Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on mielestäsi viimeinen ikä tulla äidiksi?

Vierailija
17.09.2018 |

.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

50

Vierailija
2/47 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle omalla kohdallani se oli 30v.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

42

Vierailija
4/47 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kolmosella alkava luku.

Vierailija
5/47 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on ihmisen luonnollinen ikä. Luonto on niin asian järjestänyt, että nainen ei voi saada lapsia vanhana, mutta mies voi.

Eli kun 51v. ystäväni tuli raskaaksi, niin ajattelin toki, miten jaksaa. Raskaus alkoi luonnollisesti ilman mitään apua.

Ei se silloin ole luonnotonta niinkuin hänenkin arvostelijat sanoi. Se, miten ihmiset yleensä tekee ja toimii, ei välttämättä ole se oikea tapa.

Hyvin meni. Ihana pikkutyttö nyt on.

Vierailija
6/47 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että 45v.

Vierailija
7/47 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri kertoi että vaihdevuodet voivat alkaa 35-65 -vuotiaana. Kaipa äitejä ilman ehkäisyä on ollut näissä kaikissa ikävuosissa?

Vierailija
8/47 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin viimeinen munasolu poistuu "toimistosta"

Vierailija
9/47 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus kaikkeen on 42.

Vierailija
10/47 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

42 sanon minäkin

Vierailija
11/47 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäkymmentä mielestäni hyvä ja realistinen takaraja mutta viisikymmentä vielä ihan ok jos tulee raskaaksi. Itse tein nelikymppisenä kolmannen ja siinä samassa yhteydessä sterilisaation kun ehkäisytarvetta kuitenkin vielä 10-15 vuotta tuon jälkeenkin. 

Vierailija
12/47 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani olivat n. nelikymppisiä, kun saivat minut. Kun he viettivät viisikymppisiään, kavereiden vanhemmat olivat 30-35 vuotiaita. Siinä oli iso ero. Mieluummin äidiksi ja isäksi alle 35-vuotiaana.

Vierailija
13/47 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luonnollisesti tulee. Vaihtelee. Jotkut saavat noin 45-50 vuotiainakin.

Suunnitelmallisesti kannattaa yrittää viimeistään ennen 30 v ikää. Eli tuossa iässä olisi lastensaantitoiveiden mentävä esim. urahaaveiden ohitse. Hätätila alkaa olemaan 35 v kohdalla, jos ei ole yhtään lasta. Itse sain lapseni 30, 32 ja 35 vuotiaina ja olisin saanut ehkä  myöhemminkin lapsia, sillä kaikki raskauteni saivat alkunsa ekasta yrityksestä, eikä keskenmenoja tullut.  Kun lapsia oli jo monta, tuntui liian raskaalta yrittää yhtä lisää 38 vuotiaana. Ikä ja valvomiset saattoivat siis jo painaa. Toivuin hyvin raskauksistani. Ajoituksetkin osuivat nappiin!

Vierailija
14/47 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aikoinani ihmettelin, miksi yhtä kaveriani kasvattaa isovanhemmat ja hän kutsuu heitä isäksi ja äidiksi.

Harmaapäät olivat hankkineet ainoan lapsensa melko vanhalla iällä...

Vierailija
15/47 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole mielivaltainen asia, vaan korkeamman kädessä.

Eräällä ystävälläni oli sellainen sairaus, joka leikkasi hedelmällisen ajan nuppuunsa. Joku muu taas yllättyy, että miten näitä iltatähtiä vielä kehkeytyy.

Hedelmöityshoitoja en silti kumminkaan viittäkymppiä lähestyville järjestäisi.

Vierailija
16/47 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

22

Vierailija
17/47 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-seudulla ensisynnyttäjistä viidesosa on nykyään yli 35-vuotiaita, ja trendi on nouseva eli ensisynnyttäjien ikä nousee vuosi vuodelta. Ja moni heistä tekee toisenkin lapsen. Joka vuosi pk-seudulla on muutamia yli 50-vuotiaita synnyttäjiä myös.

Vierailija
18/47 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 42 enkä jaksaisi millään enää hoitaa vauvaa, kantamista, huonoja imetysasentoja, yövalvomista. Ehkä mieli olisi eri jos haluaisin/yrittäisin ensimmäistä. Ehkä sen sitten jaksaisi mutta näillä tiedoilla ei millään. Olin 37 kun nuorin syntyi ja se kyllä tuntui vielä ihan sopivalta.

Vierailija
19/47 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ikä, jolloin kuukautiset ja ovulointi lakkaavat, eikä enää tule raskaaksi. Ja jolloin itse ei enää koe fyysisesri ja psyykkisesri jaksavansa vanhemmuutta.

Nuo ovat täysin yksilöllisiä asioita, eikä niitä voi sivullinen sanoa kenellekään.

Niiden, jotka tässä ketjussa kertovat lapsena hävenneensä tai joiden kaveri häpesi iäkkäitä vanhempiaan, kannattaa nyt tajuta pari asiaa. Ensinnäkin, teininä jokainen lapsi nolostelee vanhempiaan, se on osa kasvuprosessia ja irtautumista kodista. Toiseksi, lapse nolostelee sellaisia asioita, jotka poikkeavat keskimääräisestä - nykyään lapsi voi siten nolostella kovin nuoria vanhempiaan. Kas kun nykyään keskimääräinen ensisynnyttäjä on kolmekymppinen, ja yli 40-vuotiaita ensisynnyttäjiäkin on enemmän kuin alle 20-vuotiaita. Kukaan ei nolostele jotain, joka on enemmänkin sääntö kuin poikkeus!

Vierailija
20/47 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

45-v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi