... jotku osaa rentoutua ja pitää hauskaa riippumatta siitä mitä lasissa on. Ei mitään niuhottamista, päinvastoin.

Vierailija
34/51 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen tarvitsee viskiä, punaviiniä, olutta, maitoa, mehua ja vettä. Kaikkia kohtuudella.

Vierailija
35/51 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat säästyy. Kalorit säästyy. Ei enää krapulasta johtuvaa migreeniä. Selvin päin on oikeasti hauskempaa.

Vierailija
36/51 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eii mitään. :)

Vierailija
37/51 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee mieli alkoholijuomia.

Jos tulee raskaaksi, ei paniikkia alkuraskauden juomisista.

Ei närästä.

On läsnä tai saatavilla lapsilleen.

Ei tule hiprkkahiukonälkää.

Ei alkoholin aiheuttamaa alakuloa.

Vierailija
38/51 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee enää mieli etsiä tukevaa oksaa ja hypätä kiikkuun.

Nykyään laulattaa ainakin puolet päivästä, vaikken osaakaan laulaa.

Olen kokeillut kohtuukäyttöä, mutten näe mitään järkeä juoda alkoa ilman että tulee känniin. Vähän sama kuin seisottaisi kulllia muttei saisi tehdä asialle mitään.

Jos janottaa, otan vettä tai jos on juhlan aihetta niin korkkaan limun.

Vierailija
39/51 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat säästyy, ei ole krapulaa, vtutusta, morkkista ja muuta siihen liittyvää. Jonkinlainen pieni masennus oli päällä aina, kun joi. 31.12.2017 join viimeksi. 9,5kk täysin raittiina. Lopetin samalla tupakoinnin silloin. Join ennen joka viikonloppu ja lomat meni terasseilla. Sit tohon taxit päälle ja sunnuntain krapulapitsat. Se ahdistus ja tuskanen fiilis laantu keskiviikkona. Sit oli ok fiilis torstaina ja perjantaina taas duunista himaan suihkuun ja baariin. Lauantaina herää joskus iltapäivällä ja suihku ja krapulassa baariin. 

Nyt kun ollu juomatta ja polttamatta, niin olen alottanu kuntosalin ja muutenkin lenkkeilyn vuosien tauon jälkeen. Painoa tippunu 23kg, vaikka en ole mitenkää laihiksella. Virkeä olo koko aika ja vkloput ei mene enää hukkaan. Parisuhde parantunut entiselleen ja huomaan että tyttöystävä aktiivinen joka asiassa ja haluaa olla mun kanssa. Tajusin kesällä kuinka paljon juominen ja baareissa ravailu vaikuttaa toiseen ihmiseen, kun se ei ite sitä tee. Mun tyttöystävä oli vkloput oikeastaan aina yksin himassa odottamassa koska tuun kännissä sammuilemaan milloin mihinkin. 

Itse en olis katsonut jos asia olis ollu toistepäin. On se kyllä hanurista ollu sen elämä. Nyt on kivaa kun käydään joka mestassa kahestaan ilman, että siihen liittyy alkoholi. Tuskin absolutistiksi rupeen, mutta eipä kyllä tee mieli krapulaa yhtään.

Vierailija
40/51 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suski79 kirjoitti:

Taas tätä "muutaman kun ottaa niin elämä maistuu"... jotku osaa rentoutua ja pitää hauskaa riippumatta siitä mitä lasissa on. Ei mitään niuhottamista, päinvastoin.

Taidat olla taas näitä raittius intoilijoita. Kyllä taitaa vanne kiristää, kun pitää muutaman siiderin takia nostaa itsensä alustalle joillain ihme ’mutku osaan rentoutua ilmankin’ argumenteilla. Koittaisit ottaa ihan rennosti etkä niuhoittaisi!