Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi koiranpennut vieroitetaan emosta liian aikaisin?

Vierailija
17.09.2018 |

Kissan pennut annetaan 13-14 viikoisena jolloin emo on opettanut kissanpennun jo hiekkalaatikolle. Pennut ovat oppineet jo käyttämään raapimispuuta emon mallista.

Koiranpentu taas otetaan liian aikaisin jolloin pentu kuseen lattialle ja aiheutaa muutakin tuhoa.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva muuten nykyään edes tuntuu opettavan pentuja sanomalehdelle/puppy padille? Kaverinikin koiranpennut pissasivat ihan minne sattuu - ja sitten kiroiltiin ja siivottiin. Itse näin jo minuuttia ennen että nyt pentu aikoo tehdä tarpeensa, mutta he olivat joka kerta yllättyneitä. Oman koiranpentuni opetin paperille ja sinne se myös teki aina ennen kuin pystyi pidättämään koko työpäivän ajan. Miksi paperia vastustetaan nykyään, vai onko kohdalleni osunut vain kavereita jotka jostain syystä haluavat pissat mielummin lattialle?

Paperille opettaminen on turha välivaihe ulos opettamisen kanssa, mikäli löytyy aikaa opettamaan pentu suoraan ulos. Jos on pitkät työpäivät, niin sitten ymmärrän sanomalehden käyttämisen.

En ole itse käyttänyt sanomalehtiä juuri sen takia, kun en halua että koiranpennulla on sisällä mikään ns luvallinen pissapaikka, vaan ne paikat ovat vain ulkona. Itse teen etätöitä kotona, joten minulla on ollut aikaa opettaa pentu ulos heti, enkä nähnyt tarpeelliseksi ensin opettaa pissapaikkaa sisälle ja sen jälkeen pissapaikkaa myös ulos. Ymmärrän kuitenkin ettei kaikilla työssäkäyvillä ole tähän aikaa.

Tämä onkin fiksua, jos siihen on mahdollisuus. Mutta tosiaan esim. kaverini olivat iltaisin kotosalla, eivätkä osanneet lukea pentua, mutta toisaalta eivät antaneet sille paperiakaan. Sitten joka kerta kiroiltiin kun taas oli lätäkkö lattialla. Äly hoi... Ja tosiaan päivän aikana jos on töissä, paperihan on pakko jättää pennulle.

Itse asiassa tutkimuksen mukaan koirilla, jotka luovutetaan ennen 8 viikon ikää, on vähemmän käytöshäiriöitä kuin myöhemmin luovutetuilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan