IL selvitti: Kansanedustaja Jani Toivola on ajanut taksilla yli tuhat kertaa veronmaksajien piikkiin - lasku 22 000 euroa: ”Se on totta kai ...
Iltalehden tekemän selvityksen mukaan vihreiden kansanedustaja Jani Toivola, 40, on käyttänyt eduskunnan taksikorttia tällä vaalikaudella jo hämmästyttävät 1 039 kertaa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/201809152201200619_pi.shtml
Kommentit (633)
Vierailija kirjoitti:
Toivola oli vasta kolmantena listalla. Miksi kahdesta ensimmäisestä ei tehty samanlaista kausi vertailua?
Niinpä! Lehdistö voi olla vallan vahtikoira tai sitten antaa persettänsä jos siitä maksetaan.
On se saanut 6e pistettyä 0km matkaankin! Mihin sitä taksia tuolloin tarvitsee? Käy pieraisemassa?
Bussipysäkit 40-100 m. Ratikkapysäkki 70 m. Taksiasema 60 m.
Kyllä noihin pitäis olla joku limitti kuinka paljon saa ajella/vaalikausi.
Vierailija kirjoitti:
Vihreät vedättää yksinkertaisia äänestäjiään oikein olan takaa: MUIDEN on säästettävä luontoa ja luonnonvaroja ja ajateltava kaikessa tekemisessään ilmastonmuutosta, mutta itse HE nauravat partaansa ja porhaltavat takseilla ja käyvät etelän lomilla suihkareilla harva se viikko. Lisäksi kiertävät veroja ja sutkaavat, missä vain pystyvät. Sähkö tulee heille tolpasta ja vesi seinästä, maailma näyttäytyy heille ah niin hellyttävän yksinkertaisena.
No toisaalta, retoriikallahan tilit saa puhtaaks ennen vaaleja ;), ja hallitusta on muistettava myös haukkua päivittäin huolimatta työllisyyden huimasta paranemisesta, hurjasta talouskasvusta ja hyvinvointivaltion kukoistamisesta.
Näin se vaan menee..helpointa luottaa äänestäjien yksinkertaisuuteen ja huonoon muistiin: viime kerralla hallituksessa ollessaan he aiheuttivat esityksillään ja "kompromisseillaan" lähinnä kurjuutta kanssaihmisilleen - toki myös hilpeyttä ja sääliä.
Vihreät äänestäjät ovat ihan samanlaisia. Tutuistani vihreiden äänestäjät nimenomaan suhaavat eniten kilometrejä vuodessa autoillaan ja tekevät monta ulkomaanmatkaa vuodessa lentäen ympäri maapalloa. Eivät ymmärrä maalla asumistani ja yksinkertaista elämäntapaani.
Vierailija kirjoitti:
Taksissa silloin tällöin ei ole mitään vikaa. Minulla ei ole autoa enkä ole rikas. Hätätapauksessa olen joskus tilannut taksin ja toki harmitellut että tälläkin rahalla olisin ostanut kassillisen ruokaa.
22000 euroa taksimatkoihin on liikaa aivan kaikilla mittareilla. Sillä olisi saanut monta kassillista ruokaa.
Takseja työllistävä vaikutus, muuta hyvää en tuosta keksi.
Hyvähän se on jatkuvasti olla kiristämässä oman auton käyttökustannuksia. Se on niin helppoa, kun saa itse ajella taksilla ja asua pääkaupungissa, joka on oikeasti ainoa paikka jossa joukkoliikenne toimii. Olen joutunut ajamaan yli 60 km työmatkaani jo 13 vuotta ja pikkuhiljaa alkanut miettiä, ettei se oikein ole pienellä hoitajan palkalla kovin kannattavaa. Käyttäisin mielelläni julkisia, mutta kun asuu maaseudulla, niin se ei vaan onnistu.
Arkadianmäellä istuvien olisi joskus ihan hyvä kokeilla, minne perähikiälle niillä julkisilla esim Helsingistä pääsee..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihreät vedättää yksinkertaisia äänestäjiään oikein olan takaa: MUIDEN on säästettävä luontoa ja luonnonvaroja ja ajateltava kaikessa tekemisessään ilmastonmuutosta, mutta itse HE nauravat partaansa ja porhaltavat takseilla ja käyvät etelän lomilla suihkareilla harva se viikko. Lisäksi kiertävät veroja ja sutkaavat, missä vain pystyvät. Sähkö tulee heille tolpasta ja vesi seinästä, maailma näyttäytyy heille ah niin hellyttävän yksinkertaisena.
No toisaalta, retoriikallahan tilit saa puhtaaks ennen vaaleja ;), ja hallitusta on muistettava myös haukkua päivittäin huolimatta työllisyyden huimasta paranemisesta, hurjasta talouskasvusta ja hyvinvointivaltion kukoistamisesta.
Näin se vaan menee..helpointa luottaa äänestäjien yksinkertaisuuteen ja huonoon muistiin: viime kerralla hallituksessa ollessaan he aiheuttivat esityksillään ja "kompromisseillaan" lähinnä kurjuutta kanssaihmisilleen - toki myös hilpeyttä ja sääliä.
Vihreät äänestäjät ovat ihan samanlaisia. Tutuistani vihreiden äänestäjät nimenomaan suhaavat eniten kilometrejä vuodessa autoillaan ja tekevät monta ulkomaanmatkaa vuodessa lentäen ympäri maapalloa. Eivät ymmärrä maalla asumistani ja yksinkertaista elämäntapaani.
Juuri maalla asuvat autoa yleensä joutuvat eniten käyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti minulle tulee vuodessa vähemmän kilometrejä kuin näille kaupunkilaisvihreille. Mistäkö tiedän? Ihan ollaan vertailtu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se ainakin kerran väittänyt pyöräilleensä:
https://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/ihmiset/uupumus-vei-jan…
"Itkin polkiessani töistä kotiin."
(Oikeastiko: "Nauroin taksin takapenkillä matkalla baarista kotiin"???)
Jos kuljettaa fillaria taksilla niin se on vihreän logiikan mukaisesti ympäristöteko.
Hyvä kiteytys puolueen arvoista.
Hän on kiertänyt kouluissakin puhujana. Haluatko hänet opettamaan lastasi? Kertooileeko miten kivasti lapsen voi halutessaan hankkia kuin vain haluaa, kuin koiran, ilman äitiä, kuten hän? seksuaalivähemmistöt ovat muka aina uhreja ja keräävät säälipisteitä ja sympatiaa. Todellisuudessa itsekäs minäminäminä- minun oikeudet, minun nautinnot, minun unelmat, minä minä minä. Hercules-homobaarissa miehet hakevat pöydistään toisiaan koppeihin verhojen taakse seksiä harrastamaan, monen eri tyypin kanssa yhdellä baarikerralla! järkyttävää menoa ja taudit leviää. Rakkautta? Normaalia?Tavoiteltavaa elämää?
häpeä, Jani! kirjoitti:
Hän on kiertänyt kouluissakin puhujana. Haluatko hänet opettamaan lastasi? Kertooileeko miten kivasti lapsen voi halutessaan hankkia kuin vain haluaa, kuin koiran, ilman äitiä, kuten hän? seksuaalivähemmistöt ovat muka aina uhreja ja keräävät säälipisteitä ja sympatiaa. Todellisuudessa itsekäs minäminäminä- minun oikeudet, minun nautinnot, minun unelmat, minä minä minä. Hercules-homobaarissa miehet hakevat pöydistään toisiaan koppeihin verhojen taakse seksiä harrastamaan, monen eri tyypin kanssa yhdellä baarikerralla! järkyttävää menoa ja taudit leviää. Rakkautta? Normaalia?Tavoiteltavaa elämää?
Entäs se sen Nykin matka ja puistoseksi täysin tuntemattoman kanssa? Siitäkö se kertoili koululaisillekin?
Vierailija kirjoitti:
Milloin ap pöyristyy mepeille annetusta isosta kulukorvauksesta jonka käytöstä ei tarvitse tehdä mitään ilmoitusta?
Asia kerrallaan. Nyt pöyristytään tästä.
Toivola on vihreissä ja eduskunnassa ihan tasan tarkkaan koska on tummaihoinen ja homo. Mitään hän ei selvästikään siellä tee, on vaan eräänlainen nukke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti minulle tulee vuodessa vähemmän kilometrejä kuin näille kaupunkilaisvihreille. Mistäkö tiedän? Ihan ollaan vertailtu.
Jaa-a, sitten on vaikea toisten puolesta tietää tarkemmin.
Itse olen vihreiden jäsen, eikä minulla ole autoa. Mielelläni muuttaisin maalle, mutta se yhdistettynä työssäkäyntiin on ilman autoa mahdoton yhtälö.
häpeä, Jani! kirjoitti:
Hercules-homobaarissa miehet hakevat pöydistään toisiaan koppeihin verhojen taakse seksiä harrastamaan, monen eri tyypin kanssa yhdellä baarikerralla! järkyttävää menoa ja taudit leviää. Rakkautta? Normaalia?Tavoiteltavaa elämää?
:D Ajatella, että ihan seksiäkin harrastaa, voi kamala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a, sitten on vaikea toisten puolesta tietää tarkemmin.
Itse olen vihreiden jäsen, eikä minulla ole autoa. Mielelläni muuttaisin maalle, mutta se yhdistettynä työssäkäyntiin on ilman autoa mahdoton yhtälö.
Täh? Miten niin on vaikea tietää? Jutellaan ja vertaillaan autojen kilsoja per vuosi.
Asun maalla ja minulla on 5 kilometrin työmatka. Eli ei ole työssäkäyvällekään mahdoton yhtälö. Toki työpaikka ei ole ehkä se kaikkein trendikkäin, mutta jääpä enemmän aikaa luonnossa ja ulkona olemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki olisi ekologisempaa vaikka fillaroida. Jos se ei jostain syystä onnistu, on taksi kuitenkin omaa autoa parempi valinta. Ja jos kaikkia sääntöjä on noudatettu, en näe tässä isoa ongelmaa. t. vihreä
Härskiä mutta totta niin Toivolalta kuin keneltä tahansa muultakin Vihreältä väittää, että kilometrin matkailu taksiauton takapenkillä kuljettajan kyydissä istuessa on luontoa säästävä ympäristöteko.
Niin, tämä kommentti ei ollut Toivolan ;)
Ainakin uudesta autosta puhuttaessa taksi on tottakai ekologisempi.
Toivola itsekin IL haastattelussa väittää suojelevansa taksiautoilullaan ympäristöä:
"Olet vihreiden kansanedustaja. Onko taksin käyttö mielestäsi ympäristöteko?
- Kyllä."
Taksit ovat yleensä uusia autoja. Joukosta löytyy vähäpäästöisiä hybridejä kuin sähköautoja.
Taksi on ekologisempi kuin oma auto ja parkkiruutu.
Seuraavaksi savusauna Pikke ja pihvi Lindström uupumislomille.. Eiksniin?