Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia asioita rukouksessa voi pyytää?

Vierailija
16.09.2018 |

En haluaisi pyytää Jahvelta liikaa. Mutta en tiedä missä raja menee. Onko suotavaa toivoa vain laajasti onnellisuutta, vai saanko esimerkiksi pyytää elämääni rakkautta ja läheisyyttä? Rahaa nyt en ainakaan ryhdy rukoilemaan, se on selvä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/28 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun rukouksia esitetään tavalla, jota Jumala ei hyväksy, rukoilijan aika saattaa mennä hukkaan ja hän voi loukata Jumalaa. Raamattu ilmaisee selvästi, että niiden rukoukset, jotka kieltäytyvät mukautumasta Jumalan tahtoon, ovat hänestä ”inhottavia”.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rukoilen usein parkkipaikkaa. Ja usein se myös löytyy, vaikka näyttää epätoivoiselta ensin.

Vierailija
4/28 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan tahdon mukaisia asioita saa pyytää, mutta keskustella saa mistä vaan. Hyvä on "tapahtukoon sinun tahtosi"

Vierailija
5/28 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mercedes-Benz

Vierailija
6/28 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon rukoillut vuosia tissejä, miestä ja kuolemaa. Mitään en ole saanut. En enää rukoile.

Vierailija
7/28 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oh Lord, won't you buy me a Mercedes Benz?

My friends all drive Porsches, I must make amends.

Worked hard all my lifetime, no help from my friends,

So Lord, won't you buy me a Mercedes Benz?

Oh Lord, won't you buy me a color TV?

Dialing For Dollars is trying to find me.

I wait for delivery each day until three,

So oh Lord, won't you buy me a color TV?

Oh Lord, won't you buy me a night on the town?

I'm counting on you, Lord, please don't let me down.

Prove that you love me and buy the next round,

Oh Lord, won't you buy me a night on the town?

Vierailija
8/28 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mitä vaan. Kaikki toteutuvat samalla teholla, vaikka jättäisit rukoilematta. Rukoilemisessa menee tosin aikaa hukkaan.

Vierailija
9/28 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kuin Joulupukilta - kultaa, mammonaa ja rikkauksia!

Vierailija
10/28 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten siinä amerikkalaisessa ohjelmassa, jossa kilpailijat kiertävät ympäri maailmaa (en muista nimeä), oli perhe, joka painotti joka välissä uskovaisuuttaan. He rukoilivat aamuisin, että anna meidän voittaa ja muiden epäonnistua tehtävissä. Näköjään rukoilla voi mitä vaan, myös epäonnea toisille.

Vierailija
11/28 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"millaisia lahjoja joulupukilta voi pyytää".

Kumpaankin käy ihan sama vastaus ja perustelut.

Vierailija
12/28 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on Henki, joten Jumalalta voi pyytää lähinnä hengellisiä asioita. Parasta on pyytää Jumalaa itseään, hänen parempaa tuntemustaan, Pyhää Henkeä. Kun tämän saa, yhteys Jumalaan ilmenee automaattisesti myös materiaalisella tasolla niin, että saa sen mitä oikeasti tarvitsee (joskaan ei aina kaikkea mitä ego haluaa), ilman että täytyy kantaa huolta asiasta. Mutta jos tavoittelee Jumalan itsensä, kaiken lähteen sijasta irrallisia asioita materian tasolla, rukoukset ei "toimi", eli asioita saa ihan samalla todennäköisyydellä kuin rukoilemattakin.

Vierailija
13/28 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"millaisia lahjoja joulupukilta voi pyytää".

Kumpaankin käy ihan sama vastaus ja perustelut.

Paitsi jotta joulupukki sentään toteuttaa joskus toiveet ja on muutenkin uskottavampi tapaus

Vierailija
14/28 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuosi sitten siinä amerikkalaisessa ohjelmassa, jossa kilpailijat kiertävät ympäri maailmaa (en muista nimeä), oli perhe, joka painotti joka välissä uskovaisuuttaan. He rukoilivat aamuisin, että anna meidän voittaa ja muiden epäonnistua tehtävissä. Näköjään rukoilla voi mitä vaan, myös epäonnea toisille.

Perususkovaisia. Oma persus tärkein ja muut voi toivottaa Helvettiin.

Vierailija
15/28 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan lapsellinen ajatus koko rukoilu.

Vierailija
16/28 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoin hiljattain uskossa olevaa kaveriani hänelle todella tärkeän asian hoitamisessa. Hän rukoilee päivittäin ja kertoi liittäneensä minut rukouksiinsa. Hän siis rukoilee, että elämässäni olisi hyviä asioita.

Itse olen ateisti ja siksi vähän jäävi puhumaan rukoilemisesta, mutta uskoisin, että hyvä rukous tulee vilpittömästä sydämestä ja epäitsekkäistä lähtökohdista.

Vierailija
17/28 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun rukouksia esitetään tavalla, jota Jumala ei hyväksy, rukoilijan aika saattaa mennä hukkaan ja hän voi loukata Jumalaa. Raamattu ilmaisee selvästi, että niiden rukoukset, jotka kieltäytyvät mukautumasta Jumalan tahtoon, ovat hänestä ”inhottavia”.

Vierailija kirjoitti:

Jumalan tahdon mukaisia asioita saa pyytää, mutta keskustella saa mistä vaan. Hyvä on "tapahtukoon sinun tahtosi"

Nämä ovat hyviä kommentteja. En itsekään tiedä vastausta, mutta lähtisin miettimään, millainen se asia on, jota haluaa. Onko se hyvä? Rakkaus ja läheisyys ovat kiistatta hyviä asioita Jumalan silmissä. Jos puhutaan romanttisesta rakkaudesta, niin en näe mitään väärää siinä, että rukoilee sopivan aviopuolison löytymistä. Kyseenalaiselle alueelle astutaan, jos läheisyydenkaipuussa pyydetään Jumalalta apua ei-kristillisten suhteiden saamiseen (avoliitot, yhden yön hoidot ja nämä tämmöiset). Näin siis itse ajattelen.

Vierailija
18/28 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat hyviä kommentteja. En itsekään tiedä vastausta, mutta lähtisin miettimään, millainen se asia on, jota haluaa. Onko se hyvä? Rakkaus ja läheisyys ovat kiistatta hyviä asioita Jumalan silmissä. Jos puhutaan romanttisesta rakkaudesta, niin en näe mitään väärää siinä, että rukoilee sopivan aviopuolison löytymistä. Kyseenalaiselle alueelle astutaan, jos läheisyydenkaipuussa pyydetään Jumalalta apua ei-kristillisten suhteiden saamiseen (avoliitot, yhden yön hoidot ja nämä tämmöiset). Näin siis itse ajattelen.

Homoseksuaalisuus?

Vierailija
19/28 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa oikein kehotetaan sitkeästi pyytämään, vinkumaan ja rukoilemaan asioita ja vaivaamaan Jumalaa (Luukas 18:1-8): 

1. Ja hän puhui heille vertauksen siitä, että heidän tuli aina rukoilla eikä väsyä.

2. Hän sanoi: "Eräässä kaupungissa oli tuomari, joka ei peljännyt Jumalaa eikä hävennyt ihmisiä.

3. Ja siinä kaupungissa oli leskivaimo, joka vähän väliä tuli hänen luoksensa ja sanoi: 'Auta minut oikeuteeni riitapuoltani vastaan'.

4. Mutta pitkään aikaan hän ei tahtonut. Vaan sitten hän sanoi mielessään: 'Vaikka en pelkää Jumalaa enkä häpeä ihmisiä,

5. niin kuitenkin, koska tämä leski tuottaa minulle vaivaa, minä autan hänet oikeuteensa, ettei hän lopulta tulisi ja kävisi minun silmilleni'."

6. Niin Herra sanoi: "Kuulkaa, mitä tuo väärä tuomari sanoo!

7. Eikö sitten Jumala toimittaisi oikeutta valituillensa, jotka häntä yötä päivää avuksi huutavat, ja viivyttäisikö hän heiltä apuansa?

8. Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"

Vierailija
20/28 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luciferilta voi rukoilla sellaisiakin juttuja mitä Jahve karsastaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi