Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä pelkään, että ensi kesänä on taas kylmä ja sataa

Vierailija
17.09.2018 |

Menneen kesän kaltaista herkkua tuskin kovin äkkiä enää tulee :( .

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti näin on. Hellekesiä on aina ollut ehkä keskimäärin noin kymmenen vuoden välein. Ilmastonmuutokseen en usko kun muistelee edellisiä kesiä.

Vierailija
2/23 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti nyt talvella tulee niitä -18 kelejä ja vieläpä ainakin 2kk niin te hellehullut k*rpänaamat lennätte sinne Thaimaahan tuhoamaan ilmastoa lisää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti näin on. Hellekesiä on aina ollut ehkä keskimäärin noin kymmenen vuoden välein. Ilmastonmuutokseen en usko kun muistelee edellisiä kesiä.

Voiko ihminen edes olla näin idiootti? Joko oot hirveen nuori tai sit et tajua asioista mitään. Ootko edes nähny miten lämpimiä ja lyhyitä talvet on nykyään? Ja pelkkää loskaa, jäätä ja paskaa. Vertaa 20 vuotta taaksepäin niin näät hurjan eron.

Vierailija
4/23 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko ihminen edes olla näin idiootti? Joko oot hirveen nuori tai sit et tajua asioista mitään. Ootko edes nähny miten lämpimiä ja lyhyitä talvet on nykyään? Ja pelkkää loskaa, jäätä ja paskaa. Vertaa 20 vuotta taaksepäin niin näät hurjan eron.

Olen vähän eri mieltä näin pohjoisessa Kainuussa asuvana.

Vierailija
5/23 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös uutisissa just sanottu jotain, että kerran kolmessa vuosikymmenessä on viime kesän kaltainen sää. En tiedä, minkä ikäinen olet, että ehditkö vielä tuollaisen kokemaan. Itse oletetavasti ehdin, enkä ole siitä ollenkaan ilahtunut. Ei viime kesässä ollut mitään erityisen hienoa.

Vierailija
6/23 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla kun talvet on leudontuneet on myös kesät muuttuneet sateisiksi ja epävakaiksi. Vuoden lämpökeskiarvo tuskin on montaa astetta muuttunut. Siksi en usko sen radikaaleihin vaikutuksiin kokonaisuutena. Varsinkaan siihen että Suomi kuumenee niin ettei meidän perusviljat kasva täällä. No, sitten kasvatetaan jotain muuta:D Mieluummin otan kuuman kesän ja maissipellon kuin sadetta ja vehnää.

Samaa mieltä kuin edellinen, tällaisia herkkukesiä tuskin tulee ihan äkkiä:(

Vierailija
7/23 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi nyyh, mene etelä-eurooppaan.

Vierailija
8/23 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti nyt talvella tulee niitä -18 kelejä ja vieläpä ainakin 2kk niin te hellehullut k*rpänaamat lennätte sinne Thaimaahan tuhoamaan ilmastoa lisää!

Mennyt kesä oli taivaallisen ihana helteineen. Tykkään myös niistä kovista pakkastalvista. Se mitä inhoan on räntä, loska ja kylmä tuuli.

Vierailija
9/23 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kuulla että jotkut nautti näistä jatkuvista helteistä näin kovasti. :)

Itseäni Espoossa asuvana lähinnä ketutti, kun meri oli ihan sinilevässä heti kun vesi lämpeni kunnolla, joten ei toivoakaan virkistävästä uimisesta. Helteellä on ihan liian kuuma puuhailla ulkosalla päiväsaikaan, tai oikeastaan tehdä mitään muutakaan. (Ilmastointi kotona olis kova sana.)

Se on tietysti ihanaa kun aurinko paistaa, en mäkään toivo mitään pilvistä saati sateista kesää. Mutta ihan näin kuumaa kesää, kuin viime kesä oli, ei välttämättä tarvitsisi tulla ihan heti uusiksi.

Lisäksi, ap, ei kannata murehtia etukäteen asioita joihin ei voi mitenkään vaikuttaa.

Vierailija
10/23 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän sitä pitää pelätä? Säälle ei mitään voi, sen kanssa pitää vain elää.

Vierailija
11/23 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on asiat, jos tuo on pelkosi. Siit on syytä olla iloinen.

Vierailija
12/23 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kannattaa murehtia jo 2020 kesää samalla.

Vierailija
13/23 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se olisi helpotus. Tämän vuoden kesä olin ihan helv.ettiä. En haluaisi kokea samanlaista kesää enää kovin montaa kertaa. Järvetkin täyttyi levästä ja oli kyllä sellainen maailmanlopun tuntu, ettei tosikaan. Migreenikohtauksia pukkasi toinen toisensa jälkeen ja koko sairaus oikeasti kai laukesikin varmaan tuon kesän takia. Nautin kun nyt on viileämpää.

En meinaa enää edes uskoa, että talvi vielä todellakin tulee.

Vierailija
14/23 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoissa aloitit pelkäämisen, kesäkuun alkuun mennessä ehdit pelätä  256 päivää.

Vierailija
15/23 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, itse taas pelkään, että ylipäätään vielä joskus tulee samanlainen kesä kuin viime kesä. En tiedä miten ikinä selviän enää uudestaan sellaisesta. Yhdessä vaiheessa luulin jo kuolevani, kun olin viettänyt kolme viikkoa putkeen 35-asteisessa asunnossa ja rintaan sattui ja henkeä ahdisti. Puhumattakaan siitä, että meinasi järki lähteä, kun ei pystynyt liikkumaan ja ulkoilemaan lainkaan.

Vierailija
16/23 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201808152201138984_ul.shtml

"Käristyskupoli" on uusi normaali seuraavat viisi vuotta, se on meille luvattu ja sitä ei mennä perumaan!

Vierailija
17/23 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä kuulla että jotkut nautti näistä jatkuvista helteistä näin kovasti. :)

Itseäni Espoossa asuvana lähinnä ketutti, kun meri oli ihan sinilevässä heti kun vesi lämpeni kunnolla, joten ei toivoakaan virkistävästä uimisesta. Helteellä on ihan liian kuuma puuhailla ulkosalla päiväsaikaan, tai oikeastaan tehdä mitään muutakaan. (Ilmastointi kotona olis kova sana.)

Se on tietysti ihanaa kun aurinko paistaa, en mäkään toivo mitään pilvistä saati sateista kesää. Mutta ihan näin kuumaa kesää, kuin viime kesä oli, ei välttämättä tarvitsisi tulla ihan heti uusiksi.

Lisäksi, ap, ei kannata murehtia etukäteen asioita joihin ei voi mitenkään vaikuttaa.

Sinilevä ei johdu helteestä, muutenhan etelä - ja keski-Euroopassa, Karibialla, Thaimaassa jne jne ei muuta olisikaan!

Vierailija
18/23 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 2 kpl 2 viikon matkoja jo varattuna kulta pieni...

Kolmisen viikkoa niin löhöilen jo helteessä palmun alla!

Vierailija
19/23 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on juuri oikea hetki alkaa pelätä ensi kesän säätä. Siinä pelätessä kuluvat huomaamatta seuraavat 8 kk, jolloin ollaan kesäkuussa 2019. Silloin voi valittaa ja parkua kesän huonoa säätä 3 kk ajan. Ja syyskuussa 2019 pitääkin jo alkaa pelätä kesän 2020 säätä. Ap, sinun elämäsi on hyvässä järjestyksessä, kun jatkat valitsemallasi tiellä. Minä olen yksinkertainen, minulla on aina hyvä sää.

Vierailija
20/23 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkää nyt ensin näitä syksyn, talven ja kevään kelejä. Varmasti tulee olemaan liian kylmää/lämmintä tai sateista/kuivaa ja tuulikin on taatusti vääränlainen😁