Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempien naisten hygieniaoppi

Vierailija
17.09.2018 |

Sinä vanhempi, keski-ikäinen nainen, joka et yleisessä vessa (ja ehkä et myöskään kotona?!) pese käsiäsi vessassa käynnin jälkeen.
Miksi?

Olen huomannut yleisissä vessoissa, että keski-ikäisistä naisista (40v->)vain harvat pesevät kätensä. Useat kävelevät vain suoraan ulos, jotkut huljuttelevat vähän sormenpäitään veden alla (ja ei, vessakopeissa ei näissä tapauksissa ollut ikinä hanaa, jolloin he olisivat voineet pestä kätensä jo kopissa).
Ällöttävää! Eikö teille ole opetettu mitään hyvästä hygieniasta

T. 29v nainen, jolle opetettiin jo pienenä, että kädet pestään vessassa käynnin jälkeen

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vanhempi nainen, mutta käyn joskus vessakopissa ihan vain kohentaakseni asusteessani jotain sellaista kohtaa, jota en halua tehdä missään käytävällä tai muuten avoimessa paikassa. en koe tarvetta pestä käsiäni sellaisen toimituksen jälkeen, ja vessan lukon avaan sisäpuolelta paperilla ja ovenkahvaa painan kyynärpäällä. nyt korona aikaan tosin pesen käsiäni aina kun mahdollista .

Vierailija
62/63 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille yli nelikymppisille opettiin kotitaloustunnilla asiat paljon yksityiskohtaisemmin kuin 1980-luvun jälkeen syntyneille (jossain tuolla 1980-luvun puolivälin tienoilla kotitalouden opetustunteja supistettiin kouluissa). Siksi kyseenalaistan väitteen, että yli nelikymppiset eivät pesisi käsiään tai tuntisi hygieniasääntöjä. Enemmänkin itse huomaa päivittäin miten huonosti esimerkiksi ravintoloissa noudatetaan hygieniasääntöjä. Monesti olen nähnyt nuoren kokin leikkaavan kylmien ruokien aineksia sormukset sormissa, ei hanskoja kädessä. Tai on maistettu ruokaa lusikalla, sitten lusikka pöydälle ja kohta sillä samalla lusikalla maistetaan uutta ruokasatsia.  Meillä koulussa olisi tuollaisista virheistä jäänyt luokalleen, nykymaailmassa kokki oli vain ihminen, ja ihmiset tekee virheitä, kun ei kaikkea voi muistaa ja huomata.

Olen 47v. Käynyt keittiöalan koulutuksen. Valmistuin 1990.

Muovihanskoja käytettiin vain salaattia sekoitettassa. Vihkisormukset sai olla. Käsiä toki pestiin, muttei sitä kukaan vahtinut.

En usko että sinä ja muut(?) paheksujat olette sitä mitä väitätte. Täällä pyörinee yksi tai kaksi trollia, todnäk miehiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese kotona pissalla käydessä. Mä pesen useimmiten kun käyn pissalla julkisessa vessassa. En ole sairastanut influenssaa tms. Tiedän käsihygienian. Ei ole siitä kiinni.

N49

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan