kuinka usein peset lattiat?
Olen koko suvun yleinen naurunaihe, siivousfriikki, kun pesen lattiat parin kuukauden välein. Lapsuudenkodissanikin on aina pesty lattiat kerran vuodessa, ennen joulua.
Kommentit (28)
Oikeasti, aika paskaiset täytyy lattioiden olla jos pestään parin kuukauden välein. Ainakin jos on kyse lapsiperheestä.
Ja minä olen kaikkea muuta kuin siivousfriikki.
Mummo ja anoppi on vieraillessaan pesseet... Eli pari kertaa vuodessa ne pestään meillä...
jos lattialle pissataan/tippuu jotain tms., niin siitä kohtaa pestään...
Oikeasti, aika paskaiset täytyy lattioiden olla jos pestään parin kuukauden välein. Ainakin jos on kyse lapsiperheestä.
Ja minä olen kaikkea muuta kuin siivousfriikki.
eli oikeastaan vain silloin jos tulee jotain sotkua mikä ei imurilla lähde, esim. kaatuu mehua tms. Toki muuton yhteydessä pesen sekä vanhan että uuden asunnon lattiat.
Silloin kun imuroin ja heitän matot tuulettumaan, on helppo myös pyyhkäistä lattiat. Enkä todellakaan ole siivousfriikki minäkään, joten pikkuisen ihmetyttää nuo kerran vuodessa pesijät. Jaiks, miten likaiset lattiat teillä täytyy olla...
muuten pestään joka viikko ainakin keittiö, kylppärit ja eteinen, ja muuten sieltä mistä tuntuu olevan tarvetta / on tahroja.
Tietty keittiötä vähän pyyhitään melkeen joka päivä ja samoin jos jotain kaatu lattialle/lapsi pissaa tms.
Meillä mopataan kaksi kertaa viikossa, imuroidaan paljon useammin. Ja lapsi on vasta masussa.
nihkeällä, imuroidaan joka viikko ja lisäksi tarvittaessa.
No, myönnettäköön, meillä käy siivousfirma siivoamassa joka toinen viikko, ja omilla "siivousvuoroillamme" siivoamme kevyemmin.
Itse inhoan lattioiden pesua, mutta imurointi on ihan hauskaakin. Lapsiperhe ollaan.
imuroin niin usein kun jaksan. välillä joka päivä välillä n 3 päivän välein... laittat pestään harvemmin(liian harvaoin). on muutenkin tässä asunnosssa niin pinttyneen likanen lattia että ärsyttää yrittää puunata sitä ku ei lähe puhtaaksi.
meillä ei seitsemän henkilön perheessä kävellä koskaan kengät jalassa sisällä, joten eipä ole juuri likaakaan. Ainakaan pesuvesi ei kovin likaista ole.
mutta silti lattiat mopataan kerran viikossa.
meillä ei seitsemän henkilön perheessä kävellä koskaan kengät jalassa sisällä, joten eipä ole juuri likaakaan. Ainakaan pesuvesi ei kovin likaista ole.
Jos on joku viikko jäänyt väliin, niin kyllä sen huomaa seuraavalla viikolla kun on vesi ihah pikimustaa.
Peseminen tarkoittaa täällä kyllä ihan moppaamista. Harjalla pesen jos on joku tosi pahasti likaantunut tai pinttynyt kohta.
Enkä siirrä pahemmin mattojakaan, kun eihän maton alla kukaan ole kävellyt, mattohan suojaa lattiaa siitä kohtaa lialta.
Ja miksi ei muka pitäisi pestä lattioita niin usein, niin kun joku tässä ketjussa väitti?? En kyllä oikeen usko että pysyisivät lattiat puhtaimpina jos harvemmin pesee.
Kun muutettiin tähän niin tuli vielä pitkään ihan mustaksi pesuvesi, mutta nyt on jo suht kirkasta. Eli tästä päättelin että edelliset asukkaat olivat noita kerran-pari vuodessa pesijöitä ja lika oli pinttynyttä...
lattiat kerran viikossa mopilla. Aina siis kun imuroin koko huushollin niin samalla myös moppaan lattiat. Näin meillä:)
Ja vessanpöntön pesen joka ilta, samoin potat ja lavuaarin, pölyt pyyhin mysö kerran viikossa ja lakanat vaihdan kerran viikossa. Talvisin vien patjatkin ulos kerran viikossa ja omassa kaveripiirissä olen kummajainen:)
Yks tuttava just kertoi että pesi vessan ekaa kertaa kolmeen vuoteen...
Sekä aina ennen anopin vierailua tai kyläilyn aikana (on yleensä viikon kun tulee). Anoppi on siisteysfriikki, hänen (400 neliön) kotinsa lattia mopataan päivittäin. Helppoahan se on, kun kodinhoitaja tekee...
tai useammin mikäli tarve vaatii. miehen kotikonnuilla asutaan, ja hänen äitinsä ja siskonsa on aikamoisia siivoufriikkejä. niillä loistaa aina puhtautta kodit! =D joten niihin verrattuna olen aika laiska varmaan, mutta yritän toki pitää kotimme niin siistinä kun 3 lapsen kanssa vaan on mahdollista!
ilmeisesti osalle vastaajista lattian pesu tarkoittaa moppaamista ja joillekin ihan harjan kanssa kuuraamista...
Itse siis moppaan kerran viikossa, paremmin pesen jos kaatuu jotain ja sitten pari krt vuodessa ihan harjan kanssa.
Samoin pesen seinät ja katot pari krt vuodessa ja pesurätillä.
Meillä mopataan kaksi kertaa viikossa, imuroidaan paljon useammin. Ja lapsi on vasta masussa.
Perjantaisin vien matot ulos ja pesen lattiat. Isonmaton vien 1-2 krt kuussa ja silloin teen ison siivon. Imuroin 2-3 krt/vk
lattiat kerran viikossa mopilla. Aina siis kun imuroin koko huushollin niin samalla myös moppaan lattiat. Näin meillä:)