Minkälaisia asioita rukouksessa voi pyytää?
En haluaisi pyytää Jahvelta liikaa. Mutta en tiedä missä raja menee. Onko suotavaa toivoa vain laajasti onnellisuutta, vai saanko esimerkiksi pyytää elämääni rakkautta ja läheisyyttä? Rahaa nyt en ainakaan ryhdy rukoilemaan, se on selvä.
Kommentit (28)
Kyllä Jumalalta voi pyytää laidasta laitaan asioita.
Rahaakin voi pyytää, jos vaikka puuttuu juuri kriittinen 300e vaikka sen takia että auto pitäisi korjauttaa. Kun pyydetty raha menee tarpeeseen, eikä siihen että "kuluttaisit sen himottuihin turhuuksiin."
Terveyttä voi pyytää.
Hengellistä hyvää voi pyytää.
Työpaikkaa voi pyytää.
Ei Jumala väheksy maallisia pyyntöjä ja vastaisi vain hengelliseen. Jos pöydästä puuttuu ruoka, niin kuka silloin miettii vain "hengellistä ruokaa" kun vatsa mankuu ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa kerrotaan yhdestä tapauksesta, jossa mies pyysi viisautta. Jumala sanoi; koska et pyytänyt rahaa etkä rikkautta, vaan viisautta, minä annan sinulle viisautta, mutta myös rikkautta. Miehestä tuli upporikas ja onnellinen.
Siellä kerrotaan myös tapauksesta, jossa aurinko pysähtyi taivaalla.
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi pyytää Jahvelta liikaa. Mutta en tiedä missä raja menee. Onko suotavaa toivoa vain laajasti onnellisuutta, vai saanko esimerkiksi pyytää elämääni rakkautta ja läheisyyttä? Rahaa nyt en ainakaan ryhdy rukoilemaan, se on selvä.
Kysy noilta jotka ständillä seisoo kauppakeskuksien nurkilla ja tajoavat vartiotornilehteä. He varmasti eivät vastaa suoraan vaan sanovat jonkun raamatunkohdan vastaukseksi.
Rukoilin maailmanloppua, mutta sekään ei tullut. Ei vaikka Jeesus itse sanoi sen (väitetysti) koittavan ennen kuin seuraajansa ovat maistaneet kuolemaa. Siitä on n. 2000 vuotta, joten taisi olla aikamoinen satusetä ja lopunajan profeetta kuten monet muutkin tuolloin eläneet.
"Jesseltä" voi pyytää ihan mitä vaan :D Kyllä se kuuntelee kaikki rukous pyynnöt vaikka ei välttis kaikkia toteuta. Kyl silläki joku raja ja taso on mitkä ottaa tosissaan :)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Jumalalta voi pyytää laidasta laitaan asioita.
Rahaakin voi pyytää, jos vaikka puuttuu juuri kriittinen 300e vaikka sen takia että auto pitäisi korjauttaa. Kun pyydetty raha menee tarpeeseen, eikä siihen että "kuluttaisit sen himottuihin turhuuksiin."
Terveyttä voi pyytää.
Hengellistä hyvää voi pyytää.
Työpaikkaa voi pyytää.
Ei Jumala väheksy maallisia pyyntöjä ja vastaisi vain hengelliseen. Jos pöydästä puuttuu ruoka, niin kuka silloin miettii vain "hengellistä ruokaa" kun vatsa mankuu ruokaa?
Juuri näin. Ei Jeesuksen ihmeteot olisi olleet vaikka "ruokkimisihme", se viisi leipää ja kaksi kalaa, jos hän olisi halunnut ihmisten elävän "hengellisesti". Itse asiassa Raamattu, jota kannattaisi lukea että ymmärtäisi nämä, kertoo ettei Jumala lainkaan halveksu lihaa: hän syntyi ihmiseksi Marian kohtuun, seimeen, jne. Hänen ruumiinsa runneltiin ristinkuolemassa, mikä tuotti tuskaa hänelle. Näin ihminen sovitettiin Jumalan edessä. Tällä hetkellä on olemassa kaikki muut uskonnot, ja kristinusko, jossa ei enää tarvitse kuin turvata Jeesukseen.
Jumalalta saa tosiaan "inistä" tarpeitaan. Koko UT on täynnä tapauksia jossa pyydetään omia tarpeita, ihan maallisiakin, Jumalalta.
Itse tarvitsin rahaa tietyn summan, ja ihmeen kautta se löytyi. Olen myös kerran joutunut tulemaan ulkomailta kalliilla kuljetuksella Suomeen, ja sain tämän kuuluisan "nimettömän kirjekuoren" jossa oli prikulleen se summa, joka oli mennyt lentoihin.
Jumala siis pitää huolta "hulluistaan", kuten sanonta kuuluu, ja Raamattu lupaa.
Voit rukoilla terveyttä, rauhaa, vapautta, iloa, rahaakin jos oikeasti tarvitset. Rakkautta, ystäviä, eli ihan mitä vaan oikeasti tarvitset. Olen rukoillut monenlaisia asioita ja saanut myös vastauksia.
Raamatussa kerrotaan yhdestä tapauksesta, jossa mies pyysi viisautta. Jumala sanoi; koska et pyytänyt rahaa etkä rikkautta, vaan viisautta, minä annan sinulle viisautta, mutta myös rikkautta. Miehestä tuli upporikas ja onnellinen.