Vanhempien naisten hygieniaoppi
Sinä vanhempi, keski-ikäinen nainen, joka et yleisessä vessa (ja ehkä et myöskään kotona?!) pese käsiäsi vessassa käynnin jälkeen.
Miksi?
Olen huomannut yleisissä vessoissa, että keski-ikäisistä naisista (40v->)vain harvat pesevät kätensä. Useat kävelevät vain suoraan ulos, jotkut huljuttelevat vähän sormenpäitään veden alla (ja ei, vessakopeissa ei näissä tapauksissa ollut ikinä hanaa, jolloin he olisivat voineet pestä kätensä jo kopissa).
Ällöttävää! Eikö teille ole opetettu mitään hyvästä hygieniasta
T. 29v nainen, jolle opetettiin jo pienenä, että kädet pestään vessassa käynnin jälkeen
Kommentit (63)
Onko minussa jokin vika kun en koskaan vaivaa päätäni itselleni ventovieraiden ihmisten käsihygienian tasosta? Ei siis kiinnosta yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Onko minussa jokin vika kun en koskaan vaivaa päätäni itselleni ventovieraiden ihmisten käsihygienian tasosta? Ei siis kiinnosta yhtään.
No on sinussa joku vika kyllä. Kaikkihan sen huomaa ja tietää, että vanhat naiset eivät koskaan pese käsiään, nuoret pesevät aina. Samoin miehet pesevät aina. Vain yli nelikymppiset naiset ovat yököttäviä, haisevia pöpöpesiä.
Vierailija kirjoitti:
Immuunipuutteinen (synnynnäinen vika) saa sitten kärsiä kun pissi- ja kakkinäpit levittävät likaa ympäriinsä. Sitten vielä iljetään jeesustella kun immuunipuutteinen saa mahataudin vain sen vuoksi, että esim. ravintolassa joku pissi- tai kakkanäppi on ronklannut purkissa olevia aterimia likaisilla käsillään mieleisiään työkaluja etsiessään.
Olen vanhempi nainen ja pesen kädet usein. Jos olen esim. ostoksilla, ja pissahätä yllättää, niin menen vessaan ja pesen kädet ennen ja jälkeen vessakäynnin. Kaupassa kun tulee kosketeltua tavaroita, niin kädet tuntuvat likaisilta. Pesen aina kädet ennen ruokailua. Pesen aina kädet ihan ensimmäisenä, kun tulen kotiin. Pesen aina kädet kun alan laittaa ruokaa, ja pesen käsiä jatkuvasti ruokaa laittaessani, koska nehän "likastuvat" koko ajan. Nykyään paremmissa vessoissa on käsienpesualtaat vessakopissa, joten pesen kädet jo siinä, joten kun poistun vessakopista, niin joku voi katsoa ettei tuo pessyt käsiään. Mutta kuten sanoin, niin pesin kädet jo siellä kopissa.
Vierailija kirjoitti:
Sinä vanhempi, keski-ikäinen nainen, joka et yleisessä vessa (ja ehkä et myöskään kotona?!) pese käsiäsi vessassa käynnin jälkeen.
Miksi?Olen huomannut yleisissä vessoissa, että keski-ikäisistä naisista (40v->)vain harvat pesevät kätensä. Useat kävelevät vain suoraan ulos, jotkut huljuttelevat vähän sormenpäitään veden alla (ja ei, vessakopeissa ei näissä tapauksissa ollut ikinä hanaa, jolloin he olisivat voineet pestä kätensä jo kopissa).
Ällöttävää! Eikö teille ole opetettu mitään hyvästä hygieniastaT. 29v nainen, jolle opetettiin jo pienenä, että kädet pestään vessassa käynnin jälkeen
Vanhempien naisten? Haloo, 11 vuotta sinua vanhempien, meinaatko että siinä ajassa on hygieniakäsitys oleellisesti muuttunut?? Jos olisit 19, voisit puhua vanhemmista naisista, nyt olet sori vaan liian vanha siihen.
Jaksaa naurattaa tämä ikuinen hampaat irvessä wannabe-teinit. Kasvakaa nyt jumalauta aikuisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vielä ällöttävämpi tapa on sekä nuorten että vanhempien naisten ja miesten tapa olla pesemättä vuodevaatteitaan. Minä pesen ja kuivaan omalla kuivaavalla koneella tai pesulassa vähintään kahdesti vuodessa kaikki tyynyt, peitteet, patjanpäälliset ja välillä useamminkin jos sattuvat likaantumaan. Pelkkä liinavaatteiden peseminen ei auta, kyllä ne vuodevaatteet alkavat haista ja etenkin jos murrosikäisen pojan vuodevaatteita ei pese niin koko huone tai jopa koko koti tai lapsi haisee. Haisee sittenkin kun lähtee kotoa ja vie tavan mukanaan omaan kotiinsa jollei jää peräti peräkammarin pojaksi. Potentiaaliset tyttöystäväehdokkaat kyllä kaikkoavat ekan yön jälkeen jos vuodevaatteet ovat tunkkaiset ja haisevat.
Toivottavasti tämä oli vitsi.
Kahdesti vuodessa??? Vuodevaatteet vaihdetaan väh. kerran viikossa ja pestään samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä ällöttävämpi tapa on sekä nuorten että vanhempien naisten ja miesten tapa olla pesemättä vuodevaatteitaan. Minä pesen ja kuivaan omalla kuivaavalla koneella tai pesulassa vähintään kahdesti vuodessa kaikki tyynyt, peitteet, patjanpäälliset ja välillä useamminkin jos sattuvat likaantumaan. Pelkkä liinavaatteiden peseminen ei auta, kyllä ne vuodevaatteet alkavat haista ja etenkin jos murrosikäisen pojan vuodevaatteita ei pese niin koko huone tai jopa koko koti tai lapsi haisee. Haisee sittenkin kun lähtee kotoa ja vie tavan mukanaan omaan kotiinsa jollei jää peräti peräkammarin pojaksi. Potentiaaliset tyttöystäväehdokkaat kyllä kaikkoavat ekan yön jälkeen jos vuodevaatteet ovat tunkkaiset ja haisevat.
Toivottavasti tämä oli vitsi.
Kahdesti vuodessa??? Vuodevaatteet vaihdetaan väh. kerran viikossa ja pestään samalla.
Anteeksi nyt, mutta rajansa siivoushysteriallakin. Kuka pesee tyynyt ja peitot kerran viikossa?? Olet sekaisin.
Arvatkaas peseekö miehet baarissa käsiään, nou nou. Tulevat esittäytymään kätellen kalupissa käsillään, yleensä en kättele heitä baarissa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän alapään pyyhkimättömyyden lähinnä siinä tilanteessa, että on päihdeongelmainen ja aivan kaikki rahat on juotu, eikä rahaa ole edes vessapaperiin. Ja kun alapään pyyhkii, ainakin itselleni jää poikkeuksetta virtsaa sormiin, vaikka olisin kuinka varovainen. Joten tuntuu oudolta, ettei joku aikuinen pesisi käsiään vessassakäymisen jälkeen, teki siellä mitä tahansa tai oli minkä ikäinen vaan.
Niin tai miksei ihan bideesuihkulla pesisi muutenkin. Jos virtsaa jää sormiin niin jää alapäähänkin. Eikä tarvi kotona kuluttaa paperia jos pesee ja kuivaa pyyhkeellä.
Minä tässä mietin, että eikö edes julkisessa vessassa käynnin jälkeen pestä?! Jos siis haluaa haastaa vastustuskykyään niin tekisi sen edes kotona. Itse ainakin pelkään melkein hysteriaan että saan julkisista vessoista vähintään satiaisia, kihomatoja, hyppykupan ja HIV:n. Pelottaa koskea niitä niitä kahvojakin kun ei tiedä kuka on siihen viimeisenä koskenut ja mitä eritteitä siihen lähminyt. En ikinä "haastaisi vastustuskykyäni" jättämällä tarkoituksella käsiä pesemättä vessakäynnin jälkeen. Niissähän on usein kustu rinkalle ja roiskittu lattialle, siitä voi jo päätellä, että joku perverssi on käynyt ennen sinua.
N24
En tosin oo kovin vakuuttunut, että tämä on ikäkysymys ollenkaan, pari kertaa kun on pitänyt lapsia käyttää Prismassa potalla niin edellinen pissa siellä odottaa. Miten ihmiset kehtaa kasvattaa lapsensa niin?!
Näin se korona leviää; likaisten naisten takia
Saakos ap:ltä kysyä, kuka hänet opetti pesemään kätensä kunnolla?
Siis kuka sotkee kätensä omiin eritteisiinsä, kun käy vessassa?
En käsitä tuota. Suomessa on kaikissa vessoissa wc- paperia.
Se on sitä varten, että sillä pyyhitään paikat. Eihän niitä käsillä pyyhitä.
Ja käytän paperia myös siihen, kun painan pöntön huuhtelunappia.
Ja lopuksi pesen kuitenkin käteni myös.
Keski-ikäiset mammat heti sodassa, kun eivät osaa lukea xD AP ei missään yleistänyt, että kaikki vanhemmat naiset (ja kyllä 40+ naiset OVAT APtä vanhempia, vaikka sitten vain 10v) eivät pesisi käsiään vaan, että on huomannut itse käydessään, että yleisesti ne, jotka ovat pese ovat häntä selvästi vanhempia ja jo keski-ikäisiä naisia. Missä teidän lukutaito on? Vai menikö ihon alle? Itsekin voin sanoa, että suurin osa naisista, jotka eivät käsiään pese yleisissä vessoissa ovat juuri niitä vanhempia naishenkilöitä. Muunkin ikäisiä tietenkin on, mutta se suurin ryhmä on juuri nämä vanhemmat naiset. Anteeksi nyt vaan te vanhemmat naiset.
Ja, koska lukutaito teiltä tuntuu puuttuvat, niin AP kohdisti kysymyksensä juuri niille vanhemmille naisille, jotka EIVÄT pese käsiään yleisissä vessoissa. Turhaa teidän on valittaa, jotka pesette.
Vierailija kirjoitti:
Onpas taas mahtava yleistys. Ja aloitetaan muuten ihan sillä, että 29-vuotias ei ole enää niin nuori, että voisi kutsua vanhemmiksi naisiksi nelikymppisiä.
Enemmän minua vanhempaa naista ällöttää se, että te nuoremmat naiset pyyhitte kakaroidenne räkänokkia ja kakkapyllyjä yleisissä vessoissa, ettekä pese käsiä sen jälkeen. Olen huomannut, että vain harvat nuoremmat naiset pesevät kätensä yleisissä vessoissa sen jälkeen, kun ovat putsanneet jälkikasvunsa.
Olen myös huomannut, että vain harvat nuoremmat naiset kieltävät jälkikasvuaan yskimästä tai klähmimästä räkäsormillaan esim. pullavitriiniin, irtokarkkilaareihin, hedelmä/salaattilaareihin puhumattakaan siitä, että putsaisitte jälkeläisenne tahmajälkiä em. paikoista. Miksi? Eikö teille ole kotona opetettu, että huolehditte myös kersanne jäljistä yleisillä paikoilla? Ette ilmeisesti kotonakaan siivoa lastenne jälkiä ja julkisilla paikoilla kaikki huomio menee vanhempien naisten vessakäyntien kyttäämiseen.
Miksi täällä vedetään hernettä nenään "yleistyksistä"? Onko se huomion hakua?
Kyllähän sen ymmärtää, ettei siinä tarkoiteta joka ikistä yksilöä ko. käsiteltävästä ryhmästä.
Minä, minä ja vielä kerran minä.
Vierailija kirjoitti:
Otsikosta oletin, että nyt taivastellaan 70+ -ikäisten naisten hygieniaa ja varauduin jo kertomaan, että sen ikäisenä ei peseytyminen ole niin helppoa, eikä itse ehkä aina haistakaan samalla tavalla ja toisilla voi olla muistiongelmaakin... Mutta näköjään 42-vuotiaana olen sitten itsekin vanhempi nainen. Tosin itse kyllä aina pesen käteni vessakäynnin jälkeen, enkä ole sen ihmeemmin kiinnittänyt huomiota siihen, että oma ikäluokkani ei näin muutenkin tekisi. Missäköhän ap on näitä havaintojaan käynyt tekemässä?
Nämä samat trollit hyökkäsivät kerran, kun yritin keskustella vanhemmille naisille tyypillisistä luonteenpiirteistä.
Kukakohan näitä masinoi?
Vierailija kirjoitti:
Pelottaa aina, että ihmiset luulee etten pese käsiäni yleisissä vessoissa, kun menen vaan suoraan kopista ulos. Monissa vessakopeissa on kuitenkin oma lavuaari, saippuaa ja käsipaperia ja pesen kädet aina siellä mieluummin kuin siinä "aulan" lavuaarin luona missä on usein ryysis.
Kyllähän sen kuulee kun hana on päällä.
Oltiin oltu jo kauan sijaisperheessä, äiti ei kyennyt katkeruudeltaan meistä huolehtimaan.
Lopulta hänet löydettiinkin menehtyneenä koneensa ääreltä vauva.fi/aihe vapaa -keskustelupalsta auki,
viimeisinä kirjoittamansa sanat "ahne s" ruudulle jämähtäneenä.
Kuolinsyy katkeruuden aiheuttama immuunipuutos, mikä altisti kohtalokkaalle covid-19 virukselle.
Vierailija kirjoitti:
No johan oli ap:lla omituinen provo.
Minä ainakin pesen aina käteni vessa-asioinnin jälkeen. Usein käyn pesemässä kädet ennen ateriointiakin. Mistä ihmeestä olet ap saanut sellaisen käsityksen, että meidän lapsuudessamme ei olisi opetettu pesemään käsiä? Jos joku keski-ikäinen nainen toimii jollain tavalla, se ei kerro ikäluokasta kokonaisuudessaan yhtään mitään.
Ainakin minä olen tähän ikään mennessä oppinut olemaan tekemättä ikärasistisia yleistyksiä. Sellaisten teko on minusta paljon huolestuttavampaa kuin kunkin yksilölliset vessakäytännöt.
N51
Miksi nipotat?
Pesen aina kädet vessassa käynnin jälkeen ja pesin jopa silloin aikoinaan kun minulla oli päihdeongelma. Mutta sitä en kyllä ymmärrä miten joku voi ihan joka kerta onnistua selvin päin tahrimaan kätensä pissaan pyyhkiessään. Miten oikein pyyhit?? Tai no, en taidakaan haluta tietää.