Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempien naisten hygieniaoppi

Vierailija
17.09.2018 |

Sinä vanhempi, keski-ikäinen nainen, joka et yleisessä vessa (ja ehkä et myöskään kotona?!) pese käsiäsi vessassa käynnin jälkeen.
Miksi?

Olen huomannut yleisissä vessoissa, että keski-ikäisistä naisista (40v->)vain harvat pesevät kätensä. Useat kävelevät vain suoraan ulos, jotkut huljuttelevat vähän sormenpäitään veden alla (ja ei, vessakopeissa ei näissä tapauksissa ollut ikinä hanaa, jolloin he olisivat voineet pestä kätensä jo kopissa).
Ällöttävää! Eikö teille ole opetettu mitään hyvästä hygieniasta

T. 29v nainen, jolle opetettiin jo pienenä, että kädet pestään vessassa käynnin jälkeen

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pissalla pesemättä kävijät: Ajatteletteko koskaan millaisin käsin pönttöön, vetonuppiin, hanaan ja muualle on koskettu?

Kyllä, pesen kädet aina vaikka kokisin itseni puhtaaksi. Noihin koskemisen jälkeen en koe.

Miten saat oven auki, se kahva on likaisempi kuin kätesi pyyhkimisen jälkeen.

Vierailija
22/63 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotoa se hygieniakin opitaan. Seurustelin hetken naisen kanssa jolla ei ollut ongelmaa mennä nukkumaan peseytymättä. Oli kävelty päivä ulkona ja oltu illalla baarissa. Muija meni sitten sänkyyn ilman suihkussa käyntiä.

Totta kai mullakin teki silloin kovasti mieli seksiä mutta silti herätti inhoa. Naisen äiti kävi varmaan nuorena saunassa kerran viikossa ja tytärkään ei ole omaksunut perushygieniaa.

Ja lapsuuden jälkeen ei ihminen kehity?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee paljon yleisempää, että kädet pestään yleisissä vessoissa silloin, jos joku on näkemässä, mutta esim. kotona ei sitten pestäkään...

Vierailija
24/63 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona en pese pelkän pissan jälkeen, kun koska atopian runtelemat käteni ovat ihan auki. Mutta yleisissä vessoissa kyllä! T . Nainen 42v

Vierailija
25/63 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä ällöttävämpi tapa on sekä nuorten että vanhempien naisten ja miesten tapa olla pesemättä vuodevaatteitaan. Minä pesen ja kuivaan omalla kuivaavalla koneella tai pesulassa vähintään kahdesti vuodessa kaikki tyynyt, peitteet, patjanpäälliset ja välillä useamminkin jos sattuvat likaantumaan. Pelkkä liinavaatteiden peseminen ei auta, kyllä ne vuodevaatteet alkavat haista ja etenkin jos murrosikäisen pojan vuodevaatteita ei pese niin koko huone tai jopa koko koti tai lapsi haisee. Haisee sittenkin kun lähtee kotoa ja vie tavan mukanaan omaan kotiinsa jollei jää peräti peräkammarin pojaksi. Potentiaaliset tyttöystäväehdokkaat kyllä kaikkoavat ekan yön jälkeen jos vuodevaatteet ovat tunkkaiset ja haisevat. 

Todennäköisesti juuri siksi,että ne todellakin pitäisi viedä pesulaan.

Kotona tai taloyhtiössä ei ole mahdollisuutta varsinsinkaan kuivaukseen.

Ei ehkä tajuta ,että ne pitäisi pestä.Ja jos tajutaankin ,ei ole mahdollisuutta viedä niitä sinne pesulaan esim.taksilla.Tai varaa tai kykyä.

Ainahan voi olla kyse myös laiskuudesta.

Siis täh? Itse oon aina pessyt kaikki peitot yms pesukoneessa kotona ja kuivannut kuivaustelineellä.

Vierailija
26/63 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen virtsasuihkulla käteni, virtsa on steriiliä.

Vierailija
27/63 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, meille vanhoille naisille on opetettu, että käsien pesu kuuluu lopettaa, kun 40 tulee mittariin. Silloin se elämä on muutenkin ohi ja voi mennä kiikkustuoliin odottelemaan kuolemaa.

Vierailija
28/63 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan oli ap:lla omituinen provo.

Minä ainakin pesen aina käteni vessa-asioinnin jälkeen. Usein käyn pesemässä kädet ennen ateriointiakin. Mistä ihmeestä olet ap saanut sellaisen käsityksen, että meidän lapsuudessamme ei olisi opetettu pesemään käsiä? Jos joku keski-ikäinen nainen toimii jollain tavalla, se ei kerro ikäluokasta kokonaisuudessaan yhtään mitään.

Ainakin minä olen tähän ikään mennessä oppinut olemaan tekemättä ikärasistisia yleistyksiä. Sellaisten teko on minusta paljon huolestuttavampaa kuin kunkin yksilölliset vessakäytännöt.

N51

Vierailija
29/63 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese, en jaksa, ei kiinnosta, siitä ei ole minulle kertakaikkiaan minkäänlaista ongelmaa, joten en vaan keksi miksi viitsisin. En ole ollut vatsataudissa, flunssassa tai muussakaan pöpössä ainakaan kymmeneen vuoteen, äitiyden aikana en kertaakaan.

Jos joku on näkemässä, pesen, koska ”epähygienisen” ihmisen maineesta voisi olla joskus haittaa ehkä jossain. Mutta jos kukaan ei näe, en pese kyllä koskaan missään.

Vierailija
30/63 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotoa se hygieniakin opitaan. Seurustelin hetken naisen kanssa jolla ei ollut ongelmaa mennä nukkumaan peseytymättä. Oli kävelty päivä ulkona ja oltu illalla baarissa. Muija meni sitten sänkyyn ilman suihkussa käyntiä.

Totta kai mullakin teki silloin kovasti mieli seksiä mutta silti herätti inhoa. Naisen äiti kävi varmaan nuorena saunassa kerran viikossa ja tytärkään ei ole omaksunut perushygieniaa.

No jos se kuvitteli samalle hielle saavansa sitä seksiä ja sitten yhdessä suihkuun harrastamaan lisää seksiä?

Vierailija
31/63 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa aina, että ihmiset luulee etten pese käsiäni yleisissä vessoissa, kun menen vaan suoraan kopista ulos. Monissa vessakopeissa on kuitenkin oma lavuaari, saippuaa ja käsipaperia ja pesen kädet aina siellä mieluummin kuin siinä "aulan" lavuaarin luona missä on usein ryysis.

Turhaan pelkäät. Anna ihmisten luulla mitä haluavat. Todennäköisesti he eivät luule tai ajattele yhtään mitään sinuun liittyvää. Ap:n kaltaiset kyttääjät ovat harvinaisia ja tosiasassa se on yksi ja sama ( jos et siis pissaa ja ulosta käsiisi) jos jossain yleisessä vessassa pesee tai ei pese, koska seuraavaan asiaan johon siellä yleisessä tilassa, jossa se yleinen vessa on, koskee, niin tulet saamaan kunnon bakteeripommit käteesi kuitenkin. Tärkeintä on ettet itse koskettelee omia limakalvojasi noilla likaisilla käsillä. Olit sitten käynyt tai et vessassa ja pessyt kätesi siellä. 

Tietenkin jos sinulle on tärkeää mitä muut ajattelevat ja että kätesi ovat aina bakteerittomat voi suurieleisesti vessan ulkopuolella ottaa desinfiontipullon esille ja suurieleisesti levitellä sitä käsiisi. Silloin kukaan ei luule mitään vaan kaikki tietävät, että nyt kätesi on bakteerittomat. Ainakin sen vähän aikaa, kunnes taas kosketat jotain siellä yleisissä tiloissa.

Käsien pesu on tärkeää ennen ruokailua, ulkona syödessäkin, mutta sen puuttumisen johdosta ei koskaan älähdetä. Mielenkiintoista.

Vierailija
32/63 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä en ole ulostebakteereitani syönyt tai muutenkaan kukaan meistä juurikaan sairastellut, eli käsipesujen määrä on hyväksi havaittu.

Tärkeämpää kuin itse pesu, on saada kädet sen jälkeen kuivattua. Ja se on yleisissä vessoissa usein liian haastavaa.

Aivan taatusti olet syönyt ulostebakteereita, niin omiasi kuin myös muiden.

Vähintään hammasharjasta, jos ja kun sitä säilytetään vessassa.

Vierailija
33/63 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, olen 42-vuotias ja todellakin pesen käteni esim. WC-käynnin jälkeen. Olen kasvanut 80-luvulla, jolloin todelllakin oli jo olemassa sisävessat ja ihan nykyaikaiset hygieniakäsitykset. En todellakaan koe olevani sukupolvea, jolla olisi jonkun mökinmummon käsitykset henkilökohtaisesta hygieniasta. 

Vierailija
34/63 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin pesen kädet aina vessassa käytyäni. Myös kotona, vaikka siellä ei vetonupissa tai muissa kohdissa muiden bakteereita olekaan.

Vetonupissa on aina bakteereja, oli kenen hyvänsä. Ja eikö sinulla muka käy ikinä vieraita?

Vierailija
35/63 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille yli nelikymppisille opettiin kotitaloustunnilla asiat paljon yksityiskohtaisemmin kuin 1980-luvun jälkeen syntyneille (jossain tuolla 1980-luvun puolivälin tienoilla kotitalouden opetustunteja supistettiin kouluissa). Siksi kyseenalaistan väitteen, että yli nelikymppiset eivät pesisi käsiään tai tuntisi hygieniasääntöjä. Enemmänkin itse huomaa päivittäin miten huonosti esimerkiksi ravintoloissa noudatetaan hygieniasääntöjä. Monesti olen nähnyt nuoren kokin leikkaavan kylmien ruokien aineksia sormukset sormissa, ei hanskoja kädessä. Tai on maistettu ruokaa lusikalla, sitten lusikka pöydälle ja kohta sillä samalla lusikalla maistetaan uutta ruokasatsia.  Meillä koulussa olisi tuollaisista virheistä jäänyt luokalleen, nykymaailmassa kokki oli vain ihminen, ja ihmiset tekee virheitä, kun ei kaikkea voi muistaa ja huomata.

Vierailija
36/63 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen aina, saippualla, hyvin.

Inhottaa kun monet huiskauttaa sormia hanan alla, että pesty on, muka. Ällöä. N54v

Vierailija
37/63 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40+ ja pesen käteni. Itsestäänselvyys.

Vierailija
38/63 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi? En ole koskaan sairas, edes flunssassa eikä muutenkaan kiinnosta jatkuvasti huljutella atooppisia käsiä. En kuseskele tai kakkaile käsilleni kuten palstalaisilla ilmeisesti on tapana.

Atopia ei pesusta pahene!!

Kädet pestään aina.

Vierailija
39/63 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän alapään pyyhkimättömyyden lähinnä siinä tilanteessa, että on päihdeongelmainen ja aivan kaikki rahat on juotu, eikä rahaa ole edes vessapaperiin. Ja kun alapään pyyhkii, ainakin itselleni jää poikkeuksetta virtsaa sormiin, vaikka olisin kuinka varovainen. Joten tuntuu oudolta, ettei joku aikuinen pesisi käsiään vessassakäymisen jälkeen, teki siellä mitä tahansa tai oli minkä ikäinen vaan.

Vierailija
40/63 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pissalla pesemättä kävijät: Ajatteletteko koskaan millaisin käsin pönttöön, vetonuppiin, hanaan ja muualle on koskettu?

Kyllä, pesen kädet aina vaikka kokisin itseni puhtaaksi. Noihin koskemisen jälkeen en koe.

Miten saat oven auki, se kahva on likaisempi kuin kätesi pyyhkimisen jälkeen.

Käsien pesun jälkeen kahvoihin tartutaan käsipyyhe tai muu puhdas paperi kädessä. En vessojen huuhtelunuppejakaan painele paljain käsin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi