Mitä hyvää on alkoholittomassa elämässä ?
Vapaus milloin vain lähteä mihin haluaa. Ei tarvitse miettiä etukäteen että onkohan ajokunnossa.
Mitä muilla?
Kommentit (51)
No olen raskaana ja ainoa sallittu nautinto taitaa olla suklaa. Tosin sitäkin jos liikaa syö, voi tulla raskausdiabetes tai ainakin moitteita painonnoususta neuvolassa. Eli eipä tässä paljoa hyvää ole.
Ei ole krapulapäiviä. Minulla kahden alkoholiannoksen juominen yhden illan aikana tuntuu seuraavana päivänä, olen entistäkin vetelämpi.
Raittiina on enemmän aikaa touhuta mitä vaan, milloin vaan☺ jopa pelkästään pelkkä lasillinen punaviiniä saa pääni niin töhnökseksi ja uniseksi; en saa yhtään mitään aikaiseksi 😴ush . Saatika sitten kilot pysyy kurissa!
Kaikki. Pää on koko ajan selkeä ja katse kirkas. Kroppa ei joudu kärsimään. Iho on hyvä, hengitys aina raikas. Nukkuu hyvin. Ei koskaan mene muisti, harkintakyky, tasapaino. Ei tule draamaa eikä tarvitse katua kännipäissä avautumisia tai riitoja. On rehellisesti oma itsensä, ei ole päihteitä sumentamassa ajatuksia ja tekoja.
Rahaa säästyy, kun ei tarvitse ostaa alkoholia (ja tupakkaa).
Muistaa, mitä on tapahtunut ja mitä on tehnyt.
Välttyy alkoholin aiheuttamilta tapaturmilta ja väkivallalta.
Juopot eivät kolkuttele ovella etsiessään ryyppyseuraa ja soittele juoppokuskiksi.
Ei tarvitse katsella ja kuunnella kännissä olevia sukulaisia, tuttuja tai työkavereita, kun ei osallistu juhliin, joissa ryyppääminen on tärkein juttu.
Saa iloita niin monin tavoin. Kännääjällä on vain se yksi "ilo".
Selvin päin työnantajan juhlissa ei meinaa enää ollenkaan kestää pomojen ja pomojen pomojen junttia käytöstä. Mutta se on ainoa miinuspuoli raittiudessa. Ja ratkaisuna on jättää juhlat entistä vähemmälle.
Taidat olla joko nykyinen tai entinen alkoholisti.
Kohtuukäytössä alkoholi ei nimittäin haittaa elämää.
Kaikki. Haluan olla omana itsenäni aina ( myös huonoinakin päivinä ), ja myös juhlissa.
Minä en tiedä yhtään syytä miksi pitäisi juoda alkoholia. Sehän vie ihmisen pois normaali tunteista ja
olotilasta. Tokkakai, sehän on "huumetta".
Jokainen päättäköön juoko vai eikö, kumpaakaan valintaa ei tarvitse selitellä.
Keskitie. Ei alkoholisti, eikä omahyväisessä hybriksessä paistatteleva raivoraitis. Sen hyväksyminen että jokaisella on oma myrkkynsä. Vain kuolleet tietävät mitä on olla vapaa riippuvuuksista.
Selvin päin voi olla, jos pakko on. Mieluiten kuitenkin sivistynyt jatkuva pieni viinipöhnä <3
Parasta on lauantai ja sunnuntai aamut, kun voi olla jo aikaisin menossa vaikka ratsastamaan ja edellisen illan naukut ei paina.
Lapsi ei enää kysy aamulla; ”äiti, miksi sä haiset kummalliselle?”
ymmärrät katsoo aina vasemmalle ja oikeelle kun oot selvinpäin liikenteessä
ei minua se alkoholi varsinaisesti ärsytä vaan se junttikäyttäytyminen, vedä vaan lärvit mutta elä tule kusee minun ovelle
Krapulattomuus, yleisesti parempi olo kun ei tarvitse toipumista sen puoli viikkoa.
Tieto, että tekee keholle ja mielelle palveluksen.
Tieto, että ei tule töpeksittyä ja voi seistä tekojen ja sanojensa takana 100%.
Ei turhaa pskanlätinää puolituttujen kanssa. Ah!
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla joko nykyinen tai entinen alkoholisti.
Kohtuukäytössä alkoholi ei nimittäin haittaa elämää.
Mitä hyvää on elämässä ilman alkoholia?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki. Pää on koko ajan selkeä ja katse kirkas. Kroppa ei joudu kärsimään. Iho on hyvä, hengitys aina raikas. Nukkuu hyvin. Ei koskaan mene muisti, harkintakyky, tasapaino. Ei tule draamaa eikä tarvitse katua kännipäissä avautumisia tai riitoja. On rehellisesti oma itsensä, ei ole päihteitä sumentamassa ajatuksia ja tekoja.
Hyvä iho ja hyvin nukutut yöt eivät ole mikään itsestäänselvyys sen takia, ettei juo. Kyseisiä ongelmia voi olla ihan kenellä vaan.
En oikeasti tiedä. Olen ison laihdutusurakan takia ollut alkoholitta kohta vuoden. Ennen olin tissutteleva suurkuluttaja.
Enkä ole kyllä huomannut alkoholittomuudesta muita hyötyjä kuin että laihduttaahan se kun jää alkoholin kalorit saamatta. Muute nuo täällä mainitut:
- rahaa säästyy - mulla on niin hyvät tulot, ettei ole merkitystä
- ei krapulaa - ei mulla ollut koskaan ennenkään koska harrastin rauhallista tissuttelua, en kännijuomista
- ei masenna - alkoholi ei koskaan mulla vaikuttanut negatiivisesti mielialoihin
- ei mene muisti, harkintakyky, tasapaino - ei mennyt koskaan ennenkään, koska tissuttelu
Rahat säästyy muuhun. Ei koskaan krapulaa. En ole enää masentunut, sillä alkoholi on depresantti ja se ei sopinut minulle.
Pitäisi paremminkin kysyä, mitä iloa on alkoholillisesta elämästä muuta kuin feikkihauskuus?