Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL selvitti: Kansanedustaja Jani Toivola on ajanut taksilla yli tuhat kertaa veronmaksajien piikkiin - lasku 22 000 euroa: ”Se on totta kai ...

Vierailija
17.09.2018 |

Iltalehden tekemän selvityksen mukaan vihreiden kansanedustaja Jani Toivola, 40, on käyttänyt eduskunnan taksikorttia tällä vaalikaudella jo hämmästyttävät 1 039 kertaa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/201809152201200619_pi.shtml

Kommentit (633)

Vierailija
261/633 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oppilaitokset ovat eri puolella kaupunkia - Jani on käynyt paljon mm niissä työtehtävissä.

Luuleeko joku oikeasti että kansanedustaja on helppo ja kiva duuni josta saa työmäärään nähden sikahyvää liksaa ja voi vaan elellä leveästi veronmaksajien rahoilla mitään tekemättä? Kannattaa kokeilla.

Tässä esimerkki seminaareista.

30.1. Peltolan koulu, Vantaa/ Jani Toivola

30.1. Sotungin koulu, Vantaa/ Jani Toivola

31.1. Kalasataman peruskoulu, Helsinki/ Jani Toivola

31.1. Arabian peruskoulu, Helsinki/ Jani Toivola

31.1. Yhtenäiskoulu, Helsinki/ Jani Toivola

En epäile etteikö tilaisuuksia olisi ollut, mutta miten ne liittyvät kansanedustajan toimeen? Em. tilaisuuksissahan matkakulut olisivat kuuluneet järjestäjälle eikä eduskunnalle.

Vierailija
262/633 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihreät vedättää yksinkertaisia äänestäjiään oikein olan takaa: MUIDEN on säästettävä luontoa ja luonnonvaroja ja ajateltava kaikessa tekemisessään ilmastonmuutosta, mutta itse HE nauravat partaansa ja porhaltavat takseilla ja käyvät etelän lomilla suihkareilla harva se viikko. Lisäksi kiertävät veroja ja sutkaavat, missä vain pystyvät. Sähkö tulee heille tolpasta ja vesi seinästä, maailma näyttäytyy heille ah niin hellyttävän yksinkertaisena.

No toisaalta, retoriikallahan tilit saa puhtaaks ennen vaaleja ;), ja hallitusta on muistettava myös haukkua päivittäin huolimatta työllisyyden huimasta paranemisesta, hurjasta talouskasvusta ja hyvinvointivaltion kukoistamisesta.

Näin se vaan menee..helpointa luottaa äänestäjien yksinkertaisuuteen ja huonoon muistiin: viime kerralla hallituksessa ollessaan he aiheuttivat esityksillään ja "kompromisseillaan" lähinnä kurjuutta kanssaihmisilleen - toki myös hilpeyttä ja sääliä.

Vihreät äänestäjät ovat ihan samanlaisia. Tutuistani vihreiden äänestäjät nimenomaan suhaavat eniten kilometrejä vuodessa autoillaan ja tekevät monta ulkomaanmatkaa vuodessa lentäen ympäri maapalloa. Eivät ymmärrä maalla asumistani ja yksinkertaista elämäntapaani.

Juuri maalla asuvat autoa yleensä joutuvat eniten käyttämään.

Silti minulle tulee vuodessa vähemmän kilometrejä kuin näille kaupunkilaisvihreille. Mistäkö tiedän? Ihan ollaan vertailtu.

Jaa-a, sitten on vaikea toisten puolesta tietää tarkemmin.

Itse olen vihreiden jäsen, eikä minulla ole autoa. Mielelläni muuttaisin maalle, mutta se yhdistettynä työssäkäyntiin on ilman autoa mahdoton yhtälö.

Täh? Miten niin on vaikea tietää? Jutellaan ja vertaillaan autojen kilsoja per vuosi.

Asun maalla ja minulla on 5 kilometrin työmatka. Eli ei ole työssäkäyvällekään mahdoton yhtälö. Toki työpaikka ei ole ehkä se kaikkein trendikkäin, mutta jääpä enemmän aikaa luonnossa ja ulkona olemiseen.

Huoh, onpas tämä nyt vaikeaa. Yritän vääntää rautalangasta:

Minun on vaikea tietää toisten puolesta. Minun.

Minun työpaikkani on kaupungissa. Se ei ole trendikäs. Mutta se on kaupungissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/633 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taksit ovat yleensä uusia autoja. Joukosta löytyy vähäpäästöisiä hybridejä kuin sähköautoja.

Taksi on ekologisempi kuin oma auto ja parkkiruutu.

Ja mä paskannan timantteja ja yskin rubiineja. Niin mulle on sanottu ja uskon sen.

Vierailija
264/633 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

häpeä, Jani! kirjoitti:

Hercules-homobaarissa miehet hakevat pöydistään toisiaan koppeihin verhojen taakse seksiä harrastamaan, monen eri tyypin kanssa yhdellä baarikerralla! järkyttävää menoa ja taudit leviää. Rakkautta? Normaalia?Tavoiteltavaa elämää?

:D Ajatella, että ihan seksiäkin harrastaa, voi kamala.

Pikkulikka rinnastaa homot viattomiin satuhahmoihin.

Vierailija
265/633 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku opettaa herra Toivolalle pyörällä ajamisen, vois asentaa alkuun avuks tarvittaessa apupyörät!

Vierailija
266/633 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tää nyt hauska juttu! Jätkä poseeraa naistenlehdissä vihreiden mannekiinina ja todellisuudessa ajaa alle kilometrin matkatkin taksilla veronmaksajien piikkiin. Saahan tälle nauraa, vaikkei olisi edes persu.

Vierailija
267/633 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko joku opettaa herra Toivolalle pyörällä ajamisen, vois asentaa alkuun avuks tarvittaessa apupyörät!

Ja suomalaiset liikennesäännöt. Jalkakäytävillä ei aikuiset aja.

Vierailija
268/633 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki olisi ekologisempaa vaikka fillaroida. Jos se ei jostain syystä onnistu, on taksi kuitenkin omaa autoa parempi valinta. Ja jos kaikkia sääntöjä on noudatettu, en näe tässä isoa ongelmaa. t. vihreä

Härskiä mutta totta niin Toivolalta kuin keneltä tahansa muultakin Vihreältä väittää, että kilometrin matkailu taksiauton takapenkillä kuljettajan kyydissä istuessa on luontoa säästävä ympäristöteko.

Niin, tämä kommentti ei ollut Toivolan ;)

Ainakin uudesta autosta puhuttaessa taksi on tottakai ekologisempi.

Toivola itsekin IL haastattelussa väittää suojelevansa taksiautoilullaan ympäristöä:

"Olet vihreiden kansanedustaja. Onko taksin käyttö mielestäsi ympäristöteko?

- Kyllä."

Kyllähän taksia yleensä pidetään omaa autoa ekologisempana. Sen käyttöastehan on aivan toista kuin henkilöauton keskimäärin. Jos päivässä taksia käyttää vaikka 10 ei autoa omistavaa, on se ekologisempaa kuin jokainen ostaisi heistä oman auton (jonka valmistukseen siis kuluu luonnonvaroja). Mutta toki olisi ollut ympäristöystävällisempää esim. fillaroida nuo matkat. 

Vierailija
269/633 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreät vedättää yksinkertaisia äänestäjiään oikein olan takaa: MUIDEN on säästettävä luontoa ja luonnonvaroja ja ajateltava kaikessa tekemisessään ilmastonmuutosta, mutta itse HE nauravat partaansa ja porhaltavat takseilla ja käyvät etelän lomilla suihkareilla harva se viikko. Lisäksi kiertävät veroja ja sutkaavat, missä vain pystyvät. Sähkö tulee heille tolpasta ja vesi seinästä, maailma näyttäytyy heille ah niin hellyttävän yksinkertaisena.

No toisaalta, retoriikallahan tilit saa puhtaaks ennen vaaleja ;), ja hallitusta on muistettava myös haukkua päivittäin huolimatta työllisyyden huimasta paranemisesta, hurjasta talouskasvusta ja hyvinvointivaltion kukoistamisesta.

Näin se vaan menee..helpointa luottaa äänestäjien yksinkertaisuuteen ja huonoon muistiin: viime kerralla hallituksessa ollessaan he aiheuttivat esityksillään ja "kompromisseillaan" lähinnä kurjuutta kanssaihmisilleen - toki myös hilpeyttä ja sääliä.

Vihreä liikehän kehitettiinkin alkujaan DDR:ssä länsimaiden tuhoksi.

Vierailija
270/633 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

häpeä, Jani! kirjoitti:

Hän on kiertänyt kouluissakin puhujana. Haluatko hänet opettamaan lastasi? Kertooileeko miten kivasti lapsen voi halutessaan hankkia kuin vain haluaa, kuin koiran, ilman äitiä, kuten hän?  seksuaalivähemmistöt ovat muka aina uhreja ja keräävät säälipisteitä ja sympatiaa. Todellisuudessa itsekäs minäminäminä-  minun oikeudet, minun nautinnot, minun unelmat, minä minä minä. Hercules-homobaarissa miehet hakevat pöydistään toisiaan koppeihin verhojen taakse seksiä harrastamaan, monen eri tyypin kanssa yhdellä baarikerralla! järkyttävää menoa ja taudit leviää. Rakkautta? Normaalia?Tavoiteltavaa elämää?

... Ja sit sä heräsit housut märkänä :D En sano ettei seksiä tapahdu homo/lgbt-kansan yökerhoissa, tottakai tapahtuu niinkuin heteroseksiä tapahtuu muissa baareissa ;) Mutta jännä kun oon naisena kerran käynyt Herculeksessa, enkä huomannut siellä mitään "seksihuoneita", eikä erittäin vapaamielinen homoystäväni myöskään sellasia maininnut.

Koittakaa nyt arvon hetskut kestää se, että kymmenien baarien joukossa lgbt-ihmisillä on mitä, 2-3 paikkaa joissa 1) On huomattavasti suurempi todennäköisyys löytää samalla lailla suuntautunutta seuraa, sekä seksiin, ystävyyteen että rakkauteen 2) Voi olla vapaasti oma itsensä ilman pitkiä katseita kun näytät vääränlaiselta, tai pelkoa siitä että joku tulee homottelemaan ja uhkailemaan jos vähän hempeilet julkisesti (huom. baarissa!) rakkaasi kanssa.

Vierailija
271/633 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oppilaitokset ovat eri puolella kaupunkia - Jani on käynyt paljon mm niissä työtehtävissä.

Luuleeko joku oikeasti että kansanedustaja on helppo ja kiva duuni josta saa työmäärään nähden sikahyvää liksaa ja voi vaan elellä leveästi veronmaksajien rahoilla mitään tekemättä? Kannattaa kokeilla.

No onhan sen pakko olla, kun niin paljon ukkoa ja akkaa viitsii turuilla ja toreilla pyöriä ennen vaaleja ja monet käyttävät jopa laina rahaa mainostamiseesa.

Vierailija
272/633 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

häpeä, Jani! kirjoitti:

Hän on kiertänyt kouluissakin puhujana. Haluatko hänet opettamaan lastasi? Kertooileeko miten kivasti lapsen voi halutessaan hankkia kuin vain haluaa, kuin koiran, ilman äitiä, kuten hän?  seksuaalivähemmistöt ovat muka aina uhreja ja keräävät säälipisteitä ja sympatiaa. Todellisuudessa itsekäs minäminäminä-  minun oikeudet, minun nautinnot, minun unelmat, minä minä minä. Hercules-homobaarissa miehet hakevat pöydistään toisiaan koppeihin verhojen taakse seksiä harrastamaan, monen eri tyypin kanssa yhdellä baarikerralla! järkyttävää menoa ja taudit leviää. Rakkautta? Normaalia?Tavoiteltavaa elämää?

... Ja sit sä heräsit housut märkänä :D En sano ettei seksiä tapahdu homo/lgbt-kansan yökerhoissa, tottakai tapahtuu niinkuin heteroseksiä tapahtuu muissa baareissa ;) Mutta jännä kun oon naisena kerran käynyt Herculeksessa, enkä huomannut siellä mitään "seksihuoneita", eikä erittäin vapaamielinen homoystäväni myöskään sellasia maininnut.

Koittakaa nyt arvon hetskut kestää se, että kymmenien baarien joukossa lgbt-ihmisillä on mitä, 2-3 paikkaa joissa 1) On huomattavasti suurempi todennäköisyys löytää samalla lailla suuntautunutta seuraa, sekä seksiin, ystävyyteen että rakkauteen 2) Voi olla vapaasti oma itsensä ilman pitkiä katseita kun näytät vääränlaiselta, tai pelkoa siitä että joku tulee homottelemaan ja uhkailemaan jos vähän hempeilet julkisesti (huom. baarissa!) rakkaasi kanssa.

Toivola on halunnut tämän vuosikymmenen afrikkalaisten vuosikymmeneksi

Vierailija
273/633 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten kouluvierailut ja esiintymiset kuuluvat varsinaisesti kansanedustajan työhön. Eikö ensisijainen työ ole tehdä lakeja yms.? Esiintyminen on sitten juontajan ja viihdetaiteilijan työtä.

Vierailija
274/633 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kuuluu valittuihin. Hänellä on oikeus.

Vierailija
275/633 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

häpeä, Jani! kirjoitti:

Osa meistä kyllä ymmärtää kaiken minkä sanoit. Joidenkin mielestä taas kaikki homoihin liittyvä on hirveää.

Itse en näe eroa ottaako vessassa suihin nainen mieheltä vai mies mieheltä. Sitä tapahtuu ihan räkälöistä luxuspaikkoihin.

Mutta nyt ei puhuttu siitä vaan Toivolan taksireissuista.

Vierailija
276/633 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

287 jatkaa: Joo, oli ohis, mutta niin oli lainaamani kommentin (kuvitteellinen) Hercules-kauhistelukin. Mulle tuttuja lapsia on monta yhdessä noista kouluista joissa Jani näyttää vierailleen, enpä todellakaan usko että Jani on siellä homorummutusta pistänyt menemään niinkuin täällä jotkut harhaiset homofoobikot kuvittelee :D Mahdollisesti maininnut, että hänellä on yksi lapsi, tuskin on perhekuviotaan alkanut selittämään. Jos vierailun aiheena on ollut kiusaaminen (niinkuin epäilen), niin ehkä maininnut että homoudesta ei saa kiusata, aivan niinkuin sivistyneet ihmiset tietävätkin.

Ja ei, en ole äänestänyt häntä, ja taksikulut kuulostavat liian isoilta :) Täällä vaan yritetään taas maalata hänestä isoa pahaa (mustaa) homoa, vaikka homoudella ei ole mitään tekemistä asian kanssa.

Vierailija
277/633 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki olisi ekologisempaa vaikka fillaroida. Jos se ei jostain syystä onnistu, on taksi kuitenkin omaa autoa parempi valinta. Ja jos kaikkia sääntöjä on noudatettu, en näe tässä isoa ongelmaa. t. vihreä

Härskiä mutta totta niin Toivolalta kuin keneltä tahansa muultakin Vihreältä väittää, että kilometrin matkailu taksiauton takapenkillä kuljettajan kyydissä istuessa on luontoa säästävä ympäristöteko.

Niin, tämä kommentti ei ollut Toivolan ;)

Ainakin uudesta autosta puhuttaessa taksi on tottakai ekologisempi.

Toivola itsekin IL haastattelussa väittää suojelevansa taksiautoilullaan ympäristöä:

"Olet vihreiden kansanedustaja. Onko taksin käyttö mielestäsi ympäristöteko?

- Kyllä."

Kyllähän taksia yleensä pidetään omaa autoa ekologisempana. Sen käyttöastehan on aivan toista kuin henkilöauton keskimäärin. Jos päivässä taksia käyttää vaikka 10 ei autoa omistavaa, on se ekologisempaa kuin jokainen ostaisi heistä oman auton (jonka valmistukseen siis kuluu luonnonvaroja). Mutta toki olisi ollut ympäristöystävällisempää esim. fillaroida nuo matkat. 

Eihän tässä missään nimessä verrata omaan autoon kun Toivola on ottanut auton kulkuneuvokseen sadoille lyhyillekin matkoille jotka olisi voinut vaivattomasti kulkea ratikalla, bussilla, fillarilla tai jopa kävellen.

Valehtelua niin itselleen kuin äänestäjille väittää autoilleensa ympäristön hyväksi.

Vierailija
278/633 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

287 jatkaa: Joo, oli ohis, mutta niin oli lainaamani kommentin (kuvitteellinen) Hercules-kauhistelukin. Mulle tuttuja lapsia on monta yhdessä noista kouluista joissa Jani näyttää vierailleen, enpä todellakaan usko että Jani on siellä homorummutusta pistänyt menemään niinkuin täällä jotkut harhaiset homofoobikot kuvittelee :D Mahdollisesti maininnut, että hänellä on yksi lapsi, tuskin on perhekuviotaan alkanut selittämään. Jos vierailun aiheena on ollut kiusaaminen (niinkuin epäilen), niin ehkä maininnut että homoudesta ei saa kiusata, aivan niinkuin sivistyneet ihmiset tietävätkin.

Ja ei, en ole äänestänyt häntä, ja taksikulut kuulostavat liian isoilta :) Täällä vaan yritetään taas maalata hänestä isoa pahaa (mustaa) homoa, vaikka homoudella ei ole mitään tekemistä asian kanssa.

Mun mielestä homous liittyy paljonkin asiaan. Sillä Toivola on itse nimenomaan ratsastanut sillä.

Vierailija
279/633 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

häpeä, Jani! kirjoitti:

Toivola on halunnut tämän vuosikymmenen afrikkalaisten vuosikymmeneksi

Niin, onneks tää maailma ei oo historian saatossa pyöriny valkonaamojen ehdoilla, ja onneks afrikkalaiset ei oo siitä yhtään kärsiny. Eiku. Vähän suhteellisuudentajua kiitos, ja varsinkin kontekstin ymmärtämistä siitä missä tarkoituksessa ja yhteydessä Toivola luultavasti tuon on sanonut.

Vierailija
280/633 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten kouluvierailut ja esiintymiset kuuluvat varsinaisesti kansanedustajan työhön. Eikö ensisijainen työ ole tehdä lakeja yms.? Esiintyminen on sitten juontajan ja viihdetaiteilijan työtä.

Järjestön perustaja oli ministeri ja eduskunta tekee järjestön kanssa yhteistyötä.

Ketju on lukittu.