Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL selvitti: Kansanedustaja Jani Toivola on ajanut taksilla yli tuhat kertaa veronmaksajien piikkiin - lasku 22 000 euroa: ”Se on totta kai ...

Vierailija
17.09.2018 |

Iltalehden tekemän selvityksen mukaan vihreiden kansanedustaja Jani Toivola, 40, on käyttänyt eduskunnan taksikorttia tällä vaalikaudella jo hämmästyttävät 1 039 kertaa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/201809152201200619_pi.shtml

Kommentit (633)

Vierailija
501/633 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin sitä lastaan on kuskannut taksilla. Olen nähnyt.[/quote

Ja poikkistaan kuskaa yhteisillä masseilla.

Niin vihreää ja vehreää.

Porsas.

Vierailija
502/633 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

IL: Jani Toivola nostaa korotettua kulukorvausta tyhjillään olevasta Riihimäen-asunnostaan, vaikka asuu Helsingissä

Kansanedustaja Jani Toivola (vihr.) nostaa eduskunnalta korotettua kulukorvausta Riihimäellä olevasta asunnosta, vaikka hän asuu todellisuudessa Helsingissä, kertoo Iltalehti.

Toivola ilmoitti maaliskuussa 2016 eduskunnan hallinto- ja palveluosastolle asuvansa vakituisesti Riihimäellä, yli 30 kilometrin päässä eduskuntatalosta. Tämän perusteella hänelle on maksettu korotettua kulukorvausta 1 315,75 euroa kuukaudessa. Ero normaaliin kulukorvaukseen on 328,94 euroa.

Iltalehden mukaan Toivola ei oikeasti asu vakituisesti asunnossa, jonka hän omistaa Riihimäen varuskunta-alueella.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005831906.html

Todellinen (vihreä) mallikansalainen : -)

Eikähän taas uupumus iske kun toimittajat näin häiritsevät yksityisyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/633 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettava rotta

Vierailija
504/633 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Notkean Rotan ruskettunut serrkku?

Vierailija
505/633 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi tätä kateuden määrää. Hyvää viihdettä, jatkakaa!

Vierailija
506/633 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vilpittömästi eivikansanedustajan ja vielä vihreän 22 000 euron taksilaskun kritisointi on sinusta silkkaa kateutta? Toivola ei ole edes ministeri ja on ollut sairaslomalla osan kaudestaan, miten ihmeessä hänen taksikulunsa voivat olla moninkertaiset muihin nähden?

Vierailija
507/633 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vilpittömästi eivikansanedustajan ja vielä vihreän 22 000 euron taksilaskun kritisointi on sinusta silkkaa kateutta? Toivola ei ole edes ministeri ja on ollut sairaslomalla osan kaudestaan, miten ihmeessä hänen taksikulunsa voivat olla moninkertaiset muihin nähden?

Ja sitten on vielä tämä korotetun kulukorvauksen nosto tyhjillään olevalla kämpällä.

Siitä ei tosin saa keskustella, Hakkaraista kyllä oltiin valmiita viemään roviolle poltettavaksi, vaikka tämä ei edes nostanut sitä tyhjällä kämpällä vaan murjulla jossa oikeasti asui.

Vierailija
508/633 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavikselle tulisi kenkää, jos olisi saikulla, ja silti kävisi luennoimassa seminaareissa.

No höpö höpö, ei tulisi. Jos olet ammatiltasi rakennusmies, voit ihan hyvin nyrjähtäneen nilkan kanssa pitää luentoja, vaikket töihin pystyisikään. 

kansanedustaja ei tietääkseni ole rakennusmies.

Vierailija
509/633 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tajuan vasta itsekin, miten paljon eri tehtäviä minulla on ollut kansanedustajana, ja miten paljon olen vieraillut ja käynyt puhumassa eri tilaisuuksissa näinä vuosina, hän sanoo."

Miksei muilla ahkerammilla kansanedustajilla ole näin isoja taksilaskuja? Pitääkö toi ihmisiä ihan tyhminä?

Oliko nää oppilaitosvierailut tosiaan kansanedustajan roolissa vai muuten vaan promoamassa omia kiinnostuksenkohteitaan ja saamassa itselleen positiivista huomiota kun on niin kiva? Iltalehden mukaan Toivola kertoi vierailujen aikana "vetäneensä rohkeuteen, vaikuttamiseen ja itsensä ilmaisuun liittyviä työpajoja." Onko tämä tosiaan kansanedustajan tehtävä? Eikö kuka tahansa ilmaisutaidon opettaja voisi vetää nuo työpajat ja kansanedustaja keskittyä yhteiskunnallisiin asioihin?

Sivistysvaliokunta! Haloo! Luuletko sinä, että kansanedustaja istuu vain jossain kopperossa päivät pitkät "keskittymässä yhteiskunnallisiin asioihin"? Mitä sinä luulet, että se yhteiskunta pitää sisällään? 

Eli sun mielestä sivistysvaliokunnan perustehtävä on toteuttaa lukemattomia oppilaitosvierailuja? Toki asiaan kuuluu käydä tutustumassa sivistysvaliokunnan päätöksentekoon vaikuttaviin paikkoihin, jotta voidaan tehdä valtakunnallisesti vaikuttavia lakiuudistuksia, mutta millä tavalla mielestäsi nuorille "rohkeuden" tai "itsensä ilmaisuun" liittyvät työpajat liittyvät päätöksentekoon vaikuttavien lakien valmisteluun eduskunnassa? Luuletko oikeasti itse, että sivistysvaliokunnan tehtävä on "sivistää" nuoria itseilmaisun keinoin?

Minä ainakin ajattelin, että noissa ollaan tekemisissä myös niiden opettajien ja muun henkilökunnan kanssa mm opintosuunnitelmiin liittyen tms ja tehdään yhteistyötä heidän kanssaan. En todellakaan ajatellut, että siellä käydään lapsille luennoimassa tai pitämässä leikkihetkiä. 

Ei, se on Grahn-Laasosen duuneja olla suunnittelemassa opettajien kanssa kaikenlaista. Toivolahan on siis täysin turha pala koko taulussa. 

:'DDD Tästä ketjusta saa kyllä niin hyvät naurut. Niin, eihän mitään valiokuntia tarvita, kun onhan meillä ministerit. Kyllä Suomen koko eduskunnan hallintorakenne on täysin vääränlainen, kun palstamammat tietävät aina paremmin. 

Valiokuntia tarvitaan, eri asia sitten mitä lisäarvoa Toivolan kaltaiset tyypit ovat valiokuntiin koskaan tuoneet. Eduskunnassakin on se kourallinen koulutettuja, asioihin perehtyneitä ja työnsä vakavasti ottavia poliitikkoja, jotka saapuvat istuntoihin paikalle, kommentoivat asiasisältöä ja hoitavat hommat maaliin samalla kun Toivola paistattelee somessa ja ajaa taksilla.

Vierailija
510/633 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asunto on myynnissä niin ainoa myynti-ilmoitus jonka löysin niin asunto on täysin kalustettu ja valokuvia kehyksissä.

Vierailija
511/633 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sama mies joka nostaa Iltalehden mukaan kulukorvausta tyhjästä asunnosta Riihimäellä?

Vierailija
512/633 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asunto on myynnissä niin ainoa myynti-ilmoitus jonka löysin niin asunto on täysin kalustettu ja valokuvia kehyksissä.

Linkkiä et kuitenkaan viitsinyt laittaa? Ehkä se ei ollutkaan Toivolan kämppä.

Vierailija
513/633 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No älkää sitten nillittäkö, että kansanedustajat eivät tiedä päättämistään asioista yhtään mitään ja ovat todellisuudesta vieraantuneita, jos ette hyväksy sitä, että he ovat sinne todellisuuteen ja käytännön tasoon missään yhteydessä. Tsiisus! Minä olisin ainakin iloinen, jos herra Toivola tulisi paikkakuntamme kouluihin katsomaan millaisissa olosuhteissa (home, liian suuret luokat, pitkät koulumatkat kun sivukoulut lakkautetaan ja koulukyyditykset eivät toimi) lapset viettävät päivänsä. Omituista nillitystä. 

En usko että Toivola on sellaisista asioista muistanut edes kysellä, tuskin sellainen häntä kiinnostaa, varmasti on halunnut puhua vain omasta uniikista persoonastaan ja elämästään, kuvitellen kannustavansa niin nuoria jotenkin.

Miksi ketään pitäisi kiinnostaa, mitä sinä uskot ja mitä et? Sillä ei ole mitään merkitystä tässä keskustelussa, mitä sinä päässäsi fantasioit. 

Kerro sinä sitten kun paremmin tiedät, mitä Toivola on siellä helsinkiläisissä ja vantaalaisissa kouluissa tehnyt? En usko että on järjestellyt koulutaksi- ja homeasioita. 

Kuten jo sanoin, esimerkiksi opetussuunnitelmiin liittyviä asioita on saatettu käydä läpi. Sen lisäksi on saatettu esimerkiksi kartoittaa koulukiusaamiseen liittyviä toimenpiteitä tms. Ja miksei jotain home- tai koulutaksiasioitakin, en ymmärrä, mikä niissä olisi niin mahdotonta. Menepäs tuonne sivistysvaliokunnan nettisivuille ja katso, mitä kaikkea siellä käsitellään, niin ehkä sinäkin voit saada jonkin käsityksen, mitä kaikkea tuollaisilla vierailuilla voisi tapahtua ja mihin kaikkeen tuolla voidaan ottaa kantaa. 

Olen ollut useita kertoa mukana ops-työssä, eikä niihin ole kertaakaan osallistunut yksikään kansanedustaja. Ops-työ tehdään virkamiestyönä, eikä siihen yksittäinen edustaja vaikuta. Sisäilma- ja koulutaksiasiat kuuluvat taas kunnan kontolle, ei niitä käsitellä valtakunnan tasolla. En nyt googlaamatta osaa sanoa, onko Toivola Helsingin valtuustossa, en itse asu Helsingissä. Koulukiusaamista sivuuttiin lähinnä siten, että Toivolaa oli itseään kiusattu, mutta ei hän antanut nuorille mitään välineitä kiusaamisen käsittelyyn.

ope

Eli koska sinun työskentelyissäsi ei ole koskaan ollut yksikään kansanedustaja mukana, se tarkoittaa, ettei kukaan kansanedustaja koskaan käy tällaisista asioista keskustelua kenenkään kanssa. Okei. Sovitaan näin. :D Nyt on kyllä logiikka niin kohdillaan, kun oikein virkamies siellä sanoo. 

En ymmärrä, mitä lisäarvoa kansanedustaja voisi tuoda ops-työhön, enkä ole tällaisesta kuullutkaan koskaan. Olen ollut opettajana 16 vuotta, mutta tokihan sinä tiedät paremmin...  Opetushallitus määrittelee tutkinnon perusteet, ja se on saanut ohjeistuksen OKM:ltä. Opetushallitus asettaa ohjausryhmän, joka ohjaa valtakunnan tasolla ops-työtä ja yksi oppilaitos ottaa vetovastuun asiassa. Opettajat työstävät yhdessä työelämän kanssa tutkinnon perusteet. En tiedä, miten perusopetuksen tai lukion puolella toimitaan, mutta näin toimitaan ammatillisella puolella. Yksittäisen kansanedustajan osallistuminen ops-työhön olisi minusta outoa, sillä poliittista ohjausta ei tutkinnon perustetyössä voi olla, vain työelämän näkemys ratkaisee.

ope

Oletko oikeasti näin tyhmä? Kuka on sanonut, että se kansanedustaja menee tekemään itse sitä ops-työtä? Kyse on siitä, että seurataan sitä toimintaa siellä ruohonjuuritasolla, että on jotain tartuntapintaa siihen, kun päätöksiä tehdään. 

Eikö teillä esim työpaikoilla koskaan ne "isot herrat" tule vierailemaan sinne teidän yksikköönne. Antamaan palautetta, kuuntelemaan kokemuksianne, keskustelemaan tulevaisuuden näkymistä, muutoksista jne. Minun työpaikallani ainakin vierailee säännöllisesti johtoporrasta, mutta en tosiaankaan taivastele, että "mitä tuokin nyt tuohon tuli, eihän se osaa tätä minun työtäni tehdä eikä hänestä ole mitään apua tässä". Kyllä minä ainakin tajuan, että he toimivat siinä isommassa mittakaavassa eivätkä ole tulleet neuvomaan minua tai tekemään työtäni, vaan ihan vain tekemään havaintoja ja luomaan yhteyttä. 

Mikä tarve sinulla on haukkua minua? Et näytä itse ymmärtävän koko ops-työn käsitettä, joten turha sitä sinulle on enää yrittää selittää. Kaupunginvaltuutettuja on käynyt oppilaitoksessamme seuraamassa käytännön opetustyötä, koska kasvatus ja koulutus kuuluvat nimenomaan kuntien vastuulle, ei valtakunnan politiikkaan. 

ope

Mitä sinä siis kuvittelet, että eduskunnassa ja valiokunnissa tehdään? Kerro ihan omin sanoin. Sinä ilmeisesti olet siinä käsityksessä, että heidän toimintansa ei liity sinuun millään tavalla. 

Mitä sinä kuvittelet? Se taitaa olla tärkeämpi kysymys. 

ope

Minä kuvittelen, että he säätävät ja valmistelevat lakeja. Niitä, joiden puitteissa sinäkin työtäsi teet joka päivä. 

Niin. Siihen se sitten jääkin. Turha sinun on minulle kiukutella, kun Toivola ei toiminut niin kuin olit ehkä ajatellut. Ei hän keskustellut opettajien kanssa kiusaamisesta tai ops-työstä tai muusta vastaavasta. Hän kertoi nuorille omista koulukokemuksistaan, miten hän oli uudessa koulussa ehdottanut rehtorille, että hän järjestäisi juhlasalissa tanssiesityksen muille opiskelijoille. Ja sen jälkeen oli kiusaaminen alkanut.

ope

Mitä minä olen kiukutellut? Minä vain olen huvittunut näille, jotka ihmettelevät, miksi ihmeessä kansanedustaja vierailisi koulussa. Ikään kuin lait eivät koskisi kouluja millään tavalla eikä lainsäätäjän tarvitsisi koulusta mitään tietää. 

Et vastannut kysymykseeni: mitä sinä kuvittelit, että eduskunnassa ja valiokunnissa tehdään, jos ne eivät mitenkään liity sinun työhösi. Jos et oikeasti tiennyt, niin ne sinun tekemäsi opsitkin johtuvat nimenomaan laista, eikä niitä ole ollut säätämässä kunnan virkamiehet vaan nimenomaan eduskunta. 

En ole missään kirjoittanut, ettei eduskunnan tai sivistysvaliokunnan päätökset vaikuttaisi työhöni. Mikään laki ei määritä tutkinnon perusteiden sisältöä, ainoastaan yhteisten aineiden sisällöt (viestintä, matematiikka, yhteiskunnalliset aineet yms.), jotka tulevat suoraan Opetushallituksesta. Kaikki muu on ammatin oppimiseen liittyvää sisältöä, jonka paras asiantuntija on työelämä ja ammatilliset opettajat, jotka yhdessä laativatkin ops:n sisällön. 

ope

Olet tässä nyt monta kertaa kysynyt ja taivastellut, mitä ihmettä kansanedustaja tekee koulussa. Jos tietää, mitä kansanedustajan työhön kuuluu, tulisi myös maalaisjärjellä osata päätellä, mitä hyötyä tällaisista vierailuista on. Sinä jäit jankkaamaan sitä, että kansanedustaja ei ole koskaan tehnyt opseja kanssasi, vaikka missään vaiheessa ei ole ollut kyse siitä, vaan keskustelusta, tarkkailusta, kommunikaatiosta ja yhteydestä, joiden avulla lain valmistelukin tapahtuu. 

Mutta sinä nyt jauhat edelleen opetushallituksia ja opetussisältöjä, vaikka se oli vain _yksi_ ainoa esimerkki _keskustelunaiheesta_. Ei missään vaiheessa ollut kyse siitä, että se kansanedustaja tulee sinulle laatimaan jotain opetussuunnitelmia, vaan ehkä keskustelemaan niistä muiden aiheiden lisäksi. 

En minä ole mitään taivastellut, vaan kertonut, mitä Toivola tekee kouluissa. Jos tämä tieto ei ollut sinulle mieluinen, niin en voi asialle mitään. Ehkä sinulla oli asiasta vähän liian ruusuinen kuva ja nyt purat pettymystäsi? Mainitsemaasi tarkkailua, keskustelua, kommunikaatiota tai yhteyttä kansanedustajien taholta ei tapahdu oppilaitostasolla.

ope

Okei, eli sinä et kirjoittanut noita viestejä, joissa sanottiin: 

"olen ollut useita kertoja mukana ops-työssä, eikä niihin ole kertaakaan osallistunut yksikään kansanedustaja"

"en ymmärrä, mitä lisäarvoa kansanedustaja voi tuoda ops-työhön" 

"koulutus kuuluu kuntien vastuulle, ei valtakunnan politiikkaan" 

Kuka siis on määritellyt, että sitä keskustelua ei voida käydä oppilaitostasolla? Se, että teidän koulussanne ei ole käynyt kansanedustajia, ei kyllä mitenkään määrittele kansanedustajien toimintatapoja. Jotenkin hassusti nyt rajaat, että se "oikea" kansanedustajan työ tapahtuu vain jossain kammioissa ja kabineteissa eikä kansanedustaja voi mitenkään hyödyntää työssään muunlaisia kohtaamisia ihmisten kanssa. 

Olen kirjoittanut nuo viestit ja allekirjoitan ne edelleen. Kansanedustajat eivät osallistu millään tavalla ops-työhön, ei edes keskustelemalla / tarkkailemalla tai muulla vastaavalla tavalla. Ne kansanedustajat, jotka ovat meidän oppilaitoksessamme käyneet, ovat lähinnä promonneet itseään. Kaupungin päättäjät ovat sentään tulleet tunneille asti seuraamaan lyhyesti käytännön opetustilanteita. Enkä minä rajaa yhtään mitään, vaan sinä vedät jatkuvasti omituisia johtopäätöksiä, miten minä ajattelen. Tietenkään kansanedustaja ei ole vain eduskunnassa. Minä nyt vain vastasin, kun joku oli kiinnostunut, että mitä se Toivola siellä kouluissa tekee. Siihen vastasin ja sinä pillastuit, kun todellisuus ei vastannutkaan kuvitelmaasi.

ope

No niin, eli ihan kuten sanoinkin, taivastelet, mitä kansanedustaja tekee koulussa. Äsken tämän kielsit. 

En minä ole mitään kuvitellut enkä pillastunut. Olen vain keskustellut, mitä kansanedustaja (kuka tahansa, ei välttämättä Toivola) voi kouluissa tehdä. Sinä tässä nyt yrität kääntää tätä jotenkin henkilökohtaiselle tasolle, vaikka minä yritän vain puhua koulujen ja lainsäätäjien välisestä suhteesta, joka tässä nyt monen mielestä on täyttä utopiaa. Minulle on ihan herttaisen yhdentekevää, mitä tiputansseja olet Toivolan kanssa tanssinut. Silti minusta on naurettavaa tuo taivastelu, "mitä ihmettä kansanedustaja tekee koululla". 

En minä ole mitään taivastellut, vaan kertonut, mitä Toivola on tehnyt meidän koulullamme. Ihan hyviä ajatuksia nuo toki ovat, että kansanedustajat kävisivät tutustumassa tarkemmin koulujen arkeen, mutta näin ei ainakaan meidän koulussamme ole tapahtunut. Koulussamme on minun aikanani käynyt tasan kaksi kansanedustajaa: Toivola ja Lauri Ihalainen, joka oli silloin muistaakseni työministeri. Lepomäki oli silloin ehdokkaana, kun hän kävi. Ja nämä siis 16 vuoden aikana ja päivän agenda oli opiskelijoille auditoriossa puhuminen. No okei, olin kolme vuotta kotiäitinä, että ehkä silloin joku on voinut käydä.

ope

Nuo äskeiset sitaatit, joiden takana juuri äsken kerroit seisovasi ovat juuri sitä tarkoittamaani taivastelua. Nyt taas sanot, etten ole näitä asioita sanonut. Jankutat koko ajan siitä rakkaasta ops-työskentelystä, mutta sitten sanot, että en ole mistään opsista puhunut, kun pelkästään Toivolasta. 

Nyt loppuu rautalanka. 

No eihän se nyt mitään taivastelua ole, jos kerron, mitä on tapahtunut, kun Toivola on käynyt koulullamme. Olen nuo asiat kertonut, en taivastellut yhtään mitään. Kirjoitin ops-työstä, koska toit sen asian esille ja totesin, että ei kansanedustajat tällaisiin asioihiin millään tavalla ota kantaa. Ja en ole missään väittänyt, etten olisi kirjoittanut ops-työstä. Mitä ihmettä? Juttusi ovat todella sekavia. Vaikutat siltä, että otat tämän jotenkin tunteella.

ope

Vielä kerran: olet monissa viesteissä sanonut näin: "kansanedustaja ei tee opseja, mitä kansanedustaja muka tekee koululla". 

Missä kohtaa tuossa virkkeessä kerrotaan, mitä Toivola on koulullanne tehnyt? Minä en näe tuossa sellaista kohtaa ollenkaan. Minusta tuossa vain kysytään/ hämmästellään/ taivastellaan, mitä kansanedustaja muka tekee koululla. Ja edelleen silti sanot, että et ole taivastellut. 

En ole missään kohtaa kirjottanut, että "mitä muka kansanedustaja tekee koululla". Minä kerroin, mitä hän oli tehnyt meidän oppilaitoksessamme eli kävi puhumassa omasta elämästään. Sitten sinä aloit vängätä, että jos meidän koulussa käy kansanedustaja puhumassa itsestään, niin sehän ei tarkoita, että muualla kävisi keskustelemassa, tarkkailemassa yms. Meidän oppilaitoksessamme ei ole käynyt, enkä ole kuullut, että muuallakaan kävisi. Tiedän kyllä, että poliitikot käyvät etenkin vaalien alla oppilaitoksissa, mutta lähinnä muistuttamassa omasta olemassa olostaan. Yleensä media on paikalla, esim. kun opetusministeri vierailee jossain koulussa.

ope

Vierailija
514/633 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

..Isännöitsijän mukaan asunnossa ei ole tällä hetkellä vuokralaisia.

Samaa sanoo Iltalehden tavoittama kiinteistönvälittäjä, jonka mukaan Toivolan omistamaa 86 neliön asuntoa on yritetty myydä jo parisen vuotta. Välittäjän mukaan asunto on tyhjillään.

Tyhjillään olevasta asunnosta puhuvat myös Iltalehden haastattelemat naapurit. Naapureista yksikään ei ole nähnyt Toivolaa asunnollaan viimeisen parin vuoden aikana - edes vilaukselta.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/201809172201204161_pi.shtml

Vierailija
515/633 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä kohde. Muutama kuva on kadonnut ilmoituksesta.

https://www.etuovi.com/kohde/7855369

Vierailija
516/633 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä unohtaa kohdunvuokrausta ja siitäkin kupattuja etuja.

Vierailija
517/633 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sina olla rasisti

Vierailija
518/633 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No älkää sitten nillittäkö, että kansanedustajat eivät tiedä päättämistään asioista yhtään mitään ja ovat todellisuudesta vieraantuneita, jos ette hyväksy sitä, että he ovat sinne todellisuuteen ja käytännön tasoon missään yhteydessä. Tsiisus! Minä olisin ainakin iloinen, jos herra Toivola tulisi paikkakuntamme kouluihin katsomaan millaisissa olosuhteissa (home, liian suuret luokat, pitkät koulumatkat kun sivukoulut lakkautetaan ja koulukyyditykset eivät toimi) lapset viettävät päivänsä. Omituista nillitystä. 

En usko että Toivola on sellaisista asioista muistanut edes kysellä, tuskin sellainen häntä kiinnostaa, varmasti on halunnut puhua vain omasta uniikista persoonastaan ja elämästään, kuvitellen kannustavansa niin nuoria jotenkin.

Miksi ketään pitäisi kiinnostaa, mitä sinä uskot ja mitä et? Sillä ei ole mitään merkitystä tässä keskustelussa, mitä sinä päässäsi fantasioit. 

Kerro sinä sitten kun paremmin tiedät, mitä Toivola on siellä helsinkiläisissä ja vantaalaisissa kouluissa tehnyt? En usko että on järjestellyt koulutaksi- ja homeasioita. 

Kuten jo sanoin, esimerkiksi opetussuunnitelmiin liittyviä asioita on saatettu käydä läpi. Sen lisäksi on saatettu esimerkiksi kartoittaa koulukiusaamiseen liittyviä toimenpiteitä tms. Ja miksei jotain home- tai koulutaksiasioitakin, en ymmärrä, mikä niissä olisi niin mahdotonta. Menepäs tuonne sivistysvaliokunnan nettisivuille ja katso, mitä kaikkea siellä käsitellään, niin ehkä sinäkin voit saada jonkin käsityksen, mitä kaikkea tuollaisilla vierailuilla voisi tapahtua ja mihin kaikkeen tuolla voidaan ottaa kantaa. 

Olen ollut useita kertoa mukana ops-työssä, eikä niihin ole kertaakaan osallistunut yksikään kansanedustaja. Ops-työ tehdään virkamiestyönä, eikä siihen yksittäinen edustaja vaikuta. Sisäilma- ja koulutaksiasiat kuuluvat taas kunnan kontolle, ei niitä käsitellä valtakunnan tasolla. En nyt googlaamatta osaa sanoa, onko Toivola Helsingin valtuustossa, en itse asu Helsingissä. Koulukiusaamista sivuuttiin lähinnä siten, että Toivolaa oli itseään kiusattu, mutta ei hän antanut nuorille mitään välineitä kiusaamisen käsittelyyn.

ope

Eli koska sinun työskentelyissäsi ei ole koskaan ollut yksikään kansanedustaja mukana, se tarkoittaa, ettei kukaan kansanedustaja koskaan käy tällaisista asioista keskustelua kenenkään kanssa. Okei. Sovitaan näin. :D Nyt on kyllä logiikka niin kohdillaan, kun oikein virkamies siellä sanoo. 

En ymmärrä, mitä lisäarvoa kansanedustaja voisi tuoda ops-työhön, enkä ole tällaisesta kuullutkaan koskaan. Olen ollut opettajana 16 vuotta, mutta tokihan sinä tiedät paremmin...  Opetushallitus määrittelee tutkinnon perusteet, ja se on saanut ohjeistuksen OKM:ltä. Opetushallitus asettaa ohjausryhmän, joka ohjaa valtakunnan tasolla ops-työtä ja yksi oppilaitos ottaa vetovastuun asiassa. Opettajat työstävät yhdessä työelämän kanssa tutkinnon perusteet. En tiedä, miten perusopetuksen tai lukion puolella toimitaan, mutta näin toimitaan ammatillisella puolella. Yksittäisen kansanedustajan osallistuminen ops-työhön olisi minusta outoa, sillä poliittista ohjausta ei tutkinnon perustetyössä voi olla, vain työelämän näkemys ratkaisee.

ope

Oletko oikeasti näin tyhmä? Kuka on sanonut, että se kansanedustaja menee tekemään itse sitä ops-työtä? Kyse on siitä, että seurataan sitä toimintaa siellä ruohonjuuritasolla, että on jotain tartuntapintaa siihen, kun päätöksiä tehdään. 

Eikö teillä esim työpaikoilla koskaan ne "isot herrat" tule vierailemaan sinne teidän yksikköönne. Antamaan palautetta, kuuntelemaan kokemuksianne, keskustelemaan tulevaisuuden näkymistä, muutoksista jne. Minun työpaikallani ainakin vierailee säännöllisesti johtoporrasta, mutta en tosiaankaan taivastele, että "mitä tuokin nyt tuohon tuli, eihän se osaa tätä minun työtäni tehdä eikä hänestä ole mitään apua tässä". Kyllä minä ainakin tajuan, että he toimivat siinä isommassa mittakaavassa eivätkä ole tulleet neuvomaan minua tai tekemään työtäni, vaan ihan vain tekemään havaintoja ja luomaan yhteyttä. 

Mikä tarve sinulla on haukkua minua? Et näytä itse ymmärtävän koko ops-työn käsitettä, joten turha sitä sinulle on enää yrittää selittää. Kaupunginvaltuutettuja on käynyt oppilaitoksessamme seuraamassa käytännön opetustyötä, koska kasvatus ja koulutus kuuluvat nimenomaan kuntien vastuulle, ei valtakunnan politiikkaan. 

ope

Mitä sinä siis kuvittelet, että eduskunnassa ja valiokunnissa tehdään? Kerro ihan omin sanoin. Sinä ilmeisesti olet siinä käsityksessä, että heidän toimintansa ei liity sinuun millään tavalla. 

Mitä sinä kuvittelet? Se taitaa olla tärkeämpi kysymys. 

ope

Minä kuvittelen, että he säätävät ja valmistelevat lakeja. Niitä, joiden puitteissa sinäkin työtäsi teet joka päivä. 

Niin. Siihen se sitten jääkin. Turha sinun on minulle kiukutella, kun Toivola ei toiminut niin kuin olit ehkä ajatellut. Ei hän keskustellut opettajien kanssa kiusaamisesta tai ops-työstä tai muusta vastaavasta. Hän kertoi nuorille omista koulukokemuksistaan, miten hän oli uudessa koulussa ehdottanut rehtorille, että hän järjestäisi juhlasalissa tanssiesityksen muille opiskelijoille. Ja sen jälkeen oli kiusaaminen alkanut.

ope

Mitä minä olen kiukutellut? Minä vain olen huvittunut näille, jotka ihmettelevät, miksi ihmeessä kansanedustaja vierailisi koulussa. Ikään kuin lait eivät koskisi kouluja millään tavalla eikä lainsäätäjän tarvitsisi koulusta mitään tietää. 

Et vastannut kysymykseeni: mitä sinä kuvittelit, että eduskunnassa ja valiokunnissa tehdään, jos ne eivät mitenkään liity sinun työhösi. Jos et oikeasti tiennyt, niin ne sinun tekemäsi opsitkin johtuvat nimenomaan laista, eikä niitä ole ollut säätämässä kunnan virkamiehet vaan nimenomaan eduskunta. 

En ole tämä, jolle intät asiasta, mutta vastaan silti. Kai ymmärrät, että sivistysvaliokunta ei kuitenkaan ole mikään ops-toimikunta eikä siellä ratkota yksittäisen koulun asioita? Kansanedustajat kyllä käyvät laajasti erilaisissa tapahtumissa ja paikoissa tutustumassa (kukaan ei ole väittänyt, etteikö kansanedustaja saisi vierailla kouluissa), mutta jos menee vain puhumaan itsestään, niin se ei ole sama asia kuin kansanedustaja, joka on kiinnostunut oppilaitosten toiminnasta, jotta osaisi tehdä työnsä paremmin eduskunnassa.

Voi hyvä luoja, noin sadannen kerran sanon, että kukaan ei ole väittänytkään, että kansanedustajat tekevät opseja! Mutta he säätävät ne lait, joiden puitteissa niitä opsejakin laaditaan! Mikä tässä nyt on vaikeaa? Minunkin työssäni vaikuttaa tuhansia lakipykäliä enkä todellakaan tulisi taivastelemaan "ei tuo minun työtäni tee", jos joku lainsäätäjä tulisi kysymään minun näkemystäni niistä laeista ja niiden muutoksien vaikutuksista ja mahdollisista epäkohdista. Minun alallani on ihan itsestäänselvää, että lainsäädäntöä voidaan arvioida ja kritisoida. Ehkä nämä sitten joillekin ovat täysin vieraita asioita ja laki on niin kaukainen asia, että niiden säätäjätkin ovat lähinnä satuhahmoja. 

Minunkin alallani on sama tilanne kuin itselläsi, voidaan vaikka olla kollegoita! Se ei silti poista sitä, että on myös kansanedustajia, jotka tulevat toisten työpaikoille näyttäytymään eivätkä aidosti tiedustelemaan mielipiteitä lakiuudistuksista. Siitä tässä on sinulle yritetty sanoa monen viestin verran, mutta et tunnu haluavan ymmärtää asian ydintä. Ehkäpä sinun kannattaisi miettiä, miksi otat tämän asian niin henkilökohtaisesti eikä mielestäsi kansanedustajan toimintaa voi tarkastella kriittisesti silloin, kun hän ei ole "tiedustelumatkalla" vaan puhumassa itsestään. Itselleni on ihan sama onko kyseessä juuri Toivola vai joku muu, mutta tässä nyt sattuu olemaan kyse juuri siitä, mihin ja miten hän on käyttänyt aikaansa silloin kun on kertonut olevansa kansanedustajan ominaisuudessa kouluissa ja käyttänyt kansanedustajatyöhön tarkoitettuja taksirahoja.

Anteeksi vain, mutta minulta on kyllä mennyt täysin ohi tällaiset viestit. Minä olen vain nähnyt tuhat kysymystä, mitä kansanedustaja tekee koululla ja miten hän ei tee opseja vaan jotkut muut virkamiehet, mutta ne viestit, joissa kerrotaan, että mennään näyttäytymään jonkin muun motiivin takia, ovat jääneet kyllä minulta lukematta, kun olen tuon ops-open kanssa tässä jauhanut. 

Huoh. Olen samoissa viesteissä kertonut ihan tarkkaan, mitä se Toivola teki koulussamme. Hän puhui opiskelijoillemme auditoriossa omista koulukokemuksistaan, siirtymisestä uuteen kouluun ja koulukiusaamisesta. Aika erikoista, että jäivät lukematta. Ehkä olet liian kiihtynyt tähän keskusteluun?

ope

Niin. Eli Toivola puhui koulussa nuorille koulukiusaamisesta ja siirtymisestä uuteen kouluun. Ja silti ihmettelet, mitä hän siellä teki? Onko mielestäsi väärin puhua koulukiusaamisesta ja mahdollisesti synnyttää keskustelua aiheesta? Minä luulin, että tässä viitattiin nyt johonkin kyseenalaisiin motiiveihin tällä taivastelulla. Eli sekö nyt oli ongelmasi, että kehtasi mennä puhumaan oppilaille koulukiusaamisesta eikä tehnyt sinun kanssasi niitä kallisarvoisia opsejasi? 

En minä ole ihmetellyt, mitä hän koulussa tekee, vaan kertonut, mitä hän meidän koulussamme teki. Joku kysyi täällä, että onko kukaan ollut läsnä Toivolan kouluvierailuilla ja minä vastasin siihen. Sitten aloitit tämän vänkäämisen. Tietysti on hyvä puhua koulukiusaamisesta ja kertoa, miten siitä voi selvitä. Mutta sitten sinä aloit vängätä, että kansanedustajat käyvät vallan keskustelemassa / tarkkailemassa ops-työstä ja vaikka mistä, mikä ei kyllä pidä paikkaansa.

ope

Vierailija
519/633 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

..Isännöitsijän mukaan asunnossa ei ole tällä hetkellä vuokralaisia.

Samaa sanoo Iltalehden tavoittama kiinteistönvälittäjä, jonka mukaan Toivolan omistamaa 86 neliön asuntoa on yritetty myydä jo parisen vuotta. Välittäjän mukaan asunto on tyhjillään.

Tyhjillään olevasta asunnosta puhuvat myös Iltalehden haastattelemat naapurit. Naapureista yksikään ei ole nähnyt Toivolaa asunnollaan viimeisen parin vuoden aikana - edes vilaukselta.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/201809172201204161_pi.shtml

Pitäisikö huolestua. En ole törmännyt naapureihin kahteen vuoteen?

Vierailija
520/633 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä kohde. Muutama kuva on kadonnut ilmoituksesta.

https://www.etuovi.com/kohde/7855369

Kas, Jani itse on päätynyt palstalle keskustelemaan :) Vai lukiko jossain, että juuri tämä on Toivolan kämppä? 

Ketju on lukittu.