Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen suhtautuminen menneisyyteeni (ns. "seksihistoriaan")

16.09.2018 |

Asia on niin, että oman menneisyyteni "seksihistoria" ei ole ns. tavallisimmasta päästä. Aloitan sanomalla - vaikkei tätä seksiksi voikaan laskea -, että minua on rajusti hyväksikäytetty (raiskattu ja joukkoraiskattu) lapsena ja teini-iän alkupuolella, jonka lisäksi olen sattuneistä syistä joutunut myymään itseäni teini-ikäisenä (14-15v). Näiden lisäksi minulla on ollut jotain ~20 seksikumppania, eli ikäisekseni aika paljon. Olen siis n. parikymppinen.

Miehellä on täysin erilainen menneisyys, ja hänellä on ollut seksikumppaneita vain 1. Hän "hyväksyy" menneisyyteni, mutta joskus esim. riidellessämme vetää asian esille. Lisäksi muistan erään kerran, kun hän kertoi joukkoraiskatusta tytöstä jonka kanssa oli samalla luokalla yläasteella, ja sanoi tämän olleen tytön oma vika kun luotti niihin ihmisiin. Sain paniikkikohtauksen kun hän kertoi asiasta, ja sen jälkeen suutuin jonka jälkeen mies sanoi, ettei ollut tarkoittanut asiaa niin.

Prostituutiosta hän sanoo, että on itsekin ollut lapsuudessaan vaikeissa tilanteissa, mutta ettei ole koskaan "alentunut" sellaiseen. Olen yrittänyt selittää hänelle, että jokaisen ihmisen tilanne on ollut erilainen ja että jos en olisi tehnyt sitä, olisin nyt jo todennäköisesti kuollut. Hän ei ymmärrä sitä, mutta ei ole ottanut asiaa puheeksi sen jälkeen.

Vapaaehtoisista seksikumppaneistani en ole kauheasti puhunut, paitsi se, kun vetää riidoissa asian esille. En ole ikinä pettänyt häntä, enkä ymmärrä miten nuo asiat vaikuttavat häneen kun nuo kaikki kokemukset ovat olleet ennen suhdettamme. Kerran riidellessämme haukkui minua halvaksi, eikä ole vieläkään pyytänyt anteeksi (tilanteesta n. pari kuukautta).

Mies on muuten ihana emmekä kauheasti edes riitele, mutta joskus mietin, että paljastavatko nuo hänen sanomisensa hänen todellisen kantansa ja arvonsa (esim. että raiskaus on uhrin vika), vai onko hän vain sanonut suuttumisen yhteydessä jotain, jota ei ole tarkoittanut.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekosyitä, kullinhimoinen lutkahan sä olet. Mies ei tule koskaan hyväksymään tuollaista, kuten itsekin ymmärrät. Kunhan sanoo, koska ei halua menettää sitä, minkä takia on kanssasi, eli vakivittua. Vaihtaa sinut lennosta fiksuun ja itseään arvostavaan naiseen myöhemmin kun tilaisuus tulee.

Arvostan kyllä itseäni, se millainen olin nuorempana ei ole samanlainen kuin olen nyt. Olen muuttunut ja kehittynyt ihmisenä. En usko, että tiedät fiksuudestani mitään.

Vierailija
2/35 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku joutuu toistuvasti raiskatuksi ja vielä joukkoraiskatuksi, ja myy itseään, ei ole ihan normaalilla elämänhallintakyvyllä varusteltu. Lapsena tapahtuva hyv.käyttö tietenkin eri asia.

Nuo raiskaukset lapsena ja juuri teini-ikäiseksi tulleena.

Itsensä myyminen 14-15-vuotiaana, itsestäni riippumattomista syistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkiudu eroon miehestä, ja hankkiudu terapiaan. Hyväksikäytetyille ja kaltoinkohdelluille on tyypillistä joutua toistuvasti uhreiksi, ja se EI ole heidän omaa syytänsä. Mies on halpamainen vetäessään traumaattiset kokemuksesi riitoihinne.

Vierailija
4/35 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kokenut kovia.

Miehellesikin on varmasti vaikeaa kuulla menneisyydestäsi. Kenelle olisikaan helppoa kuulla itselle rakkaan ihmisen joutuneen raiskatuksi lapsena?

Miehesi on sanonut typeriä asioita hölmösti, ja onnistunut varmasti loukkaamaan sinua, mutta ehkä takana saattaa olla myös hänen omaa tiedostamatonta turhautumistaan siihen, ettei ole voinut/voi auttaa sinua asiassa. Tms. Ja tämä sitten purkautuu puolitahattomasti sinuun.

Olethan saanut jotain ammattiapua menneisuutesi vuoksi?

Vierailija
5/35 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen pelaa niillä korteilla joita on saanut. 

Sulle tuli tämmönen käsi.

Miehen käytös ei muutu.

Suosittelen jatkamaan yksin ja tutustumaan vaikka Jeesukseen.

Vierailija
6/35 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jolla on tuollainen asenne seksuaalitraumojasi kohtaan ei mitenkään voi olla "muuten ihana".

Vierailija
7/35 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kokenut kovia.

Miehellesikin on varmasti vaikeaa kuulla menneisyydestäsi. Kenelle olisikaan helppoa kuulla itselle rakkaan ihmisen joutuneen raiskatuksi lapsena?

Miehesi on sanonut typeriä asioita hölmösti, ja onnistunut varmasti loukkaamaan sinua, mutta ehkä takana saattaa olla myös hänen omaa tiedostamatonta turhautumistaan siihen, ettei ole voinut/voi auttaa sinua asiassa. Tms. Ja tämä sitten purkautuu puolitahattomasti sinuun.

Olen ollut terapiassa, mutta lopetin sen kun tuntui ettei mitään hyötyä ollut. Olen toivonut, että kyseessä voisi olla jokin tuollainen, ettei mies osaa käsitellä asiaa eikä se, että oikeasti halveksuisi minua menneisyyteni vuoksi.

Vierailija
8/35 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ilmeisesti itsekin parikymppinen? Luulen, ettei hän ole tarpeeksi kypsä käsitelläkseen rankkaa historiaasi. Lisäksi seksikumppaniesi lukumäärästä kuittailu kertoo siitä, että asia vaivaa häntä ja hän pitää sitä vikana sinussa. Suosittelisin etsimän empaattisemman ja vähemmän tuomitsevan miehen. Niitä kyllä löytyy kun etsii oikeasta paikasta.

Vierailija
9/35 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sairaita nuo h-ittelukommentit!! Ei ole oma syysi että olet joutunut raiskatuksi ja hyväksikäytetyksi!

Tarvitset terapiaa ja aikuisen, elämää ymmärtävän miehen.

Vapaaehtoisten seksikokemusten määräkään ei valtava minusta, monella enemmän.

Mies toimii väärin.

Vierailija
10/35 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi ei varmaankaan ole tarpeeksi tietoa, ymmärrystä ja valmiuksia käsitellä elämäntarinaasi, ja nämä jutut voivat vaivata häntä alitajuisesti, mikä tulee sitten pintaan riidellessä. Jos haluatte pysyä yhdessä, jonkinlainen parisuhdeterapia teille kummallekin voisi olla paikallaan auttamaan asian käsittelyssä. Älä kuitenkaan anna hänen loukata ja lyödä itseäsi noilla syyllistävillä asenteilla!

Vierailija
11/35 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda miestä.

Etsi joku älykäs, koulutettu mies äläkä mitään junttia. Tuollainen mies ei ole muuten ihana.

Vierailija
12/35 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette sovi yhteen, olette liian erilaisia ymmärtääksenne toisianne. Raiskaus ja hyväksikäyttö eivät koskaan ole uhrin syytä, mutta ihmetyttää kyllä muakin että miten joku voi Suomessa(?) 14-15 -vuotiaana joutua myymään itseään.

Vierailija
13/35 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntti ukko. Sinun kokemuksesi tarvitsevat hyväksyntää, tukea, empatiaa. Eikä miehen trjoamaa halveksuntaa ja alistamista.

Todellakin siis ”Jssap” eli jätä se sika, ap.

Vierailija
14/35 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on paljon parempaakin. Sinä et tiedä vielä yhtään mitään siitä, miten kumppania valitaan ja mitä kunnollinen kumppani voi tarjota. Olen itse vain vanhemman hylkäämä sekä kärsinyt kymmenen vuoden kotihelvetin, mutta sekin vaikutti niin, että kriteerini poikaystäville olivat aivan liian heppoiset ja yritin tyytyä aivan liian vähään ja siedin liian paljon. Ansaitset parempaa ja vaikka nyt alkuun koota itseäsi yksin ja ystävien ja terapeutin kanssa, jos et vielä löydä sitä miestä itsellesi. Ja yritä olla paikkaamatta läheisyyden tarvettasi irtoseksillä, se vain pahentaa tilannetta yhtä lailla kuin myrkyllinen nykyinen suhteesi. 

Vierailija
15/35 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies luistoon ja äkkiä, täysi ääliö. Suosittelen sinulle terapiaa ja vasta sitten parisuhdetta, kun olet valmis tutustumaan ihmiseen, joka ei jatka kaltoinkohteluasi.

Voimia matkallesi <3

Vierailija
16/35 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se. Vihaisena ihminen paljastaa todellisen luonteensa.

Vierailija
17/35 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olet parikymppinen, mikä järki on nyt jumittua yhteen saman ikäiseen lähes teinin tyyppiin? Minkä takia roikut ihmisessä, jonka kanssa menee sukset ristiin ja saat paniikkikohtauksia? Periaatteessa ymmärrän nuoren miehen ajatukset, sillä tarinasi ei ole helppo sulateltava kenellekään. Hän on kuitenkin myös nuori ja kaikkea ei tarvitsekaan ymmärtää, oli nuori tai vanha, kouluttamaton tai koulutettu. Sen pystyt kuitenkin sinä tekemään, että annat miehen mennä ja ihan rauhassa etsit ihmisen, joka ei vähästä säikähdä.

En tiedä miten käsittelet itse asiaa ja kuinka usein sen esiin otat, mutta sinuna etsisin kunnon ammattiauttajan ja en todellakaan jättäisi hoitoa kesken!! Sinun pitää elää historiasi kanssa ja nyt et selkeästi ole sen kanssa sinut, joten tekemistä on paljon. Älä kiirehdi missään tapauksessa lasten hankkimisen kanssa, lapsi ei ole sinun apusi, vaan ammattiauttaja ja tavallinen arki.

Vierailija
18/35 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa tätä uhriutumista taas :D

Vierailija
19/35 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kokenut kovia.

Rakkaan ihmisen? Mitä luultavimmin ap ja mies ovat vasta seurustelun alkumetreillä ja ap ei ole miehelle mikään rakas. Eikä tarvitsekaan, vaan molempien kannattaa etsiä itselleen sopivampi kumppani.

Vierailija
20/35 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon esiaviollisia seksikertoja?